Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 9 z 19 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni
Posty od 121 do 135 z 277
Like Tree78lubi to!

Temat: Kultura pracy silnika 1.4 16V 95KM  

  1. #121
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    397
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Z ta reakcją na gaz to rzeczywiście minus. W aso mówią że to elektroniczna przepustnica i tak to będzie.. Inni użytkownicy tipo nic nie zgłaszali w tym temacie. Co do silnika -teoretyzujac- skoro ten silnik 1.4 95KM kiedyś był dobry (jeśli byl) to po co mieliby kombinować z innymi materiałami lub zmieniać to co jest dobre? Jakie oszczędności mogliby osiągnąć kosztem większej awaryjnosci? Rozumiem gdy firma wprowadza Nowy silnik to coś może czasem być nie tak, ale psuć Stare i sprawdzone ? Staram się rozumowac tak na chłopski rozum, ale w fiacie chłopy chyba nie pracują



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #122
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,761
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał DamianoZaw Zobacz post
    Z ta reakcją na gaz to rzeczywiście minus. W aso mówią że to elektroniczna przepustnica i tak to będzie.. )
    Bo to są idioci wcale tak byc nie musi.

  4. #123
    Klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    456
    Auto
    Toyota P3+
    Rocznik
    2014
    Przy 1.4 t-jet 120KM jak widziałem testy na yt ( polskie i zagraniczne) nie widziałem żeby coś wolno działało. Wiec może tam nie ma tego problemu?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #124
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,651
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    na sprężarkę od klimy skarżyli sie już posiadacze wczesnych grande punto
    Dokładnie, wiem coś o tym. Na pewno są buczące i wibrujące z 2007, ale w moim nadal działa

  6. #125
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    32
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Mówię wam że to ta przepustnica to glowny problem ale łatwy do ogarnięcia. Jest dokładnie taki efekt jak w trybie normal w mito, jak się przełączy na dynamic to rwie do przodu jak szalona. Ja bym to zgłaszał do ASO, przy masowych reklamacjach fiat wypuści nowy soft i "problem solved".

    Pewnie masz rację że to wina sterownika przepustnicy ale jak można go usprawnić żeby to auto zaczęło normalnie jeździć???

  7. #126
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2017
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    44
    Postów
    43
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2015
    1. Przeprogramowanie przepustnicy u dobrego chip - tuningowca.

    2. Zakup urządzenia modyfikującego sygnał do przepustnicy np. tego z aukcji do której dał niedawno linka kolega marx30 lub sprint boostera ( o ile to działa).

    3. Może Fiat przestanie wreszcie rżnąć głupa, przestanie udawać ze problem nie istnieje i zaprosi użytkowników na modyfikację oprogramowania. Niestety na to nie liczę, jak pokazuje rzeczywistość, serwis gwarancyjny w tej firmie to pic na wodę.

  8. #127
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2017
    Skąd
    pl
    Postów
    114
    Auto
    tipo lounge + tech
    Rocznik
    2017
    Ogólnie będąc na jeździe próbnej, staraliśmy się sprawdzić wszystkie wady jakie wytyka forum. Większość z nich w testowanym aucie nie występowała, a niektóre były tak błahe, że nie było co na nie zwracać uwagi. Natomiast czytając to forum, nie wiem czy popełniłem największy błąd zamawiając ten samochód? czy inni mają od tego samochodu takie oczekiwania, którym on nie sprosta? Czy fiat nagle zaczął wypuszczać tyle wadliwych egzemplarzy? Nam sprzedawca mówił, że konstrukcja silnika jest ta sam, natomiast co do materiałów nie wie. Ich podejrzenia są że materiały mogły się zmienić, jeżeli fiat nie zaleca gazu(to jest tylko hipoteza). Oni polecają użytkowanie na benzynie, do gazu zalecał t-jeta który ma fabryczną instalacje i nie jest montowany w sedanie.

  9. #128
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,761
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał rafal.benitez Zobacz post
    Przy 1.4 t-jet 120KM jak widziałem testy na yt ( polskie i zagraniczne) nie widziałem żeby coś wolno działało. Wiec może tam nie ma tego problemu?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    W testowym kombiku w TJecie tez bylo moze mniejsze ale zarejestrowalem i nawet mowilem do dealerki. To samo w nowym grande. Dla mnie jest to bardzo charakterystyczne
    i tak jak uparcie pisze, gdybym nie mial tego porownania trybow pracy z miciaka pomyslalbym co z chujowy silnik. A tam po prostu trzeba powoli zmieniac biegi i mocno deptac.
    Tam są 2 potencjometry(jeden pewnie rezerwowy jak wyleci to auto dalej dziala w trybie awaryjnym i wywala checka) ktore podają sygnal napieciowy do Ecu. No i teraz ten sygnal trzeba znieksztalcic w dolnym zakresie i zniwelowac tę dziadowską mapę. Schemat chyba jest w materiale o Tjecie który wkleiłem. Założę się że za chwilę będzie jakiś dedykowany patent

  10. #129
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2014
    Skąd
    DG
    Wiek
    35
    Postów
    295
    Auto
    VW Up! 1.0 ; TIPO Lounge+business 1.4
    Rocznik
    2016;2019
    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    No ta zmulona przepustnica jest naprawdę strasznie irytująca i mam nadzieję że jakiś fachowiec znajdzie sposób jak usprawnić ten element. W ogóle silnik 1.4 16v 95KM jest moim zdaniem strasznie słaby mam wrażenie jak by dysponował mocą około 70KM nie wiem jaki jest tego powód . Wyprzedzanie czegokolwiek jadąc w okolicach 120km/h jest strasznie denerwujące bo auto przyspiesza z prędkością otyłego żółwia a jak jest jeszcze delikatnie pod górkę to można zapomnieć o sprawnym wyprzedzaniu.
    Dla porównania, na drodze nie mogę żony dogonić a jeździ pandą 1.1 w gazie na instalacji 2-gen Nie mówię już o wyprzedzaniu
    Pozdrawiam

    Edit: okazuje się że u innych nie lepiej
    http://motoryzacja.interia.pl/wiadom...ow,nId,2414301
    Ostatnio edytowane przez ksys ; 07-07-2017 o 06:50

  11. #130
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    32
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Moja dziewczyna ma hyundaia i10 z silnikiem 1.1 i mocy około 60KM i tipo przyspiesza na podobnym poziomie co ten Hyundai to jest jakiś dramat

  12. #131
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,761
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    Moja dziewczyna ma hyundaia i10 z silnikiem 1.1 i mocy około 60KM i tipo przyspiesza na podobnym poziomie co ten Hyundai to jest jakiś dramat
    No nie przesadzajcie:
    https://www.youtube.com/watch?v=xJuL68HeH-s
    https://www.youtube.com/watch?v=u23hs6_lcJA
    Do 100 idzie katalogowo, zmulenia przepustnicy tu pewnie nie doświadczono bo pedał w podłogę :-). (BTW to że sie go wciśnie na maksa nie znaczy że przepustnica się na maksa otwiera, jak sprawdzałem alfaobd to maksymalne otwarcie jest 80 kilka stopni).
    A może zestroili to pod kapeluszników gazujących i upalających sprzegło przy manewrach na parkingu :-) (wczoraj widziałem takiego zarzynał fajniutka mazdę)

    W tym silniku oprócz patrzenia na moc trzeba sobie zadać pytanie jak idzie krzywa momentu i jaką ma elastyczność bo to dla szarego zjadacz chleba ważniejsze (co pokazują też testy zrobione przez słowaków w jeździe pod gorkę - link w wątku o recenzjach).
    W moim oznaki zycia są od 2200 obr/min od 2500 już płynnie przyspiesza ado ustablilizowanej jazdy najbardziej lubi 2800-3000. Moje odczycia pokrywają się idealnie z tym wykresem. Pytanie jak to wyglada bez wariatora fazy.
    Tak czy inaczej: silnik 16V N/A + skrzynia 6 biegowa x masa auta= losowanie biegami co chwilę.
    Mimo lżejszego auta mam porównanie z grande punto gdzie silnik słabszy bo 8V i 77 hp, skrzynia 5. Nie czuc tam tego "kopa" (specjalnie w cudzysłowiu :-) powyżej 3000 obr ale w normalnych miejskich/podmiejskich warunkach zmiany biegów w 8V są dużo rzadsze.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 07-07-2017 o 09:31

  13. #132
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2017
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    47
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    W moim oznaki zycia ma od 2200 obr/min od 2500 już płynnie przyspiesza.
    Ja dlatego też zmieniam biegi przy ok. 3500 obrotów jak ruszam i wg mnie całkiem fajnie się wtedy jedzie
    Jak przy 3000 zmienię z 1 na 2, to faktycznie jest dramat bo przy tych 2000 to biedak nie ma siły.
    Przecież te 95KM jest dopiero przy 6000 rpm, no nie?
    Czerwone pole jest dopiero przy 6000....

  14. #133
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    11
    Auto
    Tipo 1.4 Lounge
    Rocznik
    2016
    A no nie - to te 127 Nm pojawia się od 4500 obr./min. do jakiś 6000 obrotów. Konie mechaniczne mają z tym mało wspólnego.
    I wygląda na to, że mój egzemplarz jest jakiś wyjatkowy - nie mam problemów z tym dławieniem, o którym piszecie. Nie zdarzyło mi się to ani razu. W trasie pali mniej niż 5 litrów, a w mieście nie więcej niż 8, a Hyundai i20 mojej żony nie ma z nim szans. Dodatkowo skubaniec przez 11 tysięcy kilometrów nie zgubił mililitra oleju.

  15. #134
    Klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    195
    Auto
    Tipo Sw 1.4 t-jet lpg żony
    Rocznik
    2017
    Realna masa tego wozidła zbliża się pewnie do 1,3t. Silnik mały z niskim momentem obrotowym. Jedni są zadowoleni i im pasuje, a inni chyba nie odbyli jazdy testowej przed zakupem.

  16. #135
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,761
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Różnica w przyspieszeniu 0-100 między MPI a T-jetem nie jest duża (katalogowo 11,5 s i 9,6 s) ale elastyczność 60-100 na 4 biegu to już 10,4 s (MPI) kontra 6,4 s (T-Jet), na 6 biegu to już 22,6 s (MPI) kontra 11 s (T-Jet)(dane z autoswiata mierzą chyba recelogicem). Róznice zwiekszają się właśnie przy "normalnej" nie rajdowej jeździe
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 07-07-2017 o 09:43


 
Strona 9 z 19 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.2 odgłosy pracy silnika w głośnikach
    Napisany przez tomekbravo94 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-06-2014, 22:24
  2. Dziwne i głośne dzwonienie/stukanie podc zas pracy silnika...brava 1.4 12v 97r
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 26-01-2014, 20:00
  3. 1.9 jtd parametry pracy silnika proszę o podpowiedź jeśli widzicie coś dziwnego :)
    Napisany przez puzoniasty22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-01-2014, 23:11
  4. Parametry pracy silnika 1.2 8V
    Napisany przez jolszyczka na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-05-2013, 21:45
  5. Diagnoza pracy silnika na 3 cylindrach
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-05-2012, 11:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kultura pracy silnika fiat tipo

kultura pracy silnika 1.4 16v fiat

fiat tipo drgania

tipo 1.4 warczy silnik

1.4 95 elastycznosc

praca silnika w tipo

praca zaworow silnik 16v fiat

silnik fiat 1.4 16v 95km opinie

praca silnika fiattipo95km

tipo 1 4 16 v kultura pracy

fiat 1.4 16v przebiegi

silnik fiata fire 1.4 16v 95 km

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534kultura-pracy-silnika-1-4-16v-95km-3443618

Grande Punto 1.4 kultura pracy

fiat klub polska tipo 95km site:fiatklubpolska.pl

kultura pracy silnika fiat 1.2

silnik 1.4 16v fiat

fiat tipo drzenie

wykres 1.4 16v fiat

fiat tipo przyspieszenie

fiat tipo wibracje

fiat tipo silnik drzy

fiat tipo praca slnika

praca silnika fiat tipo 1.4

tipo jak przyspieszac

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl