Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 10 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 150
Like Tree8lubi to!

Temat: Fiat croma 2.4 jtdm DPF  

  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    63
    Postów
    105
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    A - to pytanie dodatkowe - czy po wymianie czujnika poczułeś zmianę w mocy?
    Bo - przyznam - to mi spędza sen z powiek - czemu idzie jak burza a potem ne ma czy jechać? No i po trasie więcej o około 1,0 - 1,5 litra. Nie czuję tej "lekkości" którą ten silniczek zapewnia w drodze przy optymalnie funkcjonujących obwodach?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Bob96 - przebieg 203k km.
    Po 162 tysiącach robiona była góra (demolka po urwaniu klap wirowych). Swoją drogą to kto dzisiaj wyczyści chemicznie dpf za 200PLN - mission impossibe. Ponieważ koszt aktualny /w Lublinie/ to ok. 500pln + 300pln demontaż+montaż to szukam "tańszych" przyczyn.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Po wymianie czujnika nie zobaczyłem żadnej różnicy, natomiast po włączeniu wypalania dpf przez obd spalanie spadło jak procedura wypalania się ukończyła, dlatego zdecydowałem się na mycie, w Lubartowie 3 miesiące temu zapłaciłem 300zl za mycie, tyle, że sam zdemontowałem dpf. A samochód nie wchodzi Ci w tryb awaryjny ? Z turbina wszystko ok ?
    Ja czujnik roznicy cisnien wymieniłem bo dpf wypalał się jak chciał raz po 100km, raz po 400, czujnik kupiłem używany za 50zl.

  4. #48
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    61
    Postów
    1,465
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał OKPAS Zobacz post
    Bob96 - przebieg 203k km.
    Po 162 tysiącach robiona była góra (demolka po urwaniu klap wirowych). Swoją drogą to kto dzisiaj wyczyści chemicznie dpf za 200PLN - mission impossibe. Ponieważ koszt aktualny /w Lublinie/ to ok. 500pln + 300pln demontaż+montaż to szukam "tańszych" przyczyn.
    Czyli podobny przebieg do mojego, ja czyściłem jak miałem 195 tyś w tamtym roku. Co do czyszczenia to było to robione takim preparatem. Filtr zdemontowałem sam, zawiozłem do znajomego który zalał go na noc tą chemią, a rano wymył wodą . Odebrałem wieczorem jak wyschnął ,rano zamontowałem. Trzeba tylko zrobić adaptację komputerem że jest nowy filtr. Od tego czasu mam spokój. Zamówiłem sobie taki preparat na przyszłość jak by co i stoi w garażu, wiem już co i jak się robi. Obym nie musiał
    Można to robić w firmie ale wtedy jest koszt taki jak piszesz czyli około 500 zł za samo czyszczenie


    https://allegro.pl/oferta/mobil-medi...OTNjYjVhNjE%3D
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    63
    Postów
    105
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Właśnie się wypalił , przy przebiegu od ostatniego 260km. W trakcie jazdy miejskiej nagle odzyskał wigor a za chwilę przyszedł komunikat o rozpoczęciu regeneraci. Proces się zainicjował przy 53% zapełnienia filtra. 1.jpg

    Na biegu jałowym czujnik różnicy ciśnień wykazywał nie mniej niż 30 mBar. Po dopaleniu się i zameldowaniu o zakończeniu regeneracji poziom zapchania zszedł do 17%. Uruchomiony powtórnie po ok 30 minutach pokazywał na czujniku (bieg jałowy) 0,0 mBar ale i wyskoczyło przez chwilę 32678 mBar 3.jpg

    Po wypaleniu znów jest mułowaty a czujnik po dania mu obrotów blisko 3.000 rpm na moment osiąga wartość 250 mBar ale głównie stabilizuje się na ok 150 mBar.
    No i teraz - co było pierwsze - jajko czy kura. Czy zasyfiony dpf powoduje że czujnik głupieje i daje impuls procedurze wypalania czy też jest na odwrót. Zastanawia mnie zaledwie 53% zapchania filtra i już się uruchamia proces.
    A'propos turbiny - diagnosta który ze mną jeździł z podłączonym komputerem (gdy stwierdził uszkodzenie przepływomierza) sprawdzał turbinę i nie miał do niej zastrzeżeń. Sprawdzał oczywiście systemowo, nie oglądał jej fizycznie...
    Ostatnio edytowane przez OKPAS ; 02-01-2023 o 20:42 Powód: dodanie fotografii

  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Ja bym stawiał na czujnik roznicy cisnien, kup uzywke za kilka złoty i szybko się przekonasz czy to racja, z tego co piszesz to u mnie wyglądało to trochę podobnie, a u Ciebie do tego wyskakują takie kosmiczne liczby jak 30tys.., zastanawia mnie tylko ten spadek mocy u Ciebie, bo ja nic takiego nie obserwowałem.

  7. #51
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    63
    Postów
    105
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    No, jest spadek mocy. Co ciekawe - w chwili wypalania (o czym wyżej pisałem) nie ma śladu dymu. Kończyłem dopalanie już na postoju więc wysiadłem i sprawdziłem bezpośrednio - wydech czysty, ani obłoczka ani dymku ani jakiegokolwiek dziwnego zapachu. NIC. Czytam na forach o świecy dymnej w trakcie wypalania i się zastanawiam czy "moje" objawy są typowe czy też nie

  8. #52
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    436
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Warto w tym wypadku wymienić ten czujnik, ale zastanawiające jest to zamulenie.
    Dla mnie to wygląda trochę tak, jakby cały wydech był zapchany do tego stopnia, że dusi silnik.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    63
    Postów
    105
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    No właśnie - zamulenie. No i ten brak (zupełny) zadymienia przy wypalaniu dpf-a.
    I wracam do tego że pierwszych /dosłownie/ kilkaset metrów idzie jak powinien a potem jakby mu kto doczepił jakiś ciężar. Zastanawiam się gdzie uderzyć i czy diagnostyka w serwisie odpowie mi na moje wątpliwości. Wiadomo - kasą człowiek nie śmierdzi i rozmienianie się na jakieś drobnostki też kosztuje

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    436
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Diagnostyka w sensie podłączenia kompa, nie w tym wypadku, nie sądzę.

    Diagnostyka w sensie odłączenie na test całego wydechu, tak, tak sądzę. Tak bym zrobił i od tego zaczął.

    Nie czujesz zapachu spalin w kabinie? Nie zauważyłeś choćby podczas tego wypalania dymienia z okolic przedniego koła? Pytam o to, bo objawy które podałeś sugerują mi całkowicie zapchany pierwszy katalizator.
    Ostatnio edytowane przez iron64 ; 04-01-2023 o 09:13
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    63
    Postów
    105
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Nie ma zapachu spalin w kabinie, nie ma dymienia skądkolwiek. Rano na zimnym wydobywa się para wodna jak z innych samochodów, tu nic niepokojącego nie widać. Może po prostu pojechać wymyć ten pierwszy katalizator????

  12. #56
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    436
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Nie zaszkodzi, ale jak już odlaczysz wydech to przejedź trochę bez niego. Auto będzie głośne oczywiście, ale i tak ciszej będzie niż w benzynach, a przekonasz się czy coś to daje. Bo wiesz, jest katalizator i DPF i drugi katalizator. Dowolny z nich może być zajechany na max i efekt będzie praktycznie taki sam, przy czym zwykle to ten pierwszy obrywa najmocniej.

  13. #57
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    63
    Postów
    105
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    No i to jest meritum. Spróbujemy

  14. #58
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    436
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Mój DPF wygląda tak jak na zdjęciach poniżej.
    Auto ma na liczniku 300k km, a czy to oryginalny przebieg to nie wiem. Czy DPF był wcześniej czyszczony lub wymieniany, też nie wiem.



  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    63
    Postów
    105
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Szanowni, a może ja poszedłem za daleko?

    Może winnym całej sprawy z utratą mocy jest EGR? Czyściłem go jakiś czas temu, był szczelny, nie było syfu (oprócz "filmu" z sadzy). Rdzeń w cewce chodził swobodnie, cewki nie demontowałem. EGR chodzi z zaślepką z trzema otworami ale tak jest od początku. A co jeśli np. jest lekko krótszy rdzeń i przez to nieco inaczej otwiera się zawór?

    Wykres pracy robiony przy pomocy Car Scanner w trakcie jazdy miejskiej waha się od 4% do 55% ale przypomina wykres piły. W trakcie krótkiego postoju nie stabilizuje się tylko jakoś tak pokazuje stany nieustalone:
    Cykl_roboczy_EGR.jpg
    Nie wyrzuca błędów, nie ma dymienia, silnik pracuje równo. W zasadzie z objawów "typowych" jest tylko ta nieszczęsna utrata mocy ...

  16. #60
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    436
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Wiesz co, może i to EGR. Sorry, bo jakimś dziwnym skrótem myślowym, uznałem że masz zaślepiony i wyprogramowany.
    Jednak wykres wgra wydaje się w miarę normalny....


 
Strona 4 z 10 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Silnik 2.4 jtdm fiat croma
    Napisany przez marwojcin na forum Kupię
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-01-2022, 15:51
  2. Fiat Croma 1,9 JTDM 150KM
    Napisany przez Capsel na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-02-2021, 18:37
  3. Pęknięta obudowa alternatora, Fiat Croma 1.9 JTDm
    Napisany przez Igorex na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-06-2020, 10:43
  4. Fiat Croma 1,9 jtdm 150KM 2010 manual
    Napisany przez falkon77 na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-11-2018, 18:12
  5. Croma 1.9/2.4 JTDm
    Napisany przez ysiek na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2015, 12:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl