Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 41
Like Tree1lubi to!

Temat: wymiana paska rozrządu silnik 1.6 16 V  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2011
    Skąd
    Głowno
    Wiek
    60
    Postów
    4
    Auto
    Palio
    Cytat Napisał tomasz9244 Zobacz post
    Mam jedno zastrzeżenie co do tej wymiany. Nie pisałeś nić o poluzowaniu kół wałków rozrządu. Według mnie trzeba to zrobić i dopiero napinać pasek. Później dokręcić koła wałków i dalej wg. opisu. Co ty na to ?
    Nie ma potrzeby luzowania kół rozrządu, to nic nie daje. W chwili kiedy napinacz jest zupełnie luźny jest to zbędne, bo i tak musisz zacząć układanie paska od koła na wale korbowym następnie ułożenia na rolce prowadzącej i naprężenia przy wsuwaniu na obydwa koła rozrządu równocześnie. Tylko nie pisz, że się nie da



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2012
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    2
    Auto
    Fiat
    Witam, czy przy wymianie trzeba również wymienić pompę wody?? czy jest ona napędzana z paska rozrządu?

  4. #18
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Pompa wody jest napędzana oddzielnym paskiem, wspólnym z paskiem alternatora. Od pompy wody odchodzi też napęd pompy wspomagania.
    Pasek rozrządu napędza tylko wałki rozrządu.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #19
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Czyli można zaryzykować i jej nie wymieniać jeżeli jest w dobrym stanie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2012
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    2
    Auto
    Fiat
    dzięki właśnie się dowiedziałem, że pompka kosztuje 150zł więc za jednym razem wymienię
    Miłego dnia

  7. #21
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Polecam SKF. Jest jak oryginał, a sam taką w swoim silniku założyłem.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja też mam SKFa - kupiłem za zdaje się 100zł bo gość kupił nie do tego auta co miał i tak wystawił na allegro Akurat podrasowało
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #23
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    A ja u siebie jeszcze nie wymieniałem ale trzeba będzie się jej przyjrzeć
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  10. #24
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    prawda taka że jak pompa nie cieknie to nie warto ruszac jak bedą wycieki, pocenia to odrazu wymiana
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Tylko że jak zaraz po wymianie rozrządu zacznie cieknąc?? poco dwa razy sie męczyć lepiej zrobić to za jednym zamachem w szczególności gdy robi się z rozrządem i ma ułatwiony dostęp.

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Zamość
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 16v
    Mam takie pytanie aby naciągnąć pasek trzeba lekko odkręcić koła rozrządu?

  13. #27
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Odkręcić koła rozrządu? Dlaczego? Do napinania paska służy napinacz (jak sama nazwa wskazuje). On ma sprężynę, którą się naciąga go. Na napinaczu jest znak, trzeba go ustawić na nim to wtedy wiadomo będzie, że jest pasek napięty prawidłowo.
    mJoker lubi to.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2013
    Skąd
    Tbg
    Wiek
    41
    Postów
    39
    Auto
    doblo 1,6 16V
    Rocznik
    2002
    A ja mam problem po wymianie uszczelki - koła musiały być zluzowane... Co w takim przypadku? Autko nadal kuleje... map powyżej 400.
    Kupić oryginalne blokady wałków i wału korbowego? Bo było ustawiane tylko na tanich blokadach wałków...

  15. #29
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,720
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Podjedź do ASO ze swoimi blokadami i porównaj je w ASO z ich blokadami wyjdzie taniej.Ważne też jest ustawienie wału korbowego .

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2014
    Skąd
    Turek
    Wiek
    36
    Postów
    1
    Auto
    Siena 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Witam a jak mocno dociągnąć ten napinacz aż do samego końca jego


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [rozrząd] wymiana paska siena
    Napisany przez Basti na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 10-03-2012, 09:15
  2. wymiana paska rozrządu
    Napisany przez Pino na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-01-2011, 16:29
  3. [silnik] Nie ma ciśnienia sprężania po zerwaniu paska rozrzą
    Napisany przez alwarro1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-11-2008, 19:18
  4. wymiana paska rozrządu; brava 1,4
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-09-2008, 23:05
  5. Napięcie paska rozrządu
    Napisany przez Greg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-06-2008, 21:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsiena-palio-443wymiana-paska-rozrzadu-silnik-1-6-16-v-12818

wymiana rozrzadu fiat siena 1.6

wymiana rozrzadu fiat 1.6 16v

ustawienie rozrzadu fiat 1.6 16vwymiana rozrzadu siena 1.6schemat rozrzadu fiat siena 1.6 16v

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl