wczoraj uporałem się z gaśnięciem auta na benzynie. założyłem starego krokowca i objaw gaśnięcia/przygasania jak ręką odjął. ciekawe jak będzie po ponownym podłączeniu LPG. ale to po świętach...
wczoraj uporałem się z gaśnięciem auta na benzynie. założyłem starego krokowca i objaw gaśnięcia/przygasania jak ręką odjął. ciekawe jak będzie po ponownym podłączeniu LPG. ale to po świętach...
no niestety. podmiana działa tylko na krótką metę. po dwóch dniach znów to samo - spadające obroty (na szczęście nie gaśnie). widać jednak że problem ma coś wspólnego z przepustnicą. albo wiązka, albo TPS, albo do czyszczenia przepustnica - kupię jakiś Carburator Cleaner w atomizerze i potraktuję nim otwór, w który wsuwa się silnik krokowy. to na początek
Ostatnio edytowane przez boch ; 21-12-2011 o 17:30
boch zdradź ile Cie wyniosła wymiana wtryskiwaczy łącznie? Chyba że to tajemnica
żadna tajemnica całość czyli 2 wtryskiwacze, robocizna i diagnostyka przez kompa 260 zł. mechanik sie wkur.. bo musial dwa razy rozbierać kolektor. ale policzył tak jak się wcześniej umawialiśmy.
Życie - taki zawód Niech się cieszy że kosztowało go to tylko pracę a nie dodatkowe części.. Ja jak spieprzę coś w urządzeniu to się nikt nie pyta czemu tylko każe naprawiać na swój koszt
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
wiesz, to zamieszanie z podwójną robotą wynikało z tego że zanim pojechałem do nich, byłem gdzieś inadziej na bezpłatnej diagnostyce gdzie wyskoczył błąd wtryskiwacza na cylindrze 4. przekazałem więc taką informację mechanikom. zdjęli kolektor i faktycznie lał wtryskiwacz na 4 garku. poskładali wszystko do kupy i ZONK. auto wciąż pracuje na 3 garki, wciąż marchewa. przyjeżdżam na miejsce i pokazują co jest. podłączają pod diagnostykę i wyskakuje wtryskiwacz na 2 cylindrze. ten wtryskiwacz już rok temu zgłaszał błąd, więc specjalnie zdziwiony nie jestem. no może zmartwiony, bo kolejne koszty. po wymianie 2 wtryskiwacza auto śmiga jak złe. pozytywne efekty wymiany wtrysków opisałem wcześniej.
prędzej obstawiał bym wiązkę a dopiero później ECU. Obyś na reszcie uporał się ze swoim Jebańczykiem
no więc tak. auto odebrane dziś od mechanika. wymieniona pompa wody, przy okazji pasek wielorowkowy i napinacz. pompa kończyła swój żywot skutkiem czego pracowała ze sporym oporem co było czuć w osiągach auta, szybszym schodzeniu z obrotów, czasami hałasami z okolic rozrządu. zdaniem mechanika mógł być to powód problemów z obrotami. po krótkiej trasie na razie niby ok, silnikowi zauważalnie pracuje się lżej. szybciej wkręca się na obroty, ale mam wrażenie, że wciąż coś nie halo z obrotami (czasami) po wciśnięciu sprzęgła i że wciąż ma to ścisły związek z temperaturą silnika. pojeżdżę, to zweryfikuję. przy okazji dowiedziałem się o swoim aucie kilku nieciekawych rzeczy:
1. do roboty jednak głowica - plamy oleju w płynie chłodzącym. płynu specjalnie szybko nie ubywa, więc nie ma pośpiechu.
2. nieprawidłowo podłączony obieg cieczy chłodzącej w układ LPG - zamiast połączenia szeregowego zastosowano połączenie równoległe (trójniki), co "może" powodować tendencje do zapowietrzania i kiepską pracę układu chłodzącego. wysłałem właśnie zapytanie do najlepszego gazownika w okolicy. ciekawe co mi odpisze...
mechanior zwrócił również uwagę na źle zamocowany reduktor. obecnie zamocowany jest wbrew sztuce montażu tzn. lekko powyżej zbiorniczka wyrównawczego. co ciekawe, jak do tej pory żaden z gazowników nie kwestionował zamocowania reduktora...
czyli... byle do wiosny.
Ostatnio edytowane przez boch ; 25-01-2012 o 08:28
Co do reduktora to podłącza się go równolegle czyli jest dobrze podłączony! Jakbyś miał szeregowo to przy wyłączonym ogrzewaniu czynnik by Ci nie ogrzewał reduktora..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
co to znaczy przy wyłączonym ogrzewaniu? a to nie jest tak, że ogrzewanie w sensie nagrzewnica nagrzana jest cały czas, a ciepłe powietrze dostające się do kokpitu reguluje jedynie klapka nawiewu? tak czy inaczej wysłałem zapytanie do speca od LPG. zobaczymy co odpisze.
Są auta w których tak jest ale w BBM nagrzewnica jest w szeregu z zaworem którym sterujesz kręcąc gałką ciepła.. Gdy ogrzewanie masz wyłączone nagrzewnica jest zimna - 100% Zasada jest taka, że reduktor podłącza się RÓWNOLEGLE do zasilania nagrzewnicy tak więc dobrze masz podłączone - jeszcze raz to piszę
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
No popatrz, dałbym sobie głowę uciąć że jest tak jak pisze bochW którym miejscu jest ten zawór, musi chyba być gdzieś na wężu, bo przy samej nagrzewnicy nic nie ma. Jeżeli jest tak jak piszesz to być może dla tego ludzie mają problemy z odpowietrzeniem układu. Nie da się poprawnie odpowietrzyć układu gdy zawór nagrzewnicy jest zamknięty. Gdzieś na jakimś forum ludziska się wręcz kłócili o ten zawór, i na koniec wyszło że jednak go nie ma.
koledzy, a EPER nic nie wyjaśni? auto naprawiał spec od FIAT'ów. jego zdaniem, w obecnym układzie ciecz nie krąży w prawidłowy sposób (wybiera sobie najłatwiejszą drogę), co może powodować różne anomalie. układu chłodzenia jeszcze nie rozkminiałem więc się nie wypowiadam. dzisiaj do niego wjadę, to się dowiem czegoś więcej. czekam również za odpowiedzią od gazownika.
Od rana oglądam ePer i kurde nie widzę tego zaworu, jednak zdarzały się tematy gdzie ludzie pisali że im ten zawór w BBM cieknie.. Do CC, Uno, Siena, Palio i innych są te zawory na allegro, do BBM nie widziałem.. Z tym wybieraniem sobie krótszej drogi to nie do końca tak jest.. Tam jest obieg wymuszony tak więc siłą rzeczy pcha w obydwa króćce tego trójnika.. No chyba, że np. nagrzewnice masz niedrożną to większość pójdzie przez reduktor (i na odwrót).. Ale i tak nie powinno Ci to sprawiać problemu (no ew. np. mało wydajne grzanie lub zamrażanie reduktora ale to byś szybko ustalił)..
I jeszcze przypomnę zasadę że odpowietrzamy układ właśnie na pełnym ogrzewaniu - właśnie po to aby otwarty był ten zawór..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT