Szkoda zachodu, wymienić jak najszybciej na nową...
Szkoda zachodu, wymienić jak najszybciej na nową...
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Faktycznie, jak tak się dłużej i poważniej nad tymi przegubami zastanowić, to Fiat powinien zrobić akcje serwisowe chyba. Wymienic wszystkim posiadacza na takie bez wad.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Czy wymiana tej manszety przegubu zewnętrznego to jakaś skomplikowana operacja? Trzeba do tego wyciągać całą półoś ze skrzyni czy można ściągnąć sam przegub zewnętrzny? Pytam ponieważ 3 warsztaty jakie objechałem nie chcą sie tego podjąć a w jednym wkręcają mi że to nie dziura a tylko resztki spod opaski. Po naciśnięciu na manszete smar wylatuje jak z pasty do zębów. W związku z tym chciałbym to wymienic w ten weekend samemu.
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
Kupujesz taki stozek smarujesz go smarem i przeciagasz gume. Bez demontażu czegokolwiek. Ja osobiscie zakladalem uniwersalna skf bo byla najbardziej elastyczna i dalo sie to przeciagnac 70tys wytrzymala teraz nowa zakladalem.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Tzn polos ze zwrotnicy dwmontujesz ale jej nie rozbierasz.
Tak się składa ze już osłonę z opaskami mam. Ten stożek jest chyba tylko na te uniwersalne gumowe ,które później trzeba odcinać.Chodzi mi o to czy można to wymienic bez demontowania półosi ze skrzyni biegow. Tak aby uniknąć wycieku oleju ze skrzyni. 20191228_001510.jpg
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
Wszystko zalezy czy przegub z zabezpieczenia zejdzie. Czasem moze zejsc od pukniecia ale czasem niestety trzeba na stół . Jesli bardzo nie chcesz wyciagac go ze skrzyni to kup inną gumę by szło ja tym stożkiem naciągnąć.
Dokładnie na stożek aby się nie na robić...
Co do smaru to ja u siebie profilaktycznie kilka lat temu zastosowałem firmy: Xado do regeneracji i jak na razie ciągle oryginalne przeguby mam
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Postanowiłem poszukać dalej przyczyny drgań. Jeden z mechaników wpadł na pomysł wymiany sanek pod silnikiem. Być może wyrobiły się te cztery metalowo gumowe tuleje. Spotkaliscie się kiedyś z czymś takim?
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Damazy61 i co coś Ci się udało zrobić z tymi drganiami.U mnie podobnie wymienione półosie z obu stron,tarcze,brak luzów na szarpakach,opony nóweczki a drgania jak były tak są ale na równej drodze i powyżej 120km/h.Nie mam już pomysłu
Niestety u mnie bez zmian. Okropnie mnie to wkurw...[emoji51] Ostatnio dzwoniłem do jakiegoś fachmana od skrzyń biegów z Zielonej Góry polecanego na forum alfy i opla. To mi powiedział że te drgania są od półosi. Powiedzialem mu że ja już po dwa komplety wymieniłem i dalej jest to samo. Powiedział mi że to nic bo nawet te co wsadzają w ASO po regeneracji fabrycznej jak i wszelkie zamienniki to badziewie i te drgania nadal będą. Poradził żeby kupić oryginalne używki.
Tylko weź traf dobre używane półosie.
Jakoś mi się w tą teorię wierzyć nie chce , żeby wszystkie nowe były gorsze niż używane. Każdy mechanik który wsiadł w moje auto i wyczuł te drgania odrazu mówi ze to półosie.
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
Powiem szczerze,że nie wydaje mi się bo te nówki na które wymieniłem mają zerowy luz,a oryginały które miałem też praktycznie nie miały luzu więc chyba nie to.Zastanawiam się czy może drgania nie idą od tylnego zawieszenia
No własnie u mnie też nie mają żadnego luzu więc wymiana na kolejne egzemplarze półosi jest bezzasadna. U mnie wyraźnie telepie przodem. Czuję to pod nogami,czuć to na przednich fotelach, na oparciach drzwi.
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
U mnie też czuć drgania przede wszystkim na fotelach, a właściwie na ich oparciach no i oczywiście na kierownicy.Dlaczego podejrzewam tył , bo jedyny mankament jaki znalazłem to tylne wahacze górne "bananki"-bo już nie mam pomysłu a mam tak gdzieś od 8000km,a cromka w sumie nie ma dużego przebiegu bo 160000.