Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 10 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 150
Like Tree8lubi to!

Temat: Fiat croma 2.4 jtdm DPF  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Dzięki za rady, do egr'u nie chcę wracać na razie, zrobię jak pisał @iron64, dziś przyjdzie mi specyfik do dpf'a wleję i zobaczę jak będzie wtedy wyglądało wypalania, bardzo dużo pozytywnych opinii ma. dam znać za kilka dni czy coś się zmieni z wypalaniem, do tego kupiłem jeszcze specyfik do regeneracji wtrysków, myślę, że nie zaszkodzi wlać.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał marwojcin Zobacz post
    Dzięki za rady, do egr'u nie chcę wracać na razie, zrobię jak pisał @iron64, dziś przyjdzie mi specyfik do dpf'a wleję i zobaczę jak będzie wtedy wyglądało wypalania, bardzo dużo pozytywnych opinii ma. dam znać za kilka dni czy coś się zmieni z wypalaniem, do tego kupiłem jeszcze specyfik do regeneracji wtrysków, myślę, że nie zaszkodzi wlać.
    Chyb lepiej nie lać tych obu specyfików na raz
    Jest: FIAT CROMA EMOTION 1.9 JTD 150 KM AUTOMAT
    Był: Fiat Stilo DYNAMIC MW 1.9 JTD 140 KM
    Był: Fiat Marea Weekend HLX 1.9 TD 100 KM

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    560
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Zawaś ma rację, razem nie stosuj ich. Znaczy w tym samym momencie nie. Zalej do dpfa i za jakiś czas na wtryski dopiero. Razem może być niespodziewany efekt zupełnie poza oczekiwaniami.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Jasne, nie zamierzałem stosować razem, ale dzięki za ostrzeżenie 😃

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Ok, dziś zalałem specyfik do filtra dpf, ale zacząłem się zastanawiać nas puszczaniem oleju przez turbinę / odmę, trubina była regenerowana lub wymieniana przez poprzedniego właściciela, około 2 lata temu (nie wykluczam, że może być uszkodzona), orientujecie się czy w tych silnikach 1.9-2.4 były problemy z odmami ? może to ona puszcza nadmiar oleju ?

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    W 1.9 odmy były w dwóch wersjach i z tego co czytałem często potrafią się już kończyć i wymagać wymiany. Może jest już zabita syfem.
    A od turbo odpiąć węże i sprawdzić luzy na wirniku i czy jest tam olej.
    Jest: FIAT CROMA EMOTION 1.9 JTD 150 KM AUTOMAT
    Był: Fiat Stilo DYNAMIC MW 1.9 JTD 140 KM
    Był: Fiat Marea Weekend HLX 1.9 TD 100 KM

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    560
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Oleju to zawsze troszkę będzie, kwestia właśnie ile go będzie.
    Powiem ci, że trop z turbiną może być dobry, nie chcę tutaj wyrokować, bo ponoć twoja nie bierze oleju.
    A gdy turbo puszcza trochę to DPF wypala się szybciej. Jednak znacznie gorzej jest gdy zaczyna puszczać w dolot, grozi chorobą szalonych diesli, a w automacie to problem nie z tej ziemii.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Powiem szczerze, że nie mam pewności, że nie puszcząa oleju, dziś rozmawiałem z kumplem i w sumie uświadomił mnie, że niby olej cały czas wygląda w normie aczkolwiek długi czas miałem nieszczelny uszczelniacz wału, może z 5 miesięcy i cały czas jakas kropla tam wisiała, natomiast oleju nie dolewałem, może od częstego wypalania ropa idzie w silnik.
    Dziś sprawdziłem odmę, nic tam nie widać żeby było coś nietak, wymyłem ją benzyna ale była czysta, wirnika od turbo nie widziałem bo trzeba tłumik odkręcać, zrobię to jak poradzę sobie z dolotem, na pierwszy rzut oka wydawał się ok, natomiast pierwsza nieszczelnosc znalazłem za przepływomierzem i już to uszczelniłem, natomiast jak już miałem zamykać maskę to zainteresował mnie dolot za turbina, jest tam plastikowa rura przy chłodnicy która gdzieś w połowie jest cała w oleju, jutro wejdę jeszcze raz pod samochód i to rozkręcę. Może to jest ten problem, a jeżeli dalej będzie to samo to zostanie turbina..

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    560
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Ciężko będzie coś doradzić ci sensownego nie widząc auta.
    To, że jakaś kropla oleju była z uszczelniacza to powiedzmy że pikuś, zakładam że kropla, nie że kropla co 5 minut.
    Gorzej, że znalazłeś już nieszczelność, choć wcześniej twierdziłeś, że jest szczelny. Nie czepiam się, po prostu uważam, że należy to kontrolować co jakiś czas, zwłaszcza gdy występują jakieś problemy z DPFem.
    Co do turbiny, w mojej Cromie tez poprzedni właściciel regenerował ją. Mam na to fakturę, tyle że regeneracja zrobiona była do bani. Turbina mi przeładowywała po ostrym traktowaniu. Oczywiście czepiałem się różnych innych rzeczy, z lepszym lub gorszym skutkiem, ale od początku winna była turbina. Teraz niedawno regenerowałem ją ponownie. Jak zobaczył ją fachowiec, to od razu wiedział, że już była regenerowana i nawet sam wiedział w jakiej firmie, choć nic na ten temat nie mówiłem. Co mnie już w 100% upewniło, że poprzednia robota była spier*ona koncertowo. Teraz mam gwarancję na 2 lata bez limitu km na turbinę, mam na to papier i jeszcze dostałem zniżkę na ewentualny tuning u nich.
    Także ciężko coś będzie już teraz ci doradzić nie widząc auta. Mogę co najwyżej pokazać części mojej turbiny po niby regeneracji za mnóstwo monet. Ciężko posądzać mi poprzedniego właściciela auta o zaniedbanie, ale zakład wykonujący regenerację w zasadzie należałoby skarżyć o oszustwo (najtańsze chińskie części pomalowane sprajem, a kasa jak za towar z najwyższej półki).

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Zamieszczam zdjęcia tej niby regeneracji. Sam tym autem przejechałem jakieś 20k km po regeneracji, ale jak pisałem od początku były z nią jaja.

    https://ibb.co/wCD7c48
    https://ibb.co/gJpL1tv

    Tutaj widać pokrzywioną zmienna geometrię. Najtańsze materiały za bardzo zmieniły wymiary po butowaniu, tak przynajmniej stwierdzono jako możliwa przyczyna.

    https://ibb.co/C2TYtM5
    https://ibb.co/2NY1MtH
    https://ibb.co/wWQ4cmG
    https://ibb.co/1JRW3GK

    Tutaj już komentować nie będę, wszystko widać. Zwróćcie tylko uwagę, jak bardzo jest to wszystko zużyte. Ja przejechałem jakieś 20k km, poprzednik z dokumentów wynikało że jakieś 5k km po tej "regeneracji"
    Ostatnio edytowane przez iron64 ; 04-11-2022 o 08:00

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Kiepsko wyglądała ta Twoja turbina, ale widzisz trafisz na mechanika któremu tylko o pieniądze chodzi to tak to wygląda. Oby regenerowana przez Ciebie służyła.
    Odnośnie mojego dolotu to szczescie/nieszczęśnie ale rura w okolicy chłodnicy okazała się dobra, nie wiem skąd wziął się zaciek oleju, może kapną kiedyś jak było coś składane. Wiec na razie jedyna nieszczelnosc która znalazłem to ta za przepływomierzem, a przed turbina. Na razie zostawiam dalsze poszukiwania, zobaczę co da środek do dpf i wtrysków później. Z uszczelniaczu taż na jakiś czas spadła kropla oleju, nie było to dużo, tak samo jak rozpiąłem wąż od turbo to też nie było dużo oleju, jest niewielkie zapocenie, liczę się z tym, że może to być właśnie turbina ale pojeżdżę miesiąc na chemi i zobaczymy. Dzięki wielkie za poświęcony czas 🙂

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Informuj
    Jest: FIAT CROMA EMOTION 1.9 JTD 150 KM AUTOMAT
    Był: Fiat Stilo DYNAMIC MW 1.9 JTD 140 KM
    Był: Fiat Marea Weekend HLX 1.9 TD 100 KM

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    560
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał marwojcin Zobacz post
    Kiepsko wyglądała ta Twoja turbina, ale widzisz trafisz na mechanika któremu tylko o pieniądze chodzi to tak to wygląda. Oby regenerowana przez Ciebie służyła.
    Odnośnie mojego dolotu to szczescie/nieszczęśnie ale rura w okolicy chłodnicy okazała się dobra, nie wiem skąd wziął się zaciek oleju, może kapną kiedyś jak było coś składane. Wiec na razie jedyna nieszczelnosc która znalazłem to ta za przepływomierzem, a przed turbina. Na razie zostawiam dalsze poszukiwania, zobaczę co da środek do dpf i wtrysków później. Z uszczelniaczu taż na jakiś czas spadła kropla oleju, nie było to dużo, tak samo jak rozpiąłem wąż od turbo to też nie było dużo oleju, jest niewielkie zapocenie, liczę się z tym, że może to być właśnie turbina ale pojeżdżę miesiąc na chemi i zobaczymy. Dzięki wielkie za poświęcony czas ��
    Sprawdź tą chemię, bo robi robotę, serio.
    A co do mojej turbiny, stan był już agonalny. Zresztą spodziewałem się tego, bo auto straciło swój wigor i z 9,5s do 100km/h spadło na 11,8s. Biegi też słabiej przełączała już, a dopełnieniem były komunikaty żeby dolać oleju. Gdy taki wyskoczył już wiedziałem co znajdę w dolocie i dokładnie tak było. Mam inne auto więc Croma poszła na odpoczynek. Z braku czasu całość trwała ponad miesiąc, ale teraz znów jest 9,5s a nawet 9,4s się udało zrobić.
    Pisze o tym, bo stan turbiny (no i nie tylko) można sprawdzić właśnie czasem przyspieszenia do 100km/h. A komunikaty o dolaniu oleju też mogą świadczyć o jej stanie, oczywiście nic z tych rzeczy nie kieruje tylko i wyłącznie na turbinę, ale ziarnko do ziarnka.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Ja mam mapę wgraną więc już nic mi nie da czas do 100, mam wrażenie, że silnik inaczej pracuje po chemi, ale właśnie miałem napisać post odnośnie dpfu bo dziś znowu miałem wypalanie, włączyło się po 200km, nie była to jazda po mieście, odcinki po 25-30km, jednak wypalanie trwało krótko, może odcinek 5km, ale było to już w mieście, i tak się zastanawiam czy może być opcją, że jakiś czujnik okłamuje ale tylko czasem powiedzmy, no wyskoczy jakąś wartość, że jest zapchany i zaczyna wypalanie, ale szybko kończy bo po chwili odczytuje, że jest ok, ewentualnie ciekawe czy może przerwać wypalanie z uwagi na jazdę w mieście tzn niska prędkość, stawanie/ruszanie (druga opcja wydaje mi się raczej mało prawdopodobna). Zaznaczę jeszcze raz, że po założeniu wymytego dpfa po 100km wlaczylo się wypalanie, co i tym sądzicie?

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    128
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    U mnie w trakcie jazdy po mieście też sie wypala i nic mu nie przeszkadza. Jak zaczął to skończył. Zawsze możesz poratować sie częściami używanymi. Spróbować od czujnika różnicy ciśnień.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Tak zrobię, poszukam używanego czujnika i zobaczmy co będzie ztego


 
Strona 2 z 10 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Silnik 2.4 jtdm fiat croma
    Napisany przez marwojcin na forum Kupię
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-01-2022, 16:51
  2. Fiat Croma 1,9 JTDM 150KM
    Napisany przez Capsel na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-02-2021, 19:37
  3. Pęknięta obudowa alternatora, Fiat Croma 1.9 JTDm
    Napisany przez Igorex na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-06-2020, 11:43
  4. Fiat Croma 1,9 jtdm 150KM 2010 manual
    Napisany przez falkon77 na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-11-2018, 19:12
  5. Croma 1.9/2.4 JTDm
    Napisany przez ysiek na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2015, 13:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl