Szkoda czasu i pieniędzy...
Problemem są złej jakości ( chińskie ) zamienniki o czym jest głośno i specjaliści już dawno zrezygnowali z zakładania przegubów nieznanych firm bo mieli z tym za dużo reklamacji...
Dobrej jakości kosztują ale wytrzymują przynajmniej 200 tys km ..
Zdjąć te nowe przeguby i wysłać do firmy zajmującej się regeneracją - oni ocenią czy to już szrot...
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Croma ma już zdemontowane półosie i przygotowane do wysyłki. Byłem przy demontażu i mechanik mi pokazał o co jemu chodzi z tą skrzynią. U mnie jest luz na osadzeniu lewego kielicha w skrzyni coś podobnego jak na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=rLFKoSh9i1U ruszając kielichem widać jak on cały lata w skrzyni. Tak więc tu reklamacja półosi chyba sprawy nie załatwi. Dziwne że w żadnym ASO ani w serwisie ASB nikt mi tego nie pokazał . Poczekam jak półosie wrócą z reklamacji. Jeśli nadal będą wibracje to pozostaje zakup nowej skrzyni.
U mnie tez jest ten luz. Brałem się juz za to, nakupiłem shim i nową lewą półoś by to zniwelować po czym stwierdziłem że zobaczę jak u ojca w autach jest . I też był ten luz nawet w suzuki Grand Vitara z 40tkm nalotu. Także nic nie ryłem. U mnie nic się nie dzieję akurat z tym.
Jak co mam lewą półoś simering i kilka shim na sprzedaż
I nie masz żadnych drgań? W manualu to się podobno jakoś kasuje. W automacie nie da rady. Pytanie czy ten luz to patologia czy to normalne. A czy jest on przyczyną wibracji to się dopiero przekonam jak ponownie zainstaluje półosie. Według tego mechanika od półosi to tego luzu tam być nie powinno. Też coś kręci że dopiero mi o tym powiedział po tym jak Półosie wymienił. A ten luz już był wcześniej na100%.
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
Nie mam drgań. Na moje jest to normalne i nic bym z tym nie robił.Mam to od poczatku zapewne i ani sie nie powieksza , wycieków żasnych nie mam także uznaje że tak ma być
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Aa ja mam manuala
Witam All w mojej krówce też jest luz pionowy na wewnętrznym kielichu lewym,luz ten powstaje na wyrobionych łożyskach stożkowych kosza satelit a co za tym idzie, pojawia się luz na samych satelitach bo mechanizm różnicowy już nie działa w pełni osiowo,koszt takiej naprawy (2x łożysko Timken = 200zł) + (2x simering Cortex = 50zł) + (nowy ori.koszyczek satelit 1200zł) w moje krówce jest trzęsienie na kole kierownicy które występuje przy prędkości od 110km/h do 130km/h gość którego mi polecił mój kuzyn z forum alfaholików zaproponował żebym w pierwszej kolejności zajechać do wulkanizatora który posiada maszynę do dynamicznego wyważania kół i sprawdzić skąd pochodzi to bicie (może być to opona ) lub jakiś inny luz na układzie napędowo kierowniczym, zajadę i dam znać co się w tej kwestii zmieniło po wizycie
https://www.youtube.com/watch?v=NuCf1VpvGWw
https://www.youtube.com/watch?v=Ve4wiFxDGtU
U mnie w temacie zmieniło się tyle że ostatnio wymieniłem prawą półoś(tą dłuższą) na nowy oryginał w ASO. I jakby trochę te drgania się zmniejszyły. Ale one nadal są i obstawiam właśnie że jest to wina mechanizmu różnicowego.
U mnie jest dokładnie tak jak na tym drugim filmiku. Olej cieknie z gniazda lewej półosi i mogę ruszać kielichem w skrzyni zarówno góra/dół jak i wysuwać/wsuwać go lekko na zewnątrz i do wewnątrz. Byłem w 3 serwisach ASB i te 2 mówią że jest to normalne i nic z tym nie robić. Dla mnie ruch kielicha w skrzyni i pocenie się miejsca jego osadzenia raczej nie jest normalne. Ostatni z servisów ASB powiedział że może mi wymienić mechanizm różnicowy za 5 tyś zł z 6 miesięczną gwarancją. Nie wiem w jakim tempie ubywa oleju ze skrzyni. Ale jak wytarłem miejsce zapocenia do sucha to po 100 km znowu jest tam mokro.
Witam kolegę damazy61 powoli dojrzewam do rozebrania tego wszystkiego i sprawdzenia łożysk jak i całego kosza mechanizmu różnicowego skąd pochodzi ten dziwny luz ,w moim przypadku żadnych wycieków nie mam, trzęsiawka ustała po wyważeniu kół na maszynie dynamicznej koszt (100 zł) jak się okazało na obydwu kołach było nie doważenie po 10g ,a temat tego luzu muszę ogarnąć przed wyjazdem wakacyjnym żeby nie było zaskoczenia,bo trochę będzie do przejechania kilometrów. Tak na marginesie cosik dużo sobie życzy ten mechanik , no chyba że masz automatyczną skrzynię biegów to w tym wypadku trzeba rozebrać na części pierwsze tak jak to jest na drugim filmiku który wstawiłem
U mnie problem był taki...
od 70 do 110 na 3 lub 4 biegu przy szybkim przyspieszaniu telepało samochodem, na powolnym problem był niewielki, winien luz na łożysku podporowym i wyrobiony kielich półosi prawej. Wymiana na SKF (Kompletna półoś 870 zł w SZIK) + 130 zł robocizna. drgania ustały. lewej nie zmieniałem. na kanale chwytając za półoś w okolicach kielicha był wyraźny luz.
Ten luz jest normalny na wejściu. Tak jak pisałem u mnie też jesy wyrazny luz od poczatku zapewne a autem ok 90tkm najechałem i nic sie nie dzieje. Teraz mam ok 210tkm
Ja dziś po dwóch tygodniach odbieram auto od mechanika. Odczuwałem trzęsienie budą przy obciążeniu i łagodnym przyśpieszaniu przy prędkościach 30-40 -50 km /h. Przy wymianie kół złapałem za półoś i wyczuwalny ewidentny luz w pionie. Dostępność nowej prawej półosi do automatu jest tragiczna. Byłem już tak zdesperowany że chciałem zamówić regenerowaną z serwisu za 1200 zł co uważam za absurd. Jednak zdecydowaliśmy że zamówimy z alledrogo długi fragment w skrzynie z kielichem i krzyżakiem a krótki przełożą ze starej. Zobaczymy co wyszło z tej rzeźby mam nadzieje że kołysanie zniknie.
Zaczynam zastanawiać się, czy oby te przeguby to nie jakaś zmora Cromy.
Ogólnie żadnego luzu nie mam na wew/zew przegubie. Jenak od dnia wczorajszego, akurat ruszyłem w trasę, do dnia dzisiejszego, powrót, od prędkości około 110-115 km/h zaczyna się lekkie wibrowanie na kierownicy, potem drżenie. Do prędkości 160 km/h bez zmian. Dodatkowo, podczas minimalnych ruchów, lewo prawo, drżenie się nasila i przestaje na chwile. Tak trochę "myszkuje" samochód po drodze, jutro postaram się podjechać na SKP i sprawdzić luzy w zawieszeniu, potem wyważenie kół.
Jednak, przy prędkości około 75 km/h, buja budą na lewo i prawo - minimalnie. Choć sam zaczynam się zastanawiać czy to nie jakieś szukanie dziury w całym:-)
Teraz siedzę w domu i zastanawiam się czy to nie jakaś zależność, a w zasadzie uszkodzona poduszka skrzyni. Choć ponoć jest ok, tak twierdzi mechanik, a ja jednak słyszę puknięcie przy puszczeniu szybciej sprzęgła.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
@Lukq miałem przypadek, że takie bujanie i bicie o jakim piszesz pochodziły od uszkodzonej opony. O dziwo dawała się normalnie wyważyć a biła pod obciążeniem. Objawy niemal identyczne w okolicy 75km/h co luz na przegubach wewnętrznych.