Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 36
Like Tree9lubi to!

Temat: Do jakich obrotow redukowac bieg przed wyprzedzaniem w silniku PB 1.4 95KM  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017

    Do jakich obrotow redukowac bieg przed wyprzedzaniem w silniku PB 1.4 95KM

    Chodzi mi o Wasze odczucia. Mi sie zdaje, ze ladnie ciagnie juz przy redukcji do OK 2000rpm (przy nizszych obrotach jednak troche wolniej to idzie) ale to nie wolnossacy diesel, wiec powinno byc duzo wyzej najlepsze przyspieszanie. Jesli dobrze pamietam to moment max byl dosc wysoko na obrotomierzu i ciezko mi ocenic od jakiego minimalnego zakresu przyspieszenie jest najlepsze (przy silniku 95KM wazne jest, zeby sie dobrze przygotowac do przyspieszania jak cos z naprzeciwka moze jechac).



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    1,997
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4500 obr/min

    Ale juz przy 3 tys mozna cos wykrzesać z tego silnika, choc zaczyna sie zbierac juz od 2,5k obr oczywiscie jak na mozliwosci tego silnika
    Ostatnio edytowane przez brylancik13 ; 11-10-2017 o 20:05
    TipoSedan lubi to.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    435
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Redukuje żeby mieć te ~3k obr. Wtedy jakoś idzie. 3 bieg nawet ciągnie. Niestety jest krótki. Chyba Max 110km/h poleci na trójce. 1.4 95KM
    Ostatnio edytowane przez DamianoZaw ; 11-10-2017 o 20:21
    TipoSedan lubi to.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    Zaobserwowałem , że na czwórce przy ok. 125 - 130 km /h masz około 4,5 tyś. obrotów..... A więc jak trzeba awaryjnie wyprzedać to przy 4 biegu prędkość powyżej 130 km daje już lekkie "pałowanie" silnika , zbliżamy się do 5 tyś. obrotów . Ale cóż jak trzeba ratować życie to nie ma zmiłuj , myślę że jak chwilowo dociągniemy go do 5 - 5,5 tyś. obrotów to nic się temu silnikowi nie stanie. przynamniej mam taką nadzieję .
    FIAT TIPO 1,4 95KM w kolorze włoskich lodów Gelato

  6. #5
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    Mi sie zdaje, ze ladnie ciagnie juz przy redukcji do OK 2000rpm
    Żartujesz chyba. Przy 2k obrotów możesz się toczyć po płaskim, ale nie przyspieszać. Jeżeli naprawdę chcesz przyspieszyć, to ciągniesz do 6k, potem wrzucasz wyższy bieg, obroty spadają gdzieś w okolice 4k i znowu ciągniesz do 6k. Nie polecam tego jako stałego stylu jazdy, ale jeżeli od czasu do czasu przegonisz pająki z rury wydechowej, to nic złego silnikowi się nie stanie. Uważam że cały dostępny zakres obrotów jest po to żeby z niego korzystać, byle z głową.
    ata, giannini i jacek2 lubią to.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2017
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    33
    Postów
    482
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 HB
    Rocznik
    2017
    Dzisiaj miałem trasę 50 km w jedną stronę. Kilka razy stawałem na lewym pasie jako pierwszy - z boku wiecznie TDI lub CDTI - z tyłu to samo. Musiałem się trochę napocić, żeby nie mrugali ani nie trąbili. Od 3 tys coś się zaczyna fajnego dziać. Generalnie w takich sytuacjach ciągnąłem do 4-4,5 TYS (a raz nawet do 5). Wtedy dosyć szybko na liczniku pojawiło się 110
    Da radę ale nie ma sensu się ustawiać za każdym razem na lewym pasie. Wszyscy się przyzwyczaili, że turbo pomaga od dołu a tutaj trzeba czekać na reakcję. Ale za to dźwięk silnika dla mnie fajnie brzmi i miło posłuchać go czasem, bo na postoju to nie słychać , że w ogóle pracuje.
    Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
    Jest Tipo HB 1.4

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    59
    Auto
    Baravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2011
    W t-jet 120 nie ma takich dylematów , auto po prostu ciągnie , a 5000 obr. to jeszcze nie czerwone pole Rzadko pociągnę go do 5 tyś. raczej jeżdżę 2500 -3500 obr.

    Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    W zwykłym 1,4 5 tyś . to też jeszcze nie czerwone pole. I Też rzadko pociągam go do 5 tyś....
    FIAT TIPO 1,4 95KM w kolorze włoskich lodów Gelato

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    1,997
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Wszystko fajnie i obroty mozna podwyzszac w miare potrzeb ale ten silnik juz srednio fajnie brzmi powyzej 3,5 tys obr i to dla mnie najlepsza informacja ze do jazdy na wysokich obrotach ten silnik nie został stworzony, to nie wysokoobrotowa japońska jednostka np. Hondy tylko małolitrazowy silnik do normalnej jazdy

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,747
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    No to kurde jak takie cos kupiliśmy to jezdzijmy normalnie...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    1,997
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Ja akurat korzystam tak z auta, nie wymagam od silnika 1.4 95 km sportowego zaciecia, nie scigam sie spod swiatel ale jezdze nim dynamicznie i nie zostaje zawsze w tyle, wrecz przeciwnie poruszam sie sprawnie po miescie i na trasie. To ze sa szybsi ode mnie to normalka, nie trudno znalezc mocnieszy silnik pod maską nawet w starszych produkcjach. Pomimo ze chcialoby sie miec wiecej koników pod maską wiem co kupiłem i w zupelnosci mi to wystarcza na codzień.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Ja akurat korzystam tak z auta, nie wymagam od silnika 1.4 95 km sportowego zaciecia, nie scigam sie spod swiatel ale jezdze nim dynamicznie i nie zostaje zawsze w tyle, wrecz przeciwnie poruszam sie sprawnie po miescie i na trasie. To ze sa szybsi ode mnie to normalka, nie trudno znalezc mocnieszy silnik pod maską nawet w starszych produkcjach. Pomimo ze chcialoby sie miec wiecej koników pod maską wiem co kupiłem i w zupelnosci mi to wystarcza na codzień.
    Zawsze ktos bedzie szybszy bogatszy ladniejszy :-). Ale powiem wam ze ten silniczek potrafi fajnie brzmiec. W tipo brzmi jak pralka a w alfie pieknie bulgocze. Kwestia wydechu. Tylko na dluzsza trase alfa jest meczaca przez to

  14. #13
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    do jazdy na wysokich obrotach ten silnik nie został stworzony, to nie wysokoobrotowa japońska jednostka
    Nie mam na myśli ścigania, tylko po prostu, gdy czasem zdarzy się zbyt optymistycznie ocenić sytuacje przy wyprzedzaniu, albo wydarzy się coś nieprzewidzianego, to warto wiedzieć jak wycisnąć max z tych 95 koników, a potem znowu dostojnie się toczymy. Nieprzyjemny dźwięk nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2017
    Skąd
    Boduszyn 4D
    Wiek
    59
    Postów
    14
    Auto
    fiat Tipo 1.4 SW
    Rocznik
    2017
    A może ktoś ma wykres mocy i momentu w funkcji obrotów dla silnika 1.4 16V 95 koni. Ten wykres by dał dużo do myslenia.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał benio Zobacz post
    A może ktoś ma wykres mocy i momentu w funkcji obrotów dla silnika 1.4 16V 95 koni. Ten wykres by dał dużo do myslenia.
    Przeciez wklejalem w ktoryms watku o silnikach


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. W jakich obrotach sonda pracuje w pętli zamknietej
    Napisany przez oziozi na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-01-2014, 14:36
  2. Bravo 1,9 TD brak podwyzszonych obrotow na zimnym silniku
    Napisany przez mazitechnoboy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 15-02-2013, 22:50
  3. Stukanie (głuche) w silniku 1.4 16V 95KM
    Napisany przez raaf na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 30-08-2011, 15:49
  4. Stukanie w silniku, ciężki 1-wszy bieg itd. (Siena 1.2)
    Napisany przez kowal na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 16-04-2011, 00:26
  5. [zawieszenie] Wahacze Marea.. Jakich producentów polecacie a
    Napisany przez BadSpider na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-11-2008, 23:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tipo 1 biek jakie obroty

obroty 1.4 t-jet

fiat tipo 1.4 95 km max obroty silnika

jak czytac wkres obrtuw w tipo

1.4 T-jet wykres mocy i momentu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl