No i jak sytuacja u ciebie się przedstawia?
Nadal tak często pali DPF? Jeśli nic się nie zmieniło to sprawdź korekty wtryskiwaczy i daj znać.
No i jak sytuacja u ciebie się przedstawia?
Nadal tak często pali DPF? Jeśli nic się nie zmieniło to sprawdź korekty wtryskiwaczy i daj znać.
FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG
Przejechałem już z tysiac km, po wymianie czujnika chyba lepiej, wypala się co 300km mniej więcej, co prawda włączyło mi sie wypalanie dwa razy ale to przez to, że nie dokończyło się wypalanie pierwsze, jutro będę tankował bo już wyjeździłem bak paliwa i sprawdzę korekty na wtryskiwaczach zobaczymy czy coś się zmieniło. Zastanawiam się jeszcze czy zapocenie przy turbinie może być też nieszczelnoscia, ponieważ jest tam mosiężna uszczelka między turbina, a intercoolerem, myślę, żeby uszczelkę obustronnie posmarować silikonem na wysoką temp bądź kupić nową, co o tym myślisz?
Zapocenie przy turbinie zwykle oznacza nieszczelność, ale wiesz, ciężko diagnozować na odległość. Ale myślę, że silikon to szybka droga do poważnej awarii. Odradzam. Mocno odradzam. Bardzo mocno odradzam. Jak powtórzę jeszcze kilka razy, to porzucisz ten pomysł?
FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG
Wiem, że ciężko diagnozować na odległość, niewielkie zapocenie przy turbinie często jest, czy zawsze oznacza uszkodzone turbo ? już sam nie wiem, zobaczę ile pracy zajmie wyciągnięcie turbiny i pomyślę o tym, mam blisko serwis który zajmuje się takimi rzeczami to sprawdzą czy jest ok. co do silikonu wiem, że nie jest to najlepszy pomysł.
po 5min.PNG
10min.PNG
WTRYSKI.PNG
zdjęcie nr 1 i 2 są w odstępach 5-10min, natomiast zdj nr 3 z sierpnia, środek do czyszczenia wtrysków na pewno pomógł, ale pojawił mi się kolejny problem ponieważ spalanie rzeczywiste od tego co pokazuje komputer różni się o 0,9L na 100km i teraz pytanie myślicie, że winowajcą może być czujnik różnicy ciśnień ?
Kupiłem używany boscha 0281 002 771 (55198717), a oryginalny czujnik miał numer 55204352 i po nr vin wyszukuje pierburga 7.11190.04.0 ( po nr vin nie wyszukuje boscha, natomiast jako zamiennik pierburga znajduje już boscha więc wychodzi niby na to samo).
Może kupiony czujnik boscha jest uszkodzony ? ale czy może mieć wpływ na spalanie ?
Ostatnio edytowane przez marwojcin ; 24-11-2022 o 13:58
Oczywiście, że zapocenie jako takie nie oznacza awarii turbo. Jednak wszystko zależy i tu tez zależy jak duże to zapocenie. Jeżeli turbo rzuca sporo oleju w dolot, no to może być przykro gdy auto zacznie cierpieć na chorobę szalonych diesli.
Korekty wtryskiwaczy mieszczą się w normie, nie czepiałbym się ich jeszcze.
Powtórzę jeszcze, NIE USZCZELNIAJ DOLOTU SILIKONEM!
FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG
Dzięki za odpowiedź, nie będę uszczelniał, zdemontuję wąż miedzy intercoolerem, a turbo i zobaczę czy jest w nim olej, jak wyleci kieliszek to znaczy, że coś jest nie tak. Powedz co myślisz o tym czujniku różnicy ciśnień ? myślisz, że może mieć wpływ w jakiś sposób na spalanie bądź oszukiwanie komputera ?
Lekki nalot, lekki film w zasadzie olejowy to tam znajdziesz, ale jeśli to będzie bardzo gruby film, no to przyjrzyj się turbinie.
Nie będę wymyślał głupot nt. czujnika i napiszę wprost - nie mam bladego pojęcia. Logicznie myśląc to nie powinien mieć wpływu, może mieć pośrednio tylko wpływ poprzez częstotliwość wypalania DPFa. Ale jak napisałem, nie wiem, a jak czegoś nie wiem to nie chcę wprowadzać w błąd. Może kolega @lisek coś wie. Poczekaj na mądrzejszych ode mnie w tym temacie. Nie miałem nigdy kłopotów z tym czujnikiem i po prostu się tym nie zajmowałem nawet na poziomie teoretycznym.
FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG
Czekałem na wyjaśnienie kilku spraw więc nie dodawałem postów. Dziś tankowałem do pełna, po przeliczeniu zużycia paliwa, a rzeczywistą wlaną ilością wychodzi 0,1L rozbieżności, myślę, że poprzednie rozbieżności mogły być spowodowane dodatkami do paliwa ( najpierw do czyszczenia dpf, a później do wtrysków, chociaż trochę mnie to dziwi). Wcześniej miałem jeszcze jedną myśl, że nagrzewnica spalinowa mogła pobierać paliwo poza komputerem i nie było to wliczane do średniej, aczkolwiek dzisiejsze tankowanie nie potwierdziło zbytnio tego.
Co do turbiny to jest delikatny film olejowy, nie ma już wycieku, połączenie było nie oczyszczone, schodziła farba z rury stalowej, a połączenie jest na przylgę za pomocą uszczelki mosiężnej, po wyszlifowaniu rantu jest już ok. Wypalanie dpf po wymianie czujnika różnicy ciśnień wypada co 400km, 300km czyli średnia z ostatnich dwóch wymian to 350km, nie jest to jazda w trasie, raczej odcinki po 15-25km, czasem dalej, więc może tak ma to wyglądać. Wymieniłem też termostat, temperatura silnika cały czas w normie.
Myślę, że od winowajcą był czujnik różnicy ciśnień, natomiast w moim przypadku nałożyło się kilka czynników jednocześnie i był problem jednocześnie stwierdzić czego to wina.
Dziś zapaliła mi się kontrolka change oil engine, na oleju przejechałem 10tys. km, wymienię go na specjalny do samochodów z dpf i zobaczymy jak będzie się samochód sprawował
Drodzy Koledzy. Chciałbym dołączyć się do wątku, żeby nie tworzyć podobnych. Mam Cromę 1.9 8v 120KM. W zeszłym miesiącu zastosowałem ten środek od LM i rzeczywiście po przepaleniu DFPa, następne było po prawie 350 km, gdzie do tej pory 180-220 km w cyklu miejskim było normą. I super zadowolony z wyczyszczonego dpfa sobie jeździłem. Od kilku dni w grudniu pojawił się problem: zaczął mi sygnalizować zapchany DPF (łącznie z kontrolką - wykrzyknikiem) już po 25-30km. Zdziwiony, ale przepaliłem go rundą po obwodnicy. Po kolejnych 30-paru km to samo. I to samo po kolejnych. Trochę spanikowałem, co jest grane. Jeżdżę w podobnym stylu drugi rok, nigdy z tym nie było takich problemów. Kupiłem w czwartek (8.12) jeszcze jedną puszkę, zalałem, dotankowałem czwartkową promo premiumkę na Shellu do pełna i przepaliłem dpf rundką za miastem. No i co? I po kolejnych ok. 30km znowu kontrolka "Niedrożny..." . WTF??? Zapchał się na amen? Komputer żadnych błędów nie pokazuje, nawet po komunikacie o niedrożnym - MES pokazuje mi zapchanie ok 39% a on i tak zaczyna wypalać. Nie znam referencyjnych wartości ciśnienia na czujniku różnicowym? Może czujnik padł? Podpowiedzcie proszę!
Miałem podobnie jak zatankowałem paliwo na Orlenie, DPF zaczął się wypalać co 70 kil. Zdemontowałem filtr i dałem to czyszczenia, okazało się że był bardzo mocno zapchany. Z tego co mi wiadomo to filtr był zalany na noc jakimś płynem i rano wymyty. Po wyschnięciu i ponownym montażu wszystko wróciło do normy, koszt 200zł . Obecnie wypala się średnio co 800 km.
Wracając do dziadowskiego paliwa na Orlenie to okazało się że stacja miała w planie za tydzień mieć remont i obniżyli cenę paliwa o 20 gr. na litrze a wiele osób w tym i ja miałem problemy. Wiem to od znajomego który mieszka w tej miejscowości.
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Martinrb ja bym wymienił czujnik roznicy cisnien, u mnie też wypalał jak chciał dpf, co 100km, komputer nie pokazywał błędów, żeby nie popełnić mojego błędu zrob to na samym początku, szukaj po nr czujnika, ja kupiłem używkę od opla Agili za 50zl akurat bo nie byłem pewien, że to czujnik. Możesz jeszcze spróbować włączyć wypalanie przez kabel, ale jak masz taką sytuację to nie wiem czy to coś pomoże. Mój dpf też byl myty tak jak napisał bob96 i po przejechaniu 100km wypalanie się włączyło.
Podpinam się pod temat.
Moja kromka odpalona z zimnego silnika, po przekroczeniu 2,2k obrotów dostaje nowe życie i jest OK. Ale ten stan szybko się kończy. Za chwilę (dosłownie po przejechaniu 300-500m) muli i nie ma "ikry". Przepływka wymieniona, MAP sensor wymieniony (czysty) EGR czysty, turbina podaje.
Analizę stanu DPF monitoruję dedykowaną apką DPF Monitor PRO. Dopalanie DPF inicjuje się ...losowo - np. po 180 km od poprzedniego dopalania no i przy zmierzonym zapchaniu około 60%. Aktualnie jest przejechane 250 km w tym 100km trasa, poziom zapełnienie 52% i nie inicjuje.
No i zastanawiam się czy DPF zapchany popiołami (fizycznie) czy też fiksuje mi czujnik różnicy ciśnień...
Czujnik różnicy ciśnień na biegu jałowym pokazuje ok 25-30 mBar a w trakcie jazdy (głównie miejskiej) przy ok 2000 obrotów daje jakieś 145-150. Przygazowany daje nie więcej niż 250 mBar (zdjęcie). Czy te wskazania dla 1,9 150km prawidłowe?DPF Monitor_.jpg
Ostatnio edytowane przez OKPAS ; 02-01-2023 o 12:16
Jaki przebieg ? Proponuję zdemontować dpf i na początek wyczyścić go chemicznie. Mnie znajomy zrobił to za 200zł. Lub kupić płyn do tego celu i zrobić to samemu, będzie jeszcze taniej. Masz wtedy gwarancje że dpf jest czysty a jeśli to nie pomoże to pod komputer i szukać dalej. W moim przypadku zapychał się po przejechaniu 75 kil. przyczyna złe paliwo z Orlena , pisałem o tym w innym wątku, po wyczyszczeniu wypala się średnio co 800 kil. auto znów ma moc i żadnych błędów.
Widzę że pisałem o tym już w tym temacie
Ostatnio edytowane przez bob96 ; 02-01-2023 o 12:18
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Mój na biegu jałowym z tego co pamiętam pokazywał około 2-5mbar, w każdym razie u mnie poprawioo się dopiero po wymianie czujnika roznicy cisnien, teraz wypala się ck 400km, jazda mieszana.