VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Pasek Conti, Rolki INA, SKF, Dayco (choć tu ostrożnie bo słyszałem też opinie mieszane) a nawet ruviele chociaż tam nigdy nie wiadomo co jest..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Tak jak to wyłączysz nic się nie stanie. Prawdę mówiąc słyszałem o takich modułach ale nigdy nie widziałem żeby to montowano
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
tylko nie wiem dlaczego chcesz wariator wyłączyć... jeśli w swoim aucie nie masz czujnika spalania stukowego tzn. że instalator podszedł do tematu bardzo poważnie. masz jakieś dziwne objawy na gazie?
co do przebiegu to kupiłeś auto o identycznym przebiegu nalatanym na gazie (60 tys. km) jak ja. po takim przebiegu czerwone Valteki nadają się conajmniej do regeneracji o ile nie na śmietnik. z fotek nie wyglądają na specjalnie zniszczone. sprawdź w książecze serwisowej czy nie były przypadkiem regenerowane bądź wymieniane.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
etam dopiero co pisałeś o zadowolonych taksiarzach robiących po 100 tys. przebiegu na Valdkach. prawda jest taka, że wszystko zależy od tego jak się trafi wiadomo, że są też Valdki które wymagają kalibracji tuż po wyjęciu z pudełka. tak przynajmniej piszą instalatorzy naforach. ja mogę mówić jedynie za siebie. poprzedni właściciel nakręcił 60 tys. na jednej listwie. o kalibrację go nie podejrzewam, bo książka serwisowa LPG nic o tym nie wspominała. do tego wężyki różnej długości... to nie mogło dobrze pracować. skutek - słabszy 4 cylinder, tam gdzie wężyk był najdłuższy.
po przebiegu 60 tys. na gazie ja nie zastanawiając się długo zregenerowałbym parownik, wymienił filtry i oddał Valdka do regeneracji, bądź co chyba pewniejsze - wymienił go na coś lepszego. ceny na listwy coraz niższe. montaż w przypadku Zielonego banalnie prosty - bardzo łatwy dostęp. pozostaje jedynie konfiguracja w programie.
Bo robią tyle i więcej, ale każdy normalny serwis LPG kalibruje listwę co 10tyś km przy przeglądzie. Nie twierdziłem, że oni ich nie regenerowali - owszem tak, ale i tak przebieg jest imponujący na tak znielubianą listwę..
Owszem wymagają i jeśli się nie mylę nawet o tym producent pisze - "ten typ tak ma" i już. Nie rozumiem zdziwienia. To tak jak np. z linką sprzęgła - dziwi Cię, że trzeba ją po wymianie wyregulować? Owszem większość listw nie trzeba i wręcz się nie da, ale nie valteki..
Bo nie musi - to normalny przegląd.
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
ale dla mnie kalibracja taniej listwy po 10 tys. km nie jest niczym dziwnym. pisałem o tym w tematach poświeconych LPG wielokrotnie sama kalibracja jako normalny przegląd... hmmm... tak powinno być, ale nie jest. do dokładnego sprawdzenia skoku tłoczka należy listwę zdemontować, a nie każdemu gaziarzowi się chce. z reguły wizyta kończy się na wymianie filtrów i "czary mary" w ustawieniach byłem na takim przeglądzie, więc wiem o czym mówię. koszt kalibracji listwy to dodatkowe ok 50 zł i nie należy tego mylić z kalibracją (autoadaptacją) instalacji przez program diagnostyczny LPG.
No widzisz - ja mogę gadać na gaziarzy, u których zakładałem LPG ale wiem że każdego valteka na przeglądzie kalibrują..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
A powiedźcie mi na czym polega kalibracja i regeneracja wtryskiwaczy i czy można jakoś ocenić ich stan podglądając je w tym programie diagnostycznym
Niestety ale z wszystkimi pracami muszę poczekać do soboty (o ile nie wyląduję w pracy) bo niestety za nim wrócę z pracy i zjem to już jest ciemno.
Co do wariatora to pytam z ciekawości bo jak już pisałem to na benie dalej muli.A w 1.6 to chyba jest czujnik spalania stukowego
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Kalibracja to czysto mechaniczny proces - regulacji tłoczków na przyrządzenie z mikrometrem. Potem powinno zrobić się test pod ciśnieniem np. powietrze, 4 cylindry z pimpongami i równe cykle na każdy wtryskiwacz - piłeczki powinny być równo
Niestety tak łatwo nie zobaczysz tego w programie diagnostycznym - właściwie w ogóle. Jedynie przez dedukcję i doświadczenie..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
A czy mogę sobie zapodać takie coś KOMPLET NAPRAWCZY LISTWY VALTEK zestaw 4 sztuk (3842883553) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. i pojechać potem na kalibrację czy raczej nie
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Tak jak najbardziej możesz ale najpierw wypadałoby ocenić czy trzeba coś wymieniać.. Po co jeśli np. listwa jest sprawna a możd nawet skalibrowana
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT