Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 44 z 44
Like Tree4lubi to!

Temat: Czyszczenie EGR i dolotu a spalanie  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Tak czy inaczej, umówiłem się na usunięcie klap wirowych, termin za 3 tygodnie więc będę cierpliwie czekał... W między czasie EGR do zrobienia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Szczerze mówiąc czyszczenie EGR zajęło mi całe 60 minut wraz z odkręceniem, wyczyszczeniem zaślepieniem ( częściowym ) i skręceniem. Miła przyjemna robota. Użyte narzędzia to klucz 10 oraz 13, poza tym nic więcej. Z ciekawostek - moja Croma posiadała już zaślepkę częściową EGR ( tą z 4 dziurami ). Sam zawór był w zaskakująco dobrym stanie, w miarę czysty część elektryczna - mam na myśli ten dydek od elektromagnesu - chodziła bez problemu i w pełnym zakresie ruchów. Zaślepkę wymieniłem na nową, dołożyłem również tą z 3 otworami na wlocie do EGR i co ciekawe komputer nie pokazał żadnego błędu. Odczucia ( subiektywne ) co do jazdy? - myślę że na dole jest delikatnie lepiej nie zauważyłem szarpania w okolicy 2 tyś obrotów, natomiast najbardziej zaskoczyło mnie to że powyżej 2 tyś obrotów auto dostało dużego wigoru i ciągnie do przodu jak szalone. Za półtora tygodnia żegnamy klapy wirowe, zobaczymy jak będzie wtedy.

  4. #33
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,491
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał placuszek Zobacz post
    Za półtora tygodnia żegnamy klapy wirowe, zobaczymy jak będzie wtedy.
    Idziesz w dobrym kierunku, będziesz zadowolony wiem po sobie
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Chyba, że ich już nie ma, zaślepki na EGR też się nie spodziewałem, a była. Powiedz mi jak ze spalaniem po amputacji klap?

  6. #35
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,491
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Ja mam automat, obecnie średnie spalanie według komputera to 6,8 z tym że jeżdżę dość dynamicznie. Najważniejsze że Cromka zbiera się od samego dołu, a wyprzedzanie to sama przyjemność
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Auto na kastracje klap oddane, w przeprosinach za dlugi termin oczekiwania dostałem hamowanie auta gratis jutro będzie wiadomo ile kuni zdechł przez 9 lat

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Klapy usunięte. Info z rozmowy telefonicznej. Kolektor nie był super mocno zasyfiony, jedna klapa była urwana ale nie mogli jej namierzyć, stwierdzili że jest szansa, że gdzieś się tam przetopiła. Zrobili pomiar na hamowni i wyszło ze auto ma 161 koni i 340 momentu, czyli teoretycznie więcej niż fabryka dała. Jednocześnie dali info że turbo późno wstaje czego przyczyną jest jakaś nieszczelność w okolicy kolektora wydechowego a turbiny, kazali zrobić.

    Co o tym myślicie?

  9. #38
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Obawiam się, że ta klapa gdzieś tam siedzi

  10. #39
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,430
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Pewnie siedzi tak jak u mnie siedziała nad zaworem ( a na którym tłoku ? U mnie ostatni czyli ten najbliżej skrzyni/sprzęgła )
    Nic się nie przetopi a bez endoskopu nikt jej nie znajdzie w głowicy nad zaworem... Jest nierdzewna więc jak wpadnie pod zawór lub do cylindra to tak ten tego ...... @#@!#%!@#%
    Masz tykająca bombę ...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Pewnie siedzi tak jak u mnie siedziała nad zaworem
    A w jaki sposób została wyciągnięta?

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał bohomex3 Zobacz post
    Klapki to, klapki tamto. Siedzi, nie siedzi. Nie lepiej kupić benzynę i mieć spokój?
    Jeśli chodzi o silniki benzynowe w Cromie to chyba nie...
    Capsel lubi to.

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    @bohomex3
    Ale ten 1,8 nie jedzie, i pali jak smok.Po za tym jak sie usunie klapy to ten diesel nie sprawia problemów.
    Capsel i Maxi lubią to.

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    123
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Cytat Napisał bohomex3 Zobacz post
    Klapki to, klapki tamto. Siedzi, nie siedzi. Nie lepiej kupić benzynę i mieć spokój?
    A myślisz, że w silnikach benzynowych nie ma klapek ? Otóż też są (nie mówię tu o benzynie, która siedzi w cromie).

  15. #44
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,430
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    No niestety nie jest to proste i mi zajęło dwa dni bez zdejmowania głowicy. Oczywiście niezbędny jest endoskop ( opisywałem i załączałem zdjęcia https://fiatklubpolska.pl/domains/fi...dziwac-39715/9 ) Klapka jest nierdzewna więc jeśli odpadnie to zazwyczaj zostanie otwór po jednym z nicie.. w ten otwór należy włożyć drucik który będzie wygięty w formie haczyka ( ale nie dokładnie haczyka -> zaostrzony drucik ... kilka mm prostego drucika następnie 1/2 kółka i dalej prosty drucik miedziany w osi ) i tak manipulować klapką aby ułożyła się poziomo i wyszła z za zaworu Pionowo nie wyjdzie - nie zmieści się. Czasami tak mi wpadała za zawór że gdyby nie świadomość, ze ona tam jest to bym jej nie znalazł... Same nity są stalowe/przyciąga je magnes ale sa na tyle małe że magnesik neodymowy nie daje rady.. poza tym zawór również jest stalowy i trudno to wyciągnąć.. Mam klapkę więc zrobię tobie zdjęcie jak to powinno wyglądać

    Nic tak mnie nie ucieszyło jak wyciągnięcie tej klapki.... prawie jak wygrana w totku
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 07-09-2018 o 09:33
    Capsel lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Czyszczenie dolotu w 1.9 multijet Idea
    Napisany przez Turek na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-07-2018, 00:41
  2. Rura dolotu Bravo HGT
    Napisany przez kevas093 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-11-2017, 15:09
  3. Modyfikacja dolotu powietrza
    Napisany przez martinez na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 13-02-2015, 11:12
  4. Brak dolotu
    Napisany przez Gardziel na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 05-11-2013, 13:27
  5. Buczenie z dolotu (Bravo 1.8 16V)
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-10-2011, 23:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446czyszczenie-egr-i-dolotu-spalanie-41713

wypalanie sadzy z dolotu fiat croma

spalanie po czyszczeniu dolotu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl