Witamy na Fiat Klub Polska
1lubi to! -
Nowy klubowicz
Siena nie pali na dwa cylindry
Witam.
Mam problem z moją sieną 1.2 z 2000r.
Problem polega na tym iż cewka 1 nie daje napięcia na świece 1 i 4.
Wymieniłem:
cewki na nowe, czujnik położenia wału, Ecu-używane, świece oraz kable wysokiego napięcia.
Po sprawdzeniu programem IAW wyskoczył błąd cewki 1 -zwarcie lub przerwa do DMP. Wymieniłem kable od cewki 1 do przekaźnika oraz do ecu. Problem nie zniknął .Proszę podpowiedzcie co może być awarią. Zaznaczę że marchewa zapala się jakieś 2 sek po zapaleniu auta.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
A błąd cewki i marchewa pojawiła się od razu przy objawach czy dopiero po zakupie nowej cewki?
Ja kiedyś walczyłem z cewkami i ECU a się okazało, że nowe były fabrycznie uszkodzone (Magnetii Marelli uznał reklamację) a problem był po prostu z padającą pompą paliwa.
Ja bym na starym zestawie sprawdził czy po zamianie cewek nadal jest problem ze świecami 1 i 4. Jeszcze zostaje sprawdzić same świece (kupić nowe albo na razie podmienić 1 z 2 oraz 4 z 3).
-
Nowy klubowicz
Cewka 2 (2 i 3) działa, cewka 1( 1 i 4) nie działa .Zamiana świec i cewek nic niedała czyli jak zamieniłem cewka 2 (2i3) na miejsce 1 (1i 4) dalej nie paliły cylindry 1 i 4 A cylindry 2 i 3 paliły czyli moim zdaniem cewki są sprawne ,świece są nowe a pompa normalnie podaje paliwo. Cewka ze świec 1 i 4 nie podaje napięcia na kable .
-
A Ecu było sprawdzane przed założeniem ?
Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 06-04-2022 o 15:30
-
Nowy klubowicz
-
Sprawdź ciągłość przewodów od wtyczki ECU do wtyczki cewki zapłonowej. Może być złamany i już wywala błąd przerwy. Jeden przewód we wtyczce cewki powinien mieć ciągłość ze stałym plusem a drugi powinien mieć ciągłość z wtykiem ECU.
-
Nowy klubowicz
Przewody zostały wymienione na nowe.
-
Nie chodzi mi o przewody zapłonowe bo pewnie o tych myślisz ale o kable sterujące cewkami . Trzeba by multimetrem sprawdzić ich ciągłość. To silnik 1.2 ale 8 czy 16 V bo to są różne sterowniki
-
Nowy klubowicz
Przewody od cewki do ecu zostały wymienione, a silnik 8V
Sterownik 18F.B4
Ostatnio edytowane przez Rafał123 ; 08-04-2022 o 13:46 Powód: Korekga opisu
-
Jeśli od strony elektrycznej jest ok to pozostaje sam sterownik - uszkodzony driver tej cewki lub uszkodzenie mechaniczne w silniku. Sprawdzałeś czy na cewce jest stałe zasilanie plus 12v po odpaleniu. (powinno być też chyba chwilę po przekręceniu kluczyka ale bez odpalania )
-
Nowy klubowicz
Na cewce plus 12 jest, a mam pytanie czy moze cos uszkodzic kompa bo 2 Ecu sa z ta sama usterką
-
Klubowicz
Tranzystory nie są wieczne poza tym np. zwarcie w cewce . W sumie niema dramatu z dwóch Ecu można zrobić jeden sprawny . Mnie interesuje czy ten brak iskry obserwowałeś
na wykręconych świecach czy tylko uważasz , że jej niema bo silnik chodzi na dwóch cylindrach i jest taki komunikat z testera .
-
Nowy klubowicz
Brak iskry był obserwowany na wykreconych swiecach
-
Klubowicz
Używane sterowniki ze szrotu są virginizowane i sprzedawane jako tania alternatywa gotowe do zainstalowania w następnym samochodzie .
Niestety może się zdarzyć , że wiekowy dawca trafia na szrot z uszkodzonym sterownikiem . Wtedy mamy gotowy do zainstalowania w samochodzie Ecu virgin ale niesprawny . Jeśli sprzedawca nie chcą uznać reklamacji można podmienić sprawny tranzystor sterujący cewką z jednego do drugiego Ecu i mamy dwie działające cewki .
-
Nowy klubowicz
Witam, własnie odebrałem ecu po sprawdzeniu i elektronika, ecu okazało się sprawne, muszę szukać dalej
Podobne tematy
-
Napisany przez echolink na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 04-05-2017, 17:57
-
Napisany przez xyz3 na forum Doblo
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 09-03-2014, 22:19
-
Napisany przez arko1397 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 06-02-2011, 14:58
-
Napisany przez muryn1313 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 8
Ostatni post: 07-07-2010, 17:03
-
Napisany przez Kajetan.Kisiel na forum Punto II
Odpowiedzi: 10
Ostatni post: 21-05-2010, 08:19
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2022 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:34.
W sieci od 2007 roku.