Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 7 z 10 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Posty od 91 do 105 z 150
Like Tree8lubi to!

Temat: Fiat croma 2.4 jtdm DPF  

  1. #91
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    Podaj numer przepływomierza.
    podaję: 399594974. numer przy logo BOSCH-a 0281002683.
    Wychodzi że data produkcji 2022-06-07. Niby BOSCH ale może leżał koło Boscha. Kosztował 337 zł, więc - na dwoje babka wróżyła.

    Ten stary, ponoć niesprawny (no i chyba to jednak prawda) nie miał żadnych symboli oprócz "made in Italy" .



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #92
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Przepływomierze dostępne na naszym rynku to głownie podróbki...
    Ja jeżeli miałbym kupować to kupował bym tylko w serwisie BOSCH lub Fiat
    Tu kosztuje 538 zł i jest wyprodukowany w Niemczech.
    https://intercars.pl/produkty/247813...-0-281-002-683
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #93
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Dziękuję
    Sęk w tym ze filtr powietrza był i jest czysty, wymieniany tak samo jak olej, co około 10-11 tys km. Wymontowany "włoski no-name" był autentycznie czysty. Aktualny quasi-Bosch też nie nosi oznak zabrudzenia. Pytanie czy "bebechy" trzymają normę czy nie?
    W dieslu tak wiele współzależności więc wydatek ponad pięć setek i konstatacja że "to jednak nie to" - to opcja średnia.
    Przyślą ten za 20 złotych to się sprawdzi, zawsze to taniej. Choć poziom wk... może się podnieść, niewątpliwie.

  5. #94
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    514
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    https://pl.aliexpress.com/item/40012...d=biMJEqGpStbL

    A ja, jako że zgadzam się w Wami oboma, kupiłbym to z linka wyżej. Znajdzie się taniej nawet, oczywiście nie polecam.

    Czystość filtra powietrza nic do tego nie ma, tak szczerze. Elektronika po prostu siada w tych przepływkach, zwłaszcza element wykonawczy. Czasami daje się uratować jeszcze przepływkę, gdy jest uszkodzona podobnie jak gpu w laptopach, ale to na krótki czas niestety. Elektronika jest coraz gorsza niestety jakościowo. M.in. dlatego postanowiłem kupować na Ali, jest tak samo słaba, ale przynajmniej tania. Używany przepływomierz NIGDY nie trafił mi się dobry. Prawie dobry, owszem raz, niemal całkowicie zje... to 99% używanych.
    Ostatnio edytowane przez iron64 ; 23-01-2023 o 11:47
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  6. #95
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Świnto racya
    za 20,00 zł mogę sobie n luksus pozwolić. Wymiana to już prawie z zamkniętymi oczami, hehe. A wracając do Liseq:
    zdjęcie z oferty iCars:
    icars.jpg
    i zdjęcie "mojego" za 337 PLN
    moj_BOSCH_.jpg

    No i zagadka - znajdź 5 szczegółów, etc

  7. #96
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał OKPAS Zobacz post
    Świnto racya
    za 20,00 zł mogę sobie n luksus pozwolić. Wymiana to już prawie z zamkniętymi oczami, hehe. A wracając do Liseq:
    zdjęcie z oferty iCars:
    icars.jpg
    i zdjęcie "mojego" za 337 PLN
    moj_BOSCH_.jpg

    No i zagadka - znajdź 5 szczegółów, etc
    Różnica polega na elektronice. W podróbkach jest często jakiś opornik z dioda wsadzony i zalany żywicą a oryginał ma płytkę z elektroniką.
    Sama przepływka to rodzaj mikro grzałki oraz czujników temperatury. Na podstawie odczytu temperatury powietrza zasysanego, prądu/mocy jaki trzeba dostarczyć grzałce i jej temperatury jest w stanie określić ile powietrza/ tlenu dostaje się do kolektora ssącego. Każda grzałka kiedyś się przepali a jak się zabrudzi to odczyt też jest zakłócony. Co jest dobre a co nie to tylko na specjalnym stole pomiarowym można określić...

    Może masz dobrą a może nie... Najlepiej z innej sprawenj Cromy podmienić
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #97
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    szanowni, dziękuję za wykład, istotnie diabeł tkwi w szczegółach. Mnie chodzi o to, że nie rozpoznasz "na oko" podróbki. Opcja "Ali..." jest zawsze do ogarnięcia:]
    Jak by nie było, nadal błądzę po omacku. Najlepiej było znaleźć jakiegoś fanatyka (pasjonata) fiata i dać mu autko do oglądu. Nie mówię tu ani o ASO ani o "wymieniaczach" - bo tędy droga to droga donikąd.

  9. #98
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    514
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Jeśli wybierasz się do Łodzi to podnienimy przepływki.
    Drobne tylko sprostowanie. Temperatura elementu grzejnego ma być stała, a na podstawie prądu dostarczonego do drutu i temperatury powietrza określa się masę powietrza.
    No i najczęściej to lecą układy regulujące prąd grzałki.

  10. #99
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Niestety, do Łodzi póki co się nie wybieram (choć żałuję).
    Jutro zrobię logi na odpiętej i podłączonej aktualnie użytkowanej przepływce, zobaczymy czy coś się zmienia.
    Szanowni Koledzy - dziękuję za Waszą tu obecność

  11. #100
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Zrobiłem logi (miasto) na odpiętym przepływomierzu.
    EGR.jpg
    Nie wiem czy dobrze patrzę, ale nie doładowuje przy większych obrotach no i "stoi" na ok 4,0% EGR.
    Tylko mam wątpliwość czy ten stan EGR-a nie wynika z tego, że odłączono przepływkę czy też nie ma to związku??
    Z odłączoną auto jest żywsze na obrotach do 2,0 k rpm, potem też jakoś lepiej się zbiera.
    Na zimnym silniku nawet błędów nie wywaliło, jak się rozgrzał to już tak.
    Może jest tak jak pisaliście w innym poście (Iron64, Lisekg) że po prostu "stanęła" cewka w EGR. Podczas czyszczenia jej nie rozbierałem - bo chodziła płynnie

  12. #101
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał OKPAS Zobacz post
    Zrobiłem logi (miasto) na odpiętym przepływomierzu.
    EGR.jpg
    Nie wiem czy dobrze patrzę, ale nie doładowuje przy większych obrotach no i "stoi" na ok 4,0% EGR.
    Tylko mam wątpliwość czy ten stan EGR-a nie wynika z tego, że odłączono przepływkę czy też nie ma to związku??
    Z odłączoną auto jest żywsze na obrotach do 2,0 k rpm, potem też jakoś lepiej się zbiera.
    Na zimnym silniku nawet błędów nie wywaliło, jak się rozgrzał to już tak.
    Może jest tak jak pisaliście w innym poście (Iron64, Lisekg) że po prostu "stanęła" cewka w EGR. Podczas czyszczenia jej nie rozbierałem - bo chodziła płynnie
    Ty naciskałeś tylko na trzpień cewki więc nie wiesz jak pracuje rdzeń. Tam są sprężynki. Otwarcie 4% jest OK ona nigdy nie zamyka się na 100% z tego co pamiętam tak to interpretuje oprogramowanie..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  13. #102
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Otwarcie 4% jest OK ona nigdy nie zamyka się na 100% z tego co pamiętam tak to interpretuje oprogramowanie..
    OK, ale czy nie powinien się otwierać więcej na biegu jałowym?
    Czy to znaczy że prawidłowo powinien być na stałe w tej samej pozycji (otwarcie 4%) a nie powinien przypadkiem płynnie się otwierać i więcej do kilkunastu/kilkudziesięciu procent?
    Czy nie może być tak, że się zaciął i pozostaje w tej pozycji zacięty? A raczej nie powinien. No i jaki to ma wpływ na to ciśnienie doładowania co - wg mnie - nie jest prawidłowe....

  14. #103
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał OKPAS Zobacz post
    OK, ale czy nie powinien się otwierać więcej na biegu jałowym?
    Czy to znaczy że prawidłowo powinien być na stałe w tej samej pozycji (otwarcie 4%) a nie powinien przypadkiem płynnie się otwierać i więcej do kilkunastu/kilkudziesięciu procent?
    Czy nie może być tak, że się zaciął i pozostaje w tej pozycji zacięty? A raczej nie powinien. No i jaki to ma wpływ na to ciśnienie doładowania co - wg mnie - nie jest prawidłowe....
    Na biegu jałowym EGR otwiera się tak do 1800..2000 obr/min w różnym stopniu w zależności od wielu czynników jak temperatura, obciążenie silnika, prędkość itp...
    U ciebie z jakiegoś powodu wskazuje cały czas zamknięcie. Czy faktycznie jest zmknięty możesz sprawdzić odkręcając cewkę od zaworu EGR i sprawdzając podczas pracy silnika czy ten trzpień który naciskałeś w cewce faktycznie się wysuwa/twardnieje. Jeżeli nie to znaczy że sterownik nie wyzwala cewki bo nie sa spełnione warunki. Być może dlatego że któryś z odczytów/czujników nie jest poprawny np przepływka i masa powietrza zasysanego już nie zgadza się z tym co powinno być... Zobacz na twój wykres masy zasysanego powietrza z oczekiwaną masą! Tam masz odpowiedź
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 24-01-2023 o 15:22
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  15. #104
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    112
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Pasował by log przynajmniej jeden taki wybieg na 3 czy 4 biegu od powiedzmy 1500obr do tych 4tyś. Wtedy wiecej było by widać. Póki co ewidentnie turbo słabo dmucha. Ja bym jeszcze sprawdził jak gruszka turbiny sie porusza

  16. #105
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał malec17 Zobacz post
    Pasował by log przynajmniej jeden taki wybieg na 3 czy 4 biegu od powiedzmy 1500obr do tych 4tyś. Wtedy wiecej było by widać. Póki co ewidentnie turbo słabo dmucha. Ja bym jeszcze sprawdził jak gruszka turbiny sie porusza
    Masa powietrza zasysanego odczytana przez sterownik z przepływki jest kilkukrotnie mniejsza niż ta która powinna być więc i dawka paliwa dozowana jest dużo mniejsza przez sterownik więc i doładowania nie będzie a i EGR nie będzie wyzwalany.
    Jeżeli na 1000% właściciel jest pewny że rury łączące przepływkę/filtr powietrza z turbiną nie są dziurawe i turbina nie zasysa lewego powietrza a EGR jest faktycznie zamknięty mechanicznie to winę ponosi przepływka
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 7 z 10 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Silnik 2.4 jtdm fiat croma
    Napisany przez marwojcin na forum Kupię
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-01-2022, 15:51
  2. Fiat Croma 1,9 JTDM 150KM
    Napisany przez Capsel na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-02-2021, 18:37
  3. Pęknięta obudowa alternatora, Fiat Croma 1.9 JTDm
    Napisany przez Igorex na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-06-2020, 10:43
  4. Fiat Croma 1,9 jtdm 150KM 2010 manual
    Napisany przez falkon77 na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-11-2018, 18:12
  5. Croma 1.9/2.4 JTDm
    Napisany przez ysiek na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2015, 12:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl