Przewertowałem temat i kurde jedną rzecz się bym chciał jeszcze dowiedzieć. :p
Mianowicie, jakie mniej więcej ma wymiary Twój IC ?
660x220 plusem IC z Saba jest to ze ma wyjście i wejście w tym samym miejscu co znacząco ułatwia dostosowanie dolotu ,nie mniej jednak wydajność ma kiepską i ja osobiście będę zmieniał na przelotowy.
A w aucie nie co nowości - po pierwsze wpadło turbo z 2.4 oraz Koło zamachowe z 20VT - poskładałem też 530 - oryginalnie ta skrzynia nie ma wyjścia na linkę prędkościomierza - dzięki Tomkowi zaopatrzyłem się w nowy ślimak i wieniec a sama obudowa została odpowiednio rozwiercona - mechanizm zmiany biegów też już czeka + nowe cięgna.
Wpadł też gwint z Fiata Coupe - jak na razie przód kompletnie poskładany z tyłem jeszcze walczę - najpierw stanęła śruba dolnego mocowania amortyzatora ,po prawie godzinnej walce - ustąpiła - wyczyściłem nasmarowałem i złożyłem. Problem mam jeszcze z tulejami gwintowanymi są tak dokręcone że nie mogę ich rozkręcić ,być może jutro wpadną klucze to coś zdziałam. Generalnie auto stało się sztywniejsze i ładnie zbiera nierówności ale brak efektu taczki co mnie bardzo cieszy.
Jest nisko ale mógł bym zejść jeszcze niżej ,niestety z racji zwykłych błotników i kompletnego zawieszenia z Coupe więcej się nie da - ale myślę nad inną oponą - prawdopodobnie przesiądę się na 195/40/17 lub 215/35/17 ewentualnie zmienię błotniki na te z HGT/Mery są pojemniejsze ale efekt teraz mi się podoba więc opcja z oponą bardziej do mnie przemawia
Oprócz tego ciągle walczę z telepaniem podczas hamowania - przy 120 ciężko utrzymać kierownice - obstawiam tarcze choć te dałem do przetoczenia - nie pomogło :/ - tak więc wymieniłem ,wahacze ,końcówki drążków ,łączniki stabilizatora ,same drążki kierownicze ( te i tak chciałem bo miałem coustomowe ), zaciski dostały nowe uszczelniacze i osłony tłoczków ( tutaj raczej jest ok - tłoczki dają się wciskać gołymi rękami ) nowe blaszki a same prowadnice klocków wyczyszczone, nowe mocowania amortyzatorów i łożyska - mimo to dalej jest to samo , co prawda w mniejszym stopniu ale dalej telepie. Tak więc obstawiam dalej tarcze - duże znaczenie ma zamocowanie tarczy do toczenia - myślę że tokarz dał dupy - albo jako ze tarcze kupiłem używane (mało ale zawsze) mogły być przegrzane i stały się plastyczne bo efekt nasila się gdy tarcze się rozgrzeją
Z grubszych gratów potrzebnych do Swapu został mi Komp ,półosie i sprzęgło z dociskiem - reszta to już mniej istotne sprawy które ogarnę podczas zabawy
Ostatnio edytowane przez QBOSS ; 24-02-2015 o 23:26
Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem
Ty chcesz to jeszcze obniżać? Znaczy chcesz zejść do podziemia?
Niemniej efekt jest powalający. Na glebę
Temat tarcz wałkowałem u siebie w bravo długi czas. Najdziwniejszym zjawiskiem u mnie był fakt, że po toczeniu tarcze ( lub założenie nowych ) niwelowało jakiekolwiek bicie.
Lecz dotarłem hamulce, zrobiłem powiedzmy na nich 2 000km, zdemontowałem jedno koło na chwilę, założyłem na nowo i miałem bijące hamulce. Koła 4x100 i śruby pływające. Dziwny temat.
Ogólnie toczenie musisz zrobić tak, że wszystkie powierzchnie z jednego zamocowania razem z powierzchnią przylegającą do piasty, inaczej nie ma szans. U mnie czuć było nawet bicie 2 setek, co wg. gościa z okolicy u mnie który siedzi w zawieszeniach dopuszalne jest bicie do 4 setek bo tyle zacisk zniweluje.
Co do IC - masz zamiar przelotowy robić mówisz, ale wtedy długośc dolotu jednak będzie spooro dłuższa, sam się zastanawiam jeszcze, ale lag będzie chyba dośc spory.
Oglądałem icki na fmic i w sumie przelotowe są tańsze o wiele, ale myślałem kupic cos wiekszy i przespawac wyloty, bo spawanko alu mam na stanie więc problemu by nie było. Oczywiście trzeba by to dzielić na pół i robić z tyłu ładną kołyskę, zeby powietrze dobrze się tam zawijało, bo jednak nawrót o 180*.
Z tym sporym lagiem to nie przesadzaj. Policz sobie długość drogi powietrza w obu przypadkach i wyjdzie Ci prawie to samo. Jednostronny cooler stawia jednak większy opór i to nie przemawia za jego bezwzględnym stosowaniem. Zakłada się go ze względu na wygodę montażu , a nie na cudowne działanie. Zauważ ,że obecne modele mają fabrycznie frontowe icki , na dodatek przelotowe i jest OK.
Multipla 1,9/16V M-jet 198KM/398Nm
...i nie odczułem żadnych problemów z lagiem.
Jeżeli będę miał większego laga to tylko przez większe turbo ,na pewno nie przez długość dolotu - ważna jest pojemność a nie długość - po za tym tak jak Tomek napisał w jednostronnych ICkach masz większe opory powietrza co nie przemawia za ich zastosowaniem druga sprawa można powiedzieć że powietrze pokonuje 2x długość całego IC więc lag przy zastosowaniu przelotowego IC będzie taki sam albo i mniejszy.
Co do mojego problemu z telepaniem przy hamowaniu - opcja z brudem między piastą i tarcza odpada - piasty mam zawsze czyste bez korozji tak samo tarcze - dbam o to i zawsze na wiosnę są czyszczone i impregnowane. Ale zawsze po założeniu nowych klocków bądź teraz po toczeniu ,do puki wszystko się nie ułoży jest cacy po zrobieniu 200-500 km problem wraca - po wypłacie lecą nowe tarcze zobaczymy co będzie.
dejv667 - widzę kroją się całkiem zacne plany względem mocy skoro taka wielkość ICka ??
Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem
W jtd tak zrobiliśmy dolot:
No i wpadły nowe opony i świeże rolki Zakupiłem na próbę Nankang AS1 195/40/17 - naciągnęło się to całkiem ładnie ,nagle zrobiło się tyle miejsca w nadkolu że spokojnie jeszcze 2 cm mogę zejść niżej . Przestało obcierać o błotnik i nawet przy dużych hopach nic nie trze. Sama opona przynajmniej na suchym klei lepiej niże Hankook zobaczymy co będzie się działo na mokrej nawierzchni - mimo wszystko jestem mega zadowolony
Na dniach muszę odświeżyć malowanie dokładki i listwy lecą w kolor - tak jednak dorosłem do tej decyzji
Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem
Na suchym jest super a na mokrym faktycznie szału ni ma ,mimo wszystko jestem zadowolony.zobaczysz różnicę po przesiadce na nowe lepsze gumy... kumpel to miał w s3... niestety, popadało trochę i 4 koła się kręciły a auto stało w miejscu.. chyba że coś zmienili w mieszance?
w bmce poprzedni właściciel założył zimówki nankanga i trzeba mieć szybkie ręc
W aucie parę rzeczy zostało wymienionych min. Tarcze na ATE ,poduszka skrzyni i wreszcie dałem kierownice do obszycia - ta ostatnia opcja daje sporo przyjemności
A zeby nie było aż tak kolorowo to mam problem z nowymi tarczami ,choć bardziej obstawiam że to wina klocków - mianowicie do tych tarcz założyłem klocki Brembo które miałem wcześniej - przejechały może ze 2 tys. km na poprzednich tarczach strasznie mi się gotują - hebel jest świetny ale przy nie co ostrzejszym hamowaniu tarcze płoną i skuteczność spada drastycznie - oczywiście to jest norma ale nie powinno się tak dziać po jednym hamowaniu - wydaje mi się że te klocki są ciulate i nie pasują do tych tarcz. Myślę nad Ferodo Premiere - ktoś miał jakąś styczność albo jest w stanie polecić coś dobrego ?? bo obawiam się że będzie powtórka z rozrywki i znów tarcze zaczną bić jak tak dalej pojeżdżę
Ostatnio edytowane przez QBOSS ; 26-04-2015 o 16:43
Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem
zmień klocki, u siebie miałem textar bardzo dobrze je wspominam, chciałem kupić kpl ate+ate, ale niestety klocki do brembo z ate nie były dostępne... i jeszcze możesz układ zalać płynem ate super blue racing
Właśnie mysle o klockach bo te nie piszczą tylko jak sa zimne ale nie wiem co wybrac nie chce juz nic taniego wiec albo ATE albo Ferodo
Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem
A tutaj ciekawostka - jak według alfacholików powinienem układać klocki
https://www.youtube.com/watch?v=Pi4BAuMjpbE&app=desktop
Nie wiem ale mnie się wydaje że po takim docieraniu tarcze poszły by w ósemki ;P
Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem