Panowie, jakiś tani kabel USB do multiscana/alfa obd? Mam BT ale gryzie mi się z Windowsem 10. Potrzebuję coś typowo, żeby spróbować aktywować tempomat
Panowie, jakiś tani kabel USB do multiscana/alfa obd? Mam BT ale gryzie mi się z Windowsem 10. Potrzebuję coś typowo, żeby spróbować aktywować tempomat
Mam i liczy ale jest mały knif (jak to kogoś interesuje bo nie chce wywodów robić)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Podmieniłes kierę?
Chyba nie oszukasz systemu (tzn. Fiata). W bravo itp dało radę aktywować. Ale tutaj jest inny body-comp i wiązka w tym w samej kierownicy (tzn. zwijak itp.)
Kolega Tinio próbowal rozkminić.
Ale odpowiadając na pytanie najtańszy ELM na USB u mnie chodzi z Win 10 i alfaobd
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Taki mam...
Generalnie za namową marx30 zakupiłem takie badziwie:
INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY ELM327 USB OBD2 + CD - ID3 (5235034212) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
Oczywiście MeS twierdzi, że nie obsługuje CAN i wsadź se Pan to w d.
Przeorałem temat z konkurencyjnego forum: Fiat Punto :: Forum ⢠Zobacz temat - Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN i nikt sobie nie poradził z interfejsem w nowej rewizji (1,5a). Nie wiedzą, co tam lutować i co robić, żeby ten najnowszy zagrał. Więc ponawiam pytanie: Jaki tańszy (ew.nie tańszy) interfejs kupić, żeby zagrał z Tipo?
Generalnie to jak wklepiemy MES w alledrogo:
INTERFEJS MultiECUScan FIAT,ALFA-ROMEO,LANCIA-OBD2 (5958390935) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
FIAT Alfa Romeo Lancia MultiEcuScan + vag kkl obd2 (4901354778) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
Multiecuscan + VAG FIAT ALFA ROMEO OBD2 INTERFEJS (7161331445) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
Są takie opcje. Ja wiem, że jest pierdyliard adapterów do tej taczki, ale serio? Coś polecicie do pełnej diagnostyki auta tego czegoś? W sumie chciałem na szybko ale jak mam kupować w ciemno to już od chińskiej braci mogę zamówić.
Mam taki na BT:
IMG_20180223_222144.jpg
Gada z AlfaOBD (Android), łączy się z silnikiem, body compem, instrument panelem. Niektóre moduły wymagają przejściówek, których nie mam. Potrafi wyłączyć piszczka od pasów. Jednak sprzedawca z Allegro coś w nim przerabiał, żeby działał z fiatowatymi.
Mam też taki (jeden z najtańszych na BT):
IMG_20180223_222209.jpg
AlfaOBD go nie lubi, natomiast darmowy Torque Lite łączy się i gada np. z silnikiem. Z body compem i instrument panelem się nie połączy.
Viaken STN1170 USB zasuwa jak furiat z MES i AlfaOBD Do klimy i fabrycznego parktronica potrzebne adaptery
[QUOTE=marx30;318243]Mam i liczy ale jest mały knif (jak to kogoś interesuje bo nie chce wywodów robić)=QUOTE]
Napisz nawet z wywodem o tym "małym knifie ":-)
[QUOTE=muchac35;320092]Knif jest taki że to zlicza średnie spalanie od włączenia do wyłaczenia. A moment włączenia i wyłączenia ustawia sie napięciem w menu. Innymi słowy jak alternator zaczyna ładować to chińczyk się włącza (tak jest z grubsza fabrycznie ustawiony). Jak zatrzymamy silnik przechodzi w tryb stand by i wtedy przez kilkanaście sekund wyświetla średnie spalanie i przejechany dystans od ostatniego załaczenia. Wielkości napięc można zmienić żeby działał cały czas ale wtedy będzie cały czas swiecił i zuzywał aku. Spalanie chwilowe można sobie ustawić jak każdą inna wielkość typu napięcie aku, temperatura wody, obroty itp. Ale trzeba to wyskalować mnoznikiem. Mi podaje 6,9-7,2 na poszczegolnych odcinkach a spala ok 9 litrów średnio LPG. Więc chcąc uzyskac spalanie LPG trzebaby się bawić w dobieranie mnożnika, do tego jakieś średnie ważone z odcinków robić. Ale przyznam że jest to pozyteczne. I nie wiem czemu fabrycznie nie można podawać wielkości cyfrą a nie jakieś badziewne wskaźniki na ekranie sa które może i ładne ale niewiele mówią ani o stanie aku, ani o temp wody, ani o temp oleju.
chejka chciałbym AlfaOBD ale na PC podrzuci ktoś linka do programu najlepiej chomika
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
jaki interfejs kupić aby działał na multiecuscan mam takie na oku
http://allegro.pl/kabel-interfejs-el...074183708.html
http://allegro.pl/fiat-ecu-scan-inte...934631610.html
i oco chodzi z tymi adapterami tzn ze te powyzej interfejsy nie pozwalaja sie w pełni połaczyć z modułami? musze mieć te adaptery
do TIPO musze mieć adaptery?
http://allegro.pl/adapter-mes-do-elm...e-246e96780420
Ostatnio edytowane przez largo ; 08-03-2018 o 15:48
Na tej stronie masz wszystko na tacy podane. Wystarczy przeczytać 10 postów wyżej i wszystko wiesz.
Proszę. Kupiłem tu: popularny portal aukcyjny. Przed zakupem trzeba napisać do sprzedawcy, żeby dokonał stosownych przeróbek pod fiatowate. Widzę tylko jeden problem: rok temu zapłaciłem za ten sprzęt 40zł. Teraz kosztuje 140 - lekkie przegięcie. Za tyle już chyba można kupić polskiego Viakena - był polecany w tym wątku.
Ostatnio edytowane przez kjk ; 08-03-2018 o 19:32
Prosze o pomoc, juz od tygodnia walcze zeby poprawnie zainstalować kabel elm 327 tak zeby działał z multiecuscan 3.9 pełna wersja
kabel mam taki
KABEL INTERFEJS ELM 327 OBD2 ELM327 + CAN USB Z PL (7074183708) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
juz przesledziłem fora instalowałem sterowniki odpowiednie pod xp, widoczny port, konfiguracja portu zgodna z konfiguracja ustawień w multiecuscan 3.9 i program niewidzi kabla,pali sie tylko czerwona dioda
Zobacz z jakimś innym darmowym programem czy w ogóle podłączy Ci się do silnika. Ale generalnie z MES nie zagra ten kabel więc jeszcze długa "walka" przed Tobą.