Witamy na Fiat Klub Polska
10lubi to! -
Nowy klubowicz
Parownik klimatyzacji Tipo II 1.4 benzyna
Witam,
Mam takie zapytanie czy ktoś wie gdzie znajduje się parownik klimatyzacji w Fiat Tipo II Sedan? Filtr kabinowy wiem gdzie jest i bezproblemowo się go wymienia ale mimo wymiany filtra nadal czuć nieprzyjemny zapach po wyłączeniu klimy. Prawdopodobnie, a jestem niemal pewien że mam syf na parowniku i to z tego powodu śmierdzi.
Byłbym wdzięczny za pomoc w zlokalizowaniu parownika - jak się najlepiej do niego dostać ?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz

Napisał
tipolot
Mam takie zapytanie czy ktoś wie gdzie znajduje się parownik klimatyzacji w Fiat Tipo II Sedan? Filtr kabinowy wiem gdzie jest i bezproblemowo się go wymienia ale mimo wymiany filtra nadal czuć nieprzyjemny zapach po wyłączeniu klimy. Prawdopodobnie, a jestem niemal pewien że mam syf na parowniku i to z tego powodu śmierdzi.
Byłbym wdzięczny za pomoc w zlokalizowaniu parownika - jak się najlepiej do niego dostać ?
Albo rurka spustową skroplin od dołu pojazdu / ciężko tam cokolwiek wepchnąć/ albo od strony pasażera w kabinie.
Po lewej stronie nóg pasażera na końcu obudowy tunelu masz boczek z plastikiu - wyjmujesz go /nie jest niczym przykręcony i masz dostęp do obudowy parownika na dole obudowy jest rurka gumowa którą łatwo zdjąć i otworem dostaniesz się do parownika/ osobiście planuję wywiercić z boku obudowy otwór fi-20 zaślepiany korkiem i przez ten otwór rewizyjny w przyszłości czyścić parownik - czekam jak się zrobi cieplej - korek już czeka /
IMG_20190304_090252.jpg
IMG_20190304_090321.jpg
IMG_20190304_090235.jpg
-
Master
Prosta metoda od handlarzy która działa w 99% aut:
Mocny środek do odgrzybiania/czyszczenia parownika:
https://allegro.pl/oferta/pianka-do-...0ml-6016277577 (Polecam Bizol).
Wjeżdżasz na kanał/podnośnik. Odpalasz auto z klimą uruchomioną na max (nie eko). Lecisz pod auto i patrzysz gdzie kapie. Po wodzie dojdziesz do gumowego kolanka (odpływu parownika).
Gasisz auto. Wyciągasz filtr kabinowy. Zamykasz obudowę filtra.
1) Wprowadzasz sondę do tego kolanka aż dojdzie do parownika.
2) Walisz pianą aż zacznie wychodzić przez kratki w kabinie(na Tipo jedna puszka). Wyciągasz sondę, zatykasz/zaginasz odpływ.
3) Po 15 minutach spuszczasz.
4) Odczekaj godzinkę, dwie. Odpal auto z klimą uruchomioną. Otwarte drzwi żeby przewietrzyć. Resztki mogą lecieć z nawiewów - trzeba szybko wycierać, bo może odbarwiać plastiki/skórę.
5) Zamontuj filtr kabinowy.
Nic nie śmierdzi.
-
Klubowicz
Ja nie polecam pianek. Więcej po nich zostaje syfu na parowniku niż przed zastosowaniem. Lepsze są w aerozolu bo całkowicie odparują i śladu nie ma. Poza tym kanały nie są super szczelne i jak lecą w okolicach elektryki - to bym uważał. W astrach trójkach niejeden tak uwalił radio, bo z tuneli pociekło na nie i było po sprzęcie.
-
Nowy klubowicz

Napisał
tipolot
Witam,
Mam takie zapytanie czy ktoś wie gdzie znajduje się parownik klimatyzacji w Fiat Tipo II Sedan? Filtr kabinowy wiem gdzie jest i bezproblemowo się go wymienia ale mimo wymiany filtra nadal czuć nieprzyjemny zapach po wyłączeniu klimy. Prawdopodobnie, a jestem niemal pewien że mam syf na parowniku i to z tego powodu śmierdzi.
Byłbym wdzięczny za pomoc w zlokalizowaniu parownika - jak się najlepiej do niego dostać ?
Ok, bardzo dziękuję za wyczerpujące informacje
będe rozbierać i walczyć
przy okazji wolnej soboty 
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Napisał
tipolot
Ok, bardzo dziękuję za wyczerpujące informacje

będe rozbierać i walczyć

przy okazji wolnej soboty

Takie jeszcze pytanie jak zdecyduję się czyścić parownik od kabiny to czy po zdjęciu tej gumy widać go? jak daleko jest? I czym najlepiej go wyczyścić?
-
Klubowicz

Napisał
tipolot
Takie jeszcze pytanie jak zdecyduję się czyścić parownik od kabiny to czy po zdjęciu tej gumy widać go? jak daleko jest? I czym najlepiej go wyczyścić?
Używam preparatu WURTH z długa sondą a po godzinie działam w całej kabinie przy wyjętym filtrze kabinowym ,włączonej klimie i wentylatorze na max w obiegu wewnętrznym 20 minut ozonatorem - powtarzam to 2 razy w roku - samochód ma 3 lata i zero problemów z klimą i nieprzyjemnymi zapachami
-
Nowy klubowicz
Ok, a po zastosowaniu tej Pianki Wurtha na parowniku zatykasz ten przewód gumowy ???
-
Master
Z tym ozonowaniem uważajcie. O ile coś nie przekręciłem niektóre tworzywa od ozonu się rozpadają.
-
Master

Napisał
marx30
Z tym ozonowaniem uważajcie. O ile coś nie przekręciłem niektóre tworzywa od ozonu się rozpadają.
Wszystko zależy od dawki i czasu. Jeżeli ktoś wie co robi, jakim sprzętem robi (maksymalna wydajność 14g/h i maksimum 15-20 minut przy tej wydajności), to plastiki i gumy są bezpieczne. Po zabiegu natychmiastowe wietrzenie auta.
-
Klubowicz

Napisał
tipolot
Ok, a po zastosowaniu tej Pianki Wurtha na parowniku zatykasz ten przewód gumowy ???
Wpuszczam z 20-30 sekund i natychmiast zakładam przewód gumowy na obudowę / i tak coś zawsze wyleci - trzeba podłożyć kawałek szmatki zanim zdążysz założyć rurę gumową/ - generalnie coś tam zawsze wyleci i dlatego planuję zastosować otwór inspekcyjny w plastikowej obudowie powyżej wylotu do gumy.
Ostatnio edytowane przez pawka ; 10-04-2019 o 18:15
-
Nowy klubowicz
Ok, a jeszcze takie pytanko, podczas tej operacji mam mieć filtr kabinowy zdemontowany czy to wszystko jedno?
-
Master

Napisał
tipolot
Ok, a jeszcze takie pytanko, podczas tej operacji mam mieć filtr kabinowy zdemontowany czy to wszystko jedno?
Moim zdaniem: wyjąć, a po operacji założyć nowy.

Napisał
marx30
Z tym ozonowaniem uważajcie. O ile coś nie przekręciłem niektóre tworzywa od ozonu się rozpadają.
Zdaje się że w którejś wersji golfa był problem z plastikami nadmiernie wrażliwymi na ozon....
-
Klubowicz

Napisał
tipolot
Ok, a jeszcze takie pytanko, podczas tej operacji mam mieć filtr kabinowy zdemontowany czy to wszystko jedno?
Ja filtr kabinowy wyjmuję i wyrzucam do śmieci a potem zakładam nowy - zawsze jest na tyle zasyfiony a kosztuje niedużo że nie oszczędzam
-
Klubowicz
Witam, a jakiej wydajności ozonator się nada? myślę nad viakenem 0.5g/h. Nie pamiętam czym robiłem poprzednio bo pożyczałem, ale pamiętam, że robiłem 40min i było ok
pozdrawiam
-
Master
Ja mam 7g/h, wystarcza
Tym bardziej, że żaden producent nie podaje, czy ta wydajność jest z powietrza, czy tylko przy podaniu czystego tlenu.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Podobne tematy
-
Napisany przez jayoz na forum Stilo
Odpowiedzi: 37
Ostatni post: 05-05-2021, 16:18
-
Napisany przez jezollo na forum Stilo
Odpowiedzi: 8
Ostatni post: 08-06-2018, 06:52
-
Napisany przez jezollo na forum Stilo
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 11-06-2015, 22:24
-
Napisany przez morski na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 12
Ostatni post: 22-05-2013, 15:55
-
Napisany przez alex82 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 06-02-2010, 20:00
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
parownik fiat tipo
,
czyszczenie parownika fiat tipo
,
czyszczenie klimatyzacji fiat tipo
,
Czyszczenie klimy tipo
,
gdzie jest skraplacz klimy fiat tipo
,
tipo dziwny zapach z nawiewu
,
fiat tipo smrod z klimatyzacji
,
fiat tipoczyszczenie parownika klimatyzacji
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:09.
W sieci od 2007 roku.