https://fiatklubpolska.pl/500x-533/5...ak-mocy-44631/ ,witamy w klubie ?
https://fiatklubpolska.pl/500x-533/5...ak-mocy-44631/ ,witamy w klubie ?
Hmm...Czytam i chyba nie do końca. Byłem w ASO jak wspomniałem. .Ogólnie to się dzieje tylko na autostradzie i to zaczęło się na Polskiej. Wyjechałem z Belgii..przejechałem Holandię..Niemcy..ok. 120 km/h i pierwszy postój na Orlen zaraz za granicą w Polsce..Turbo schłodzone na jałowym..po ok. 10 minutach odpalam i tak jak wyżej...brak mocy..czasami można odczuć że powyżej 130 to coś tam jakby się budziło..ale nie..Na wykresie Sport turbo nie wkręca się powyżej 1/3 wykresu. Pod osłoną maski , mechanik pokazał mi co może się jakby blokować..Moim zdaniem jakby się zapieka..Zaraz po lewej stronie silnika patrząc od przodu..przed kolektorem..Jutro będę patrzył, to zrobię zdjęcie..W każdym bądź razie..u mnie nie pojawił się check engine..nic nie huczy..spalanie na autostradzie 7.2 do 7.8. Żadnych niepokojących dymów z tłumika..
Poziom naładowania akumulatora 51%..Choć pokazuje że ładuje podczas jazdy na 3 kreskach.Ale sprawdzę miernikiem bo S&S nie działa z dobre 1.5 roku. W sumie to i tak już wyłączyłem. Oczywiście w ASO mówili że te Turbiny tak mają..i jedną robili już przy bodajże 2 tyś...
Pytanie tylko co robić? Nie katować? co się będzie dalej działo? Zniszczę silnik jeżdżąc po mieście? I jak się ma do tego np. przegląd techniczny gdy podłączają pod czytnik spalin?
ASO w Białym od razu mówiło że to pewnie Turbo, jaki koszt..
W rozliczeniu Salon nie weźmie jakbym chciał nowe Auto??
Było - Fiat Siena 99r
Fiat Bravo 2 - 2007
Jest Fiat 500x - 2015.
Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....
Mało tu jestem ale człowiek zalatany i jeszcze po lekarzach jeździ. Ogólnie..chyba przyszła kryska na akumulator. Mam MOPAR Exige 12V 63Ah 450A. Po drugiej stronie pisze PB a w środku chlupocze. spadło do 10V stojąć bez świateł na parkingu z jakieś 20 minut..Na szybko przewodami , dojechałem do domu i pokazuje 12.6V.
Ale zamierzam go przez noc podładować co by chociaż jutro do sklepu podjechać, Tylko że mam prostownik transformatorowy i nie wiem czy mogę nim ładować...na innym forum przeczytałem że to akumulatory w metodzie EFB - o której nic nie słyszałem [ AGM i GEL ] . Z drugiej strony na jaki wymienić? Nie korzystam ze Start Stop ale lepiej żeby był do tego przystosowany mimo wszystko na przyszłość. Zauważyłem że jest trochę na długość jakby miejsca na podstawie na baterię pod maską..
Ktoś coś wie? wymieniał? na inny większy?
Post edytowany - ok. EFB to kwas płynny..bo chlupocze. Czyli mogę ładować go prostownikiem normalnym. Jedyna rzecz to korki - one są automatyczne?? Wiem że kiedyś były nakręcane, a nie jak teraz że można zdjąć płaskim śrubokrętem..
Tyle pytań ..
Ostatnio edytowane przez kamilo62 ; 26-11-2020 o 19:24
Było - Fiat Siena 99r
Fiat Bravo 2 - 2007
Jest Fiat 500x - 2015.
Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....
Turbinę zrobiłeś od sierpnia ? W moim 1.4 140 KM siedzi 60Ah 500A i już znalazłem jakby coś CL600 Centry -ok 400 zł i taniej nawet ,jedynie amperaż jest 640 A. Te nowe aku teoretyczne otworzysz ,ale potem ciężko zmontować po pokrywka jest klejona . Kiedyś jeden taki otworzyłem i nie było zaczepów aby to złożyć (dałem klej do plastiku bo miałem i pochodził ) . Ogólnie już nie otwieramy ich ,padną to koniec i już
Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 26-11-2020 o 21:41
Nie zrobiłem. Bo dalej jeździ i nie widzę problemów Także czekam. Na razie ładuje aku..zobaczę co będzie. Ten mój to fakt że zaślepka była zaklejona tą informacyjną naklejką .ale z boku nie odchodziły żadne kanaliki które w innych bez obsługowych odpowiadają za opary.. a że ten mój to PB kwasowo ołowiowy..to uś..Zawsze mam taśmę .
Tak na szybko patrze na belgijskim norauto i widzę 2 aku firmy Varta 63Ah i 610A i....74Ah 750A - bestia ..
Edycja - oczywiście uwzględniłem że nie użytkuję start/stop. Bo jak musiałbym uwzględnić albo chcieliby to zrobić w sklepie to zmienieją się parametry na AGM - czyli odzysk energii z hamowania i cena idzie w okolicę 180 euro 60Ah 680A.
Ostatnio edytowane przez kamilo62 ; 26-11-2020 o 22:17
Było - Fiat Siena 99r
Fiat Bravo 2 - 2007
Jest Fiat 500x - 2015.
Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....
Co do turbo to robiłem poza ASO i wyszło taniej niż w ASO (samo turbo brane bezpośrednio od Garetta taniej niż bierze od nich Fiat ) . Co do aku ,to na moim jest parametr jaki podałem i Heavy Duty ,mam zwykły SS więc gdyby mi padł to kupuję jaki mam wedle wyszukiwarki centry (jakoś od zawsze tej firmy kupuję ,choć w AVEO Bosch lub Vartę miałem ,ale była akurat tańsza ) . Zastosowanie innego aku co do pojemności (Ah) wymagać może odp przestawienia w kompie auta ,ale to poszukaj ,bo jest na forum temat aku ,nie będziemy zawalali tego topika tym .
Turbo myslałem robic w ASO ale w Polsce..ja w Polsce to i tak jestem maks 3 tygodnie..więc tutaj jest haczyk. Moj Aku tak samo heavy duty . odnośnie reszty poczytam. Lepiej wiedzieć niż później się domyślać czy serwis nic nie zepsuł. Dzięki za pomoc
Było - Fiat Siena 99r
Fiat Bravo 2 - 2007
Jest Fiat 500x - 2015.
Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....
Jestem w żałobie...pacjent zmarł na stole operacyjnym po długiej batalii i używaniu defibrylatora....znaczy się prostownika. Kupiony nowy firmy TUDOR 60Ah 630A
Było - Fiat Siena 99r
Fiat Bravo 2 - 2007
Jest Fiat 500x - 2015.
Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....
Dziś pytałem sklepie za Centra CL600 i koszt 405 zł ,a ten twój ?
Mój mnie kosztował 128 euro, bo dostałem zniżkę za oddanie starego. A i tak nie będę używał ss. kupiłem go w formie EFB bo mam stary prostownik transformatorowy. .także lepiej mieć niż iść w koszty po całości.
Było - Fiat Siena 99r
Fiat Bravo 2 - 2007
Jest Fiat 500x - 2015.
Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....
W dniu dzisiejszym zrobiłem przegląd techniczny. 5 lat. 833xx na liczniku. Praktycznie jazda po mieście. Turbo nie wymienione. Przegląd przeszedł, od świateł po spaliny
Było - Fiat Siena 99r
Fiat Bravo 2 - 2007
Jest Fiat 500x - 2015.
Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....
Gdy swoim pojechałem w listopadzie przy 80 tyś ,to pytanie "a po co pan tutaj? Przecież wiadomo ,że wszystko działa . Też w sumie miasto (trójmiasto) ,w tygodniu wymiana rozrządu itp,
U mnie w Belgii to taka inna jakby historia. przegląd był obowiązkowy. Ale mały smaczek jest taki że mniej niż 6 lat i 100 tyś. i dostałem ważność aż do 2023. Jeżdżę po mieście. Parkowanie na kopertę. wiele wiele wyskoczni i leżących policjantów to jednak zawieszenie trochę chyba bardziej odbija. A żadnych amorów, osłon przegubów i nawet końcówek drążków nie wymieniałem jeszcze, więc zawsze jest pytanie w ilu to procentach sprawne. Kiedyś z Fiatem Brawo robiłem przegląd pierwszy na belgijskie numery. Wszystko sprawne...ale lampy źle ustawione..bo tutaj nie ma jak w Polsce że po stronie kierowcy obniżone. Do ponownego ustawienia - ustawi Pan - podbijemy że sprawny . Ale najbardziej pytanie było odnośnie spalin przy tej czasami wadliwej turbo..Ale było ok.
Klocki zmieniałem i pasek już.. ale przy najbliższej wizycie w Polsce chyba zmienię pełny osprzęt pasek-rolki-pompa.
Było - Fiat Siena 99r
Fiat Bravo 2 - 2007
Jest Fiat 500x - 2015.
Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....
Panowie i Panie mało tu jestem na forum ale trapi mnie coś takiego. To już drugi raz. Turbo jeszcze nie jest zmienione.
Wcześniej odłączyłem kleme i było ok. Teraz nie mam zamiaru i chce pojechać do mechanika podłączyć pod komputer żeby zobaczyl o co chodzi.
Z obserwacji nie wiem czemu to się pojawia. Wczoraj na wieczór wszystko było ok. Oleju nie bierze. Z tłumika żadnych oznak innego dymu tj. niebieskiego czy białego.
Czy ktoś może wie o co chodzi ?
https://youtu.be/hHyf6_vMQek
EDIT - i nie zrobiłem nic. Po wystaniu 2 godzin większość problemów samo ustało. Przed odpaleniem sprawdziłem poziom oleju i korek oleju - żadnych oznak. świecił się dalej check engine ale samochód miał moc i nie było problemów z obrotami.
Po kolejnej godzinie [ praca ] miałem zamiar jechać do mechanika i...... Błąd i kontrolka check engine samo zgasło...
Teraz jestem w domu i czytam multiecuscan - i z tego co umiem to mój Fiat 500x z silnikiem 1.4 16V potrzebuje interfejsu ELM i adaptera a5? Jest z 2015 roku więc nie ma SGW.
Nie bardzo chcę coś zmieniać czy cudować w programie ale chciałbym sam odczytać błąd i szukać porady niż czekać aż błąd i problem będzie przy mechaniku.
Ostatnio edytowane przez kamilo62 ; 12-05-2021 o 19:57
Było - Fiat Siena 99r
Fiat Bravo 2 - 2007
Jest Fiat 500x - 2015.
Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....
Taki incydent w nocy na parkingu. 3 nie zamaskowanych innego koloru młodych chłopców..rozwaliło mi tylko i aż zaślepkę w drzwiach. Czekam na ubezpieczyciela ale nie wiem czy przez covid pomogą. Dla samochodu przede mną rozwalili drzwi i weszli do środka. 192312909_314658380280991_6807224075119526056_n.jpg
190733949_169969508395961_3607639414179668554_n.jpg
Było - Fiat Siena 99r
Fiat Bravo 2 - 2007
Jest Fiat 500x - 2015.
Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....