Powiem Ci tak, że przeguby wg. katalogu inter-carsu sa stosowane w alfie nawet z silnikiem 3.0 V6 co ma prawie 200 koni, więc myślę że sobie poradzą. Poza tym nie kosztuje to cudów.
U siebie teraz porobiłem sprzęgło, szlifowałem dwumas tam w firmie w bielsku, obniżyłem siedzenie docisku o 0,40mm plus nowy zestaw Valeo bo nic lepszego nie dostałem. Wgrał gościu tą mapę co na początku kiedy się ślizgało sprzęgło i jest ok, nie byłem na rolkach jeszcze ale jest wyczuwalna różnica, choć momentu nie ma cudnego. Bardzo rozłożone to wszystko. Ogólnie od momentu poskładania tego z nowym sprzęgłem, od razu wgrałem mapę i jeździłem i borykam się z wibrowaniem auta przy max. momencie obrotowym. Czyli po polsku - wciskasz gaz do dechy przy 2k obrotów na wyższym biegu ( od 3jki ) i zaczyna wibrować autem jak by właśnie przeguby dawały o sobie znać, lub mapa jest tragiczna.
Zrobiłem całą prawą stronę przeniesienia napędu ( bo tam to bardziej wibruje pod nogami ). Tj. łożysko podpory półosi, przeguby wewnętrzny i zewnętrzny. Nie dało nic, nawet gorzej. Więc stwierdziłem że jeszcze piasta. Piaste wytargałem, wrzuciłem na tokarę przemierzyłem czujnikiem zegarowym jak się dało i stwierdziłem że jest ok, ale mimo to wsadziłem nową z nowym łozyskiem SKF. Bez zmian.
Teraz pojeździłęm znowu kilka set kilometrów i przy sztywniejszym przeniesieniu napędu, wyczuwam że silnik robi ten problem nie napęd.
Miałem być na rolkach już w zeszłym tygodniu ale w firmie nie dali rady, czekam na inną mapę i zobaczymy. Bo jeszcze zostaje opcja że dwumas nie wyrabia, ale nie chce mi się w to wierzyć bo nie ma cudów w osiągach.
Rozpisałem się mega, jeżeli ktoś to przeczyta to będzie dobrze.
Jeżeli mogę, apropo sprzęgła jeszcze, to zapytam czy dwumas masz zaspawany czy jednomas od 1,9td ? Docisk przerobić to żaden problem z tego co widzę, choć nie dawałbym dwóch słoneczek lecz jedno nowe i połowa starego lub 2/3. Żeby faktycznie pedał sprzęgła nie był jak beton.
Ja myślałem teraz nad zestawem typu : kupić używany zestaw jednomasu z 1,9 td wraz z tarczą i dociskiem. Do tego nowy zestaw sprzęgła valeo, dwa dociski złożyć do dupy, jednomas do szlifowania płaszczyzny i to wsadzić.