Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 10 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 150
Like Tree8lubi to!

Temat: Fiat croma 2.4 jtdm DPF  

  1. #61
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    107
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Waham się.
    bo, np na tym screenie,
    scr_2.jpgdoładowanie w miarę stabilne, minimalne (schodzi z wyższego gdzie EGR trzymał ok 4%) a cykl roboczy się buja, nie trzyma jednego poziomu tylko oscyluje. Probowałem coś szukać na sieci - znalazłem dla Alfy i wygląda jednak troche inaczej niż mój.
    egr_alfa_.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    129
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Fes czy MES jednak jest bardziej czytelny niż te aplikacje. CO do EGR to on tak skokowo sobie działa w zależności od obciążenia silnika. Skoro widać że pracuje to już nie jest źle, co innego jak by był cały czas otwarty. Zawsze można standardowo przepływomierz odłączyć. W tedy EGR jest domkniety na 4% i nie powinien sie ruszać.

  4. #63
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    107
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Zmierzyłem ilość powietrza zasysanego i ilość oczekiwanego.
    No i chyba jest przyczyna wołowatości mojej Kromki.
    AIR.jpg
    Przepływomierz niedawno wymieniony, czyżby znów walnął?

    A jakie mogą być inne przyczyny takich wskazań? Może to raczej skutek a nie przyczyna?
    Ostatnio edytowane przez OKPAS ; 09-01-2023 o 12:48 Powód: uzup. tekstu

  5. #64
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    573
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Skopany EGR potrafi namieszać, podobnie jak nieszczelność dolotu.
    Jakoś tak bardzo skokowo to zapotrzebowanie na powietrze wygląda, aż dziwnie. Jechałeś zero-jedynkowo, w sensie luz lub pedał w podłogę?
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  6. #65
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    107
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Nie, tylko że pomiar był w mieście.
    EGR czyszczony był, rdzeń w cewce chodził luźno. Wykres EGR taki dziwny raczej. Jedno jest pewne - nie dostaje tyle powietrza ile potrzebuje. Mam starą przepływkę, nie wyrzuciłem. O tym że jest zła zdecydował diagnosta jak ze mną jeździł z urządzeniem podpiętym pod wtyczkę.

    Kurde może to i dolot...

  7. #66
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał OKPAS Zobacz post
    Zmierzyłem ilość powietrza zasysanego i ilość oczekiwanego.
    No i chyba jest przyczyna wołowatości mojej Kromki.
    AIR.jpg
    Przepływomierz niedawno wymieniony, czyżby znów walnął?

    A jakie mogą być inne przyczyny takich wskazań? Może to raczej skutek a nie przyczyna?
    -Załóż starą przepływkę i zmierz...
    -Zatkaj EGR i zmierz...
    Warto tez przeczyścić map sensor na kolektorze.
    Ewidentnie coś jest nie tak ale może to być zatkany intercooler jak i zacierająca się turbina
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #67
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    107
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Tak jak pisałem wcześniej turbo dawało momentami aż nadto (słowa mechanika) ale to nie znaczy że daje. MAP sensor sprawdziłem, jest czysty, zmieniłem niedawno. Stary także zachowałem, wymyję i podmieenię. Zrobię tak jak piszesz. Tylko jak sprawdzić intercooler??
    Ostatnio edytowane przez OKPAS ; 09-01-2023 o 16:52 Powód: uzupełnienie

  9. #68
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    129
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Odepnij po prostu wtyczke od przepływki i tak pojeździj. Komputer bedzie sobie wtedy sterował domyślnymi dawkami,a ty bedziesz mógł cokolwiek wykluczyć. Jak wszystko wróci do normy to wykluczasz wtedy dolot, prawdopodobnie zaolejony intercooler i EGR. No jeszcze zostaje filtr powietrza jak dawno nie zaglądane.

  10. #69
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    107
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Śpieszę donieść, że filtr powietrza zmieniony w lecie. Filtr paliwa zmieniony także w tym samym czasie. Na chwilę odpiąłem przepływkę i nie zmieniło się dosłownie nic - nie wyrzuciło błędu, wykres powietrza podobny jak w poprzednim poście. Nie poczułem zmiany w mocy - jakby wręcz nie miało to wpływu. Czy z tego można wnosić, że mimo niedawnej zmiany walnął przepływomierz? W tak krótkim czasie? czy też np. jest inna przyczyna, która jakby eliminowała jego funkcję? Ot zagwozdka.
    A tak swoją droga to bardzo Wam dziękuję, za zainteresowanie tematem podpowiedzi i tak dalej

  11. #70
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    573
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Jeżeli po odpięciu przepływomierza nie było zmian, no to nie on jest winny. Szukałbym nieszczelności w dolocie, sprawdziłbym intercooler.
    A to turbo to jak daje, bo pisałeś że więcej, ale konkretnie coś?
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  12. #71
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    129
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    No i dobrze że to zrobiłeś bo już coś wiadomo. Teraz osobiście to zrobił bym test na szczelność układu, albo przynajmniej zrobił logi turbosprężarki.

  13. #72
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    107
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    To "więcej" pochodzi z opinii diagnosty który śledził online wyniki w trakcie jazdy. Spróbuję coś pomierzyć i dać konkret, bo to "więcej" brzmi faktycznie jak farsa.

  14. #73
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    To może ja coś dołożę od siebie w sprawie zbyt częstego wypalania DPF'a.
    U mnie nie było spadków mocy.
    Zaczął się problem objawiać bardzo częstym wypalaniem, nawet kilka razy na bak, przez co zasięg zmniejszał się diametralnie.
    Pojawiał się błąd czujnika różnicy ciśnień. Wymieniłem. Dopalanie nie kończyło się pozytywnie. Doszło do takiego stanu, że poziom oleju był już pod maksimum i w czasie kolejnych prób wypalania kopcił na niebiesko.
    Wtedy postanowiłem oddać filtr na regenerację chemiczną.
    Po zdjęciu filtra z auta okazało się, że wkład się zaczął wykruszać, przez co czujnik głupiał.
    Wykruszyli mi wkład do reszty, bez cięcia puchy, wyprogramowali i auto jeździ do tej pory, nie dymi, spalanie spadło...

    Koszt i dostępność nowego filtra nie pozwalał na jego zakup.
    iron64 lubi to.

  15. #74
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    107
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    No właśnie, wypalanie wypalaniem ale nie ma dymienia w trakcie ani nie przybywa oleju. najpierw postaram się wykluczyć inne przyczyny bo grzebanie z dpf-em mimo wszystko jest kosztem.

  16. #75
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    107
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Dzisiaj (jazda miejska) zmierzyłem ciśnienie doładowania - oczekiwane i zmierzone (wykres poniżej).
    c_dol.jpg
    Czy tutaj widać coś niepokojącego?
    Pewnie więcej można zobaczyć na obwodnicy,ale póki co nie mam jak pojechać....


 
Strona 5 z 10 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Silnik 2.4 jtdm fiat croma
    Napisany przez marwojcin na forum Kupię
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-01-2022, 16:51
  2. Fiat Croma 1,9 JTDM 150KM
    Napisany przez Capsel na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-02-2021, 19:37
  3. Pęknięta obudowa alternatora, Fiat Croma 1.9 JTDm
    Napisany przez Igorex na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-06-2020, 11:43
  4. Fiat Croma 1,9 jtdm 150KM 2010 manual
    Napisany przez falkon77 na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-11-2018, 19:12
  5. Croma 1.9/2.4 JTDm
    Napisany przez ysiek na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2015, 13:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl