Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 110 z 372 PierwszyPierwszy ... 1060100108109110111112120160210 ... OstatniOstatni
Posty od 1,636 do 1,650 z 5569
Like Tree118lubi to!

Temat: Codziennik  

  1. #1636
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    egon chyba czytaliśmy to samo



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #1637
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,578
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    a to to sprawdzone w praktyce (wiadomo u znajomego znajomego). na blolidzie marki ursus c-328. latem sam olej rzepakowy dawał radę (przyjemny zapach z rury wydechowej), zimą trzeba było mieszać ze zwykłą ropą. później olej podrożał i zostało to zarzucone.

    zresztą proszę państwa: dziś każdy posiadacz diesla leje do auta paliwo pochodzenia roślinnego jako dodatek do ropy

  4. #1638
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    seth bodajże w tygodniku "Motor"
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  5. #1639
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    a mnie jutro czeka wizyta w ASO musze śrubokręt kupić bo mi mechanicy zapierdzielili jak brali moj podnośnik. dobrze że koszt śrubokręta nieduzy bo 15 zl ale jakbym go mial to bym juz wczoraj te pozycje wymienił

  6. #1640
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał krtwwl34 Zobacz post
    dobry żarcik
    żaden żarcik, oranżada to po prostu Olej opałowy, tylko tak ładniej nazwany ze względu na kolor.

  7. #1641
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja praktycznie cały dzień wczoraj wymieniałem osłony przegubów + końcówki + łączniki.. Dajcie panowie spokój Kolega miał taki w miarę fajny zestaw kluczy nasadkowych.. Nie tani i wyglądał na mega solidny.. Przy próbie odkręcania nakrętki od przegubu razem z przedłużką 1,5m ;P zaczął się wyginać.. Myślę sobie nie ma żartów jedziemy do kolegi po cięższy sprzęt.. 20km w jedną stronę i patrzymy co oferuje kolega.. Nic specjalnego bo miał jakiś taki klucz który wyglądał na słabszy (choć podobno odkręcał nim już wiele takich śrub).. Ok - obok jest castorama to strzała do casto.. Patrze - jest taki klucz co z grubsza wygląda już jak narzędzie zbrodni
    2012-01-08_13.45.47.jpg

    Ok, razem z nasadką 32 3/4 cala i do kasy.. 54zł - myślę sobie tragedii nie ma..
    Ok 25km i jesteśmy w domu.. Kolejna próba i.. Poszło Klucz dał radę.. Zadowoleni wymieniamy wszystko, przegub wymyty w nafcie, nowy smar grafitowy, opaski itp.. Składamy całość i doszło do przykręcania nowej nakrętki na przegub (w piaście) i co? Nowa nakrętka ma zewnętrzne wymiary 36 zamiast 32
    Ale co tam - trzeba działać.. Krótkie przeszperanie netu do której jest casto czynna.. Ok, w samochód i strzała - 25km Wchodzimy na salę i jest.. Jedna jedyna nasadka na kość 3/4 cala i 36mm.. Dość solidna - ok 30zł.. Trudno.. Wsiadamy w samochód i strzałą do domu.. Szybki przymiar i się co okazuje? Że owszem nakrętka 36mm, ale co z tego jak nasadka nie mieście się w piaście!!! Była to jedyna nasadka, godzina 20ta a tu nawet nie skręcone do końca jedno koło.. No to co.. Szlifierka i jedziemy.. Niestety była czymś oblepione i zaczęła się nierówno ścierać a potem bić.. Ok, jest 2ga - taka na przystawkę na starą wiertarkę Celma.. Nie używane to od lat, ale ok.. Szlifujemy, idzie ładnie a tu zaczyna nam się kamień rozlatywać.. Z troski o swoje życie wyłączamy sprzęt.. Bajzel w garażu nieziemski, godzina 20:30 a my ciągle w miejscu.. Została jeszcze tarczówka Cym myk i dało radę tak oszlifować nasadkę z zewnątrz, że z oporem ale wlazła w piastę.. Ok dokręciliśmy .. W następnym kole uwaga również 36 (widać była kiedyś zmieniana bo 2gi raz zabita była, guma na przegubie też inna. W prawdzie myśleliśmy że już nie uda nam się jej odkręcić bo 2m rurka się już gięła ale skrzyk i poszło.. Dalej poszło już lepiej, przegub był w jakimś dziwnym zielonym towocie - wymyć to to czysta katorga.. Nowa guma, nowy smar, końcówka i łącznik.. Jak skręciliśmy, omietliśmy garaż, narzędzia itp była już prawie pierwsza w nocy Na szczęście się udało.. Końcówkę którą szlifowaliśmy tarczówką oddam na tokarkę co by wyglądała lepiej.. Też sobie wymyślili 36 rozmiar.. heh..

    W Pn jeszcze na zbieżność pojadę.. Najgorsze jest chyba to, że mimo całego już nowego zawieszenia nadal coś puka.. I albo faktycznie te gumy stabilizatora pukają albo coś z amorami tylko jak do tego dojść to ja nie wiem
    Do zakupionego klucz dokupię tylko końcówkę tak abym miał do odkręcania kół i elegancko
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #1642
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Też sobie wymyślili 36 rozmiar.. heh..
    No właśnie i do tego tak jak piszesz ścianka musi być cienka żeby w piastę się zmieściła. Przerabiałem to u kumpla w Bravo, (też wymiana osłony przegubu) Tyle że ja w okolicy nigdzie nie znalazłem takiej nasadki, dopiero od kumpla który naprawia naczepy pożyczyłem "Stanleya" i była już szlifowana, widać ktoś do Fiata już dopasowywał. Odkręcanie tego to maskara, naprawdę dobra rączka plus przedłużka i dosłownie skakanie po kluczu. U niego jak i u mnie na obu kołach nakrętki były na klucz 36 więc myślę że u Ciebie ta 32 to nie była oryginalna.

  9. #1643
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    Że owszem nakrętka 36mm, ale co z tego jak nasadka nie mieście się w piaście
    miałem to samo udało mi się dorwać cienkościenna nasadkę ale co sie naszukałem to tylko ja wiem. niestety ale przegięcie z tymi miejscami w piaście jakby nie mogli dać więcej miejsca lub mniejsze an krętki. u mnie w piaście dochodziła taka sprawa że klucz się mieścił ale sama piasta jest stożkowa i nie było opcji wepchnięcia klucza głębiej. masakra

  10. #1644
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    u mnie w piaście dochodziła taka sprawa że klucz się mieścił ale sama piasta jest stożkowa i nie było opcji wepchnięcia klucza głębiej.
    Piasta rzeczywiście jest lekko stożkowa i tak klucz trzeba zeszlifować żeby jak najgłębiej w piastę wszedł. Najgorsze w tym że nigdzie ale to nigdzie nie mogłem znaleźć pojedynczej nasadki 36 na kostkę 3/4. Na 1/2 mam ale dwie kostki ukręciłem.

  11. #1645
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    ale sama piasta jest stożkowa
    No u mnie to samo :/
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #1646
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Najgorsze w tym że nigdzie ale to nigdzie nie mogłem znaleźć pojedynczej nasadki 36 na kostkę 3/4
    jak chcesz to ci swoja nasadkę wyślę moja bez szlifowania ładnie wchodzi

  13. #1647
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie no już sobie poradziłem.. Z resztą tą nasadkę co mam (oszlifowaną kątówką) chce dać do kolegi na tokarkę co by mi ją ładnie wykończył A cytat nie mój - ciągle się coś sypie te cytowanie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #1648
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,578
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    żaden żarcik, oranżada to po prostu Olej opałowy, tylko tak ładniej nazwany ze względu na kolor.
    weź takich rzeczy nie wypisuj bo zaraz się ktoś odezwie że nalał i z nie wiadomych powodów auto nie jedzie.

  15. #1649
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał ciril Zobacz post
    weź takich rzeczy nie wypisuj bo zaraz się ktoś odezwie że nalał i z nie wiadomych powodów auto nie jedzie.
    Wtedy dopiszemy ciąg dalszy tego dowcipu
    PROBLEM:
    Pomóżcie! Dzisiaj kupiłam samochód z komisu i nie wiem jakie paliwo mam wlać? Po czym poznać, czy to diesel czy benzyniak? Jeżdżę na oparach, a nie mogę zatankować, bo nie wiem co wlać.

    POMOC:
    - Przyświeć zapalniczką przy wlewie paliwa i zobacz sama! Potem wlej ropę. Bo jeśli benzyniak to nie doczekasz "potem".
    - Nie ściemniaj koleżance. Słuchaj. Jeśli samochód jest koloru niebieskiego lub zielonego lejemy ropę. Jeśli żółty to na gaz. Do reszty lejemy benzynę. I od razu wymień powietrze w kołach na letnie. W tym roku modne jest górskie.
    - Najlepiej nalej wody. Wtedy w serwisie udzielą ci wyczerpujących informacji.
    - Jak samochód robi brum brum - to jest benzyniak, a jak kle kle - to ropniak. A jeśli robi brum i kle - śmiało lej gaz.
    Ostatnio edytowane przez qolejowy ; 08-01-2012 o 20:10

  16. #1650
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2011
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    34
    Postów
    443
    Auto
    Passat B5 (3B) kombi 115KM AJM
    byrrt ja na szczęście miałem taką nasadke 36 cienkościenną Wiedziałem już od mechanika że taka jest od przegubu i pożyczyłem się mega mocnego zestawu kluczy do takiej pracy, ale rurka min. metrowa musi być - mega zestaw tzn. to co podałeś na zdj. tylko grubszy ten pręt i ciężko byłoby go wygiąć.
    Sam pomysł dawać tyle miejsca w piaście to specjalne utrudnianie pracy osobie która trochę się zna na tym. Ja u siebie odkręcałem tylko wahacz i końcówkę drążka [? - chyba dobrze mówię,od układu kierowniczego - słabo pojmuje te nazwy ], a później nałożyć wahacz na swoje miejsce to masakra , ciężko bez odkręcania go...




    Co do olejów, to w mojej okolicy jest dziadek który jeździ starodawnym mercedesem i wlewa olej rzepakowy, od dobrych kilku lat tak jeździ i nic się nie dzieje A zapach taki, że zaraz się chce frytek posmakować


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http:fiatklubpolska.plna-luzie-po-pracy-452codziennik-7781-najnowszy-post

zasieg swiatel mijania

46536465

cdif2 #2802

podwozie sassi

turbogauge 3 - komputer pokladowy

0281003018

schemat 0281003018

fiat klub polska codziennik

fiat marea rozkraczone tylne kola

bravo lakier 823

fiat bravo wyskakuje blad hill holder

marea rozkraczone kola

fiat bravo blad hill holder

transponder temic id 11

Fiat 823 grigio sassi

osram diadem w stilo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl