Nie schodzić z tematu, proszę jak ktoś ma produkcje tego roczną jak ma możliwość to niech sprawdzi przez MES czy AlfaOBD działa osiowanie czy zmiana konfiguracji.
FIAT MI AMORE
https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
BP-168KM/LPG-162KM
tylko kwestia czasu, wystrczy ze wprowadzą funkcje ze masz alarm spalonej żarówki i aby skasować to do ASO pojedziesz, bo sam nei zgaśnie po wymianei żarówki, a że najnowsze unijne regulacje wymuszają iz przy poważnej usterce i zapaleniu sie kontrolki awarii, mozesz maksymalnie przejechac 2000 km potem fury nie odpalisz.... tak to nie żart.
@KOBRA potwierdzam zablokowanie funkcji w nowym doblo 2018. Ojciec wziął nówke 7os z salonu alfa połączy się czyta błędy ale z kontroli nic nie da się zrobić ani wyłączenie brzeczyk pasów ani testu żadnej kontrolki tablicy. Czyli MES i AlfaOBD tylko do kontroli błędów. Tylko jest to ciekawe że tato dostał tą niebieska kartkę z kodem do kluczyka, której ja nie dostałem.
FIAT MI AMORE
https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
BP-168KM/LPG-162KM
na stronie MES napisano
"The only diagnostic tool that can unlock full access to the affected vehicles is the factory tool. Another option is to physically connect the diagnostic tool to CAN lines behind SGW module."
czyli jest pole np. dla viakena aby zrobił specjalny kabel by sie mozna bylo wpinać za SGW.
swoja drogą czy to nie wynika z tego iz komisja europejska ustaliła nowe prawo iż producenci juz nie musza udostepniać dostępu do swoich systemów, oraz to że jesteśmy poddawani permamentnej inwigilacji :
"Jednocześnie 31 marca 2018 wszedł w życie przepis, zgodnie z którym każdy nowy model samochodu sprzedawany w Unii Europejskiej musi zostać wyposażony w system eCall, umożliwiający zdalne powiadomienie służb ratunkowych w razie wypadku. Oprócz eCall, samochody mogą być wyposażone także w inne systemy telematyczne, np. bCall i sCall. Są one w stanie monitorować parametry jazdy i stan techniczny podzespołów samochodu.
Obecnie dostęp do danych gromadzonych przez takie systemy mają wyłącznie producenci pojazdów. Unia Europejska miała kilka lat na przygotowanie odpowiednich przepisów regulujących zasady wykorzystywania w pojazdach systemów telematycznych oraz pochodzących z nich danych. Brak przyjętych regulacji powoduje, że producenci samochodów mają wolną rękę w kwestii sprzedaży pojazdów z zamkniętym systemem telematycznym. Mogą zatem uniemożliwiać dostęp do nich niezależnym warsztatom."
AlfaOBD też wydało komunikat
UWAGA: Samochody FCA MY2018 mają zainstalowany moduł bramki bezpieczeństwa (SGW). Blokuje on diagnostykę strony trzeciej. Aby mieć pełen dostęp do funkcji diagnostycznych, skorzystaj z obejścia SGW. Właściciele Fiat 500X / JEEP Renegade / Compass (MP), proszę upewnić się, że obejście obsługuje drugą szybką magistralę CAN, tę, która jest podłączona do pinów 12 i 13 wtyczki samochodowej OBD.
FIAT MI AMORE
https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
BP-168KM/LPG-162KM
pytanie czy jako właściel pojazdu tez moge z tego skorzystac ? czy też pogonia mnie w diabły ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
na stronie alfa OBD jest link do SGW baypass, cena 69 USD, wypina sie SGW i wpina tego baypassa, aczkolwiek to moze byc tylko zwykła "zworka" jak zajdzie potrzeba to samodzielnie rozpoznam temat jak sie pozbyć SGW z szyny CAN, z tego co widze to polega na odpięciu SGW i "zmostkowaniu" szyny CAN czyli do ogarnięcia :-)
jezeli fiat udostępni coś w porównywalnej cenie (moze być nawet 2 x wiekszej) to lepiej kupić cos od fiata...ale jak wołają tysiąc pińcet dwa dziewięcet papierów.... to się będzi korzystać z innych rozwiązań (nawet własnych) bo nei chciałbym aby zabrali przyjemnośc samodzielnego grzebania w aucie.
Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 27-12-2018 o 21:28
Możesz używać, tylko mało to nie kosztuje. Nie pamiętam na jaki najkrótszy okres sprzedają licencję Witecha, ale na rok to jest dość gruba kasa, kilkadziesiąt tysięcy PLN.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Na sieci coś już znajdziesz, ludzie wlutowują w kable nowe gniazda OBD
czyli podobnie jak z dokumentacją do nowych samochodów, spokojnei jak zajdzie potrzeba to sie obejdzie SGW (jezeli to tylko zwykłe odpięcie to jest to banalnei prosta operacja), chyba ze zaimplementuja np iż wymiana informacji pomiedzy wszystkimi układami podpietymi na CAN wymaga uwierzytelniania przez SGW to wtedy byłaby to grubsza robota (ale cicho bo jeszcze na to wpadną).
U mnie wystarczylo zrobić to co na tym filmiku i licznik przestał mrugać
https://www.youtube.com/watch?v=MoUYJv9pU6M
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Witam,
Mam nieco inny problem.
Wykonałem procedurę "dodawania" AndroidAuto zgodnie z
https://forum.autokacik.pl/index.php...fyrJiIsLyUeRQU
NIestety coś poszło nie tak z zapisem ostatniego modułu ETM. I po przywróceniu poprawnych wartości w pliku PROXI. Nadal mam ten sam błąd
ETM.png
... no i migający licznik kilometrów.
Mam teroretycznie ten sam plik z danymi Proxi, ale ciągle pojawia się błąd.
Szukam jakiegoś pomysłu na wyleczenie ...
Wejdź w pole regulację i tam zrób osiowanie. Wrzucić możesz screen jak to u CIebie tam wygląda.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi