Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 79
Like Tree12lubi to!

Temat: 120 czy 95 KM  

  1. #46
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    828
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    W wielkim błędzie jesteś .
    95 kucy to jest właśnie ewolucja fire a ściślej mówiąc fiatowskiego 1,4 8v gdzie przerobiono glowice na DOHC dodano PDA i wariator (Starjet, silnik stworzony przez FPT a nie opla, z tym że w tipku jak się okazuje bez wariatora fazy) a T-jet to ewolucja właśnie tej wersji 16 V.
    uprzejmie przyznaje się do błedu, pomyliło mi się z tym wynalazkiem 1.6 16v EtorQ 110 kucy, rzeczywiście oba 1,4 95 oraz 120 kucy to ewolucja z FIRE.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,761
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No tak etorq to inna historia, motor w zasadzie spokrewniony z bmw (fiat kupil fabryke tritec). Ja go nie znam na tyle zeby cos powiedziec. Z doniesien wynika ze miewaly problemy w brazylii ale chyba wynikajace z zasilania etanolem.

  4. #48
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,651
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Zamiast bawić się w wyliczanki wystarczy włączyć system Start&stop i czekać po zatrzymaniu jedynie wtedy, kiedy system sam nie zgasi silnika automatycznie. Będzie to oznaczało, ze turbina nie ma optymalnych warunków i warto poczekać kilkanaście sekund.
    Tak, a świstak zawija w sreberka. Sprawdź, czy tak to działa, zdziwisz się srogo Co więcej w instrukcji piszą, aby od razu nie wyłączać silnika po forsownej jeździe, a S&S zrobi to bez zająknięcia.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał piteros333 Zobacz post
    Takie info mam z ASO, choć wielu uważa ,że tam nie pracują mechanicy ,tylko wymieniacze , A jak to jest z tym start /stop rozumiem ,że po wyłaczeniu tego trybu turbina jest dalej chłodzna płynem?
    Turbina jest wpięta do małego obiegu układu chłodzenia. Gdy silnik pracuje, to zawsze jest przepływ płynu przez korpus turbo. Start&Stop nie ma tu nic do rzeczy.

  5. #49
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2017
    Skąd
    Lublin
    Postów
    61
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 T-Jet HB (Easy + pakiety)
    Rocznik
    11.2017
    Też polecam 1,4 T-Jet 120 KM. Przed zakupem jeździłem trzema wersjami: 1,4 16V 95 KM, 1,4 T-Jet 120 KM i 1,6 Multijet 120 KM. Multijet 1,6 to największa frajda z jazdy ale przepisy unijne "wyleczyły" mnie z chęci posiadania diesla. Więc wybrałem T-Jeta i jestem zadowolony.
    waldeken lubi to.

  6. #50
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,761
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A testy elastycznosci twierdza ze tjet lepszy

  7. #51
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2017
    Skąd
    Iława
    Postów
    25
    Auto
    Fiat Tipo SW S-Design
    Rocznik
    11.2017
    1.4 120KM LPG - przesiadłem się z 150KM Astry CDTI. Cóż powiedzieć - dla mnie rewelacja, jeśli chodzi o zrywność i przyśpieszenie. Nie mam potrzeby jeżdżenia więcej niż 140km/h więc oceniam to auto w zakresie jazdy do 150km/h. Może nie znam się specjalnie na motoryzacji, ale nie odczułem większego spadku dynamiki pomiędzy poprzednikiem a TIPO. Faktem jest, że tamten się troszkę szybciej zbierał i nie czuło się, że ma się 80km/h oraz gabarytu samochodu (miałem wersję coupe GTC). Polecam 120 konną jednostkę - w 95 brakowało mi trochę mocy.

  8. #52
    Klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    39
    Postów
    124
    Auto
    HB T-Jet S-Design
    Rocznik
    2017
    Jeśli ktoś nie jeździ tylko i wyłącznie po mieście i ma trochę więcej pieniędzy to warto zainwestować w silnik 120 konny czy to benzynowy czy z LPG czy też diesel.
    Wczesniej po jazdach testowych a później po odbiorze auta nie mam złudzeń że mocniejsze silniki przy masie Tipo są zdecydowanie bardziej uniwersalnym wyborem.
    Sam pod koniec okresu gwarancji bo chyba nie wytrzymam 2 lat umówię się na chip tuning w CinSoft. Wkurza mnie nadal że przez krótkie przełożenia w szczególności pierwszych trzech biegów na skrzyżowaniu często zostaje w tyle a jeżdżąc w warunkach miejskich lubię się wcisnąć przed szereg i brakuje mi nadal trochę mocy. Ale poza miejskimi przeciskaniami nawet w trasie mocy wystarcza, tym bardziej że od ponad 140km/h faktycznie zaczyna robić się nieco bardziej nerwowo na zawieszeniu.
    Dlatego będę jeszcze myślał nad wymiana sprężyn i obniżeniu swojego Tipka o 25mm.

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2013
    Skąd
    Łęg
    Wiek
    36
    Postów
    438
    Auto
    500L easy 1.4 lpg/tipo sw lounge 1.4 tjet lpg
    Rocznik
    2013/2017
    Aktualnie eibach ma sprężyny i chyba nawet jest promocja poniżej 600zl. Ja narazie odkładam pomału bo teraz inne wydatki. Może jeszcze h&r między czasem coś wypuści.
    Apropo 120tjet to jeden z lepszych wyborów. Normalny silnik turbo z pośrednik wtryskiem paliwa może nie aż tak oszczędny ale z lpg narazie mieszcze się w 10.5/100. Komfort wyprzedzania na duży plus a jazda oszczedna. Aktualnie koszt przejechania 100km wynosi 23zl.
    Ostatnio edytowane przez juri ; 04-01-2018 o 16:09
    FIAT MI AMORE
    https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
    BP-168KM/LPG-162KM

  10. #54
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    35
    Postów
    3
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet Longue
    Rocznik
    2017
    Trochę z mojego doświadczenia - chciałem kupić sedana w wersji bieda. W lipcu wziąłem na weekend z wypożyczalni hatchbacka 1.4 95KM w podstawowej wersji wyposażenia, żeby przekonać się w praktyce, czy to auto mi pasuje. Stwierdziłem, że auto jest ok, powoli zaczęła kiełkować myśl o hatchbacku... Dla pewności pojechałem do dealera przejechać się T-Jetem. Wrażenia z jazdy wersją doładowaną dopełniły uprzednio zainicjowany uśmiech nawet mimo różnicy w spalaniu - wersją wolnossącą w największe upały po mieście ledwo dobijałem do 8,5/100, T-Jet zużywa przynajmniej litr więcej... Ostatecznie skończyłem z HB T-Jet Longue + felgi 17" - katalogowo ok 72k, kupiony za 60k. Na wiosnę dostanie niższe sprężyny, czarne 18" na lato i program, dzięki któremu będzie się jeździć bardziej przyjemnie, a i spalanie spadnie... Wymianę turbo i celowanie w 220KM zostawiam na okres pogwarancyjny Póki co na hamowni wypluł 133KM/230Nm.

    Dla osób, które dalej mają dylemat, czy warto dopłacić do T-Jeta polecam film porównujący przyspieszenie 70-100km/h na 3 biegu po równym i pod mocną górkę dla silników 1.4 95, 1.4 T-Jet 120, 1.6 MultiJet 120 w budzie kombi - https://www.youtube.com/watch?v=wee2jyeIlXw - dla niecierpliwych wyniki w 4:40

  11. #55
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,761
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał prezes77 Zobacz post
    Póki co na hamowni wypluł 133KM/230Nm.
    Tak to z T-jetami jest że często mają więcej niż podaje producent

  12. #56
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,147
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    To ja chyba nie mam żadnych gratisów mocy, bo w porównaniu z moim poprzednim samochodem, który miał silnik TD 150KM to Ti-Jet tak jakoś bez entuzjazmu ciągnie.

  13. #57
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,651
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    To ja chyba nie mam żadnych gratisów mocy, bo w porównaniu z moim poprzednim samochodem, który miał silnik TD 150KM to Ti-Jet tak jakoś bez entuzjazmu ciągnie.
    Może napiszesz jaki ten TD miał maksymalny moment obrotowy i przy jakich obrotach? Co z tego, że 150KM, jak np. 400Nm? Kolejny razu piszę, że KM to nie wszystko 98% "chwali" się tylko kucami, które sobie można ten tego, chociażby porównanie wolnossaka 95KM i turbodoładowanego 120KM. Tylko 25 koników różnicy, a jak by to wyglądało bez turbiny?
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 06-01-2018 o 11:35

  14. #58
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,147
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Był to MJ 1.9 8V podkręcony do 150 KM i 330 Nm.

  15. #59
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,761
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    330 niutkow to 30 %wiecej. Nie ma sie co dziwic krzywa tez dla 8v pewnie na dole niezla. Ale benzyne 16v idzie krecic dalej niz do tych umownych 4 tys dla diesla(stad tez przewaga tjeta nad multijetem w tescie mimo ze w multijecie pewnie ma sie wrazenie wiekszego kopa na poczatku). A odnosnie samego t-jeta gdzies w dokumentacji ktora na forum wklejalem byly wykresy mocy i momentu wersji 120 km i 150 km. 120 pnie sie szybciej do gory w dolnym zakresie. Napisano tam tez ze to do codziennej jazdy przy kompromisie odnosnie zuzycia paliwa a wersja 150 do jazdy sportowej.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 06-01-2018 o 13:09

  16. #60
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    35
    Postów
    3
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet Longue
    Rocznik
    2017
    Benzynowy symulator diesla po kształcie wykresu

    24208805_1994519133907805_1159186159_o (1).jpg


 
Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo 95 czy 120 km

fiat tipo opinie

fiat tipo kombi 1.4 95 km opinie

fiat tipo jaki silnik

tipo 95 czy 120

fiat tipo 1.4 opinie

fiat tipo 1 4 95 km forumfiat tipo 1.4 95 kmounto 95 czy 120 kmfiat tipo 1.4 t-jet forumtipo 95 km vs 120 kmTipo z jakim silnikiemczy 120km wystarczytipo silnikifiat tipo kombi 95 kmfiat tipo 2 1.4 95km opiniesilnik 1 4 95 km fiat opiniefiat tipo 1.4 95 km opinietipo 95km czy 120kmtipo 1.4 95 forum fiatfiat tipo czy warto kupic forumile koni z 1.4 16v firejaki silnik jest najlepszy do fiata tiposilnik benzyna moc 95 km fiata opinie1.4 95 vs 1.4 120

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl