Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy ... 5678 OstatniOstatni
Posty od 91 do 105 z 110
Like Tree6lubi to!

Temat: Przeguby wew - jakie, opinie.  

  1. #91
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2018
    Skąd
    ES
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150 km automat
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał damazy61 Zobacz post
    Niestety oryginalnych półosi już nie odzyskam. Mechanik, który je wymieniał oddał je "niby za zniżkę" za te które wstawił. Wczoraj z nim rozmawiałem to nagle wypalił że wymiana półosi nic nie da bo jest wyciek ze skrzyni z gniazda półosi i według niego jest do wymiany mechanizm różnicowy. Nie wiem czy mówi prawdę czy coś kręci. W ASO jednym i drugim nikt mi o tym wycieku nie wspomniał.
    Ciężka sprawa nie wiem co robić. Albo zainwestować te 2800 w te regenerowane z ASO lub sprzedaż auta w takim stanie jakie jest. Od pół roku Croma więcej stoi w serwisie niż jeździ. Byłem już u wielu mechaników i żaden nie potrafi tego od początku do końca naprawić. Croma staje się już powodem kłótni rodzinnych. Pieniądze jakie w nią włożyłem w ciągu ostatniego roku, przekraczają już połowę wartości auta.
    Przykro mi to słyszeć. Croma generalnie nigdy mnie nie zawiodła. Dopiero przy 350k zaczynają szwankować pewne rzeczy, ale z drugiej strony jak się tak zastanowić to zaskakujące jest nawet jak długo niektóre działały. Spróbuj kierunek ASO Mozga Szczecin



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #92
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    46
    Postów
    655
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Szkoda czasu i pieniędzy...
    Problemem są złej jakości ( chińskie ) zamienniki o czym jest głośno i specjaliści już dawno zrezygnowali z zakładania przegubów nieznanych firm bo mieli z tym za dużo reklamacji...
    Dobrej jakości kosztują ale wytrzymują przynajmniej 200 tys km ..
    Zdjąć te nowe przeguby i wysłać do firmy zajmującej się regeneracją - oni ocenią czy to już szrot...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #93
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    30
    Postów
    265
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Croma ma już zdemontowane półosie i przygotowane do wysyłki. Byłem przy demontażu i mechanik mi pokazał o co jemu chodzi z tą skrzynią. U mnie jest luz na osadzeniu lewego kielicha w skrzyni coś podobnego jak na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=rLFKoSh9i1U ruszając kielichem widać jak on cały lata w skrzyni. Tak więc tu reklamacja półosi chyba sprawy nie załatwi. Dziwne że w żadnym ASO ani w serwisie ASB nikt mi tego nie pokazał . Poczekam jak półosie wrócą z reklamacji. Jeśli nadal będą wibracje to pozostaje zakup nowej skrzyni.

  5. #94
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    764
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    U mnie tez jest ten luz. Brałem się juz za to, nakupiłem shim i nową lewą półoś by to zniwelować po czym stwierdziłem że zobaczę jak u ojca w autach jest . I też był ten luz nawet w suzuki Grand Vitara z 40tkm nalotu. Także nic nie ryłem. U mnie nic się nie dzieję akurat z tym.
    Jak co mam lewą półoś simering i kilka shim na sprzedaż

  6. #95
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    30
    Postów
    265
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    U mnie tez jest ten luz. Brałem się juz za to, nakupiłem shim i nową lewą półoś by to zniwelować po czym stwierdziłem że zobaczę jak u ojca w autach jest . I też był ten luz nawet w suzuki Grand Vitara z 40tkm nalotu. Także nic nie ryłem. U mnie nic się nie dzieję akurat z tym.
    Jak co mam lewą półoś simering i kilka shim na sprzedaż
    I nie masz żadnych drgań? W manualu to się podobno jakoś kasuje. W automacie nie da rady. Pytanie czy ten luz to patologia czy to normalne. A czy jest on przyczyną wibracji to się dopiero przekonam jak ponownie zainstaluje półosie. Według tego mechanika od półosi to tego luzu tam być nie powinno. Też coś kręci że dopiero mi o tym powiedział po tym jak Półosie wymienił. A ten luz już był wcześniej na100%.

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka

  7. #96
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    764
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Nie mam drgań. Na moje jest to normalne i nic bym z tym nie robił.Mam to od poczatku zapewne i ani sie nie powieksza , wycieków żasnych nie mam także uznaje że tak ma być

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Aa ja mam manuala

  8. #97
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin/Bochum
    Postów
    148
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 Marea 1.9 jtd 105
    Rocznik
    12.2006
    Witam All w mojej krówce też jest luz pionowy na wewnętrznym kielichu lewym,luz ten powstaje na wyrobionych łożyskach stożkowych kosza satelit a co za tym idzie, pojawia się luz na samych satelitach bo mechanizm różnicowy już nie działa w pełni osiowo,koszt takiej naprawy (2x łożysko Timken = 200zł) + (2x simering Cortex = 50zł) + (nowy ori.koszyczek satelit 1200zł) w moje krówce jest trzęsienie na kole kierownicy które występuje przy prędkości od 110km/h do 130km/h gość którego mi polecił mój kuzyn z forum alfaholików zaproponował żebym w pierwszej kolejności zajechać do wulkanizatora który posiada maszynę do dynamicznego wyważania kół i sprawdzić skąd pochodzi to bicie (może być to opona ) lub jakiś inny luz na układzie napędowo kierowniczym, zajadę i dam znać co się w tej kwestii zmieniło po wizycie
    https://www.youtube.com/watch?v=NuCf1VpvGWw
    https://www.youtube.com/watch?v=Ve4wiFxDGtU

  9. #98
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    30
    Postów
    265
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał Pandemic88 Zobacz post
    Witam All w mojej krówce też jest luz pionowy na wewnętrznym kielichu lewym,luz ten powstaje na wyrobionych łożyskach stożkowych kosza satelit a co za tym idzie, pojawia się luz na samych satelitach bo mechanizm różnicowy już nie działa w pełni osiowo,koszt takiej naprawy (2x łożysko Timken = 200zł) + (2x simering Cortex = 50zł) + (nowy ori.koszyczek satelit 1200zł) w moje krówce jest trzęsienie na kole kierownicy które występuje przy prędkości od 110km/h do 130km/h gość którego mi polecił mój kuzyn z forum alfaholików zaproponował żebym w pierwszej kolejności zajechać do wulkanizatora który posiada maszynę do dynamicznego wyważania kół i sprawdzić skąd pochodzi to bicie (może być to opona ) lub jakiś inny luz na układzie napędowo kierowniczym, zajadę i dam znać co się w tej kwestii zmieniło po wizycie
    https://www.youtube.com/watch?v=NuCf1VpvGWw
    https://www.youtube.com/watch?v=Ve4wiFxDGtU
    U mnie w temacie zmieniło się tyle że ostatnio wymieniłem prawą półoś(tą dłuższą) na nowy oryginał w ASO. I jakby trochę te drgania się zmniejszyły. Ale one nadal są i obstawiam właśnie że jest to wina mechanizmu różnicowego.
    U mnie jest dokładnie tak jak na tym drugim filmiku. Olej cieknie z gniazda lewej półosi i mogę ruszać kielichem w skrzyni zarówno góra/dół jak i wysuwać/wsuwać go lekko na zewnątrz i do wewnątrz. Byłem w 3 serwisach ASB i te 2 mówią że jest to normalne i nic z tym nie robić. Dla mnie ruch kielicha w skrzyni i pocenie się miejsca jego osadzenia raczej nie jest normalne. Ostatni z servisów ASB powiedział że może mi wymienić mechanizm różnicowy za 5 tyś zł z 6 miesięczną gwarancją. Nie wiem w jakim tempie ubywa oleju ze skrzyni. Ale jak wytarłem miejsce zapocenia do sucha to po 100 km znowu jest tam mokro.

  10. #99
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin/Bochum
    Postów
    148
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 Marea 1.9 jtd 105
    Rocznik
    12.2006
    Witam kolegę damazy61 powoli dojrzewam do rozebrania tego wszystkiego i sprawdzenia łożysk jak i całego kosza mechanizmu różnicowego skąd pochodzi ten dziwny luz ,w moim przypadku żadnych wycieków nie mam, trzęsiawka ustała po wyważeniu kół na maszynie dynamicznej koszt (100 zł) jak się okazało na obydwu kołach było nie doważenie po 10g ,a temat tego luzu muszę ogarnąć przed wyjazdem wakacyjnym żeby nie było zaskoczenia,bo trochę będzie do przejechania kilometrów. Tak na marginesie cosik dużo sobie życzy ten mechanik , no chyba że masz automatyczną skrzynię biegów to w tym wypadku trzeba rozebrać na części pierwsze tak jak to jest na drugim filmiku który wstawiłem

  11. #100
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2017
    Skąd
    podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    6
    Auto
    fiat croma
    Rocznik
    2006
    U mnie problem był taki...
    od 70 do 110 na 3 lub 4 biegu przy szybkim przyspieszaniu telepało samochodem, na powolnym problem był niewielki, winien luz na łożysku podporowym i wyrobiony kielich półosi prawej. Wymiana na SKF (Kompletna półoś 870 zł w SZIK) + 130 zł robocizna. drgania ustały. lewej nie zmieniałem. na kanale chwytając za półoś w okolicach kielicha był wyraźny luz.

  12. #101
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    764
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Ten luz jest normalny na wejściu. Tak jak pisałem u mnie też jesy wyrazny luz od poczatku zapewne a autem ok 90tkm najechałem i nic sie nie dzieje. Teraz mam ok 210tkm

  13. #102
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    GST
    Wiek
    29
    Postów
    23
    Auto
    CROMA 1.9 150 km AUTOMAT była Tempra 1.6 i.e.
    Rocznik
    2010
    Ja dziś po dwóch tygodniach odbieram auto od mechanika. Odczuwałem trzęsienie budą przy obciążeniu i łagodnym przyśpieszaniu przy prędkościach 30-40 -50 km /h. Przy wymianie kół złapałem za półoś i wyczuwalny ewidentny luz w pionie. Dostępność nowej prawej półosi do automatu jest tragiczna. Byłem już tak zdesperowany że chciałem zamówić regenerowaną z serwisu za 1200 zł co uważam za absurd. Jednak zdecydowaliśmy że zamówimy z alledrogo długi fragment w skrzynie z kielichem i krzyżakiem a krótki przełożą ze starej. Zobaczymy co wyszło z tej rzeźby mam nadzieje że kołysanie zniknie.

  14. #103
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,394
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Zaczynam zastanawiać się, czy oby te przeguby to nie jakaś zmora Cromy.

    Ogólnie żadnego luzu nie mam na wew/zew przegubie. Jenak od dnia wczorajszego, akurat ruszyłem w trasę, do dnia dzisiejszego, powrót, od prędkości około 110-115 km/h zaczyna się lekkie wibrowanie na kierownicy, potem drżenie. Do prędkości 160 km/h bez zmian. Dodatkowo, podczas minimalnych ruchów, lewo prawo, drżenie się nasila i przestaje na chwile. Tak trochę "myszkuje" samochód po drodze, jutro postaram się podjechać na SKP i sprawdzić luzy w zawieszeniu, potem wyważenie kół.

    Jednak, przy prędkości około 75 km/h, buja budą na lewo i prawo - minimalnie. Choć sam zaczynam się zastanawiać czy to nie jakieś szukanie dziury w całym:-)
    Teraz siedzę w domu i zastanawiam się czy to nie jakaś zależność, a w zasadzie uszkodzona poduszka skrzyni. Choć ponoć jest ok, tak twierdzi mechanik, a ja jednak słyszę puknięcie przy puszczeniu szybciej sprzęgła.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #104
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    336
    Auto
    Croma 150
    @Lukq miałem przypadek, że takie bujanie i bicie o jakim piszesz pochodziły od uszkodzonej opony. O dziwo dawała się normalnie wyważyć a biła pod obciążeniem. Objawy niemal identyczne w okolicy 75km/h co luz na przegubach wewnętrznych.

  16. #105
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    30
    Postów
    265
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał Pandemic88 Zobacz post
    Witam All w mojej krówce też jest luz pionowy na wewnętrznym kielichu lewym,luz ten powstaje na wyrobionych łożyskach stożkowych kosza satelit a co za tym idzie, pojawia się luz na samych satelitach bo mechanizm różnicowy już nie działa w pełni osiowo,koszt takiej naprawy (2x łożysko Timken = 200zł) + (2x simering Cortex = 50zł) + (nowy ori.koszyczek satelit 1200zł) w moje krówce jest trzęsienie na kole kierownicy które występuje przy prędkości od 110km/h do 130km/h gość którego mi polecił mój kuzyn z forum alfaholików zaproponował żebym w pierwszej kolejności zajechać do wulkanizatora który posiada maszynę do dynamicznego wyważania kół i sprawdzić skąd pochodzi to bicie (może być to opona ) lub jakiś inny luz na układzie napędowo kierowniczym, zajadę i dam znać co się w tej kwestii zmieniło po wizycie
    https://www.youtube.com/watch?v=NuCf1VpvGWw
    https://www.youtube.com/watch?v=Ve4wiFxDGtU
    W Trójmieście znalazłem jeden zakład robiący wyważanie dynamicznie. Niestety tej operacji nie można robić na aucie ze skrzynią automatyczną. Także u mnie w grę wchodzi tylko wyważanie tradycyjne.

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy ... 5678 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. opinie żarówek H4, jakie polecacie?
    Napisany przez opass na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-11-2017, 11:58
  2. Jakie przeguby?
    Napisany przez kajfux na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-12-2014, 09:32
  3. Jakie Opinie o Cinque/Sei cento?
    Napisany przez simonkw na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 05-10-2013, 21:17
  4. przeguby wymiana
    Napisany przez tobek85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post: 09-12-2012, 23:22
  5. Czy to mogą być przeguby?
    Napisany przez tiraeth na forum Uno
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-06-2012, 20:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl