Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 37
Like Tree10lubi to!

Temat: TIPO TIPO Wymiana klimatyzacji ręczej na CLIMATRONIC  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2020
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    14
    Auto
    Tipo Sedan 1,4 95KM
    Rocznik
    2020

    TIPO TIPO Wymiana klimatyzacji ręczej na CLIMATRONIC

    Witam,
    Zastanawiam się nad wymianą klimatyzacji ręcznej w podstawowym Tipo na automatyczną Climatronic z bogatszych wersji.
    Poza rozkręcaniem całego auta i demontażem deski rozdzielczej celem wymiany nagrzewnicy, temat wygląda na tani i prosty.
    Czy ktoś już wykonywał podobne przebudowy?

    Po wstępnym rozpoznaniu wygląda na to, że wystarczy kupić nagrzewnicę od wersji z klimą automatyczną, panel od klimy automatycznej i zrobić osiowanie proxy? Czy ja się mylę?
    Nagrzewnicy są bardzo tanie - do 200 zł można kupić na allegro z okablowaniem, panele Climatronic kosztują około 70zł.

    W sumie nagrzewnica od wersji z klimą manualną różni się tylko tym, że ma nadbudowę z silniczkami, które sterują zębatkami zamiast link idących do panelu w wersji manualnej. Być może nawet wystarczy przełożyć samą nadbudowę z okablowaniem i czujnikami i nie ruszać starej nagrzewnicy.

    Czy ma ktoś może wiedzę w tym temacie? Na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę?
    Może są jakieś dodatkowe czujniki lub moduł sterowania klimą? Czy ma ktoś schemat elektryczny systemu wentylacji manualnej i automatycznej do porównania?
    Ostatnio edytowane przez D1M1TRY ; 31-01-2021 o 14:06



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    48
    Postów
    366
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    zadam jedno, proste pytanie. Całkowicie poważnie:

    PO CO ?

    co ma w sobie klimatyzacja automatyczna takiego że warto odwalać taką manianę?
    Miałem różne auta. Z manualnymi i automatycznymi klimatyzacjami. I przyznam że poza dyskusyjną "wygodą" że raz ustawiasz temp i ci potem samo ustawia nawiewy i schładza to nei widzialem większych przewag.
    Chłodziły tak samo. Ustawilem raz żądaną temp, nawiew na to na co mialem ochotę.. i jechałem.
    Jak ci tak strasznie zależało na automacie to bylo szukać egz z automatem.
    Moim zdaniem dolozenie climatronica nie jest wart zabawy z demontażem deski.

    Chyba że chcesz taki widok - to akurat Bravo II i wymiana slawetnych klap. Nigdy już to auto nie bylo spójne w srodku. Juz zawsze cos trzeszczało, skrzypiało.

    WP_20140827_13_35_32.jpg
    Stowarzyszenie Historyczne Piast
    https://www.facebook.com/Stowarzyszenie-Historyczne-Piast-542522256570060/

  4. #3
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,611
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Mam klimatronika i manuala. I szczerze mówiąc, poza "prestiżem" posiadania cyfrowego wyświetlacza i wielu przycisków zamiast pokręteł z czerwono niebieską tarczą nie ma innych zalet.

    Zadana temperaturę można utrzymać zarówno w jednym jak i drugim.

    Plusem jest to, że manual grzeje od samego początku. W klimatroniku sterownik puszcza ciepłe powietrze dopiero, kiedy silnik osiągnie ponad 50 stopni. Testowałem. Nagrzewnica robiła się ciepła, a z kratek ciągle wiało chłodem.

    Gdybym miał wybierać, to drugi raz klimatronika bym nie wziął.
    jacekviola lubi to.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2020
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    14
    Auto
    Tipo Sedan 1,4 95KM
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Mam klimatronika i manuala. I szczerze mówiąc, poza "prestiżem" posiadania cyfrowego wyświetlacza i wielu przycisków zamiast pokręteł z czerwono niebieską tarczą nie ma innych zalet.

    Zadana temperaturę można utrzymać zarówno w jednym jak i drugim.

    Plusem jest to, że manual grzeje od samego początku. W klimatroniku sterownik puszcza ciepłe powietrze dopiero, kiedy silnik osiągnie ponad 50 stopni. Testowałem. Nagrzewnica robiła się ciepła, a z kratek ciągle wiało chłodem.

    Gdybym miał wybierać, to drugi raz klimatronika bym nie wziął.
    Zgadza się, ale mam interes sportowy - przy budżecie w 300-500 złotych zamontować coś, co jest dostępne w wersjach o 15 000 droższych.
    Mechaniczne sterowanie funkcjonalnie jest ok, ale wizualnie brzydkie i toporne i na dotyk takie same, chyba najbrzydsze ze wszystkich nowych aut na rynku. Dopiero w Tipo 2021 to poprawili.
    W planach zakup nagrzewnicy i panelu sterowania i sprawdzenie, czy tego wystarczy bez przerabiania elektryki.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał jacekviola Zobacz post
    zadam jedno, proste pytanie. Całkowicie poważnie:

    PO CO ?

    co ma w sobie klimatyzacja automatyczna takiego że warto odwalać taką manianę?
    Miałem różne auta. Z manualnymi i automatycznymi klimatyzacjami. I przyznam że poza dyskusyjną "wygodą" że raz ustawiasz temp i ci potem samo ustawia nawiewy i schładza to nei widzialem większych przewag.
    Chłodziły tak samo. Ustawilem raz żądaną temp, nawiew na to na co mialem ochotę.. i jechałem.
    Jak ci tak strasznie zależało na automacie to bylo szukać egz z automatem.
    Moim zdaniem dolozenie climatronica nie jest wart zabawy z demontażem deski.

    Chyba że chcesz taki widok - to akurat Bravo II i wymiana slawetnych klap. Nigdy już to auto nie bylo spójne w srodku. Juz zawsze cos trzeszczało, skrzypiało.

    WP_20140827_13_35_32.jpg
    Tylko interes sportowy i ładniejszy efekt wizualny. Innych zalet w tym nie widzę
    Miałem okazję kilkakrotnie demontować i montować z powrotem deski w autach w ramach zaawansowanego wyciszenia. Przy prawidłowym podejściu, bez pośpiechu temat od A do Z na 5-8 godzin, przy okazji można dobrze wyciszyć auto, czyli odwrotnie spójność auta się poprawi.
    Ostatnio edytowane przez D1M1TRY ; 02-02-2021 o 14:39

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    41
    Postów
    1,736
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Nie masz wiązek, nie ma wtyczek, i chyba jeden elektryczny regulator jest poza nagrzewnica, do tego brak czujnika nasłonecznienia, wewnętrznej temperatury i tak jak wcześniej, brak kabli, brak wszystkiego co jest potrzebne w automatycznej klimie, także dużo będziesz miał pracy,jesli w ogóle jest to możliwe do zrobienia.
    jacekviola lubi to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,635
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Plusem jest to, że manual grzeje od samego początku. W klimatroniku sterownik puszcza ciepłe powietrze dopiero, kiedy silnik osiągnie ponad 50 stopni. Testowałem. Nagrzewnica robiła się ciepła, a z kratek ciągle wiało chłodem.
    Bo automat pilnuje, żeby silnik jak najszybciej temperaturę roboczą złapał. Zawsze możesz ręcznie wymusić, albo włączyć MaxDef, które szybciej na szybę puszcza, nie czeka na 50stC. Nie zauważyłeś jednego, zanim automat na dół puści, to delikatnie szybę przewietrza. Z automatami żyję od 2007 roku i nie zamienię na manuala, a w przypadku posiadania PTC bajka. W manualu PTC trzeba wymusić pokrętłem temperatury ustawionym na max.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    48
    Postów
    366
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał D1M1TRY Zobacz post
    Zgadza się, ale mam interes sportowy - przy budżecie w 300-500 złotych zamontować coś, co jest dostępne w wersjach o 15 000 droższych.

    no skoro uwazasz ze przy budżecie 500zł czy nawet 1500zl wymienisz to wszystko... no to szczerze życzę powodzenia. I autentycznie będę kibicować
    Stowarzyszenie Historyczne Piast
    https://www.facebook.com/Stowarzyszenie-Historyczne-Piast-542522256570060/

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    41
    Postów
    1,736
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Ale wesprę cię trochę, tutaj masz schematy automatycznej klimy i manualnej :

    automat : http://esz1.home.widzew.net/klima/E6020-KA.pdf
    manual : http://esz1.home.widzew.net/klima/E6020-KM.pdf

    I kibicuje
    jacekviola i D1M1TRY lubią to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  10. #9
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,747
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jak to robić dla samego wyglądu panelu/pokręteł (choć dziwi mnie taki fetysz ) to jest kilka innych sposobów bez rozbebeszania deski. Można poczekać z kilka mies na pierwszego rozbitka po lifcie panele klimy są bajecznie tanie. Tylko te pokrętła tam to zwykły srebrny plastik a nie jakieś wysadzane rubinami cudo, a sam panel łysawy bo przyciski poupychali w pokrętłach. No ale kwestia gustu. Ja sie z automatem nie dogaduje za bardzo-guzików jak w fortepianie różnicy w komforcie nie widzę bo chyba nie jestem jak dobre wino które musi mieć stałą temperaturę i zapotrzebowanie na nią często mi się zmienia
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 02-02-2021 o 21:13
    jacekviola lubi to.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2020
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    14
    Auto
    Tipo Sedan 1,4 95KM
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Nie masz wiązek, nie ma wtyczek, i chyba jeden elektryczny regulator jest poza nagrzewnica, do tego brak czujnika nasłonecznienia, wewnętrznej temperatury i tak jak wcześniej, brak kabli, brak wszystkiego co jest potrzebne w automatycznej klimie, także dużo będziesz miał pracy,jesli w ogóle jest to możliwe do zrobienia.
    Dziękuję za słuszne uwagi i podpowiedź z czujnikiem nasłonecznienia(nawet dwoma jak się okazało). Dzięki temu ostatecznie złożyłem puzzle. Właśnie dlatego jest założony ten temat, żeby zebrać wiedzę forumowiczów i spróbować dokonać takiej rzadkiej ale moim zdaniem prostej przeróbki.

    Z tego co wybadałem wcześniej - nagrzewnica automatyczna podłączona do auta taką samą kostką jak manualna. Jedyna różnica we wtyczce - jeden dodatkowy czujnik temperatury od prawego lusterka (taki akurat będę miał po przerobieniu lusterek z manualnych na elektryczne (inny temat ). To oznacza, że cała przeróbka zaczyna się od wtyczki zasilania (będzie zaznaczona na zdjęciu)
    Dalej cały system jest samodzielny, czyli przy skompletowaniu wszystkich elementów (nagrzewnica z wiązką, 2 czujniki nasłonecznienia i panel sterowania) system się składa jak lego bez żadnego grzebania w elektryce.

    Nagrzewnice zawsze sprzedawane z kompletną wiązką, czyli problem z instalacją odpada(zdjęcia w zał). Górny i dolny czujniki temperatury są do kupienia (na zdjęciach). Panel sterowania do kupienia.

    Nie zrozumiałem ostrzeżenia odnośnie tego co to jest za jeden elektryczny regulator jest poza nagrzewnica? Jeśli chodzi o silniki elektryczne, które różnią nagrzewnicę manualną od elektrycznej - właśnie obydwa mieszczą się na samej nagrzewnicy (zdjęcie) - jeden steruje kierunkami nawiewu, drugi recyrkulacją ulica/kabina. Jeśli chodziło o ten drugi - właśnie jest częścią nagrzewnicy.

    Jako kolejne uproszczenie - wygląda na to, że nawet nie trzeba demontować starej mechanicznej nagrzewnicy (co się wiąże z rozszczelnieniem układu grzania/chłodzenia). Wystarczy przełożyć z nowej elementy sterowania zębatkami i instalacje elektryczną plus kilka plastików. Mechaniczna część manualnej i automatycznej nagrzewnicy jest identyczna.
    clima 3.jpg clima 4.jpgclima 5.jpgclima 6.jpgclima 1.jpgclima 2.jpg

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Ale wesprę cię trochę, tutaj masz schematy automatycznej klimy i manualnej :

    automat : http://esz1.home.widzew.net/klima/E6020-KA.pdf
    manual : http://esz1.home.widzew.net/klima/E6020-KM.pdf

    I kibicuje
    Dziękuję, super. Tego mi bardzo brakowało.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Jak to robić dla samego wyglądu panelu/pokręteł (choć dziwi mnie taki fetysz ) to jest kilka innych sposobów bez rozbebeszania deski. Można poczekać z kilka mies na pierwszego rozbitka po lifcie panele klimy są bajecznie tanie. Tylko te pokrętła tam to zwykły srebrny plastik a nie jakieś wysadzane rubinami cudo, a sam panel łysawy bo przyciski poupychali w pokrętłach. No ale kwestia gustu. Ja sie z automatem nie dogaduje za bardzo-guzików jak w fortepianie różnicy w komforcie nie widzę bo chyba nie jestem jak dobre wino które musi mieć stałą temperaturę i zapotrzebowanie na nią często mi się zmienia
    Odnośnie rozbitka bardzo słuszny pomysł. Taki też miałem, ale jako Plan B, jeśli się poddam.
    Jeśli chodzi o zasadność przerabiania - już pisałem wcześniej, wiem, że to nie ma sensu, ale chcę to zrobić dla własnej rozrywki.
    Już zakończyłem projekt z wymianą radia na uconnect 5 + dodawanie mikrofonu i osiowanie proxy. (Temat się zamknął w 400zł + 40mikrofon)
    Jestem na końcowym etapie przeróbki mechanicznych lusterek na elektryczne podgrzewane. Już mam części i zrobiłem testy, został montaż jak będzie pogoda. (Temat się zamknie w kwocie około 400zł)
    Jestem na etapie badania tematu kamery cofania. Na próbę już aktywowałem w radio Uconnect 5 funkcję kamery, znalazłem piny do podłączenia, chcę dobrać tanią kamerkę - i opiszę całość w osobnym temacie. (może kamery za 30zł wystarczy, ale nie będzie linii naprowadzających)
    Dwa pozostałe projekty - światła LED od wyższej wersji Tipo oraz Climatronik. LEDy chcę rekordowo zamknąć w 200zł . Klima będzie za 400zł

    Ogólnie projekt taki, żeby w budżecie 2000zł przerobić puste TIPO za 44 000 do wersji za 60 000. I na razie idzie dobrze. Główna zasada - wszystko robić samemu i kupować niedrogie uszkodzone części (np. rozbite lusterka, reflektory etc. i przekładać potrzebne mi elementy do moich nowiutkich ale pustych obudów .
    Ostatnio edytowane przez D1M1TRY ; 02-02-2021 o 23:53
    marv i pablos_206 lubią to.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    41
    Postów
    1,736
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał D1M1TRY Zobacz post
    jeden steruje kierunkami nawiewu, drugi recyrkulacją ulica/kabina. Jeśli chodziło o ten drugi - właśnie jest częścią nagrzewnicy.
    Ale są trzy, zobacz na schemat : N80, N81 i N82. Jeden to powietrze recyrkulacja powietrza, drugi rozdział powietrza, a trzeci od mieszania
    powietrza zimno z ciepłym. Ale to bez znaczenia bo i tak wszystkie są w bloku nagrzewnicy , pomyliłem się wcześniej

    Czujnik nasłonecznienia jest tylko jeden, to co ty zaznaczyłeś jako 1 na zdjęciu to jest diodka led podświetlająca schowek przy gałce biegów. Ona nie ma żadnego znaczenia w klimie automatycznej.

    A i sprawdź czy jak zmienisz klimę na automat to czy osiowanie ci przejdzie i body przyjmie
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 03-02-2021 o 00:15
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  13. #12
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,747
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Co do ledów temat mam ogarnięty . Ale za 200 to lamp raczej nie kupisz.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał jacekviola Zobacz post
    Chyba że chcesz taki widok - to akurat Bravo II i wymiana slawetnych klap. Nigdy już to auto nie bylo spójne w srodku. Juz zawsze cos trzeszczało, skrzypiało.
    Też zaliczyłem taki wygląd, ale nic u mnie nie trzeszczy. Widocznie zależy jak kto poskłada z powrotem. Ale faktycznie klima manualna w niczym nie ustępuje automatycznej, może tylko trochę bardziej bajerancko wygląda automat. Więcej z tym zachodu niż zysku więc również pytam po co?
    Ostatnio edytowane przez czapelka21 ; 03-02-2021 o 08:30 Powód: dopisano tekst

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    48
    Postów
    366
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    cieszę się niezmiernie twoim szczęściem ale wiesz doskonale że to loteria.
    W jednym serwisie się uda , w drugim już niekoniecznie.
    Obojętne kto to składa jest to jednak pracochłonna operacja i dość ryzykowna - istnieje duże prawdopodobieństwo uszkodzeń.

    Ale ok, nie ma co juz ryja strzępić. Wyraziliśmy swoje obawy, autor postu jest zdeterminowany i ok - pozostaje nam tylko kibicowanie i życzenie powodzenia.
    Stowarzyszenie Historyczne Piast
    https://www.facebook.com/Stowarzyszenie-Historyczne-Piast-542522256570060/

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2020
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    14
    Auto
    Tipo Sedan 1,4 95KM
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Ale są trzy, zobacz na schemat : N80, N81 i N82. Jeden to powietrze recyrkulacja powietrza, drugi rozdział powietrza, a trzeci od mieszania
    powietrza zimno z ciepłym. Ale to bez znaczenia bo i tak wszystkie są w bloku nagrzewnicy , pomyliłem się wcześniej

    Czujnik nasłonecznienia jest tylko jeden, to co ty zaznaczyłeś jako 1 na zdjęciu to jest diodka led podświetlająca schowek przy gałce biegów. Ona nie ma żadnego znaczenia w klimie automatycznej.

    A i sprawdź czy jak zmienisz klimę na automat to czy osiowanie ci przejdzie i body przyjmie
    Zgadza się, są 3 siłowniki.
    Osiowanie po przekładce jest najbardziej ryzykowne. Z Uconnect 5 miałem sytuację, że nawet po pomyślnym osiowaniu nie działało gniazdo USB i trzeba było ręcznie edytować bity w pliku konfiguracyjnym. Ale wtedy było wiadomo co miałem pozmieniać, bo było sporo info w sieci na ten temat. Tutaj jest gorzej. Jeśli osiowanie przejdzie, ale coś nie zadziała, nie wiadomo będzie co zmieniać w pliku konfiguracyjnym....
    Planuję po zakupie wszystkich podzespołów najpierw nie rozkręcać auta, a jedynie wypiąć kostkę manualnej nagrzewnicy (D008 ze schematu) i podpiąć kostkę od kompletnej instalacji klimy automatycznej z luźnymi siłownikami, czujnikami, panelem sterowania. Jeśli auto przyjmie zmianę i luźna instalacja będzie próbowała sterować siłownikami - będę montował całość. Jeśli nie - wstrzymam się do rozwiązania problemu.
    Kostka D008 jest gdzieś w okolicy prawej nogi kierowcy, więc jest możliwość w miarę lekkiego testu bez większego ryzyka napotkać problem już po przeróbce.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Co do ledów temat mam ogarnięty . Ale za 200 to lamp raczej nie kupisz.
    Już kupione 2 szt za 100zł. Oczywiście obudowy rozszczelnione po stłuczce. Chcę przełożyć i wkleić cały środek do moich lamp. Zakładam na to kolejne 100zł na materiały. Szukam też schematu bo jest chyba inna instalacja do zasilania ledów.
    Ostatnio edytowane przez D1M1TRY ; 03-02-2021 o 10:38


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zmiana radia na 5" w Tipo - Tipo
    Napisany przez onetek na forum Radio i nawigacja Tipo
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post: 19-04-2021, 21:08
  2. Parownik klimatyzacji Tipo II 1.4 benzyna
    Napisany przez tipolot na forum Ogrzewanie i klimatyzacja Tipo
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post: 01-02-2021, 16:13
  3. Opis serwisowy klimatyzacji w TIPO
    Napisany przez JackTheNight na forum Ogrzewanie i klimatyzacja Tipo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-01-2021, 05:50
  4. Montaż kamery cofania TIPO TIPO SEDAN
    Napisany przez TehegoZS na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-12-2019, 19:37
  5. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 17-07-2017, 23:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl