Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 92
Like Tree10lubi to!

Temat: Fiat 500X  

  1. #46
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kamilo62 Zobacz post
    W nowym samochodach ręczny nie jest dźwignią i nie kontrolujesz zaciągu - przycisk zaciąga ręczny na maksa.
    Spójrz jakie mam auta wypisane obok w podpisie. Do tego nie wszystkie nowe samochody mają elektryczny ręczny Chociażby bezpośredni konkurenci 500X (Suzuki SX4, czy Opel Mokka).
    Co do mojej nauki jazdy. Oficjalna L-ka to FIAT 126P Elegant, więc już "najnowsza" konstrukcja. Od 10 roku zacząłem jeździć autami. Pierwszym za kółkiem była Syrena 104 u wujka na kolanach, potem Fiat 126P rodziców rocznik 1985, którym również wiele lat jeździłem po zdobyciu PJ (bez prawka też jeździłem będąc dzieciakiem), potem Fiatem UNO, różnymi służbowymi, a teraz od 10 lat Grande Punto i prawie od roku 500X. Do tego jazda ciągnikami (posiadam PJ również kategorii T).

    Cytat Napisał kamilo62 Zobacz post
    Trzymać ma dłużej chociażby z tego względu ze komuś np. przede mną może zgasić samochód. czyt. zadusić. i wtedy od początku.
    W sensie co od początku, bo nie rozumiem? Standardowo wciskasz hamulec, po którego odpuszczeniu przy włączonym biegu w odpowiednim kierunku chwilę trzyma, jeśli pochył >=5st. Nigdy nie liczę na to, że mnie HH przytrzyma, ruszam tak, jak 126P, UNO, czy GP bez HH. Jak dla mnie działa to jak najbardziej ok, ale równie dobrze może dla mnie tego nie być. Skoro jest, to fajnie, korzystam. W GP nie mam, więc korzystam z wieloletniego doświadczenia.
    Mam wrażenie, że tych systemów nie rozumiesz. Ja jeżdżę tak, jakby ich nie było i to jest dobre podejście.


    Cytat Napisał kamilo62 Zobacz post
    W mercedesie klasa premium nooo nie zadziałała dokładnie funkcja awaryjnego hamowania tj. ojj zagapiłem się - komputer za mnie wyhamuje
    W moim mam FBC, LA i inne pierdoły, ale tak nie podchodzę do sprawy.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    18
    Auto
    Bravo 1.2 500l Urbana 165PS Alfa 156 Jtd 16v
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał kamilo62 Zobacz post
    ten hill holder - ja jemu nie wierze...On zaczyna lapac w moim przypadku kiedy wyczuje duza gorke...i zaraz puszcza..wiecznie trzymac nie bedzie..
    Ja sie nauczylem ruszac z pod gorki na pol sprzegle bez recznego...wiec akurat ta funkcja to mnie troche denerwuje...bo do konca nie wiem czy mnie nie zawiedzie..
    Ale co tu ma zawieść ? Od trzymania auta na wzniesieniu jest hamulec, wszystko jedno ręczny lub nożny. Hill holder ma za zadanie przytrzymać auto unieruchomione w momencie gdy przekładasz nogę z hamulca na gaz w celu ruszenia i 2 sekundy w zupełności wystarczą.
    Wszystkie inne jest tylko dorabianiem ideologii
    krowka1978 lubi to.

  4. #48
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    37
    Postów
    1,189
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Spójrz jakie mam auta wypisane obok w podpisie. Do tego nie wszystkie nowe samochody mają elektryczny ręczny Chociażby bezpośredni konkurenci 500X (Suzuki SX4, czy Opel Mokka).
    Co do mojej nauki jazdy. Oficjalna L-ka to FIAT 126P Elegant, więc już "najnowsza" konstrukcja. Od 10 roku zacząłem jeździć autami. Pierwszym za kółkiem była Syrena 104 u wujka na kolanach, potem Fiat 126P rodziców rocznik 1985, którym również wiele lat jeździłem po zdobyciu PJ (bez prawka też jeździłem będąc dzieciakiem), potem Fiatem UNO, różnymi służbowymi, a teraz od 10 lat Grande Punto i prawie od roku 500X. Do tego jazda ciągnikami (posiadam PJ również kategorii T).
    No ale co z tego ma wyjsc? To ze ja mam mniej doswiadczenia i nie podobaja mi sie te nowe nowinki?


    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W sensie co od początku, bo nie rozumiem? Standardowo wciskasz hamulec, po którego odpuszczeniu przy włączonym biegu w odpowiednim kierunku chwilę trzyma, jeśli pochył >=5st. Nigdy nie liczę na to, że mnie HH przytrzyma, ruszam tak, jak 126P, UNO, czy GP bez HH. Jak dla mnie działa to jak najbardziej ok, ale równie dobrze może dla mnie tego nie być. Skoro jest, to fajnie, korzystam. W GP nie mam, więc korzystam z wieloletniego doświadczenia.
    Mam wrażenie, że tych systemów nie rozumiesz. Ja jeżdżę tak, jakby ich nie było i to jest dobre podejście.
    W sensie od poczatku znowu ruszanie pod wzniesienie z pod swiatel. Ja te systemy rozumiem, natomiast Ty chyba nie rozumiesz ze te systemy sa dla ludzi ktorzy nie umieja albo nie chca sie nauczyc. Komus przeszkadzal zwykly reczny? Tak przeszkadzal UE..tak samo jak dpf i egr i rozne takie...Czy dzis kupisz samochod z dawnymi technologiami? Dzienne swiatla ktorych ludzie nie wiedza kiedy uzywac [ co po niektorzy maja problem z tylna przeciwmgielna ]. I tu nie chodzi o nie rozumienie tylko o moje zdanie na temat danych nowinek. trzyma 2 sekundy - a czemu nie 3..kto wymyslil 2?? Ja sie uczylem na na nissan micra 2 generacji. Teraz reczny guzikowy łapie zawsze po zgaszeniu auta..ale nigdzie to nie jest napisane ze auto na parkingu musi stac na recznym - mroz przylapie - i stoisz...Ja stoje na hamulcu noznym , nie pomocniczym albo awaryjnym. Jak trzeba jechac robie pol sprzeglo...gaz i pojechal...


    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W moim mam FBC, LA i inne pierdoły, ale tak nie podchodzę do sprawy.
    Ale jak mam to zrozumiesz te podchodzenie do sprawy...Obecne nowinki sa po to abys podchodzil tak do sprawy - zaufal komputerowi...swiatla...pasy bezpieczenstwa..wycieraczki...Kamery parkowania...To jest wymyslane aby umilic tobie zycie i zajac sie tylko jazda - Nie mniej jednak jesli w ksiazce pisze [ nie ufaj bezgranicznie ] to nie podchodzisz tak do tej sprawy? Nie wiem jak mam to rozumiec...

    Cytat Napisał kamil110 Zobacz post
    Ale co tu ma zawieść ? Od trzymania auta na wzniesieniu jest hamulec, wszystko jedno ręczny lub nożny. Hill holder ma za zadanie przytrzymać auto unieruchomione w momencie gdy przekładasz nogę z hamulca na gaz w celu ruszenia i 2 sekundy w zupełności wystarczą.
    Wszystkie inne jest tylko dorabianiem ideologii
    Gdyby nic nie miałoby zawieść to by się nie psuło i nie było by wzywane na akcje serwisowe...Tak samo jak pojawi się jakiś błąd i w 500x po informacji ze nastąpił błąd itp itd...jest automatycznie wyłączany system start/stop - No coś zawiodło....U mnie 2 razy pojawił się już błąd z hamulcami - działały..ale błąd na desce wyskoczył...Mam nie dorabiać ideologii? Mam tak nie podchodzić do sprawy?


    To tak samo jak z jedno obwodowymi hamulcami - mam nie podchodzić do sprawy ze mogą się "zagotować" i ...........
    Przed kupnem 500x dali mi zastępcze auto opel corsa - Jego czujniki światła w tunelu zapalały światła mijania z dziennych w połowie tunelu - Rozumiem ze to jest ok i dorabianie ideologii w stylu a co jeśli w tunelu będzie stało coś nie oznakowanego a komputer za późno przełączy z dziennych na mijania? Jeśli coś albo kogoś uszkodzę - czyja to będzie wina? Komputera?? czy moja bo zaufałem nowince? W końcu co tu ma zawieść..
    Było - Fiat Siena 99r
    Fiat Bravo 2 - 2007
    Jest Fiat 500x - 2015.

    Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Jest ok, ten fiat 500 x, gdyż zrobiony jest w typowym stylu, fiata.
    I like my FIAT Cinquecento.

  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2011
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    46
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Stilo
    Dzięki za odpowiedź. HHS w 500x jest mniej czuły niż w innych autach, (np. w Citroenie C5 gdzie prawie każde nachylenie samochodu powodowało zadziałanie HHS).
    Również kiedyś jeździłem samochodami bez systemów i da się pod górkę ruszyć bez najmniejszego stoczenia mając opanowane pewne techniki, czy to za pomocą ręcznego z wajchą czy sprzęgła.
    W tych nowszych z hamulcem ręcznym na przycisk (np 500x) jest jeszcze łatwiej ruszyć pod górkę, gdyż podczas puszczania sprzęgła i dodawania gazu, ręczny sam się zwalnia
    Macie również rację że takie udogadniacze (HHS) rozleniwiają i można się "stoczyć"

    Pozdrawiam

  7. #51
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    37
    Postów
    1,189
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Nie dorabiajac ideologii
    Wczoraj wyskoczyl mi blad - Skontroluj hamulec reczny, skontroluj silnik, start/stop nie działa...W koncu co ma sie zepsuć..Juz 3 raz w ciagu mojego posiadania tego auta..Nie mowie ze fiat ma usterki - bo jak znam sytuacje to tylko zapewne blad w komputerze niczego nie powodujacy.Ale kilka godzin wczesniej mylem samochod...
    No coz....
    Było - Fiat Siena 99r
    Fiat Bravo 2 - 2007
    Jest Fiat 500x - 2015.

    Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....

  8. #52
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    37
    Postów
    1,189
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    No Dobra..To teraz z innej beczki. Przy zapalaniu pokazuje mi sie klucz..i pisze do przegladu serwisowego iles tam dni...Fakt jest taki ze do 30 tys. troche jeszcze mam..a poprzedni przeglad byl raczej mniej niz rok temu...Ktos juz takie cos mial w 500??Zapewne to raczej zaden problem ale wole dmuchac na zimno...bo nie planuje przegladu w belgii..tylko w Polsce..
    Było - Fiat Siena 99r
    Fiat Bravo 2 - 2007
    Jest Fiat 500x - 2015.

    Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....

  9. #53
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    37
    Postów
    1,189
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    trasa Belgia - Polska. 1470 km. średnia predk. 100km/h
    śred. spalanie 6,8 . dobra benzynka. jak na pelny zaladunek.
    Było - Fiat Siena 99r
    Fiat Bravo 2 - 2007
    Jest Fiat 500x - 2015.

    Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Sukces, ładne spalanie, ma. 6.8, .
    I like my FIAT Cinquecento.

  11. #55
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    37
    Postów
    1,189
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    sam sie zdziwilem. po niekad silnik 1.4 - czasy maly litr duzo koni..ale wyglada ze ten silnik lubi autostrade itp. bo w miescie 8.2 .
    w poniedzialek maly przeglad i stuknelo 30 tys. troche wolnego czasu to wypucuje ze smarow i piasku..
    ps : 500x ma do wyboru chyba 2 rozne przednie klosze... H4 i .......ksenony czy ledy?

    napisane za pomoca klawy ekranowej..
    Było - Fiat Siena 99r
    Fiat Bravo 2 - 2007
    Jest Fiat 500x - 2015.

    Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....

  12. #56
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    37
    Postów
    1,189
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    IMG_20171124_135734.jpg
    Kilka tygodni temu.
    Wady - może nie w każdym - ale odpadająca zaślepka z "klamki" tylnej klapy. Gumowa osłona .
    Miasto potrafi dać w zbiornik ...8.4/100
    Dziwne odczucie ze plastiki lubią się odbarwiać od "tłustych" palców po kremach - Kobiece ręce

    Zalety - lać, dbać i jeździ.
    W kolejnym roku pierwszy przegląd techniczny od zakupu - zobaczymy co i ile..
    PS: jak złożyć tylną kanapę? Tylko składają się oparcia czy siedzisko tez się jakoś odsuwa?
    PS2: Do ilu km można przedłużyć wymianę oleju o długości 15kkm??
    Zielony lubi to.
    Było - Fiat Siena 99r
    Fiat Bravo 2 - 2007
    Jest Fiat 500x - 2015.

    Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....

  13. #57
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał kamilo62 Zobacz post
    IMG_20171124_135734.jpg
    Kilka tygodni temu.
    Wady - może nie w każdym - ale odpadająca zaślepka z "klamki" tylnej klapy. Gumowa osłona .
    Miasto potrafi dać w zbiornik ...8.4/100
    Dziwne odczucie ze plastiki lubią się odbarwiać od "tłustych" palców po kremach - Kobiece ręce

    Zalety - lać, dbać i jeździ.
    W kolejnym roku pierwszy przegląd techniczny od zakupu - zobaczymy co i ile..
    PS: jak złożyć tylną kanapę? Tylko składają się oparcia czy siedzisko tez się jakoś odsuwa?
    PS2: Do ilu km można przedłużyć wymianę oleju o długości 15kkm??

    To prawda, fiat potrafi tłusto palić paliwa, ale jak będziesz trzymał, do tych 4.5 obr, powinien mniej palić, fiata silniki lubią się wysoko kręcić nawet do 7500 obr.
    kamilo62 lubi to.
    I like my FIAT Cinquecento.

  14. #58
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    37
    Postów
    1,189
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Nie oczekiwana trasa - a raczej Pogrzeb. Polska - Belgia na zimówkach . Śr. Predk. 109km/h. 2 osoby trochę bagażu. 1500km. ok. 7.4 L.
    i 46tyś. km wybiło..
    Kurde muszę zmienić olej poza ASO..
    Było - Fiat Siena 99r
    Fiat Bravo 2 - 2007
    Jest Fiat 500x - 2015.

    Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....

  15. #59
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Artur45672 Zobacz post
    o prawda, fiat potrafi tłusto palić paliwa, ale jak będziesz trzymał, do tych 4.5 obr, powinien mniej palić, fiata silniki lubią się wysoko kręcić nawet do 7500 obr.
    Wiesz co piszesz? To jest MultiAIr Turbo. Na 6-tce przy 4tyś. obr. jest 160km/h... Spalanie przy trzymaniu na 4 500 nie będzie małe
    Kręcić silnik do 7 500? Jak odcięcie jest przy około 6 500.

  16. #60
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Może kolega chciał zapodać o silniku wolnossącym? Tam siła pod nogą jest adekwatna do obrotów silnika .


 
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat 500X przyjeżdża do Warszawy
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-12-2014, 14:05
  2. Fiat 500X - udany eksperyment
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-11-2014, 21:32
  3. Fiat 500X - przeciek
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 08-10-2014, 10:18
  4. Tak będzie wyglądał Fiat 500X
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 02-02-2014, 11:11
  5. Fiat 500X - następca Sedici
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 07-04-2012, 12:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat 500x forum

500x forum

fiat 500x opinieforum fiat 500xelektryczny hamulec postojowy fiat 500xfiat 500 x forumfan klub fiata 500xfiat 500x fanclubklub fiata 500xfiat 500x 2.4 forumfiat 500x cross forumfiat 500x cross opinieile pali fiat 500x crossfiat fan club 500xforum auto fiat 500xhttps:fiatklubpolska.plmoje-auto-462fiat-500x-293824

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl