No tak etorq to inna historia, motor w zasadzie spokrewniony z bmw (fiat kupil fabryke tritec). Ja go nie znam na tyle zeby cos powiedziec. Z doniesien wynika ze miewaly problemy w brazylii ale chyba wynikajace z zasilania etanolem.
Tak, a świstak zawija w sreberka. Sprawdź, czy tak to działa, zdziwisz się srogo Co więcej w instrukcji piszą, aby od razu nie wyłączać silnika po forsownej jeździe, a S&S zrobi to bez zająknięcia.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Turbina jest wpięta do małego obiegu układu chłodzenia. Gdy silnik pracuje, to zawsze jest przepływ płynu przez korpus turbo. Start&Stop nie ma tu nic do rzeczy.
Też polecam 1,4 T-Jet 120 KM. Przed zakupem jeździłem trzema wersjami: 1,4 16V 95 KM, 1,4 T-Jet 120 KM i 1,6 Multijet 120 KM. Multijet 1,6 to największa frajda z jazdy ale przepisy unijne "wyleczyły" mnie z chęci posiadania diesla. Więc wybrałem T-Jeta i jestem zadowolony.
A testy elastycznosci twierdza ze tjet lepszy
1.4 120KM LPG - przesiadłem się z 150KM Astry CDTI. Cóż powiedzieć - dla mnie rewelacja, jeśli chodzi o zrywność i przyśpieszenie. Nie mam potrzeby jeżdżenia więcej niż 140km/h więc oceniam to auto w zakresie jazdy do 150km/h. Może nie znam się specjalnie na motoryzacji, ale nie odczułem większego spadku dynamiki pomiędzy poprzednikiem a TIPO. Faktem jest, że tamten się troszkę szybciej zbierał i nie czuło się, że ma się 80km/h oraz gabarytu samochodu (miałem wersję coupe GTC). Polecam 120 konną jednostkę - w 95 brakowało mi trochę mocy.
Jeśli ktoś nie jeździ tylko i wyłącznie po mieście i ma trochę więcej pieniędzy to warto zainwestować w silnik 120 konny czy to benzynowy czy z LPG czy też diesel.
Wczesniej po jazdach testowych a później po odbiorze auta nie mam złudzeń że mocniejsze silniki przy masie Tipo są zdecydowanie bardziej uniwersalnym wyborem.
Sam pod koniec okresu gwarancji bo chyba nie wytrzymam 2 lat umówię się na chip tuning w CinSoft. Wkurza mnie nadal że przez krótkie przełożenia w szczególności pierwszych trzech biegów na skrzyżowaniu często zostaje w tyle a jeżdżąc w warunkach miejskich lubię się wcisnąć przed szereg i brakuje mi nadal trochę mocy. Ale poza miejskimi przeciskaniami nawet w trasie mocy wystarcza, tym bardziej że od ponad 140km/h faktycznie zaczyna robić się nieco bardziej nerwowo na zawieszeniu.
Dlatego będę jeszcze myślał nad wymiana sprężyn i obniżeniu swojego Tipka o 25mm.
Aktualnie eibach ma sprężyny i chyba nawet jest promocja poniżej 600zl. Ja narazie odkładam pomału bo teraz inne wydatki. Może jeszcze h&r między czasem coś wypuści.
Apropo 120tjet to jeden z lepszych wyborów. Normalny silnik turbo z pośrednik wtryskiem paliwa może nie aż tak oszczędny ale z lpg narazie mieszcze się w 10.5/100. Komfort wyprzedzania na duży plus a jazda oszczedna. Aktualnie koszt przejechania 100km wynosi 23zl.
Ostatnio edytowane przez juri ; 04-01-2018 o 17:09
FIAT MI AMORE
https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
BP-168KM/LPG-162KM
Trochę z mojego doświadczenia - chciałem kupić sedana w wersji bieda. W lipcu wziąłem na weekend z wypożyczalni hatchbacka 1.4 95KM w podstawowej wersji wyposażenia, żeby przekonać się w praktyce, czy to auto mi pasuje. Stwierdziłem, że auto jest ok, powoli zaczęła kiełkować myśl o hatchbacku... Dla pewności pojechałem do dealera przejechać się T-Jetem. Wrażenia z jazdy wersją doładowaną dopełniły uprzednio zainicjowany uśmiech nawet mimo różnicy w spalaniu - wersją wolnossącą w największe upały po mieście ledwo dobijałem do 8,5/100, T-Jet zużywa przynajmniej litr więcej... Ostatecznie skończyłem z HB T-Jet Longue + felgi 17" - katalogowo ok 72k, kupiony za 60k. Na wiosnę dostanie niższe sprężyny, czarne 18" na lato i program, dzięki któremu będzie się jeździć bardziej przyjemnie, a i spalanie spadnie... Wymianę turbo i celowanie w 220KM zostawiam na okres pogwarancyjny Póki co na hamowni wypluł 133KM/230Nm.
Dla osób, które dalej mają dylemat, czy warto dopłacić do T-Jeta polecam film porównujący przyspieszenie 70-100km/h na 3 biegu po równym i pod mocną górkę dla silników 1.4 95, 1.4 T-Jet 120, 1.6 MultiJet 120 w budzie kombi - https://www.youtube.com/watch?v=wee2jyeIlXw - dla niecierpliwych wyniki w 4:40
To ja chyba nie mam żadnych gratisów mocy, bo w porównaniu z moim poprzednim samochodem, który miał silnik TD 150KM to Ti-Jet tak jakoś bez entuzjazmu ciągnie.
Może napiszesz jaki ten TD miał maksymalny moment obrotowy i przy jakich obrotach? Co z tego, że 150KM, jak np. 400Nm? Kolejny razu piszę, że KM to nie wszystko 98% "chwali" się tylko kucami, które sobie można ten tego, chociażby porównanie wolnossaka 95KM i turbodoładowanego 120KM. Tylko 25 koników różnicy, a jak by to wyglądało bez turbiny?
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 06-01-2018 o 12:35
Był to MJ 1.9 8V podkręcony do 150 KM i 330 Nm.
330 niutkow to 30 %wiecej. Nie ma sie co dziwic krzywa tez dla 8v pewnie na dole niezla. Ale benzyne 16v idzie krecic dalej niz do tych umownych 4 tys dla diesla(stad tez przewaga tjeta nad multijetem w tescie mimo ze w multijecie pewnie ma sie wrazenie wiekszego kopa na poczatku). A odnosnie samego t-jeta gdzies w dokumentacji ktora na forum wklejalem byly wykresy mocy i momentu wersji 120 km i 150 km. 120 pnie sie szybciej do gory w dolnym zakresie. Napisano tam tez ze to do codziennej jazdy przy kompromisie odnosnie zuzycia paliwa a wersja 150 do jazdy sportowej.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 06-01-2018 o 14:09
Benzynowy symulator diesla po kształcie wykresu
24208805_1994519133907805_1159186159_o (1).jpg