No i się z... Zachchcialo mi się zmienić gsi i nie da się zrobić osiowania wywala na poduszkach i radio. Błąd poza zakresem o co kaman? Wróciłem do poprzedniej wersji gsi i dalej frytki.
No i się z... Zachchcialo mi się zmienić gsi i nie da się zrobić osiowania wywala na poduszkach i radio. Błąd poza zakresem o co kaman? Wróciłem do poprzedniej wersji gsi i dalej frytki.
Ok udało się już nic nie grzebie. Samo się naprawiło i jest ok licznik nie miga, wszystkie moduły są ok.
Mam tipo z ibs i s&s. Wyłączyłem ostatnio w alfieobd start stop na stałe. Zauważyłem że teraz alfaobd nie pokazuje mi stopnia naładowania aku w % a wcześniej pokazywała. To że alfa nie widzi odczytu z ibs może mieć jakieś konsekwencje dla aku na dłuższą mete? Sprawdzę dziś pi pracy czy mes też przestał pokazywać aku w %. W alfie do wył s&s użyłem tylko tej opcji
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Sprawdziłem i faktycznie po wyłączeniu s&s to nie można sprawdzić stanu naładowania akumulatora w procentach zarówno w alfaobd jak i w mesie. Włączyłem na chwilę ponownie s&s i opcja naładowania widnieje w obu programach. Rozumiem że tak ma być bo właśnie ten ibs był pod s&s a że go wyłączyłem to i ibs zbędny?
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Hej, po spotkaniu z Mesem mam kilka pytań, pomożecie?
Znalezione błędy:
- P0300-00 Usterka zapłonu (ogólna)
- P0303-00 Cylinder 3 wypadanie zapłonów
- P2299-00 Jednoczesne działanie pedałów hamulca/gazu
- Pas bezpieczeństwa pasażera - uszkodzony (a w kompie auta normalnie pokazuje, czy zapięty, czy nie).
Ktoś może podsunąć pomysły co może być przyczyną błędów?
Co do 2 pierwszych błędów, myślicie że wymiana kabli ewentualnie później świec pomoże?
Ostatnio edytowane przez aesir ; 02-07-2020 o 22:51
P0300 wynika z P0303. Jak sam opis wskazuje na 3-cim cylindrze wystÄ piĹo wypadanie zapĹonu. PrzyczynÄ mogÄ byÄ zuĹźyte Ĺwiece, uszkodzona cewka, ale teĹź jak w przypadku moich fiaciorĂłw na przestrzeni ostatnich 15 lat: skorodowane poĹÄ czenie czujnika stukowego - permanentnie komputer sygnalizowaĹ wypadanie zapĹonu na 2 i 3 cylindrze (doblo); kijowy wtryskiwacz od gazu ktĂłry zwieszaĹ siÄ od brudu - wypadanie zapĹonu (PEVO); ZdechĹy szczur na cewce zapĹonowej - wypadanie zapĹonu cyl 1 (Panda), umycie komory silnika - sporadyczne wypadanie zapĹonu cyl 4 (TIPO). ByĹo jeszcze co najmniej kilka innych przypadkĂłw gĹupawki z zapĹonem, ale nigdy nic powaĹźnego. Niemniej jednak nie ignoruj sprawy i jeĹli sytuacja bÄdzie siÄ powtarzaÄ sprawdĹş Ĺwiece i cewki (zuĹźycie, wilgoÄ, brud).
Jednoczesna dziaĹanie pedaĹĂłw hamulca/gazu - jeĹli nie nastÄ piĹo przypadkowe naciskanie na oba, albo nie podlazĹ gdzieĹ jakiĹ dywanik czy inny syf, to moĹźliwe Ĺźe czujnik pedaĹu hamulca szwankuje. Masz MES - moĹźesz to Ĺatwo zdiagnozowaÄ, jak rĂłwnieĹź poĹoĹźenie pedaĹu gazu, ewentualnie zobacz fizyczni czy oba pedaĹy prawidĹowo odbijajÄ .
Pas bezpieczeĹstwa pasaĹźera - spotkaĹem siÄ juĹź z tym komunikatem (teĹź tak mam) - nic z niego nie wynika, wszystko dziaĹa, miaĹem jeszcze sprawdziÄ z pasaĹźerem i zapiÄtym pasem, ale jakoĹ zignorowaĹem ten temat. SprawdzÄ niebawem to dam znaÄ
Pozdro.
Okazało się, że to stary błąd był i komp zapamiętał. Wszystko ładnie równo pracuje sam sobie narobiłem strachu.
@Termotech dzięki za info
Panowie,
taki ELM: https://allegro.pl/oferta/elm-327-1-...ZDZmNWU2ZmY%3D
taka przejściówka / niebieska: https://allegro.pl/oferta/adaptery-d...ZDFmZjUwOTI%3D
AlfaOBD 1.9.2.1
i nie chce się połączyć.
Coś poradzicie?
Mam ten sam kabel i wszystko lata jak trzeba na kompie Mes Alfaobd jak i android Jakie masz ustawienia w trybie zaawansowanym?
Ustawienia zaawansowane jak na fotce.
Sciagnij najnowsza wersję 2.2. Alfa obd i zaznacz opcje szybki interfejs czy coś takiego lub sproboj połączyć się prze Alfaobd android.
Tak na marginesie przed zamówieniem kontaktowales się że sprzedawca aby interfejs przygotował pod fiata?
Niestety ELM nie chce się połączyć z samochodem.
Próbowałem przez:
AlfaOBD 1.9.2.1 na PC
AlfaOBD 2.0 na Androida
Multiecuscan 3.6
Oczywiście wersję pełne nie demo/trial.
Port COM i prędkość raczej ustawione dobrze...
Ponadto niech mi ktoś wytłumaczy: inspekcja wyświetla się pod postacią klucza ok. 1kkm przed przeglądem, kluczyk zniknął po (chyba) 1kkm po przeglądzie.
Po co w takim razie kasować inspekcję?
Czy po i zniknięciu można jakoś aktywować odliczanie?
Komputerowa tak.Nie ma problemu.