Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 10 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 150
Like Tree8lubi to!

Temat: Fiat croma 2.4 jtdm DPF  

  1. #76
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    556
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Tak, jak dla mnie to masz dziurę w dolocie/intercoolerze. Może czujnik doładowania, albo zawór ci kichę wali.
    Zwróć uwagę, że tylko przy bucie masz ok, gdy oczekiwane ciśnienie jest gdzieś w okolicy 1100 to masz w zasadzie ciśnienie atmosferczyne (1000), czyli jakby gdzieś była dziurka i szło sobie gdzieś ciśnienie zbudowane z turbo. Tak ja to widzę.
    Zobacz jak wygląda to u mnie, przy czym jazda była spokojna wtedy, chciałem zbadać czy właśnie nie znika mi ciśnienie.

    A przy bucie wygląda tak jak na drugim zdjęciu.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez iron64 ; 11-01-2023 o 13:50
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Odkryłem, że spocona jest rura jak na zdjęciu.
    rurka.jpg
    Zamówiłem, wymienię i sprawdzę

  4. #78
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    556
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    To może być to, faktycznie. Oby.
    A na test można zakleić srebrną taśmą, dość wytrzymała jest, oczywiście trzeba kilka warstw dać, ale sprawdza się. To na test zawsze dobra metoda.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  5. #79
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009

    Ale jak już w drodze to nic tylko wymienić. W końcu do otaśmowania należy także zdemontować, inaczej byłoby trudno.
    Póki co trzymam się Twojego "OBY!".

  6. #80
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    U mnie ta rurka co pokazałeś zawsze jest zapocona, a jest szczelna. Najlepiej to zrobić próbe ciśnieniową żeby sprawdzić szczelność układu.

  7. #81
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Wymiana rury miała raczej znaczenie estetyczne.

    CISNIENIA_i_OBROTY.png

    Nałożyłem na wykres obroty silnika (miasto) no ale to, co Koledzy piszą wyżej, ma sens. Muszę sprawdzić szczelność układu ale tu sobie sam nie poradzę. Nie ma czym i nie ma jak.
    A - według Waszej wiedzy - odłączenie (elektryczne) EGR [który ma założoną kryzę z czterema dziurkami] może pomóc w diagnozie?

  8. #82
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Jeśli masz DPF to gdy odłączysz EGR komputer wejdzie w tryb awaryjny i nie pojeździsz za bardzo. lepiej odpiać przepływomierz. Tutaj warto też było by zajrzeć cy kierownice spalin w turbosprężarce nie są zatarte, czyli po prostu pisząc jak zachowuje sie gruszka turbosprężarki

  9. #83
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Odpiąłem przepływomierz.
    W pewnej chwili wyrzuciło Check Engine i odczytałem dwa błędy typowe dla niesprawnej przepływki. Skasowano i się nie pojawiły. Autko jest wyraźnie żywsze niż przed odpięciem. O czym to może świadczyć? Przepływka zmieniona w okolicy lata.

    Nie zrobiłem logów. Po południu jadę ok 100 km, w tym trochę ekspresówką. Zobaczę jak się bezie zachowywał.

  10. #84
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Po odpięciu przepływomierza, moje obserwacje:
    - auto jest wyraźnie żywsze, w pełnym zakresie obrotów, lekko się ożywia po ok. 2,2 k RPM,
    - nie kopci (czego się spodziewałem),
    - wyrzuca "Check Engine" ale po wykasowaniu raz błąd wraca a raz nie wraca, losowo;
    - zużycie paliwa - praktycznie nie widzę różnicy,
    - nie działa tempomat (wg mnie to akurat normalne),
    - na logach praktycznie nie widać zmian.

    no i co dalej?
    Ostatnio edytowane przez OKPAS ; 19-01-2023 o 12:24 Powód: poprawka błedów

  11. #85
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    556
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Wszystko wskazuje na przepływkę jednak.
    Obyś nie musiał przechodzić przez to co ja. Dopiero 4 przepływka okazała się sprawna, przeszukałem już absolutnie wszystko łącznie z programowaniem ECU, a to Bosch ze sklepu za miliony monet był winny. Dopiero 4 sztuka zadziałała poprawnie. Od tej pory postanowiłem kupować przepływki od chińczyków i jak do tej pory pomysł był super. W Marei chińczyk jeżdził ponad 2 lata i auto poszło ze sprawną przepływką na złom bo przerdzewiało do cna. W Mercedesie też kupiłem z Ali i jeżdzi jak szalony, a wydałem 60zł zamiast 870zł w sklepie.

    A swoją drogą nie wiedziałem, że przy odłączonej przepływce nie działa tempomat, WTF?
    Ostatnio edytowane przez iron64 ; 20-01-2023 o 18:47
    el_homer lubi to.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  12. #86
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Dziękuję za poradę
    Co do tempomatu - no tak jest. Nie widzę innej przyczyny. Komputer wie że coś nie teges i odłącza.

    No i nie wiem czy jej dołączenie nie będzie miało wpływu na wypalenie DPF. Monitoruję, jest ok 80% zapchania i nie wypala (poprzednio wypalił przy ok 65% zapchania). Jak dojdzie do ok 95% podłączę wtyczkę i się przekonam.
    Przepływkę wstawiłem "bosch" ale za jakieś niecałe 370 złotych więc to na 100% nie jest "BOSCH" . Może faktycznie teraz poszukać najtańszej i wpakować. Albo starą oryginalną co to ponoć była zła (tako rzecze diagnosta).
    Podmienię jeszcze przewody na overboost właśnie mi przyszły. Może to na chybił-trafił ale przynajmniej ładnie będzie wyglądać, hehe.

  13. #87
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2012
    Skąd
    Brno
    Wiek
    48
    Postów
    58
    Auto
    Croma 1,9 110 kW FL 2009
    Cytat Napisał OKPAS Zobacz post
    Monitoruję, jest ok 80% zapchania i nie wypala (poprzednio wypalił przy ok 65% zapchania). Jak dojdzie do ok 95% podłączę wtyczkę i się przekonam
    Mi ostatnie wypalanie zaczęło się przy 108% Ale DPF Monitor jest wyskalowany do 120%, więc to raczej normalne i brak wypalania przy 95% nie musi oznaczać że coś nie działa.

  14. #88
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    PiotroG masz rację, tylko u mnie wypalał się częściej, po ok 60-70% zapchania (w sumie samo miasto) a teraz tego nie zrobił. Więc - tytułem domysłu - że może tak faktycznie jest. Zobaczę, podepnę inną przepływkę, skasuję błędy i wtedy jak zainicjuje to mozliwe że mam rację

  15. #89
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    106
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Więc jest tak;
    - zmieniłem przepływomierz, na ten ponoć uszkodzony,
    - podłączyłem wtyczkę,
    - skasowałem błędy.

    no i - auto znów mułowate, nie ma charakterystycznego odejścia na 2,2k rpm.
    ale:
    - "wrócił" tempomat,
    - wypalił się DPF (93% zapchania, 320 km - głównie miasto).

    Dodatkowo wymieniłem przewody ciśnieniowe na overboost. Ten krótszy był pęknięty (rozwarstwiony na końcu) ale na króćcu, więc chyba nie miało to wpływu.

    Kupiłem kolejną, w cenie złomu, z demontażu. Koszt żaden. Do trzech razy sztuka.
    Ostatnio edytowane przez OKPAS ; 21-01-2023 o 20:46 Powód: uzupełnienie

  16. #90
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    556
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Podaj numer przepływomierza.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG


 
Strona 6 z 10 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Silnik 2.4 jtdm fiat croma
    Napisany przez marwojcin na forum Kupię
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-01-2022, 16:51
  2. Fiat Croma 1,9 JTDM 150KM
    Napisany przez Capsel na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-02-2021, 19:37
  3. Pęknięta obudowa alternatora, Fiat Croma 1.9 JTDm
    Napisany przez Igorex na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-06-2020, 11:43
  4. Fiat Croma 1,9 jtdm 150KM 2010 manual
    Napisany przez falkon77 na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-11-2018, 19:12
  5. Croma 1.9/2.4 JTDm
    Napisany przez ysiek na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2015, 13:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl