Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 38 z 38
  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    366
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    No i jak sytuacja u ciebie się przedstawia?
    Nadal tak często pali DPF? Jeśli nic się nie zmieniło to sprawdź korekty wtryskiwaczy i daj znać.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    26
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Przejechałem już z tysiac km, po wymianie czujnika chyba lepiej, wypala się co 300km mniej więcej, co prawda włączyło mi sie wypalanie dwa razy ale to przez to, że nie dokończyło się wypalanie pierwsze, jutro będę tankował bo już wyjeździłem bak paliwa i sprawdzę korekty na wtryskiwaczach zobaczymy czy coś się zmieniło. Zastanawiam się jeszcze czy zapocenie przy turbinie może być też nieszczelnoscia, ponieważ jest tam mosiężna uszczelka między turbina, a intercoolerem, myślę, żeby uszczelkę obustronnie posmarować silikonem na wysoką temp bądź kupić nową, co o tym myślisz?

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    366
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Zapocenie przy turbinie zwykle oznacza nieszczelność, ale wiesz, ciężko diagnozować na odległość. Ale myślę, że silikon to szybka droga do poważnej awarii. Odradzam. Mocno odradzam. Bardzo mocno odradzam. Jak powtórzę jeszcze kilka razy, to porzucisz ten pomysł?
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd

  5. #34
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    26
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Wiem, że ciężko diagnozować na odległość, niewielkie zapocenie przy turbinie często jest, czy zawsze oznacza uszkodzone turbo ? już sam nie wiem, zobaczę ile pracy zajmie wyciągnięcie turbiny i pomyślę o tym, mam blisko serwis który zajmuje się takimi rzeczami to sprawdzą czy jest ok. co do silikonu wiem, że nie jest to najlepszy pomysł.

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    26
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    po 5min.PNG
    10min.PNG
    WTRYSKI.PNG

    zdjęcie nr 1 i 2 są w odstępach 5-10min, natomiast zdj nr 3 z sierpnia, środek do czyszczenia wtrysków na pewno pomógł, ale pojawił mi się kolejny problem ponieważ spalanie rzeczywiste od tego co pokazuje komputer różni się o 0,9L na 100km i teraz pytanie myślicie, że winowajcą może być czujnik różnicy ciśnień ?
    Kupiłem używany boscha 0281 002 771 (55198717), a oryginalny czujnik miał numer 55204352 i po nr vin wyszukuje pierburga 7.11190.04.0 ( po nr vin nie wyszukuje boscha, natomiast jako zamiennik pierburga znajduje już boscha więc wychodzi niby na to samo).
    Może kupiony czujnik boscha jest uszkodzony ? ale czy może mieć wpływ na spalanie ?
    Ostatnio edytowane przez marwojcin ; 24-11-2022 o 13:58

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    366
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Oczywiście, że zapocenie jako takie nie oznacza awarii turbo. Jednak wszystko zależy i tu tez zależy jak duże to zapocenie. Jeżeli turbo rzuca sporo oleju w dolot, no to może być przykro gdy auto zacznie cierpieć na chorobę szalonych diesli.
    Korekty wtryskiwaczy mieszczą się w normie, nie czepiałbym się ich jeszcze.
    Powtórzę jeszcze, NIE USZCZELNIAJ DOLOTU SILIKONEM!
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    26
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Dzięki za odpowiedź, nie będę uszczelniał, zdemontuję wąż miedzy intercoolerem, a turbo i zobaczę czy jest w nim olej, jak wyleci kieliszek to znaczy, że coś jest nie tak. Powedz co myślisz o tym czujniku różnicy ciśnień ? myślisz, że może mieć wpływ w jakiś sposób na spalanie bądź oszukiwanie komputera ?

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    366
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Lekki nalot, lekki film w zasadzie olejowy to tam znajdziesz, ale jeśli to będzie bardzo gruby film, no to przyjrzyj się turbinie.

    Nie będę wymyślał głupot nt. czujnika i napiszę wprost - nie mam bladego pojęcia. Logicznie myśląc to nie powinien mieć wpływu, może mieć pośrednio tylko wpływ poprzez częstotliwość wypalania DPFa. Ale jak napisałem, nie wiem, a jak czegoś nie wiem to nie chcę wprowadzać w błąd. Może kolega @lisek coś wie. Poczekaj na mądrzejszych ode mnie w tym temacie. Nie miałem nigdy kłopotów z tym czujnikiem i po prostu się tym nie zajmowałem nawet na poziomie teoretycznym.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Silnik 2.4 jtdm fiat croma
    Napisany przez marwojcin na forum Kupię
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-01-2022, 16:51
  2. Fiat Croma 1,9 JTDM 150KM
    Napisany przez Capsel na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-02-2021, 19:37
  3. Pęknięta obudowa alternatora, Fiat Croma 1.9 JTDm
    Napisany przez Igorex na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-06-2020, 11:43
  4. Fiat Croma 1,9 jtdm 150KM 2010 manual
    Napisany przez falkon77 na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-11-2018, 19:12
  5. Croma 1.9/2.4 JTDm
    Napisany przez ysiek na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2015, 13:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl