A co się dzieje?
A co się dzieje?
Italians Do It Better
Paskudne i bardzo uciążliwe buczenie/dudnienie zwłaszcza w okolicach 1500 rpm ale nie tylko. Nie wiem jak to określić, ale najlepiej będzie jak wyobrazicie sobie potężny sub w bagażniku i zamiast krótkich uderzeń perkusji, dudnienie jest ciągłe. Jak leci w radiu jakiś kawałek z mocną perkusją, do oba dźwięki tak jak by się "podbijały" i zaczyna aż falować w uszach.
Wystarczy że wrzucę na luz i jest cisza. Ostatnio troszkę pogazowałem pod blokiem na parkingu i jest to samo, czyli wygląda to na problem przy silniku, bo martwiłem się już o skrzynię.
Nie wiem w ogóle za co się zabrać bo na zewnątrz samochodu, nie da się nic stwierdzić.
Zakupiłem łącznik elastyczny wydechu i poduszkę silnika. Jak znajdę trochę czasu, to może jutro udało by mi się wymienić poduchę.
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Wygląda na jakiś rezonans... Podjedź do tłumikarzy. Wjedziesz na kanał i znajdą dziada. Ale żeby była jasność, to się pojawia zarówno podczas jazdy i postoju?
Italians Do It Better
Dokładnie, czy jadę czy stoję dudnienie jest paskudne. Myślałem że tylny tłumik mi to robi a że był już dość mocno zgnity to go wymieniłem co opisałem, ale po wymianie nie ma żadnej różnicy.
Jak wymieniałem tarcze to zobaczyłem że łącznik elastyczny wydechu jest okopcony, ale dudnienie było za nim on puścił. Pasuje zdjąć pasek osprzętu i zobaczyć czy to coś zmieni.
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Możliwe, że wymiana łącznika załatwi temat.
Italians Do It Better
Hejka.
Tak wracając do twoich wtrysków. Ja miałem ogromne korekty na 3wtrysku: -2,7 a na 4wtrysku : 3,6. W zimę auto normalnie odpalało i nie miałem żadnych problemów podczas jazdy.
Mam już po regeneracji oba wtryski koszt 700zł. do wymiany końcówki były.
Pisze ponieważ wydaje mi się że korekty masz w porządku.
Pzdr
ARS a u mnie właśnie kłopoty z odpalaniem mnie męczyły i pewnie w tym roku będzie to samo. Wygląda na to że mimo wszystko czeka mnie robota pompy CR.
No i dzisiaj mając trochę czasu, wziąłem się za wymianę poduszki silnika od strony rozrządu. Niestety ale z tym zamiennikiem jest problem, ponieważ nie pasują oryginalne śruby, które przykręcają poduszkę do podłużnicy. Odlew zamiennika jest drugie tyle grubszy, a dokładnie jego wymiar to 6.4 cm. Problem robi się jeszcze większy gdy zobaczymy że są to śruby z drobnym gwintem hehe. Nie wiem jakim cudem, ale miałem dwie "podobne" śruby, które na razie pozwoliły mi zamontować poduszkę w samochodzie.
Dodam od siebie że konstrukcja zamiennika imho zrobiona jest dużo lepiej niż ori część. Z resztą na zdjęciach widać to elegancko.
Mało tego, gdy odpaliłem silnik czegoś mi zabrakło, a jak ruszyłem autem to po prostu nie mogłem w to uwierzyć Tak cicho nigdy nie było w tym samochodzie, odkąd je mam. Na prawdę jestem BARDZO zaskoczony a różnica jest kolosalna.
Poważnie, nie mogę się przyzwyczaić do jazdy hehe i nawet zrobiłem sobie dłuższą rundkę z wyłączonym radiem
Oczywiście kolejne poduszki też planuje wymienić, ale to z czasem i euro hehe.
pod.jpgpod2.jpgpod3.jpgpod4.jpgpod5.jpgpod6.jpg
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Czyli to zagadkowe buczenie, to była uwalona poduszka silnika od strony rozrządu?
Italians Do It Better
Na to wygląda. Jak się przyglądniesz zdjęciu nr4 (pod4) to zobaczysz że poduszka zamiast tłumić drgania, to była już tak klapnięta że element mocowany do silnika leżał już na gumie i na pewno nic nie tłumił.
Oczywiście jak już napisałem, resztę też będę chciał wymienić, no i łącznik wydechu również, bo już czeka.
Dołączam bardzo krótkie nagranie jeszcze na starej poduszczę.
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
No to elegancko. Przy okazji obaliłeś mit, jakoby poduszki do Stilo tylko oryginalne.
Co do korekt, niektórzy twierdzą, że w większości przypadków wystarczy wymienić końcówkę najlepiej na nowy oryginał. U mnie silnik zawsze odpalał bez problemów, więc jeszcze nic z tymi korektami nie robiłem. Jeśli jednak korekty sięgną na zimnym do +3mm3/w to trzeba będzie interweniować.
Italians Do It Better
Na 3 zdjęciu doskonale widać różnicę wykonania poduszek. Pewnie jak bym kupił nową ori to też było by ekstra, ale nie dam tyle pieniążków za kawałek gumy w aluminium.
Muszę teraz zobaczyć jak się korekty miewają. Na 3 cylindrze wtrysk wymieniłem, a ten wyjęty oddałem do boscha i w razie czego, będzie na podmianę z jakimś innym podejrzanym wtryskiem.
Ale wiem że mimo wszystko czeka mnie pompa CR......
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Po pierwsze nie zobaczy bo go zmyjemy (oczywiście jeśli w gwarancji jest taki zapis). Po drugie można tam dać cienką warstwę smaru, ale raczej nie miedzianego (silikon odporny na temperatury albo coś w tym rodzaju). Cienką warstewkę, nie pół centymetra! Bardzo pomaga przy zdejmowaniu tarcz np. po roku albo dwóch, schodzą bez używania młotka bo pomiędzy tarczą a piastą prawie nie ma rdzy.
Mogli dać taki zapis w gwarancji, bo gruba warstwa gęstego smaru działa dokładnie tak samo jak nieusunięta rdza - tarcza nie leży na swoim miejscu i mamy "bicie".
Przy montażu tarcz do piasty nie można nakładać, napylać niczego - żadnego sylikonu, żadnego smaru i innego g**na Nie raz widziałem taką wzmiankę, nawet w Samochodzie marzeń w TVN (gdzie średnio to opiniotwórczy program) o tym przestrzegał Klimek..
Co do poduszek we fiacie widać zamienniki są si.. Do Peugeotów takich co nim śmigam jest oryginalne poduszka olejowa, zamienniki są tylko metalowo-gumowe i żaden nie spełnia swojego zadania jak oryginał. Często ludzie wracają do starych poduszek zamiast nowych zamienników.. Więc widać bywa różnie Swoją drogą u mnie może być tak, że pewne objawy co mnie męczą od kupna to właśnie kwestia poduszki, ale szkoda 500zeta aby to sprawdzać..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Tak, mnie też tak uczyli na warsztatach, po czym zakładali nowe tarcze na piasty nie oczyszczone z rdzy. Z ciekawymi nieraz efektami (potężne bicie), ale przecież zawsze to była wina "złych tarcz".
Można i tak, ale od dobrych paru lat smarowanie jest stosowane. Trzeba tylko wiedzieć jak to działa i dlaczego w niektórych przypadkach nie można (bo np. luz konstrukcyjny na śrubach jest na tyle duży że tylko tarcie utrzymuje stałą pozycję tarczy względem piasty).
Niegdy bym sie nie spodziewał, ze takie buczenie moze byc spowodowane uszkodząną poduszką pod silnikiem
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa