" .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."
egon, tak jak pisałem na poprzedniej stronie, foty będą na lato/jesień. zdjęcia Bravo wymagają odpowiednich okoliczności przyrody
qulejowy, gdzieś słyszałem, że te przekłamania, to z reguły kwestia samego czujnika. być może nowy doprowadzi zegar do porządku. w moim Bravo montowane były czujniki dwóch producentów - VALEO(700002) i BERU (0824121093). ten ostatni łatwo poznać po plastikowej osłonce wokół pinu czujnika. Valeo, który posiadam takiej osłonki nie ma. Beru kosztuje dwa razy drożej... jest jeszcze FACET (7.3000), ale jakoś nie mam zaufania do tej firmy. będę jutro zamawiał czujnik u w miarę zorientowanego we Fiatach sprzedawcy, to zdecyduje który kupić.
A sprawdzałeś parametry czujnika? Przecież to można omomierzem sprawdzić..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
nie sprawdzałem. w "sam naprawiam" opisano jedynie oporności czujnika dającego sygnał do centralkę, nie wiem czy analogicznie będzie z czujnikiem na zegar. dostęp też kijowy...
po dwutygodniowych termediach udało się wreszcie podłączyć na nowo LPG!!! okazało się że odmówiła współpracy listwa wtryskowa, którą założono mi kilka miesięcy temu. najwyraźniej zaszkodziła jej przerwa zimowa... wymieniono ją oczywiście w ramach gwarancji i dziś wszystko jest już ok... no prawie ok. mam teraz wrażenie, że auto pracuje na gazie inaczej niż przedtem. przede wszystkim trochę głośniej. teraz nie wiem czy to kwestia regulacji gazu, czy ujawniły się jakieś kwiatki po naprawie wtryskiwaczy benzyny - demontażu kolektora. zobaczymy co będzie dalej. ale rzecz ważniejsza. auto na gazie ma powera. bez trudu rozpędzam się do 120 km/h. na benzynie mam z tym problem. co to może być? przypomnę, że na diagnostyce komputerowej wspomniano mi o niekoniecznie poprawnych odczytach z mapsensora. no właśnie, czy mapsensor może mieć wpływ na dynamikę silnika powyżej 100 km/h, jeśli nie Mapsensor, to który czujnik? druga zastanawiająca rzecz, jakkolwiek bym nie jeździł miasto/trasa/dziadek/ciężka stopa spalanie w granicach 10/11 L benzyny. dziwaczne. coraz częściej myślę nad nowym sterownikiem...
dziś o blachach. dobrze nie jest. do wymiany kwalfikują mi się oba błotniki przednie i do roboty jest lewy próg. zdjęcia poniżej:
_IGP2994small.jpg_IGP3000 small.jpg_IGP3005small.jpg
zastanawiam się jak do tego podejść. czy kupić nowe zamienniki do lakierownia (błotniki), czy polować po aukcjach na używane oryginały w dobrym stanie. druga rzecz, próg. jak widać coś się tam dzieje. jak Wam się wydaje, jakie mogą być łączne koszty malowania progu i jak to najlepiej i przy okazji niedrogo zrobić?
boch mnie zrobienie dwóch progów (samemu) wyniosło ok. 90zł Co do błotników, to z tego co widzę, to tez pokusiłbym sie o spróbowanie tego zrobić samemu
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
wiesz, nigdy nie robiłem tego samemu. nie chce żeby wyszły z tego jakieś kolorowe jarmarki w poniedziałek odwiedzę dwóch lakierników dowiedzieć się o koszty.
masz tam egon w okolicy jakiegoś fachowca, który za dużo nie zdziera?
Jeśli będziesz miał jakieś problemy albo bardziej trudność podjęcia decyzji to być może przyda ci się ten link Jak pozbyć się korozji na aucie? [poradnik] Ť AUTOKULT.pl
Po zdjęciach widać że nie musisz chyba spawać.
Pogoda chyba jest ekstra na takie warunki.
powodzenia
Ja tez pierwszy raz w zyciu to robiłem i fakt idealnie nie jest, ale myślę , ze zle tez nie http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-4...e-fiaty-8352/9
Co do fachowca, to znalazłby sie, na pewno weźmie mniej niz u was w Kaliszu, mogę ci się dowiedzieć ile by za to sobie krzyknął, ale napisz dokładnie co masz do zrobienia
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
kamilo62, no na szczęście w BBM'ach spawać nie trzeba pozostaje jedynie wypełnić czymś łączenia między błotnikiem, a progiem, żeby nie dostała się tam sól... dzięki za poradnik, ciekawa lektura.
egon, już Ci piszę co i jak:
1. do wymiany oba błotniki. cą całe pokorodowane, w jednym miejscu (czego nie widać na zdjęciu) pękła szpachla - poprzedni właściciel też miał jak widać z tym problem. teraz pytanie, czy bawić się w zamienniki z allegro po 130 zł, czy szukać używanych w dobrym stanie do ewentualnego lakierowania. słyszałem różne opinie. o fatalnym spasowaniu mocowań, aż po kiepską odporność na korozję.
2. do roboty próg ze zdjęcia. nie wiem czym on to będzie wypełniał. interesuje mnie, co będzie musiał w tym momencie lakierować żeby to w miarę wyglądało - czy całość, czy tylko naprawiany fragment. tak jak wspomniałem, nie chce pstrokacizny
Jeśli chodzi o błotniki to powinno się udać bez większych problemów,bo wygląda to na rdzę powierzchowną ale rdza na progu ewidentnie wskazuje na przegniłą blachę od środka.Każda górka na progu jest dziurą na wylot,a rdza wyszła od środka,więc po wycięciu kawałka progu może okazać się (i tak przeważnie jest) że najpierw trzeba będzie pospawać trochę we wnętrzu progu a potem dopiero brać się za zewnętrzną stronę.
To jest typowe miejsce gdzie zaczynają gnić te auta.Tylna część progów i podłoga w tych okolicach.To samo jest z poprzednimi modelami (Tempra,Tipo,Dedra i chyba Alfa 145/146/155) bo posiadają tą samą konstrukcję podwozia.
Ostatnio edytowane przez Zielony ; 29-04-2012 o 11:13
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
wkrótce wymiana starych wahaczy na nowe f-my FLENNOR Germany
wahacze.jpg
i przepustnicy
przep.jpg
wyrwana okazyjnie na allegro. po wymyciu trafi na kolektor. być może sprawcą problemów z obrotami jest czujnik położenia przepustnicy. zobaczymy...
Ostatnio edytowane przez boch ; 06-06-2012 o 17:33
No to niech nowe częsci słuzą.
Mi tez co zaczęło stuka z przodu?
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
No oby graty pomogły w naprawie autka widzę, że sam czujnik pp jak najbardziej jest wymienny
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT