Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    203
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005

    Czyszczenie dolotu w 1.9 multijet Idea

    Chodzi o auto rodziców. W zimę przy -15 wyplulo olej przez tłumik. Chcę wyczyścić dolot i odmy.
    Ile ich tam jest i na co zwrócić uwagę?
    Wymienię od razu termostat bo nie dogrzewa silnika. Którędy spuścić płyn chłodniczy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,358
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Turek Zobacz post
    Chodzi o auto rodziców. W zimę przy -15 wyplulo olej przez tłumik. Chcę wyczyścić dolot i odmy.
    Ile ich tam jest i na co zwrócić uwagę?
    Wymienię od razu termostat bo nie dogrzewa silnika. Którędy spuścić płyn chłodniczy?
    Jeśli termostat nie pracuje to silnik był niedogrzany a więc woda, która zawsze zebrała się w komorze silnika nie odparowała i zamarzła i poszło... więc to w pierwszej kolejności należy zrobić i niech silnik dojdzie do normalnych parametrów pracy ( temperatura )... Ja polecam termostat tylko firmy: "Behr"
    Jeśli chodzi o płyn to jeśli jest taka sama chłodnica jak w Cromie to masz kranik po lewej stronie ( od strony pasażera ) na samym dole chłodnicy.
    Odma nie wiem jaka jest u ciebie ale przed zabawą z nią zaopatrzyć się w opaski zaciskowe - skręcane o odpowiedniej średnicy...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    w Cromie to masz kranik po lewej stronie ( od strony pasażera ) na samym dole chłodnicy.
    A moja nie ma kranika i zdejmowałem wąż na dole.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    203
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Termostat wymieniony. Ciezka sprawa. Trzeba np. Odkręcić chłodnice gazów z egr. Dużo pisać.
    Wcześniej po 3.5 rys obr wyrzucalo błąd i później brak mocy.
    Wyczyscilem czujnik ciśnienia w koleltorze dolotowym bo kulka sadzy tam była. Dalej to samo.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Przydało się bardzo dużo opasek zaciskowych. Wszystko było w oryginale.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,358
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Turek Zobacz post
    Termostat wymieniony. Ciezka sprawa. Trzeba np. Odkręcić chłodnice gazów z egr. Dużo pisać.
    Wcześniej po 3.5 rys obr wyrzucalo błąd i później brak mocy.
    Wyczyscilem czujnik ciśnienia w koleltorze dolotowym bo kulka sadzy tam była. Dalej to samo.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Przydało się bardzo dużo opasek zaciskowych. Wszystko było w oryginale.
    Jeśli wyrzuca błąd po przekroczeniu 3,5 tys obrotów to prawdopodobnie jest to błąd związany z przeładowaniem turbiny ( zbyt wysokie ciśnienie w kolektorze ). Wina zazwyczaj jest po stronie turbiny i zapieczonych kierownic lub układem sterującym podciśnieniem... Warto sprawdzić czy gruszka przy turbinie steruje cięgnem oraz przeczyścić auto -> jakaś trasa na autostradzie . Niedogrzany silnik tez niestety niekorzystnie wpływa na wydzielanie się dużej ilości sadzy która osiada na łopatkach turbiny i zakleja je.... . Warto tez przy okazji dokładnie EGR przeczyścić... bo również mocno musi być zalepiony...
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 28-06-2018 o 13:31
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Jesteśmy 3 włacicielm cromy, w teorii kolektor byl zmieniany 150 tys km temu.
    Na dzień dzisiejszy wygląda tak
    https://youtu.be/M_LDs9iGz9c
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    • Typ Pliku: jpg 1.jpg (88.4 KB, 11 pobrań)
    • Typ Pliku: jpg 2.jpg (67.6 KB, 10 pobrań)
    • Typ Pliku: jpg 3.jpg (75.2 KB, 11 pobrań)
    • Typ Pliku: jpg 4.jpg (84.0 KB, 10 pobrań)
    Dołączone pliki Dołączone pliki

  8. #7
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    wywal egr-a , wywal klapy a nagaru nie będziesz miał


 

Podobne tematy

  1. Czyszczenie zaworu EGR w Bravo 1.6D multijet.
    Napisany przez romario4 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 10-12-2023, 22:05
  2. Rura dolotu Bravo HGT
    Napisany przez kevas093 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-11-2017, 15:09
  3. kasowanie inspekcji w fiat idea 1,3 multijet
    Napisany przez dudu51 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-09-2014, 11:44
  4. Brak dolotu
    Napisany przez Gardziel na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 05-11-2013, 13:27
  5. Buczenie z dolotu (Bravo 1.8 16V)
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-10-2011, 23:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl