kot szuka nieszczelnosci
kot szuka nieszczelnosci
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Jeden KOT więcej pod maską? Nie odczułbym różnicy
Dziś zawarłem nową umowę na OC.. OC + Asistance do 150km w razie kolizji + NNW siebie i pasażera na 10tyś/osoba = 510zł płatne w jednej racie..
Więcej bo przekalkulowali sobie to wg. nowych tabel.. Jakbym przedłużał to płaciłbym 480.. tyle że auto jest teraz tylko na mnie i stąd niestety trzeba będzie te 30zł płacić więcej..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
A więc tak
Jakiś czas temu moja kobita jadąc fiatem urwała z kluczyka pilot.. Przyznaje że sam kluczyk już był mocno sfatygowany nie mniej to jej nie usprawiedliwia Powrócił jednak temat dorobienia sobie nowego kluczyka. Trochę podzwoniłem i popytałem w punktach i stwierdziłem że wydawać 150zł za nieoryginalny klucz lekko mi się nie uśmiecha. Ponieważ ciężko jednoznacznie stwierdzić czy któryś z transponderów dostępnych w handlu luzem pasowałby do BBMa kupiłem używany kluczyk na allegro. Z przesyłką wyniosło mnie to całe 16zł.
CameraZOOM-20120720171930217.jpg CameraZOOM-20120720171834635.jpg CameraZOOM-20120720171907926.jpg
Dziś nadszedł czas sprawdzenia czy faktycznie da się zaprogramować nowe klucze za pomocą klucza matki (brązowego). Da się!
Rozwiewając wszystkie wątpliwości napiszę jak się to robi:
- wkładamy klucz matkę do stacyjki i przekręcamy w pozycję MAR (zapłon) - trzymamy aż zgaśnie lampka Code,
- jak tylko zgaśnie wyłączamy zapłon i wyciągamy klucz (podobno trzeba to zrobić szybko),
- wkładamy pierwszy klucz niebieski do stacyjki i robimy to samo - przekręcamy i czekamy aż zgaśnie Code,
- wyciągamy i wkładamy drugi klucz niebieski (muszą być co najmniej 2 niebieskie), przekręcamy,
- gdy zgaśnie Code wyciągamy niebieski klucz i wkładamy ponownie klucz matkę (bordowy),
- przekręcamy, czekamy aż Code zgaśnie i szybko wyciągamy klucz (przytrzymanie go dłużej powoduje wyjście z uczenia).
Wuala - jeżeli lampka za każdym razem gasła to wszystkie 3 kluczyki mamy wprogramowane w IMMO
Ja robiłem to z jednym kluczem mechanicznie nie pasującym do stacyjki tak więc rozebrałem klucz matkę (można go otworzyć) i przekręcałem fizycznie klucz z częścią obudowy bez transpondera trzymając przy stacyjce jednocześnie klucz niebieski. Jeżeli tak robimy trzeba trzymać go grotem odwrotnie do stacyjki - mi inaczej nie działało. Widocznie chodzi o polaryzację fal względem anteny - kluczyk ustawiony pod kątem 90st do stacyjki nie był rozpoznawany.
W opisany wyżej sposób udało mi się wyczyścić z IMMO kluczyk którego nie dostałem z autem a wprogramować ten kupiony za 16zł.
Szczęśliwy udałem się do domu celem rozebrania świeżo wprogramowanego kluczyka i pozyskania z niego transpondera.
Wszędzie piszą że do BBMów są szklane transpondery, a okazuje się że są dokładnie takie same jak w kluczy matce - czarne, plastikowe TK5530HM300. Aby dobrać się do transpondera naciąłem nożem do tapet kluczyk jakbym chciał go rozebrać na dwie części. Nie wiedziałem że w środku jest jakby kluczyk właściwy a to niebieskie to tylko miękka zalewana obudowa. Udało mi się otworzyć kluczyk w taki sposób, że zdjęta z niego obudowa całkiem nieźle wyglądała.
Prawdę mówiąc o wiele lepiej od tej co mam. Tu narodził się pomysł
CameraZOOM-20120720172544979.jpg CameraZOOM-20120720172559159.jpg CameraZOOM-20120720172729771.jpg
(tu same umiejscowienie transpondera - jak się kluczem puknie o coś twardego sam wypadnie tyle że wtedy jeszcze tego nie wiedziałem )
CameraZOOM-20120720172936556.jpg CameraZOOM-20120720173046940.jpg
Postanowiłem w podobny sposób dobrać się do klucza, którego używałem na co dzień i zamienić te gumowane obudowy klejąc je od środka.
Nawet gdyby to nie wyszło nie wiele bym stracił bo i tak mój stary kluczyk wyglądał tragicznie..
"Nowy" kluczyk miał w środku ten plastik trochę przeszlifowany, przez co ja również musiałem mój zeszlifować.
Po tym wszystkim stary kluczyk wyglądał... jak nowy
CameraZOOM-20120720180311812.jpg CameraZOOM-20120720181136781.jpg
Na sam koniec doszedł klej 2 składnikowy Distal i w takim stanie będzie to wiązać do jutra Resztki kleju co chwilę usuwam benzynką bo jeszcze wypływają a klej długo wiąże.
Pewnie będzie to lekko widoczne ale tylko z boku i w sumie i tak będzie przynajmniej normalny kluczyk
CameraZOOM-20120720183409835.jpg
W taki zabawny wręcz sposób udało się zregenerować kluczyk oraz pozyskać nowy transponder do IMMO W razie odpukać zgubiłbym kluczyk lub ten by się znów rozpadł - kupuję surówkę z allegro (25zł), szlifuje u klucznika (~15zł), dokładam transponder i mam nowy kluczyk do auta.
hehe to się rozpisałem.. Za jakiś czas wrzucę fotkę jak kluczyk wygląda po zdjęciu tych opasek
Pozdrawiam
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
ładnie, ładnie ... jakie to teraz wydaje się "banalnie" proste. Głupi płaciłem 130 zł ....
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Wszystko fajnie tylko trzeba mieć klucz matkę i kartę z kodem hehehee.U mnie pozamiatane a Ty to ładnie opisałeś
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Karty z kodem nie ale fakt że matka jest potrzebna.. Choiaż są magicy którzy kluczyk doprogramowują do immo poprzez wgranie zawartości eeprom'u
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
aa. czyli generalnie sprawa chyba ułatwiona
Tak generalnie system jest prosty, transponder skopiuje w razie co każdy klucznik
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Czyli ja dając do Bravy 70zł za 2 kluczyki + dorobienie , nie przesadziłem z ceną
Jakbym wiedział że będziesz kombinował z kluczykiem to bym jeden zostawił sobie i ci wysłał za free
Za dwa surowe kluczyki z transponderami płaciłeś 70zł? Gdzie? :-D
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
W Olkuszu
Nie wiem czy z transponderem, ale dałem jeden uszkodzony kluczyk [tak samo był uszkodzony jak u ciebie], i za 70 albo bodajże 90 zrobił mi to
Raczej nie oryginał, ale ładne były