dalej się pytam, czy sprawdzałeś ABS na piasku?
dalej się pytam, czy sprawdzałeś ABS na piasku?
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
nie było okazji. może inaczej, kilka razy zdarzyło mi się ruszyć buksując przednimi kołami. przy włączonym ASR coś takiego nie powinno mieć miejsca, mylę się?
Mylisz się, bo ASR we Fiatach jest troche nie dopracowany (nie wiem jak w tych nowych), mam to samo w Lancii, ten system dziala poprawnie dopiero przy pewnej prędkości (komputer musi widziec, ze auto jest w ruchu) gdzies czytałem, ze jest to gdzies okolica 30km/h, ale tego nie potwierdze na 100%.
Co do ABS to juz sprawdz jak Łukasz pisze, na piasku, bo ten system juz dziala poprawnie (u mnie)
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
no więc koledzy Zielony oraz qronax macie rację co do błędów ABS. podłączenie się diagnostyką do wspomnianego systemu powoduje komunikaty o błędach i jest to podobno "normalny" objaw. dziwne ale prawdziwe. pozostała mi zatem do wyjaśnienia sprawa climatronica. klimatyzacja działa bardziej niż sprawnie, podobnie jak nadmuchy, które sprawdzałem wczoraj, więc temat nie jest naglący. z tego co wyczytałem wymiana siłownika sterowania nadmuchem na szybę jest nieco skomplikowana z racji kiepskiego dostępu. czasami konieczny jest demontaż deski rozdzielczej...
qronax, co do Twojego ostatniego pytania, nigdy żadnej mrugającej kontrolki na desce nie miałem, a tym bardziej nie odczułem, że coś zmniejsza obroty. to chyba przez to zacząłem się zastanawiać nad niedziałającym modułem ABS/ASR/ESP
a w ogóle to mam pytanie. czy samochód wyposażony w moduł Bosch ABS 8 VDC posiada funkcję Hill Holder?
Ostatnio edytowane przez boch ; 06-07-2014 o 12:38
dzieje się tak bo są to systemy mające wpływ na bezpieczeństwo jazdy, a podczas połączenia nie funkcjonują w pełni poprawnie. w niektórych systemach diagnostycznych pojawia się komunikat podczas łączenia się z systemami hamulcowymi i airbag że testy nie powinny być wykonywane w czasie jazdy. np w KTS take ostrzeżenie się pojawia.
Błedy abs są normalne przy podłączaniu się elmem w GP i NB jak podpinałem było to samo
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
ASR sprawdz w spsob taki.... wjedz na piasek, rozkulaj auto tak do 20km/h po czym wcisnij pedał w podłoge zeby zabuksowały koła, zobaczysz czy będzie reakcja.
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
korzystając z okazji odpowiem sobie na pytanie - Stilo nie posiada funkcji Hill Holder. z tego co czytam, posiadają ją Bravo II oraz nowsze Punciaki. szkoda, fajny bajer pomagający ruszyć pod górę spod świateł bez ryzyka, że zaczniemy się staczać.a w ogóle to mam pytanie. czy samochód wyposażony w moduł Bosch ABS 8 VDC posiada funkcję Hill Holder?
a tak poza tym... zamówiłem sobie ostatnio nowy scyzoryk do Stilo. nie jest to co prawda oryginał, ale chyba się nada:
Scyzoryk.jpg
scyzoryk kupiony na portalu aukcyjnym za 30parę złotych z przesyłką. w komplecie naklejka/zaślepka z logo Fiat i dodatkowe przyciski (gumowane zresztą). do wyboru miałem również obudowę w kolorze niebieskim, ale nie jestem fanem tego koloru. preferuje czarny, zdecydowanie w porównaniu z oryginałem obudowa różni się jakością wykonania. oryginał jest oczywiście lepiej spasowany, również grot w oryginale jest dużo ciekawszy. coś czuje, że po przełożeniu elektroniki ze starego do nowego i dorobieniu grota trzeba będzie całość skleić, ponieważ chiński zamiennik nie posiada żadnych zatrzasków na obudowie, trzyma go do kupy wyłącznie pojedyńczy wkręt.
co jeszcze... włączyłem sobie MES'em sygnalizację kierunkami podczas zamykania/otwierania drzwi - przydała się karta kodowa dołączona do auta w niedzielę auto umyłem i wypucowałem przy pomocy Turtle Wax Metallic. było warto
a już niedługo wybieram się na urlop, więc w planach wymiana oleju i filtrów oraz naprawa klimatyzacji oraz anteny FM. być może uda się również przywrócić do życia MP3 w odtwarzaczu...
Ostatnio edytowane przez boch ; 30-07-2014 o 08:27
Jaki będzie koszt dorobienia samego grota?
Funkcje Hill Holder, żona miała w służbowym Smart fortwo. Opcja bardzo ciekawa i pomocna, jeśli mowa o ruszania pod górkę. Z tym, że żona posiadała tam 6 biegowy automat.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
koszt dorobienia grota to ok. 20 zł pod warunkiem, że wykorzystam dołączony do obudowy grot. często jest tak, że kluczykarze marudzą na chińskie surówki i wciskają swoją.
Często jest tak że kluczykarze nie chcą nieswoich surówek bo jak uszkodzą itp to co oni zrobią itp..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
wczoraj kolejny zakup do auta
oliwa i filtry.jpg
tak jak pisałem wcześniej, zdecydowałem się na olej Motul 8100 X-Clean 5W40 5L. obecnie silnik zalany mam olejem Castrol EDGE 5W30. niby jest to dobry olej, ale... nie posiada on certyfikatu FIAT'a. poza tym, firma Castrol nie wiedzieć czemu wypisuje bzdury na opakowaniu jakoby olej 5W30 był olejem low-saps (niskopopiołowy), a tak nie jest, bo jest to olej spełniający normy ACEA C3 czyli jest to olej średnio popiołowy (mid-saps) podobnie jak zakupiony przeze mnie Motul. druga rzecz to film olejowy. ten w 5W30 jest cieńszy, zatem cieńszy film olejowy + zmniejszona ilość dodatków uszlachetniających w olejach do aut z DPF i wybór robi się prosty - wybrałem 5W40. taki też olej zalecany jest zresztą przez instrukcję obsługi, w której nie ma ani słowa nt. oleju 5W30 (instrukcja Fiata Stilo 2005 rok). cała ta rozkminka z jednego ważnego powodu - obecność DPF w moim Stilo z tego co czytam, przesiadka na 5W40 spowoduje conajwyżej minimalnie wyższe spalanie, a co za tym idzie prawdopodobnie częstsze wypalanie filtra cząsteczek stałych. ten póki co wypala się przy moich krótkich odcinkach co ok. 400 km, więc nie zamierzam się go pozbywać. traktuję go nawet jako rzecz pożyteczną, ponieważ wprowadza swego rodzaju obowiązek okresowego przepalenia auta na dłuższej trasie, z korzyścią dla EGR, silnika i turbiny o DPF'ie nie wspominając jedyne na co mogę pomarudzić to pewna niedogodność związana z brakiem informacji na wyświetlaczu LCD o stopniu zatkania filtra. żeby to sprawdzić, muszę się połączyć za pomocą softu do ECU. a wystarczyło taką informację zaimplementować w trip comupter, ech...
oprócz oleju, zaopatrzyłem się również we filtry - jak widać na zdjęciu - firmy MANN. całość kosztowała mnie 215 zł.
przygotowuję się również do naprawy klimatronika. przy okazji kolejnego mycia auta mam zamiar sprawdzić dostęp do uszkodzonego aktywatora lub jego dźwigni. sam aktywator to tzw. defroster czyli nastawnik odpowiedzialny za regulację nawiewu na szybę przednią i boczne. jego nr katalogowy wg EPER to 46723329 oznaczony na rycinie poniżej nr 12
emaps.jpeg
dźwignia lub jak kto woli sprzęgiełko o nr katalogowym 46723463 oznaczone jest na rys. nr 13. póki całości nie wyjmę, nie wiem czy uszkodzeniu uległ aktywator czy sprzęgiełko. na razie wiem, że mam dwa błędy, kolejno:
B1901 - Krytyczny - inf. zwrotna nawiewu (szyba) - niski sygnał
B1902 - Zapisany - nastawnik klap (szyba) - nieprawidłowy sygnał.
dodatkowo coś sobie z lewej strony tunelu środkowego (górna kratka nawiewu) cichutko pobzykuje. poza tym, wydaje mi się, że nadmuch na szyby boczne działa raczej słabo. czy ktoś na podstawie błędów i dźwięków potrafi mi odpowiedzieć czy winny jest aktywator czy sprzęgiełko? dostałem dzisiaj ofertę na obie części. aktywator 120 zł, sprzęgiełko 25. zacząłbym od sprzęgiełka...
Ostatnio edytowane przez boch ; 02-08-2014 o 22:11
Scyzoryk identyczny jak ja mam oryginał w Lancii
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa