Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 53
Like Tree9lubi to!

Temat: Parownik klimatyzacji Tipo II 1.4 benzyna  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    36
    Postów
    1,521
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Szary za ile ozonujesz po znajomosci z forum ? musze sie gdzies wybrac na taki zabieg bo dwa lata przy klimie nie ruszane, tylko filtr kabinowy dwa razy wymieniony



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    36
    Postów
    1,504
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Szary za ile ozonujesz po znajomosci z forum ? musze sie gdzies wybrac na taki zabieg bo dwa lata przy klimie nie ruszane, tylko filtr kabinowy dwa razy wymieniony
    Weźmiesz czteropak dobrego browaru + paszport i możesz do Zabrza zawitać termin zgadamy .
    Ja tego ozonatora używam do ozonowania wszystkiego chińczyk a daje radę

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
    brylancik13 lubi to.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    38
    Postów
    625
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał pawka Zobacz post
    Albo rurka spustową skroplin od dołu pojazdu / ciężko tam cokolwiek wepchnąć/ albo od strony pasażera w kabinie.
    Po lewej stronie nóg pasażera na końcu obudowy tunelu masz boczek z plastikiu - wyjmujesz go /nie jest niczym przykręcony i masz dostęp do obudowy parownika na dole obudowy jest rurka gumowa którą łatwo zdjąć i otworem dostaniesz się do parownika/ osobiście planuję wywiercić z boku obudowy otwór fi-20 zaślepiany korkiem i przez ten otwór rewizyjny w przyszłości czyścić parownik - czekam jak się zrobi cieplej - korek już czeka /
    Załącznik 35516

    Załącznik 35517

    Załącznik 35518
    Dasz namiary na korek.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    298
    Auto
    Tipo 1.4 16V +LPG
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Gomez405 Zobacz post
    Dasz namiary na korek.
    Kupiłem takie coś https://allegro.pl/oferta/zaslepka-g...-mm-7690982377 - po świętach zakładam mam nadzieję że będzie pasował

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2018
    Skąd
    Mława
    Wiek
    53
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Tipo SW 1,4 T-jet
    Rocznik
    11.2017
    Cytat Napisał tipolot Zobacz post
    Witam,

    Mam takie zapytanie czy ktoś wie gdzie znajduje się parownik klimatyzacji w Fiat Tipo II Sedan? Filtr kabinowy wiem gdzie jest i bezproblemowo się go wymienia ale mimo wymiany filtra nadal czuć nieprzyjemny zapach po wyłączeniu klimy. Prawdopodobnie, a jestem niemal pewien że mam syf na parowniku i to z tego powodu śmierdzi.

    Byłbym wdzięczny za pomoc w zlokalizowaniu parownika - jak się najlepiej do niego dostać ?
    Gorąco polecam, u mnie był ten sam ból i... po bólu
    https://allegro.pl/oferta/atas-plak-...lin-7637203514

  7. #21
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    32
    Postów
    1,093
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Przerabiałem tzw. "bomby" efekt była na kilka dni. Od jakiegoś czasu używam środków Clinex-a do klimatyzacji w kilku samochodach i sprawdza się bdb.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    298
    Auto
    Tipo 1.4 16V +LPG
    Rocznik
    2016
    Moja modyfikacja dostępu do parownika klimatyzacji
    Wywiercony otwór fi-20mm

    Parownik 1.jpg

    Widok na parownik przez otwór

    parownik 2.png

    parownik3.jpg

    Otwór zaślepiony wyjmowanym korkiem

    Parownik 4.jpg

    Po tej modyfikacji jak widać parownik mamy bardzo dobrze dostępny do czyszczenia

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2014
    Skąd
    DG
    Wiek
    35
    Postów
    295
    Auto
    VW Up! 1.0 ; TIPO Lounge+business 1.4
    Rocznik
    2016;2019
    Witam, a jak piszecie o ozonowaniu to czy jest wymóg ozonowania na załączonym silniku z włączoną klimatyzacją, czy wystarczy ozonować na wyłączonym silniku z włączoną dmuchawą na obiegu zamkniętym?
    Zawsze ozonowałem na włączonym silniku i włączonej klimatyzacji, ale czytałem, że to raczej z powodu wymaganej temperatury aby cząsteczki ozonu się nie rozpadały. Obecnie mamy niskie temperatury rano, więc szkoda jakby się ktoś doczepił, że godzinę auto chodzi na placu
    Poproszę mądre głowy o opinie.
    pozdrawiam

  10. #24
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    2,552
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Mi w warsztacie od klimy zawsze wstawiali maszynę do środka, obie zamknięty temp na 22 klimy wyłączona silnik pracował i różnie czasowo, od 45 minut do 1,5h
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2014
    Skąd
    DG
    Wiek
    35
    Postów
    295
    Auto
    VW Up! 1.0 ; TIPO Lounge+business 1.4
    Rocznik
    2016;2019
    Z grubsza: obieg zamknięty na wyłączonym silniku i wg. instrukcji 3x30min z przerwami na przewietrzenie po 5min, ozonator 7000mg. Za dwie godziny opiszę jak się to skończyło

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2014
    Skąd
    DG
    Wiek
    35
    Postów
    295
    Auto
    VW Up! 1.0 ; TIPO Lounge+business 1.4
    Rocznik
    2016;2019
    Nie widzę opcji edycji, chyba za późno aby edyować, ale: operacja się udała, pacjent prawie zmarł
    po półtorej godzinie ozonowania prawie zdechł akumulator, bo robiłem na wyłączonym silniku. Teraz siedzi w aucie prostownik
    Już wiem czemu do tej pory wszędzie widziałem na załączonym silniku ozonowanie
    pozdrawiam

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    298
    Auto
    Tipo 1.4 16V +LPG
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał ksys Zobacz post
    Już wiem czemu do tej pory wszędzie widziałem na załączonym silniku ozonowanie
    sam sobie odpowiedziałeś - a na marginesie 1,5 godziny ozonować samochód 7 g/h ozonatorem to wg . mnie chore a ozonuję dom i samochód od kilku lat i jakieś pojęcie na ten temat posiadam.
    2x15 min /przerwa 30 min/ dla samochodu przy tej wydajności ozonatora pozwala unicestwić wszystko co się tam rusza i na drzewo nie ucieka Pamiętać tylko trzeba , że ozonator nie usuwa mechanicznych zanieczyszczeń z kanałów wentylacji i parownika i trzeba tam zadziałać czymś co rozpuści gromadzące się tam zanieczyszczenia / do tej pory w samochodzie używałem wutrh ale jak znalazłem dojście bezpośrednio do parownika Tipo używam wg .mnie najlepszego sprawdzonego środka RTU ECF .Stosuję to od kilku lat na parowniki klimatyzacji i uważam ,że jest to rewelacyjny środek.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2014
    Skąd
    DG
    Wiek
    35
    Postów
    295
    Auto
    VW Up! 1.0 ; TIPO Lounge+business 1.4
    Rocznik
    2016;2019
    W instrukcji obsługi viakena pisało auto ozonować 3x30min, z przerwą na wietrzenie 5min. Po kilku dniach będę widział efekt, bo na razie jeszcze czuć ozonem w aucie Dawniej pożyczałem mniejszy ozonator, i robiłem dwa razy po 40min (500mg) i było ok, teraz jak dorwałem tego 7g to widać różnicę.
    Nie będę się kłócić czy te 1.5h to dużo czy mało, ale jak tak pisze w instrukcji a ja miałem czasu tyle to niech działa.
    pozdrawiam

  15. #29
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,304
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Wystarczy ozonować 20 minut nawet z ozonatorem 3,5g/h - minimum do auta osobowego, ale jeżeli ktoś lubi, to czemu nie. Tylko niech potem nie płacze, że z plastikami, gumami itd. jest coś nie tak. Jak widzę powyżej przedstawione czasy, to ręce opadają.
    Jeszcze jedno. Jeżeli jest włączona sprężarka klimy podczas zabiegu przy włączonym silniku, to ozonowanie można sobie wsadzić nawet po gazowaniu auta przez rok. Pewnie padnie pytanie "dlaczego"? Ano dlatego, że parownik ma być suchy! Stąd wniosek, że przed zabiegiem nie może już mieć wilgoci.
    Do tego proponuję poczytać o ozonatorach płytkowych, żeby potem zdziwionymi nie być.
    Jeżeli już o ozonatory chodzi, to bezpieczniejsze są z wyładowaniem koronowym.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 02-05-2019 o 10:20
    pawka lubi to.

  16. #30
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    36
    Postów
    1,504
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    no i jeszcze taka ciekawostka, że klimatyzacja osusza powietrze, a ozon lepiej działa w wilgotnym środowisku


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nieszczelny parownik klimatyzacji-wymiana.
    Napisany przez jayoz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 10-07-2018, 18:13
  2. Klimatyzacja, parownik, nieszczelność
    Napisany przez jezollo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 08-06-2018, 05:52
  3. Klimatyzacja, nieszczelność, parownik
    Napisany przez jezollo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-06-2015, 21:24
  4. parownik klimatyzacji bravo 1.2
    Napisany przez morski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 22-05-2013, 14:55
  5. Parownik Wymiana.
    Napisany przez alex82 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-02-2010, 19:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czyszczenie parownika fiat tipo

czyszczenie klimatyzacji fiat tipo

Czyszczenie klimy tipo

gdzie jest skraplacz klimy fiat tipo

tipo dziwny zapach z nawiewu

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl