Masz znaki na napinaczu musisz je dobrze ustawić. Języczek napinacza między szczelinki .
Masz znaki na napinaczu musisz je dobrze ustawić. Języczek napinacza między szczelinki .
co do pompki wody to u mnie śmiga od nowości i nigdy nie była zmieniana także ja bym nie wymieniał jak się nic z nią nie dzieje... a co do rozrządu to sam pasek wymieniam co 40-50kkm a wszystko co ok 80-90kkm
Ostatnio edytowane przez aarek1404 ; 09-02-2014 o 19:18
no co do pompy wody to prawa - jak sprawna i nie cieknie to nie ruszałbym - a ja cały komplet rozrządu wymieniam co 50kkm ponieważ moje przebiegi pokonuje sienką przewazne w miescie wiec nie ma lekko
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
panowie, będę nie długo wymieniał rozrząd w swojej 1.6, posiadam blokady ale będę musiał ściągać koła wałków i wału bo uszczelniacze trzeba wymienić, doradzicie jak to później do kupy złożyć zeby to chodziło
pozdrawiam
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
a mi mechanik przy poprzednie wymianie mówił ze jak bede nastepnym razem robił rozrząd (czyli teraz bo zaraz bedzie 180k) abym rozejrza łsie za nowymi kołami zebatymi włąsnie na wałkach, ale chyba ich nie bede wymieniał bo stan samochodu duzo sie zmienił ze stanem z przed paru lat silnik zdrowy a buda leci na potege z kazdej strony
a cieknie ci z pod kół zebatych ?
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
Przecież napisał że mu uszczelniacze puszczają.
Kolego zakładasz blokady na wałki i odkręcasz koła ,wymieniasz uszczelniacze i zakładasz koła ,ale ich nie dokręcasz na siłę. Montujesz pasek napinasz go i wtedy dokręcasz koła na samym końcu demontujesz blokady ,obracasz wałem minimum dwa obroty i wszystko sprawdzasz (zakładasz blokady czy pasują ,oczywiście względem wału no i sprawdzasz znaki na napinaczu ).I po robocie browarek.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Wymiana tylko dwóch kół to nieporozumienie .Wymieniasz albo wszystkie. albo żadne -bo pasek może tego nie wytrzymać .Różne zużycie poszczególnych zębatek może doprowadzić do zbyt szybkiego zużycia paska
Panowie, po wielu przejściach w moim doblo - blokady to podstawa! najlepiej oryginał. Czyli szukamy mechanika co takie posiada, bo kupno blokad nadal się nie opłaca. To warunek kiedy już musimy zluzować wałki. W okolicach Tarnobrzega do 50km mam takiego mechanika.
Wymiana zębatek? A co to na łańcuchu pracuje czy co??!!!
Witam, mam problem z ustawieniem rorządu z bravo 1, 1.6 16v. po wymianie uszczelki pod głowicą okazao się, że ktoś zakręcił mi wałek (nie miałem założonej blokady), jak wyczytałem, wał należy ustawić czujnikiem (1 cylinder) na samej górze. zrobiłem tak. Jednak wyczytałem jeszcze gdzieć, że są takie 2 punkty na kole, które należy ściągnąć, żeby ściągnąć pasek rozrządu i te punkty przy GMP nie pokrrywają mi się ze znakiem na obudowie. Czy to może mieć jakiś wpływ? czy po prostu mam mieć ustawony 1 cylinder na samej górze, zablokowane wałki złożyć wszystko i powinno działać?
Dodam, że blokady na wałki mam, auto jakby chciało odpalić, ale nie może
Jest sporo filmów na Youtube to pooglądaj...coś masz namieszane...zdejmij pasek i załóż jeszcze raz(zaczynając od dołu/na prawo....koło napędzające,pompa oleju,rolka prowadząca,koła rozrządu) .Przy zablokowanych wałkach rozrządu kropki na kole pasowym powinny się pokrywać ze znakami na bloku silnika.Wał korbowy też powinien być zablokowany w czasie zakładania paska.
https://www.youtube.com/watch?v=4uSmkB2hRJ4
https://www.youtube.com/watch?v=9zpOdgSRZUI
Ostatnio edytowane przez jaroslawrak ; 23-06-2018 o 01:54
Duże koła luzuje się po to, by pasek był prawidłowo napięty również między nimi i by mogł przesuwać się w raz z nimi podczas napinania. Koła należy poluzować i ustawić w położeniu do oporu w prawo. Po założeniu paska luzy między kołem wału, pompą, rolką kierunkową i dużymi kołami będą likwidowane przez obrót kół rozrządu w czasie napinania.
Dużym błędem jest napięcie rolki ruchomej na max. Należy wstępnie napiąć tak, by znak doszedł do końca skali ale po obróceniu silnika kilkukrotnie (instrukcja podaje dwa obroty) należy rolkę zluzować i ustawić na znak na środku skali. Tylko takie postępowanie z napinaczem umożliwia jego prawidłową pracę. Pozostawienie w maksymalnym napięciu to gwarancja zerwania paska.