Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 9 z 10 PierwszyPierwszy ... 78910 OstatniOstatni
Posty od 121 do 135 z 150
Like Tree8lubi to!

Temat: Fiat croma 2.4 jtdm DPF  

  1. #121
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    różnica ciśnień była ok 30-45 mbar. Przed czyszczeniem pokazywał około 600mbar do 1200.
    Chciałem dać filmy na YT ale coś wolno transferował.
    IMO za szybko poszedł proces i pewnie nie cały cykl ale jakiś wycinek. jeśli oddałem auto o 9:20 a suszenie rozpoczęło się (zgodnie z danymi "właściwości" z filmu) o 10:45 to trochę szybko. Rozmawiałem z rzeczoznawcą sądowym (znajomy). Twierdzi ze ten szybki proces płukania i suszenia naruszył strukturę zanieczyszczeń. Auto poszło w drogę i niewypłukany do końca syf zatkał siatki na wylocie filtra. Spec jedzie aktualnie do serwisu będą oglądać
    Przed od strony silnika.jpg Po od strony wydechu.jpgPo od strony silnika.jpgPo od strony wydechu.jpg
    Ostatnio edytowane przez OKPAS ; 03-02-2023 o 12:42 Powód: usuwanie powielonych fotografii



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #122
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    558
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Ja ci powiem tak, gdyby mój filtr tak wyglądał to nawet nie myślałbym o jego wywaleniu. Dla mnie jest rewelacja ten filtr.
    Przez mój nic byś nie zobaczył, bo był:
    - bardzo zasyfiony (ale nie był czyszczony inaczej niż wypalaniem w aucie)
    - pokruszony, stąd jego struktura była inna i wiekszość kanalików bez przelotu, co powodowało wypalanie w losowych momentach, raz co 700 km, innym razem co 30km a jeszcze innym co 50km. Średnia z 5 wypaleń nie była większa niż 100 km.

    Jesteś absolutnie pewien, że z katalizatorem pierwszym jest wszystko ok?
    Z dolotem ok?
    Oleju nie pożera silnik, ani nie wcina turbina?
    Olej mocno zafajda DPFa, mocno i szybko.
    DPF jest cały i sztywny? Nie że się rozpada na drobne kawałki?
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  4. #123
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Fachura przyjechał do mechanika. Zabrał filtr i powtórnie dał mu proces mycia. Ponoć wyleciało jeszcze dużo syfu. DPF jest kompletny, nie ma uszkodzeń zewnętrznych w środku nic nie lata i nie klekocze. Jeśłi się nie "zapadł" wkład to może będzie hulał. Praczowi mocno zależy by było wszystko OK bo zaczyna przygodę z myjką i nie ma ochoty na złe recenzje. Z tymi ja jednak się powstrzymuję bo też chcę spojrzeć człowiekowi w oczy bez wstydu. Oleju jest tyle ile powinno być, ponoć mogła być nieszczelność na egr więc mogła być nieszczelność na dolocie Dla pewności go zaślepili. w pon. (jutro nie robią) założą i będziemy testować. Co by nie było to zasyfić się na 35 kilometrach to sukces, wątpliwej jakości - ale sukces.

  5. #124
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    558
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Wiesz, w obudowie to ciężko żebyś wyczuł, że coś lata, chyba że jest już w takim stanie, że ciężko nazwać go filtrem.
    Ale tak sobie gdybam jedynie.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  6. #125
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Filtr wrócił po powtórnym myciu. Co ciekawe - pomiar przed powtórzonym praniem pokazał różnicę ciśnień aż 1220 bBar to znaczy więcej niż przed praniem pierwotnym!!! Totalnie zapchany od silnika! Tak jakby udrożnienie DPF-a spowodowało nagły wyrzut wszystkiego co się zgromadziło przed filtrem. Zobaczymy w poniedziałek co dalej.

  7. #126
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    A co z katalizatorem przed dpf ? On też może się zapychać? Ja po myciu dpf swojego później doczytałem, że właśnie za turbina jest kat.

  8. #127
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    558
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Wyczyść pierwszy katalizator, choćby powietrzem. To co opisujesz jest wypisz wymaluj efektem pokruszonego DPFa i przez to zapchanego pierwszego katalizatora.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  9. #128
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Zadzwonię z rana do mechanika, może już to zrobił?
    a nie mogło być tak że się odblokował pierwszy kat jak miał czysty dpf? Nie mogło wydmuchać z niego zawartości w postaci zanieczyszczeń a ta z kolei poszły w świeżo oczyszczony dpf - bo nie stawiał żadnych oporów?
    Niech myślą mądrzejsi ode mnie

  10. #129
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,491
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Witam, u mnie problem powrócił z powrotem. Po myciu DPF-a i przejechaniu ponad 5 tyś. kilometrów DPF znowu wypala się co 138 kil. Zamówiłem używany czujnik różnicy ciśnień i ma takie samy odczyty jak ten stary czyli 1mBar czasem 2 lub 3mBar, raz zapisało się -1mBar. Zastanawiają mnie te odczyty bo u Was widzę inne a mnie w czasie dodawania gazu nic się nie zmienia.

    Obecnie zamówiłem TEC2000 wraz z dodatkową pompką do czyszczenia wtrysków.
    Korekty wtrysków mam takie
    1- 0,94
    2- -0,83
    3- -1,05
    4- o,95
    Następnie w planie mam czyszczenie DPF na maszynie żeby mieć wydruk z przed i po czyszczeniu.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  11. #130
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Niech się wypowiedzą praktycy - ale korekty chyba OK. Jeśłi się sumują wskazania do zera (masz 0,01) to chyba nie ma co ruszać. Może poszedł syf na umyty DPF i go z mety częściowo zapaprał? "Pranie" DPF co 5 k km - to kieszeń nie da rady.

  12. #131
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,491
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał OKPAS Zobacz post
    Pranie" DPF co 5 k km - to kieszeń nie da rady.
    Pierwsze pranie było robione tym płynem Preparat do czyszczenia filtrów DPF Mobil Medic GMNDPF5 5 l i po tym wszystko wróciło do normy. Nie wiem co teraz jest powodem że znowu się wypala tak często. Dla tego teraz mam w planie wyczyścić go na maszynie.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  13. #132
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,425
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Na pewno zatkany filtr to tez pełno sadzy przed nim więc po takim płukaniu i tak zaraz się zapcha...
    Druga sprawa należy pamiętać że leczycie tylko skutek a nie przyczynę zatkanego DPF-a. Przyczyna zazwyczaj jest po stronie układu wtryskowego silnika, turbiny, złego zbierania oleju przez pierścienie i złego spalania w wyniku czego wasze silniki generują dużo sadzy z która filtry i katalizator nie jest w stanie sobie poradzić i się zapycha..
    iron64 lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #133
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,491
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Masz rację, tylko jak to znaleźć co jest przyczyną . Błędów nie ma żadnych, moc jest, średnie spalanie to 6,5 jak na automat to myślę ze dobrze. Cromka jeździ większości po trasie , do miasta mam Colta. Tak jak wcześniej pisałem przeczyszczę wtryski tym TEC 2000. Jutro jadę do Gliwic trasa autostrada i sprawdzę po powrocie czy coś się zmienia. Zastanawiają mnie te odczyty czujnika różnicy ciśnień. Auto ma przejechane 197 tyś. po sprowadzeniu z Włoch przy przebiegu 104 tyś. były usuwane klapy wirowe i zaślepiony EGR w raz z wprogramowaniem. Turbo nie słychać, olej wymieniany co 12 tyś na Motul 5W30
    Do tych czas tankowałem na stacji shell paliwo 98 i może to jest tez tego powodem ??
    Robię sobie zdjęcia z diagnostyk i zauważyłem że na przedostaniem sprawdzaniu odczyt czujnika różnicy ciśnień był 1250 mBar , innym razem pokazuje 1mBar i to mnie mnie zastanawia jak prawidłowo to ma wyglądać.
    Ostatnio edytowane przez bob96 ; 06-02-2023 o 15:31
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  15. #134
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    558
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    1,25 bara to cholernie dużo. Aż trudno byłoby mi uwierzyć w takie duże ciśnienie, raczej obstawiałbym czujnik, albo wężyk do niego.
    Nie wydaje mi się też, aby wtryski były powodem u Ciebie, bo korekty nie są złe, wiadomo ideał to nie jest, ale żle tez nie jest. Zakładam, że korekty podajesz na postoju?
    W zasadzie to 400 mBar to już filtr jest bardzo mocno zapchany i zwykle rzadko sterownik czeka aż do takich ciśnień, ale uznałbym, że do 400 mBar jest ok, dlatego w 1250 mBar ciężko mi uwierzyć. Mogę wysłać ci mój czujnik, sprawny oczywiście, mnie potrzebny już nie jest.

    Kolega lisekq bardzo trafnie opisał wyżej możliwe powody, u mnie była to turbina, a po jej naprawie po kilku miesiącach filtr się rozsypał. Ale pierwszym objawem była turbina. Wtedy filtr był jeszcze OK, ale i tak wypalał się co 150 km mniej-więcej.
    Ostatnio edytowane przez iron64 ; 06-02-2023 o 16:27
    lisekg lubi to.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  16. #135
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,491
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Wrzucam ostatnie fotki, były robione w odstępie 6 godzin. Od tego czasu nie jeździłem, dopiero jutro mam trasę do Gliwic i z powrotem i wtedy odczyt. Korekty robione na postoju. Co do czujnika to chętnie mogę go od Ciebie odkupić, tym bardziej że jest sprawny.
    IMG_0054.JPG
    IMG_0055.JPG
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!


 
Strona 9 z 10 PierwszyPierwszy ... 78910 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Silnik 2.4 jtdm fiat croma
    Napisany przez marwojcin na forum Kupię
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-01-2022, 16:51
  2. Fiat Croma 1,9 JTDM 150KM
    Napisany przez Capsel na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-02-2021, 19:37
  3. Pęknięta obudowa alternatora, Fiat Croma 1.9 JTDm
    Napisany przez Igorex na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-06-2020, 11:43
  4. Fiat Croma 1,9 jtdm 150KM 2010 manual
    Napisany przez falkon77 na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-11-2018, 19:12
  5. Croma 1.9/2.4 JTDm
    Napisany przez ysiek na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2015, 13:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl