Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 10 z 19 PierwszyPierwszy ... 89101112 ... OstatniOstatni
Posty od 136 do 150 z 277
Like Tree78lubi to!

Temat: Kultura pracy silnika 1.4 16V 95KM  

  1. #136
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2017
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    47
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Wrzask Zobacz post
    A no nie - to te 127 Nm pojawia się od 4500 obr./min. do jakiś 6000 obrotów. Konie mechaniczne mają z tym mało wspólnego.
    Chodziło mi o to, jak podane są parametry: 95KM@6000rpm i 127Nm@4500rpm. Miało to być luźne nawiązanie, że przy większych prędkościach obrotowych silnik jest żwawszy Poniżej 3000 raczej szału nie ma, co by nie robić.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Różnica w przyspieszeniu 0-100 między MPI a T-jetem nie jest duża (katalogowo 11,5 s i 9,6 s) ale elastyczność 60-100 na 4 biegu to już 10,4 s (MPI) kontra 6,4 s (T-Jet), na 6 biegu to już 22,6 s (MPI) kontra 11 s (T-Jet)(dane z autoswiata mierzą chyba recelogicem). Róznice zwiekszają się właśnie przy "normalnej" nie rajdowej jeździe
    60-100 na 6 biegu? No to na pewno nie ma szans powodzenia ze zwykłym 1.4 95KM jak chcę przyspieszyć od 60-100 to 4 to max... potem 5 a jak ma te 100 to dopiero wtedy 6
    Wcześniej jeździłem starą skodą felicją i może przez to jakoś nie mam problemu z tym że czasem muszę zredukować żeby żwawiej przyspieszyć...?
    Ostatnio edytowane przez Krzolek ; 07-07-2017 o 10:16



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #137
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    397
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Wiadomo tjet lepszy od zwykłego 1.4. Tu nie ma co polemizować. Gdybym miał więcej siana to pewnie bym się skusił. Przy wyprzedzaniu 1.4 poniżej 100- redukcja na 3, 4 lub 5 zależnie od prędkości - co dla mnie jest oczywista sprawą gdy chce się to zrobić w miarę sprawnie. Najgorzej pod górkę. Tam np przy prędkości 80-100 nie ma praktycznie przyspieszenia. W automatach przy depnięciu też chyba zrzuca ze 2 biegi w dół - w jakimś programie na TVN turbo to widziałem.

  4. #138
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    423
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    Ja jestem naprawdę zadowolony z kultury pracy i z przyspieszenia tego silnika . Trzeba go wkręcać na wyższe obroty ale powyżej 3500 obrotów całkiem dobrze sobie radzi. oczywiście teracz pojawią się komentarze że jeździłem CC 700 , natomiast informuję że miałem kilkanaście różnych aut , w tym większość turbodiesle . Oczywiście że to jest inna jazda , ale trzeba się przed zakupem przejechać , np pożyczyć od teścia lub sąsiada skodę rapid .... Żenują mnie wypowiedzi co niektórych co do przyspieszenia. Kupili samochód duży , z małym słabym silnikiem a teraz psioczą. Dziecinada.
    ZAFFERANO i IT_spec lubią to.
    FIAT TIPO 1,4 95KM w kolorze włoskich lodów Gelato

  5. #139
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    472
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Różnica w przyspieszeniu 0-100 między MPI a T-jetem nie jest duża (katalogowo 11,5 s i 9,6 s) ale elastyczność 60-100 na 4 biegu to już 10,4 s (MPI) kontra 6,4 s (T-Jet), na 6 biegu to już 22,6 s (MPI) kontra 11 s (T-Jet)(dane z autoswiata mierzą chyba recelogicem). Róznice zwiekszają się właśnie przy "normalnej" nie rajdowej jeździe
    11,5 a 9,6 to duża różnica w przyśpieszeniu, w elastyczności jest faktycznie przepaść. Pomimo zmulonej przepustnicy Tipo 16v ma lepsze osiągi od Mito z tym silnikiem, także nie ma co rozpaczać. Trzeba tylko wiedzieć, że lepiej czuje się przy wyższych obrotach o gnieść go ile się da jeśli zależy nam na osiągach.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #140
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,761
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Pomimo zmulonej przepustnicy Tipo 16v ma lepsze osiągi od Mito z tym silnikiem
    W porównaniu z Mito na rynek polski i włoski gdzie moc silnika została ograniczona do 78 KM na 5000 obr/min (okrutny żart .
    W normalnych wersjach np. na rynek niemiecki to 11,2, zresztą tak samo jak grande kropka. No ale to nic odkrywczego miciak z tym motorem waży 1080 kg kontra 1270 w tipo HB i 1225 w sedanie.
    Ważniejsze od sprintu 0-10 jest zachowanie w zakresie 2500-3500 obr/min. Być może lepiej byłoby zestroić go na 90 KM jak w bravo i zrobić lepszy dół.
    Na ale 90 KM gorzej wygląda w folderach od 95.
    Przydałoby się zobaczyć krzywą z jakiejś hamowni
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 08-07-2017 o 22:27

  7. #141
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    472
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Wg mnie Tipo nie jest źle zestrojone. Na pewno lepiej od Grandę Punto. Czasami ma opóźnienie w reakcji na gaz jak wszystkie Fiaty z wolnossakami obecnie produkowane ale w trasie, gdzie moc najbardziej jest potrzebna , nie jest to odczuwalne.



    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  8. #142
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    32
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Dla mnie właśnie na trasie brakuje mocy a w szczególności gdy jadę ponad 120km/h i chcę wyprzedzić jakieś auto

  9. #143
    Klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2017
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    45
    Postów
    119
    Auto
    Fiat Tipo sedan 1.4
    Rocznik
    2017
    Hmm, wybacz pytanie, ale dlaczego nie wybrałeś 1.6 diesla? Dużo lepiej się zbiera przeciez.
    Jako wjeżdżamy nieco w te silniki powiem tak, da się dynamicznie i szybko ale za cenę wiru w baku i zmęczenia, albo spokojnie po przepisach i taniej niż PKP ��

  10. #144
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    472
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Wtedy redukujesz na 4ke i gnieciesz powyżej 5tys. obrotów. Musi iść jak na niecałe 100 koni przystało, czyli całkiem przyzwoicie ale przy tej prędkości szału już nie będzie.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  11. #145
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    32
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Semper Zobacz post
    Hmm, wybacz pytanie, ale dlaczego nie wybrałeś 1.6 diesla? Dużo lepiej się zbiera przeciez.
    Jako wjeżdżamy nieco w te silniki powiem tak, da się dynamicznie i szybko ale za cenę wiru w baku i zmęczenia, albo spokojnie po przepisach i taniej niż PKP ��
    Całe życie jeździłem dieslami ale te nowoczesne diesle są tak pozatykane tymi eko gównami że aż strach nimi jeździć więc wybrałem benzynę

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Wtedy redukujesz na 4ke i gnieciesz powyżej 5tys. obrotów. Musi iść jak na niecałe 100 koni przystało, czyli całkiem przyzwoicie ale przy tej prędkości szału już nie będzie.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Redukcja poprawi dynamikę ale w naprawdę małym stopniu i do tego hałas w kabinie jest nieznośny. Ja wiem że wolnossąca benzyna o małej pojemności nigdy nie dorówna osiągami turbo dieslowi ale spodziewałem się więcej po silniku o mocy 95KM.
    Ostatnio edytowane przez marnyd4d ; 09-07-2017 o 17:51

  12. #146
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    1,925
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    Redukcja poprawi dynamikę ale w naprawdę małym stopniu i do tego hałas w kabinie jest nieznośny. Ja wiem że wolnossąca benzyna o małej pojemności nigdy nie dorówna osiągami turbo dieslowi ale spodziewałem się więcej po silniku o mocy 95KM.
    Myślę, że czasy żwawych silników o mocy poniżej 100KM odeszły bezpowrotnie, wraz z przepustnicami sterowanymi mechanicznie linką gazu. Nie sądzę, żeby jakikolwiek samochód konkurencji o zbliżonej masie i mocy zbierał się zauważalnie lepiej.

  13. #147
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    32
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Chętnie bym sprawdził jak jeżdżą konkurencyjne auta o podobnej mocy i masie bo tipo jest strasznie ospałe

  14. #148
    Klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2017
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    45
    Postów
    119
    Auto
    Fiat Tipo sedan 1.4
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Myślę, że czasy żwawych silników o mocy poniżej 100KM odeszły bezpowrotnie, wraz z przepustnicami sterowanymi mechanicznie linką gazu. Nie sądzę, żeby jakikolwiek samochód konkurencji o zbliżonej masie i mocy zbierał się zauważalnie lepiej.
    No niestety masz rację ale każdy wie że silnik pracuje najefektywniej pomiędzy obrotami maksymalnego momentu a maksymalnej mocy, więc w przypadku tipo 1.4 nie ma tego zbyt dużo. To poprostu autko do wygodnego i bezstresowego crusingu a nie do dynamicznej jazdy.

  15. #149
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    1,925
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    Chętnie bym sprawdził jak jeżdżą konkurencyjne auta o podobnej mocy i masie bo tipo jest strasznie ospałe
    Ty sobie lepiej pojeździj jakimś maluchem albo Cinquecento 700ccm, to Ci się poprawią osiągi tipka
    ZAFFERANO lubi to.

  16. #150
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    32
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Lepiej nie bo jeszcze się okaże że i te auta są mocniejsze od tipka


 
Strona 10 z 19 PierwszyPierwszy ... 89101112 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.2 odgłosy pracy silnika w głośnikach
    Napisany przez tomekbravo94 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-06-2014, 22:24
  2. Dziwne i głośne dzwonienie/stukanie podc zas pracy silnika...brava 1.4 12v 97r
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 26-01-2014, 20:00
  3. 1.9 jtd parametry pracy silnika proszę o podpowiedź jeśli widzicie coś dziwnego :)
    Napisany przez puzoniasty22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-01-2014, 23:11
  4. Parametry pracy silnika 1.2 8V
    Napisany przez jolszyczka na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-05-2013, 21:45
  5. Diagnoza pracy silnika na 3 cylindrach
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-05-2012, 11:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

kultura pracy silnika fiat tipo

kultura pracy silnika 1.4 16v fiat

fiat tipo drgania

tipo 1.4 warczy silnik

1.4 95 elastycznosc

praca silnika w tipo

praca zaworow silnik 16v fiat

silnik fiat 1.4 16v 95km opinie

praca silnika fiattipo95km

tipo 1 4 16 v kultura pracy

fiat 1.4 16v przebiegi

silnik fiata fire 1.4 16v 95 km

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534kultura-pracy-silnika-1-4-16v-95km-3443618

Grande Punto 1.4 kultura pracy

fiat klub polska tipo 95km site:fiatklubpolska.pl

kultura pracy silnika fiat 1.2

silnik 1.4 16v fiat

fiat tipo drzenie

wykres 1.4 16v fiat

fiat tipo przyspieszenie

fiat tipo wibracje

fiat tipo silnik drzy

fiat tipo praca slnika

praca silnika fiat tipo 1.4

tipo jak przyspieszac

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl