Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 9 z 12 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni
Posty od 121 do 135 z 179
Like Tree10lubi to!

Temat: Przeguby wew - jakie, opinie.  

  1. #121
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    31
    Postów
    380
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    U mnie telepie ale na 100 % to nie wina przegubów. 3 komplety w ciągu roku i zero poprawy. Telepie już nawet jak ruszam na płaskim terenie i jadę sam. Zawuważyłem też że dzieje się to bardziej gdy auto jest mocno rozgrzane np po przejechaniu 40 km trasy. Wiekszość mechaników po przejażdżce mówi: "przegub wewnętrzny, wymieniamy półoś." Na co ja odpowiadam że już 3 komplety wymieniłem w ciągu roku. I tak się kończy rozmowa. Z chęcią przejechałbym się podobną Cromą do mojej i porównał jak to jest w innym egzemplarzu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #122
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,059
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał damazy61 Zobacz post
    Na co ja odpowiadam że już 3 komplety wymieniłem w ciągu roku...
    A może są tam jakieś podpory, które wymagają wymiany? Korekty wtryskiwaczy masz przyzwoite, więc nie czepiałbym się układu wtryskowego. U mnie w Stilo szarpie podczas ruszania nieco mniej po przejściu z 17 calowych alusów na 15 calowe stalówki. Wg tych co temat przerabiali u mnie jest to ewidentnie wina przegubów wew. Szukam po internetach polecanych przegubów wew. z krzyżakami które nie zrujnują mi kieszeni. Sporo pozytywnych opinii krąży nt f-my GSP. Niestety jest problem z prawą (długą) półosią zintegrowaną z kielichem w komplecie z krzyżakiem. Cena 190 zł, ale stany magazynowe zero.
    Nigdy więcej STILO

  4. #123
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,470
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Moj mechanik mówi tak:
    - sprawdzić kpl całe zawieszenie
    - jeszcze raz poduszki silnika i skrzyni
    - dwumas i dająca znaki zużycia skrzynia m32.
    - ostatnio zauważyłem, że jak przed ruszeniem w trasę kierownice skręce na maksa w lewo i przytrzymam chwilę, to problem z wibracja jest praktycznie niezauważalny.
    Bądź, tu Panie mądry.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  5. #124
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    31
    Postów
    380
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Obstawiałem jeszcze ewentualnie konwerter skrzyni, ale ten fachman, który robił mi skrzynię powiedział że to nie konwerter i że te drgania to na 100% nie od skrzyni. Jakby ktoś szukał kompletnej półosi prawej do automatu (tej długiej) to mam taką do sprzedania z przebiegiem 200 km. Półoś została wymieniona bez sensu na kolejną. Ta którą mam do sprzedania jest marki BRV

  6. #125
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    31
    Postów
    380
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Teraz wczytałem się w fakturę z naprawy skrzyni i tam mam wpisane że konwerter został zregenerowany. Więc to raczej nie to.

  7. #126
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2018
    Skąd
    STG
    Postów
    3
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cześć,
    W sumie zacząłem czytać ten temat, aby poszukać rozwiązania na prawie ten sam problem. Może opisze co się dzieje u mnie i co planuje zrobić.
    Moja croma ma 320k na liczniku i przez ostatnie 4 lata sprawowała się dobrze.
    Jednak od kilku miesięcy zaczęła podczas przyspieszanie między 50 km/h a 90 km/h drgać. Tak jeździ ostatnio po mieście, więc żonie za bardzo to nie przeszkadzało. Ostatnio jednak to się nasilało(już trzęsie) i postanowiłem coś z tym zrobić. Mechanik, który "prowadzi" moją Cromę od kilku lat, stwierdził, że wina jest po stronie wtrysków. Stwierdził stanowczo, że nawet i jeśli przelewy w komputerze są prawidłowe, to tak naprawdę w autoryzowanym serwisie wtrysków, będzie można je wykluczyć. Koszt nie jest duży, bo około 300 zł za test.
    Jednakże, coś innego mnie zastanawia, jadąc powyżej 70 km/h bez dodawania gazu wyczuwam rzężenie, tak jakbym jechał chropowatym asfalcie. Najbardziej jest to słyszalne przy 130km/h na szóstym biegu.
    Postanowiłem to sprawdzić, przez redukcję biegu, rzężenie ustało przy 130km/h, ale już było wyczuwalne przy 150km/h.

    I właśnie z tym problemem postanowię uderzyć do mechanika i przy okazji test wtrysków.

  8. #127
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,059
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Zrób sobie logi korekt wtryskiwaczy programem diagnostycznym w trakcie jazdy. Będziesz wiedział na czym stoisz.
    Nigdy więcej STILO

  9. #128
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    882
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Kolego arbiel... to raczej opis uszkodzenia mechanicznego... zużyte koł-2 masowe, przeguby, skrzynia.. tam bym szukał
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 04-12-2019 o 08:07
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #129
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    31
    Postów
    380
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Planuję napisać meila do centrali fiata tej w Polsce oraz do Włoch aby wskazali mi serwis w którym pracuje ktoś kompetentny kto jest w stanie naprawić mi to auto. Moja Croma jest potwierdzeniem stereotypu o włoskich autach, stojących więcej u mechanika niż jeżdżących po drogach. Zwiedziłem kilkanaście serwisów w 3 województwach. Zrówno ASO jak i tych niezależnych. Nikt tych drgań/wibracji usunąć nie potrafi. Powtarza się tylko teoria półoś-skrzynia-silnik. W dwóch pierwszych było już grzebane a na teorie o silniku nikt nie potrafi odpowiedzieć co konkretnie może być w nim spieprzone. Natomist każdy mechanik zgodnie przyznaje że to telepanie wystepuje i nie powinno mieć miejsca. Dlsza wymiana podzespołów i części metodą chybił -trafił jest bezzasadna. W ten sposób można całe auto zbudować od nowa.
    lukq lubi to.

  11. #130
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    38
    Postów
    129
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Czy sprawdzałeś podporę półosi? Może jej łożysko ma dość?

  12. #131
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    31
    Postów
    380
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cześć, Nie wiem czy o to chodzi,ale ta długa z prawej zawsze była wymieniana z tym łożyskiem ze zdjęcia. Tzn za każdym razem bylo wsadzane nowe. One chyba są w komplecie do półosi.

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  13. #132
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2018
    Skąd
    STG
    Postów
    3
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    @lisekg, szczerze mówiąc to wróżenie z fusów. Wtryski są ok, jakiś sterownik przy pompie został wymieniony. Stary się zacinał.
    Koło dwumasowe, mam nadzieje, że nie, ponieważ dwa lata temu było wymionie w komplecie ze sprzęgłem. Choć mechanik teraz skłania się w tą stronę.
    Sprawdził mi przeguby i stwierdził, że wszystko jest ok.
    W sumie mam kilka objawów, które mnie niepokoją.
    Kiedy puszczam sprzęgło przy zmianie biegów to jest puknięcie(1,2,3,4 bieg). Jeśli dostosuje obroty silnika i pusze sprzęgło bardzo wolno to jest ok.
    Kolejne występuje, jak jadę po górkę i dodam dużo gazu, a następnie puszczę, to słychać z prawej strony dźwięk podobny jakby otarcia opony o krawężnik(choć to występuje w tym samochodzie od kiedy go mam)

  14. #133
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2018
    Skąd
    STG
    Postów
    3
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    No i okazało się, że jest to półoś lewa. Została wymieniona i jak na razie jest ok. Co do firmy, to nie pamiętam, bo mechanik coś wspominał, że szukał po VINie i ona pasuje jeszcze do innego samochodu. Tak czy siak, już nie trzęsie.

    Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

  15. #134
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    31
    Postów
    380
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał abriel Zobacz post
    No i okazało się, że jest to półoś lewa. Została wymieniona i jak na razie jest ok. Co do firmy, to nie pamiętam, bo mechanik coś wspominał, że szukał po VINie i ona pasuje jeszcze do innego samochodu. Tak czy siak, już nie trzęsie.

    Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
    To super że udało Ci się rozwiązać problem.

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  16. #135
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    31
    Postów
    380
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Problemów z półosiami ciąg dalszy: W ubiegłym tygodniu zauważyłem że cała wewnętrzna strona felgi jest obryzgana smarem. Smar był też na manszecie przegubu zewnętrznego. Wytarłem i nacisnąłem na manszetę. Na brzegu dużej opaski przegubu zewnętrznego wydobywa się smar. Jest mała dziurka. To ten przegub półosi ,która była wymieniana w ASO fiata w kwietniu tego roku(cała półoś oryginał) Pojechałem do ASO w którym mi tą półoś wymieniali, powiedzieli że mi gwarancji nie uznają bo widzą że skrzynia była wyciągana( naklejki z plombami, farba na śrubach skrzyni) a tym samym była wyciągana półoś i to na pewno manszeta przegubu zewnętrznego została zniszczona przez fachowca od skrzyń.
    Skrzynia była robiona w sierpniu i przy wymianie kół na zimowe w październiku nie było żadnego smaru na felgach i na 100% manszeta była cała. Półoś którą zamontowało mi ASO ma na manszetach logo marki GKN. Zamówiłem już sobie taką manszetę(dokładnie taką samą) I to jest zrobione z takiego jakby plastiku. Uważam że to nie fachowiec od skrzyń uszkodził manszetę a po prostu jest ona wykonana z badziewnego materiału.
    Ta dziurka jest na łączeniu opaski z manszetą, idzie po krawędzi. Mam obawy czy nie wymienić tego GKN na coś innego? Mógłbym się szarpać z ASO fiata tylko jak im udowodnić to że osłona pękła z wady materiału a nie z winy fachowca od skrzyń biegów?
    Oni doskonale o tym wiedzą że to uszkodzenie nie jest uszkodzeniem mechanicznym a zwykłym pęknięciem na zgrzewie. Ale mają pretekst aby nie uznać gwarancji i umyć ręce bo ktoś inny niż oni tą półoś wyciągał. Jeszcze mi na bezczelnego powiedzieli że mogłem robić skrzynię u nich. Na co im odpowiedziałem że przecież wy skrzyń nie naprawiacie. To mi odpowiedzieli owszem ,ale wymieniamy. Mogliśmy panu wsadzić nową skrzynię za 19 tyś zł. Czyli za wartość całej Cromy.
    Ostatnio edytowane przez damazy61 ; 25-12-2019 o 00:48


 
Strona 9 z 12 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. opinie żarówek H4, jakie polecacie?
    Napisany przez opass na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-11-2017, 11:58
  2. Jakie przeguby?
    Napisany przez kajfux na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-12-2014, 09:32
  3. Jakie Opinie o Cinque/Sei cento?
    Napisany przez simonkw na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 05-10-2013, 21:17
  4. przeguby wymiana
    Napisany przez tobek85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post: 09-12-2012, 23:22
  5. Czy to mogą być przeguby?
    Napisany przez tiraeth na forum Uno
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-06-2012, 20:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl