Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 11 z 20 PierwszyPierwszy ... 910111213 ... OstatniOstatni
Posty od 151 do 165 z 289
Like Tree79lubi to!

Temat: Kultura pracy silnika 1.4 16V 95KM  

  1. #151
    Klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    199
    Auto
    Tipo Sw 1.4 t-jet lpg żony
    Rocznik
    2017
    Ostatnio miałem okazję przejechać 450km toyota auris kombi 1.6 niby 132KM. Jak by go nie kręcić muł do kwadratu. Przebieg 62 tys, a skrzypiały plastiki jak by miała z 362tys. Bez rewelacji, a jak spojrzałem na cennik to już chyba auto tylko dla fanów marki.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #152
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Myślę, że czasy żwawych silników o mocy poniżej 100KM odeszły bezpowrotnie, wraz z przepustnicami sterowanymi mechanicznie linką gazu. Nie sądzę, żeby jakikolwiek samochód konkurencji o zbliżonej masie i mocy zbierał się zauważalnie lepiej.
    Co ma do tego "elektroniczna przepustnica"? Czy trzeba przypomnieć, że wcześniej auta ważyły połowę tego co teraz? Dlaczego w GP 1.4 8V nie ma tych problemów? Co więcej przy tym ośmiozaworowcu nie ma potrzeby kręcenia ze względu na w miarę nisko położony maks. moment obrotowy - 3tyś. obr. Czego wymagacie od 1.4 16V, który ma dość wysoko położony maksymalny moment obrotowy (coś około 5tyś. obr)? Chce się jechać, to trzeba kręcić.

  4. #153
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    .
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Dlaczego w GP 1.4 8V nie ma tych problemów?

    Co więcej przy tym ośmiozaworowcu nie ma potrzeby kręcenia ze względu na w miarę nisko położony maks. moment obrotowy - 3tyś. obr.
    Ad 1.to akurat tez im sie udało ostatnio spierdolić :-). Pewnie z nadejsciem Euro 6. Po prostu trzeba nauczyc sie jezdzic bez odrywania nogi od pedału gazu i głębiej go wciskac przy zmianie biegow

    Ad2. To fakt on jedzie caly czas tak samo. To jest dopiero cruiser. No ale nie ma efektu "kopa" przy sprincie do setki. Przy okazji porownujac przypomina mi sie moda na rozne tuningowe przerobki np. dolotow powietrza. W wielu przypadka ch po przerobce wlasciciel jest zadowolony bo auto zaczyna miec tego kopa. Po pomiarach okazuje sie że tylko skaszanil silnik i okazuje sie ze tam gdzie auto plynnie jechalo od dołu to teraz nie jedzie a została tylko gora. No ale efekt wgniatania w fotel jest i wszyscy zadowoleni a sprzedawcy tych roznych wynalazków zwężek, sportowych filtrów, wydechów jak wiadro najbardziej :-).
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 09-07-2017 o 23:43

  5. #154
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Co ma do tego "elektroniczna przepustnica"?
    Naprawdę nie wiesz? To, że przy mechanicznej otwierasz ją sam na maksa, wir w baku i silnik ciągnie. Przy elektronicznej mówisz komputerowi że chcesz przyspieszać, a on kombinuje jak to zrobić, żeby przy okazji nie wytruć za dużo stworzeń i nie wyemitować więcej zabójczego CO2 niż przewiduje norma EURO6.

  6. #155
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jeżdżąc z podłączonym alfaobd nie zaobserwowałem tego żeby przepustnica żyła własnym życiem. Jest tam taki parametr do odczytu jak jej wychylenie. Odpowiada na żądanie z pedału gazu, tyle że niekoniecznie proporcjonalnie do jego wciśnięcia (akurat w alfie różnie w różnych trybach). Ale owszem może ta nieproporcjonalność ma coś wspólnego z testami emisji żeby wyszły dobrze. Może wraz ze zmianami sposobu pomiaruemisji coś się poprawi. Już mówi się że będzie odejście od przesadnego dowsizingu. Elektroniczna przepustnica to rozwinięcie silników krokowych które utrzymywały prędkość biegu jałowego. Ktoś pewnie policzył że skoro i tak montują tam silnik to po co jeszcze linkę, wystarczy potencjometr. Jedyną różnicę jaką widziałem to praca w trybie awaryjnym tzn przy świecącej lampce MIL ale też nie zawsze.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 10-07-2017 o 10:09

  7. #156
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    406
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Panowie już wiem co zrobić jak się chce dynamicznie jeździć 1.4 95KM ...... trzeba wziąć wkręt do metalu i wkrętarkę idziecie do auta i pedał pierwszy z prawej przykręcacie do podłogi ... ;-P macie wtedy tryb sport ....... sory ale nie mogłem się powstrzymać :-) a tak naprawdę to jest silnik do spokojnej jazdy ...miasto i raz na jakiś czas trasa szybkiego ruchu ... i chociaż nie wiem co byście robili wielkiej różnicy nie będzie.
    siwymw lubi to.

  8. #157
    Klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2017
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    49
    Postów
    119
    Auto
    Fiat Tipo sedan 1.4
    Rocznik
    2017
    W końcu do szybkiej jazdy mamy fiata 124 i kultowego Abartha

  9. #158
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    500X z MultiAir też daje radę, 200km/h to pryszcz 😜

  10. #159
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Ponieważ mój Tipek jeszcze pewnie w hucie przemierzam Polskę Grande punto. Miciak został w domu bo jednak moje dwie pierwsze cyfry w peselu zaczynają dopominać się odrobiny spokoju. I w tym zmulonym pedale jest to że on ma chyba tę dziurę tuż po lekkim wciśnięciu. Wciskasz i czujesz że już idzie i puszczasz sprzegło. I wtedy jest ten dół jakbyś z powrotem ten gaz puścił. Receptą jest praca nogami jak na rowerze. Jak jeden pedał idzie w górę to drugiw dół bez ułamka przerwy. Wtedy jest dobrze:-). Btw jestem zdumiony ze ten silniczek 77 KM w grande potrafi równomiernie fajnie przyspieszać np. 110 do 140, robi przy tym trochę hałasu bo ma 5 biegów ale jest naprawdę OK. Tyle ze przy 110 km/h ma już prawie 3500 i idzie właśnie w swoim maks momencie. I to chyba klucz.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 11-07-2017 o 00:37

  11. #160
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    500X z MultiAir też daje radę, 200km/h to pryszcz [emoji12]
    Dziwne, bo prędkość Max ma 190, także 200 to chyba tylko licznikowo.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  12. #161
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Dziwne, bo prędkość Max ma 190, także 200 to chyba tylko licznikowo.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Według GPS, do tego jeszcze do odcięcia daleko

  13. #162
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    49
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    I w tym zmulonym pedale jest to że on ma chyba tę dziurę tuż po lekkim wciśnięciu. Wciskasz i czujesz że już idzie i puszczasz sprzegło. I wtedy jest ten dół jakbyś z powrotem ten gaz puścił. Receptą jest praca nogami jak na rowerze. Jak jeden pedał idzie w górę to drugiw dół bez ułamka przerwy. Wtedy jest dobrze:-).
    Dokładnie tak jest! Ja to już dawno pisałem to się inżyniery wytrząsały że nie Kilka razy na tym forum i na innym też pisalem jak jeździć 1,4 95KM "bez dziury". Teraz śmigam 1.4 T-jet i fajnie jest pocisnąć ale wir w baku jest. Wolę mojego wolnossaka 1.4 i nie mogę się doczekać aż wróci do mnie i znów 100 km będzie kosztowało 18 zł a nie 50 W mieście nawet te co mają po 300 kucy i tak stoją na tych samych światłach co ja Często za mną... A na trasie ? Jak się już rozbuja to leci Mój pesel mówi: "wystarczy". Swoje w życiu już naświrowałem!
    IT_spec i jaszy lubią to.
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG


  14. #163
    Klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    456
    Auto
    Toyota P3+
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał ZAFFERANO Zobacz post
    Dokładnie tak jest! Ja to już dawno pisałem to się inżyniery wytrząsały że nie Kilka razy na tym forum i na innym też pisalem jak jeździć 1,4 95KM "bez dziury". Teraz śmigam 1.4 T-jet i fajnie jest pocisnąć ale wir w baku jest. Wolę mojego wolnossaka 1.4 i nie mogę się doczekać aż wróci do mnie i znów 100 km będzie kosztowało 18 zł a nie 50 W mieście nawet te co mają po 300 kucy i tak stoją na tych samych światłach co ja Często za mną... A na trasie ? Jak się już rozbuja to leci Mój pesel mówi: "wystarczy". Swoje w życiu już naświrowałem!
    100km - 18zł ??? To co ty hybrydą jeździsz


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. #164
    Klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2009
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    297
    Auto
    Tipo HB pop t-jet,Grande 1,2
    Rocznik
    2017/2008
    Cytat Napisał rafal.benitez Zobacz post
    100km - 18zł ??? To co ty hybrydą jeździsz
    Mając taki pesel to można nawet zejść niżej ze spalaniem

  16. #165
    Klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    307
    Auto
    Tipo 1.4 16V +LPG
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał rafal.benitez Zobacz post
    100km - 18zł ??? To co ty hybrydą jeździsz
    LPG - 8,5 L/100km x 1,7zł L/lpg /po tyle u mnie płace teraz za gaz /= 14,45 zł /100km - /zostanie jeszcze trochę na PB/ - z tego wniosek że też mam hybrydę
    IT_spec i rafal.benitez lubią to.


 
Strona 11 z 20 PierwszyPierwszy ... 910111213 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.2 odgłosy pracy silnika w głośnikach
    Napisany przez tomekbravo94 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-06-2014, 23:24
  2. Dziwne i głośne dzwonienie/stukanie podc zas pracy silnika...brava 1.4 12v 97r
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 26-01-2014, 21:00
  3. 1.9 jtd parametry pracy silnika proszę o podpowiedź jeśli widzicie coś dziwnego :)
    Napisany przez puzoniasty22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-01-2014, 00:11
  4. Parametry pracy silnika 1.2 8V
    Napisany przez jolszyczka na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-05-2013, 22:45
  5. Diagnoza pracy silnika na 3 cylindrach
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-05-2012, 12:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534kultura-pracy-silnika-1-4-16v-95km-34436

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534kultura-pracy-silnika-1-4-16v-95km-344368

kultura pracy silnika fiat tipo

kultura pracy silnika 1.4 16v fiat

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534kultura-pracy-silnika-1-4-16v-95km-3443610

czy silnik fiat 1.4 16v 95km ma przeplywomierz powietrza

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534kultura-pracy-silnika-1-4-16v-95km-344363

praca silnika fiattipo95kmsilnik fiat 1.4 16v 95km opiniepraca zaworow silnik 16v fiatfiat tipo drganiatipo 1 4 16 v kultura pracyfiat 1.4 16v przebiegisilnik fiata fire 1.4 16v 95 kmhttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534kultura-pracy-silnika-1-4-16v-95km-3443618Grande Punto 1.4 kultura pracyfiat klub polska tipo 95km site:fiatklubpolska.plFiat tipo dziwna praca silnikapraca silnika tipopraca silnika w tipo1.4 95 elastycznoscfiat tipo drzeniewykres 1.4 16v fiatfiat tipo przyspieszeniefiat tipo wibracje

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl