Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 44
Like Tree4lubi to!

Temat: Czyszczenie EGR i dolotu a spalanie  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    31
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009

    Czyszczenie EGR i dolotu a spalanie

    Witam.
    Powoli zbliża się czas wymiany rozrządu ( 1.9 JDT 150 km ) i zastanawiam się nad czyszczeniem EGR oraz kolektora dolotowego. Czytałem na forum że aby zdjąć kolektor i go wyczyścić trzeba ''zablokować'' rozrząd wiec samemu tego nie zrobię natomiast myślę, że z EGR poradził bym sobie bez większego problemu. Pomysł odnośnie czyszczenia wpadł mi do głowy w związku ze zbyt wysokim spalaniem miasto ok 9l/100km , trasa autostrada ok 140km/h na tempomacie ok 8l/100km ( jak mi się wydaje, ale być może przesadzam )... Myślę jeszcze nad dołożeniem częściowej zaślepki do EGR ponieważ jest wyczuwane szarpanie pomiedzy 1800 a 2000 obrotów i ponoć to pomaga. Zatem powiedzcie mi czy:
    1) wyczyszczenie EGR oraz dolotu może obniżyć spalanie
    2) ewentualnie czy można to zrobić bez blokowania rozrządu tak aby nic nie zepsuć
    3) dołożenie zaślepki częściowej ma wpływ na spalanie

    Croma FL 2009, kolektor dolotowy z tworzywa, przebieg ok 185 kk
    Ostatnio edytowane przez placuszek ; 12-07-2018 o 17:07



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    59
    Postów
    1,376
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał placuszek Zobacz post
    dołożenie zaślepki częściowej ma wpływ na spalanie
    W mojej Cromce jest założona zaślepka i spalanie na trasie przy średniej 140 km w automacie jest około 7 litrów, Cromka zbiera się od samego dołu. Moim zdaniem powinno poprawić prace silnika oraz zmniejszyć spalane.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    29
    Postów
    91
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Z moich obserwacji stwierdzam, że przy normalnej jeździe po mieście ciężko zejść poniżej 9l przynajmnien w automacie. No chyba, że z moją jest coś nie tak. Jeżeli chodzi o trasy to faktycznie trochę wysokie to spalanie. Dołożenie zaślepki powinno trochę pomóc, aczkolwiek moim zdanie jeżeli będziesz robił kompleksowe czyszczenie dolotu i EGR to chyba najlepiej wsadzić cała zaslepke i wylrogramowac ten badziew.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Kolego ja tobie radzę zastanów się nad wywaleniem klap wirowych z kolektora zanim będzie za późno... twój przebieg wskazuje że już niebawem możesz się tego spodziewać... mi klapa urwała sie przy 165 tyś i fartem nie wpadła do cylindra..... a wtedy spalanie będzie mało istotnym problemem..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    122
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Jeśli chodzi o kolektor, to jest kupa roboty (jeśli chcesz go całkiem wyciągnąć) co wiąże się z odkręcaniem pompy cr a co za tym idzie zdjęciem paska rozrządu. Co do egr, to nie widzę problemu z czyszczeniem. A co do czyszczenia i spalania, ja po grubym czyszczeniu (wyciągnięcie kolektora i egr- kolektor z mazią ok 1cm a egr zabity na amen) nie odczułem żadnej różnicy w spalaniu.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Fiacikowo Zobacz post
    Jeśli chodzi o kolektor, to jest kupa roboty (jeśli chcesz go całkiem wyciągnąć) co wiąże się z odkręcaniem pompy cr a co za tym idzie zdjęciem paska rozrządu. Co do egr, to nie widzę problemu z czyszczeniem. A co do czyszczenia i spalania, ja po grubym czyszczeniu (wyciągnięcie kolektora i egr- kolektor z mazią ok 1cm a egr zabity na amen) nie odczułem żadnej różnicy w spalaniu.
    Zdjęcie pompy nie wymaga zdjęcia paska rozrządu.. wystarczy koło pompy przykręcić do korpusu
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    122
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Zgadza się, mój błąd. Koło przykręca się do podstawy pompy a pasek na „trytytki” do koła. Trochę problemu u mnie było z odkręcaniem podstawy pompy (bez tego nie dało się wyciągnąć kolektora).

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    31
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Zastanawiam się czy problem urywajacych się klap dotyczy kolektora z tworzywa w takim samym stopniu jak tego z aluminium? Ew jak sprawdzić mając ten z tworzywa czy jest ok? W sensie czy klapy są jeszcze ruchome?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    122
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Podobno bardziej urywają się w tym z tworzywa... Do weryfikacji tylko wyjecie kolektora.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    31
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    W takim razie pytanie, czy po całkowitym zaslepieniu EGR i wywaleniu klap wirowych nie wzrośnie spalanie? Po przejrzeniu forum Alfy i Fiata zadnia w tej kwestii są podzielone... Jak myślicie?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    38
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Ja mam z alu, klapy wywalone egr ok. Spalanie 6,8 na 1500 km

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał placuszek Zobacz post
    W takim razie pytanie, czy po całkowitym zaslepieniu EGR i wywaleniu klap wirowych nie wzrośnie spalanie? Po przejrzeniu forum Alfy i Fiata zadnia w tej kwestii są podzielone... Jak myślicie?
    Tak jak napisałes ... zdania sa podzielone

    Ja jestem zdecydowanym przeciwnikiem wywalania/ zaślepiania całkowitego EGR-a. Wystarczy jedynie poprawnie go wyczyścić i przeszlifować rdzeń cewki i to zabieg na kilkadziesiąt tys km.. ( 40-50 ) i oczywiście obowiązkowo zaślepka częściowa z otworkami
    Mam wywalone klapy i nie zauważyłem po wywaleniu wzrostu spalania ani innych złych objawów..

    Moje realne spalanie za ostatnie 100 tyś km to 6,16 litra/100 a za ostatnie 2 tys km po wywaleniu klap nawet poniżej tej wartości... ale zobaczę zaraz w wakacje jak zrobię kilka tys km ...

    tu można zobaczyć:
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 14-07-2018 o 08:34
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    113
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    placuszek - po zakupie cromy pierwsze co zrobiłem to usunąłem klapy - dla świętego spokoju. Miałem 190 tysięcy na liczniku. Oczywiście czekając na mechanika zrobiłem około tysiąc kilometrów. EGR był już zaślepiony blaszką z dziurkami Po usunięciu klap nie zauważyłem różnicy w przyspieszaniu ani w spalaniu. Średnie zużycie cały czas oscyluje w okolicach 6,8 - 6,9 litra. Oczywiście po mieście 8-9 a traska tak 5,9 - 6,5 (zależy od prędkości). Jedyna różnica jaką zauważyłem po wywaleniu klap to wrażenie (akustyczne) że silnik leciutko nierówno pracuje (falują obroty) kilka minut po uruchomieniu zanim się nagrzeje. Ale tak jak napisałem - jest to wrażenie bardziej na słuch - bo obrotomierz stoi w miejscu i nie skacze.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    31
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Ok, czyli ważna informacja dla mnie - wywalenie klap nie wiąże się z koniecznością wywalenia EGRa. Tego wyczyszcze i częściowo zaslepie samemu bo z tym sobie poradzę. Pozostaje kwestia znalezienia mechanika który to zrobi i nie spier.... sprawy . Co do falowania do zauważyłem że też tak mam po odpaleniu zanim silnik się nagrzeje, tylko słychac jak by falowal ale obrotomierz stoi

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Z drugiej strony pytanie - czy macie namiar na kogoś w Wielkopolsce kto dobrze wywali klapy wirowe?

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    455
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    placuszek, jeśli nie masz dwu lewych rąk, to wymienisz sam kolektor.
    Tutaj pokazywałem fotki jak w naszje cromie wyglądał po 150 tys km, bo był juz wymieniany przez poprzedniego własciciela przy 120 tys km, auto ma obecenie 272 tys km.
    http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-4...46/#post335281


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Czyszczenie dolotu w 1.9 multijet Idea
    Napisany przez Turek na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-07-2018, 00:41
  2. Rura dolotu Bravo HGT
    Napisany przez kevas093 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-11-2017, 15:09
  3. Modyfikacja dolotu powietrza
    Napisany przez martinez na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 13-02-2015, 11:12
  4. Brak dolotu
    Napisany przez Gardziel na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 05-11-2013, 13:27
  5. Buczenie z dolotu (Bravo 1.8 16V)
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-10-2011, 23:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wypalanie sadzy z dolotu fiat croma

spalanie po czyszczeniu dolotu

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl