Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    199
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005

    Czyszczenie dolotu w 1.9 multijet Idea

    Chodzi o auto rodziców. W zimę przy -15 wyplulo olej przez tłumik. Chcę wyczyścić dolot i odmy.
    Ile ich tam jest i na co zwrócić uwagę?
    Wymienię od razu termostat bo nie dogrzewa silnika. Którędy spuścić płyn chłodniczy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    904
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Turek Zobacz post
    Chodzi o auto rodziców. W zimę przy -15 wyplulo olej przez tłumik. Chcę wyczyścić dolot i odmy.
    Ile ich tam jest i na co zwrócić uwagę?
    Wymienię od razu termostat bo nie dogrzewa silnika. Którędy spuścić płyn chłodniczy?
    Jeśli termostat nie pracuje to silnik był niedogrzany a więc woda, która zawsze zebrała się w komorze silnika nie odparowała i zamarzła i poszło... więc to w pierwszej kolejności należy zrobić i niech silnik dojdzie do normalnych parametrów pracy ( temperatura )... Ja polecam termostat tylko firmy: "Behr"
    Jeśli chodzi o płyn to jeśli jest taka sama chłodnica jak w Cromie to masz kranik po lewej stronie ( od strony pasażera ) na samym dole chłodnicy.
    Odma nie wiem jaka jest u ciebie ale przed zabawą z nią zaopatrzyć się w opaski zaciskowe - skręcane o odpowiedniej średnicy...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    w Cromie to masz kranik po lewej stronie ( od strony pasażera ) na samym dole chłodnicy.
    A moja nie ma kranika i zdejmowałem wąż na dole.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    199
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Termostat wymieniony. Ciezka sprawa. Trzeba np. Odkręcić chłodnice gazów z egr. Dużo pisać.
    Wcześniej po 3.5 rys obr wyrzucalo błąd i później brak mocy.
    Wyczyscilem czujnik ciśnienia w koleltorze dolotowym bo kulka sadzy tam była. Dalej to samo.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Przydało się bardzo dużo opasek zaciskowych. Wszystko było w oryginale.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    904
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Turek Zobacz post
    Termostat wymieniony. Ciezka sprawa. Trzeba np. Odkręcić chłodnice gazów z egr. Dużo pisać.
    Wcześniej po 3.5 rys obr wyrzucalo błąd i później brak mocy.
    Wyczyscilem czujnik ciśnienia w koleltorze dolotowym bo kulka sadzy tam była. Dalej to samo.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Przydało się bardzo dużo opasek zaciskowych. Wszystko było w oryginale.
    Jeśli wyrzuca błąd po przekroczeniu 3,5 tys obrotów to prawdopodobnie jest to błąd związany z przeładowaniem turbiny ( zbyt wysokie ciśnienie w kolektorze ). Wina zazwyczaj jest po stronie turbiny i zapieczonych kierownic lub układem sterującym podciśnieniem... Warto sprawdzić czy gruszka przy turbinie steruje cięgnem oraz przeczyścić auto -> jakaś trasa na autostradzie . Niedogrzany silnik tez niestety niekorzystnie wpływa na wydzielanie się dużej ilości sadzy która osiada na łopatkach turbiny i zakleja je.... . Warto tez przy okazji dokładnie EGR przeczyścić... bo również mocno musi być zalepiony...
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 28-06-2018 o 13:31
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    455
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Jesteśmy 3 włacicielm cromy, w teorii kolektor byl zmieniany 150 tys km temu.
    Na dzień dzisiejszy wygląda tak
    https://youtu.be/M_LDs9iGz9c
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    • Typ Pliku: jpg 1.jpg (88.4 KB, 11 pobrań)
    • Typ Pliku: jpg 2.jpg (67.6 KB, 10 pobrań)
    • Typ Pliku: jpg 3.jpg (75.2 KB, 11 pobrań)
    • Typ Pliku: jpg 4.jpg (84.0 KB, 10 pobrań)
    Dołączone pliki Dołączone pliki

  8. #7
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    wywal egr-a , wywal klapy a nagaru nie będziesz miał


 

Podobne tematy

  1. Czyszczenie zaworu EGR w Bravo 1.6D multijet.
    Napisany przez romario4 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 09-02-2019, 21:01
  2. Rura dolotu Bravo HGT
    Napisany przez kevas093 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-11-2017, 15:09
  3. kasowanie inspekcji w fiat idea 1,3 multijet
    Napisany przez dudu51 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-09-2014, 11:44
  4. Brak dolotu
    Napisany przez Gardziel na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 05-11-2013, 13:27
  5. Buczenie z dolotu (Bravo 1.8 16V)
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-10-2011, 23:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl