Hehe przecież pisałem , że jak będę miał problemy to wywalę to co ten 5w30 nie nadaje się? Czy 15 tyś mogę się na nim przekulać?
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Hehe przecież pisałem , że jak będę miał problemy to wywalę to co ten 5w30 nie nadaje się? Czy 15 tyś mogę się na nim przekulać?
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
CZARNY DIABEŁ [color=#FF0000]2.0 M-JET SPORT [/color] [color=#FF0000]213,9 KM[/color] [color=#FF4000]POWERED BY DYNO.PL[/color]
skoro juz zalales to przewal interwal i zmien po nalocie (albo skroc interwal z 15 na 10 i zmien po 10kkm), 5w40 ma lepsze parametry ochrony silnika, a w30 skupia sie na dpf, do auta po remapie gdy juz masz dpf off warto jednak lac normalny w40
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Nigdy procesu wypalania nie przerwałem , wyglądało to następująco stoję sobie w korku , wskazówka temp silnika na środku , wentylator zaczynał chodzić na drugim biegu , wskazówka obrotów lekko falowała o 100 obr tak było w ostatnich tygodniach , jak na początku użytkownia mi się wypalał obroty nie falowały , 3 tygodnie przed wywaleniem filtra zrobiłem trasę do Warszawki autostradą jak dojechałem do bramki to nawet słyszałem ,że mi się wypalał także z filtrem już chyba było naprawdę źle.
CZARNY DIABEŁ [color=#FF0000]2.0 M-JET SPORT [/color] [color=#FF0000]213,9 KM[/color] [color=#FF4000]POWERED BY DYNO.PL[/color]
Coś kręcisz...
Wspomniana przez Ciebie WHO apeluje u usunięcie z drogi TWOJEGO AUTA BEZ DPF : Masz diesla? Masz pecha. Te silniki zabijają... - Motoryzacja w INTERIA.PL
Fragment z artykułu: "Chociaż raport WHO nie ma żadnej mocy sprawczej, można traktować go jako apel do polityków o stworzenie regulacji prawnych, które pozwoliłyby wyeliminować z dróg starsze pojazdy, pozbawione nowoczesnych rozwiązań ograniczających emisję, jak chociażby filtr cząstek stałych."
Diesle BEZ DPF wypuszczają sadzę i nanocząsteczki, które zawierają związki rakotówrcze. DPF przechwytuje zdecydowaną większość zanieczyszczeń i wypala to w bezpiecznym procesie. To Twój wjazd na osiedle i do garażu ciągnie za sobą chmurkę rakotwórczej sadzy.
Zakładając, że nanocząsteczki w niewielkiej częsci przechodzą przez sito DPF, oczywistym jest że auto bez DPF również je wytwarza w tym samym stopniu i cały czas emituje w tych samych ilościach. Różnica jest taka, że w aucie bez DPF nic nie próbuje tego zatrzymać.
Polecam naukowy artykuł: http://forschung.ti.bfh.ch/fileadmin...staub_NP_E.pdf
Istotny fragment: "Medical effects of nanoparticles are already
evident, almost univocal in the profession, and hence even recently as such designated by the
WHO (World Health Organisation). At present particle filters constitute the only method to
eliminate this component almost entirely. "
tłumacząc na szybko:
"Wpływ nanocząsteczek na zdrowie jest ewidentny, nieomal jednogłośnie wyrażany w branży i skutkiem tego nawet ostatnio określony przez WHO. Obecnie filtry cząstek stałych są jedyną metodą eliminującą ten składnik nieomal w całości".
Łatwiej było zdecydować się na zakup auta bez DPF, bo było tańsze i mniej kłopotliwe (kupując nowe w Polsce też bym tak wybrał). Nie rób jednak zasłony dymnej wokół tego (z sadzy ) opisując nieprawdziwe fakty o tym rozwiązaniu.
pzdr
Ostatnio edytowane przez mrozek ; 03-06-2013 o 12:54
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
no tak ale 2.0 nie występuje bez filtra , był tylko 1.9 bez.
CZARNY DIABEŁ [color=#FF0000]2.0 M-JET SPORT [/color] [color=#FF0000]213,9 KM[/color] [color=#FF4000]POWERED BY DYNO.PL[/color]
Croma jest moim pierwszym autem z DPF. Kiedy ją kupowałemzyłem komputer i filtr był w 79% wypełniony. Wypalanie zaczeło się podczas testów w mieście. Temperatura otoczenia była ok. 0 stopni. By uzyskac odpowiednią temperaturę komputer uruchomił dodatkowe ogrzewanie (Eberspacher) - patent znany z Opla Vectry i Signum (rodzina Cromy). Jeśli zobaczysz kiedyś zimą dymiącą spod maski Vectrę to znaczy, że mu się ogrzewanie dodatkowe załączyło - możliwe, że w związku z wypalaniem DPF. Ople mają to ustrojstwo z przodu, Croma ma to z tyłu przy tłumiku.
Wróciłem na plac, a Croma konkretnie wypalała DPF - dymiło na szaro jak przy wymuszonym (pewnie razem z tym ogrzewaniem). Wracając do domu podymiła jeszcze trochę i kiedy wróciłem do domu DPF wskazywał jakieś 10% wypełnienia.
Od tego czasu (zrobiłem 3 tys km) DPF nigdy nie wypalał się w ten sposób. Udaje mi się przelecieć obwodnicą/autostradą co jakiś czas i nawet nie zauważam kiedy to się dzieje.
Szkoda, że nie ma wskaźnika wypełnienia DPF, lub choćby lampki informującej o konieczności stworzenia mu warunków do wypalenia.
No cóż... pożyjemy zobaczymy :-)
pzdr
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
To prawda - kolega TOD miał wybór.
pzdr
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Ja 3 lata jeździłem z filtrem , codziennie jakieś 80km trasy i były spokój , teraz pracodawca zapewnia mi transport także samochód zaczął robić krótkie odcinki po mieście i zaczęły się problemy.
CZARNY DIABEŁ [color=#FF0000]2.0 M-JET SPORT [/color] [color=#FF0000]213,9 KM[/color] [color=#FF4000]POWERED BY DYNO.PL[/color]
To i ja podzielę się z Kolegami moimi (niewielkimi z racji krótkiego czasu) doświadczeniami z DPFem. Bronisław jest moim pierwszym dieslem i dodatkowo "dociążonym" DPFem. Jechałem obejrzeć ten samochód raczej z ciekawości bo celowałem w 1.4 T-Jet. Gdy okazało się, że rydwan warty jest zachodu (szczególnie przypadł mi do gustu moment obrotowy osiągany przy niewielkich obr/min bo jest to wartość na którą zwracam większą uwagę niż na moc max) zdecydowałem się na ON czym uczyniłem wielką radość wszystkim znajomym, którzy znali moje podejście do diesla. Wychodziłem z założenia, że jak nie będę zadowolony to sprzedam i upewniony w miłości do benzyny poszukam T-Jeta. Pojeździłem trochę (3,5 tys w ok 6 tyg) i jestem bardzo zadowolony. Fakt po mieście ciężej niż Pb ale w trasie MIODZIO. I nie chodzi mi tylko o spalanie (które po Stilo 1,6) wydaje mi się śmieszne np. miasto 6.8 - 7,2l/100 km ale o dynamikę i elastyczność. Ale do tematu-tak jak pisałem przekulałem 3,5 tys km w stos 1/3 trasa 2/3 miasto i ... jak do tej pory DPF znam tylko z kontrolki którą widzę przy odpalaniu. Sprawdzam olej regularnie (taki OLDSCHOO'owy nawyk) i nie rośnie. Fakt do pracy mam ok 20 km (min Trasa Łazienkowska, Wisłostrada),które rano przelatuję raczej płynie to powrót tą samą trasą ale prawie cała droga to korek (min. znany tunel na Wisłostradzie) i tak jak pisałem (ODPUKAĆ!!!!!) nie wiem nic o DPFie. Staram się jeździć normalnie nie jak "dryndziarz" ale nie jak "miszcz prostej". Zobaczymy jek mnie "zeżli" to go wykastruje, zrobię mały Chip, wytnę EGR i będę się dalej cieszył, ale do tego czasu używając terminologii pokerowej SPRAWDZAM go.
Co rozumiesz przez "nie rośnie"?
Kazdy DPF napelnia się do ok. 80% i komputer podejmuje probe wypalenia. Mialem ostatnio 89% i normalnie sie wypalil. Nie istnieje dpf, ktory nie "rosnie" :-)
Pzdr
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Poziom oleju - bo o nim pisałem, jest taki sam jak po wymianie czyli prawie max (dolali trochę więcej niż prosiłem bo zawsze zalewałem tak na 3/4 stanu). Z tego co wiem jednym z pierwszych objawów "kulejącego" wypalania DPFa jest podnoszący się poziom oleju, do którego dostaje się nie spalony ON. Nie pisałem o DPFie, że nie rośnie tylko o poziomie oleju.
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Silnik bez dpf-a emituje bardzo mało nanocząsteczek sadzy z dpf emituje tylko i wyłącznie nanocząsteczki - nie zatrzymuje ich lecz produkuje podczas wypalania. Sadza w większych cząsteczkach jest zatrzymywana na śluzówce nosa itp. następnie zostaje wydalona z organizmu (tak się dzieje od czasu odkrycia ognia). Organizm nie jest w stanie wychwycić nanocząsteczek - co one wywołają w przyszłości gdy zgromadzą się w zwierzętach i roślinach ?.
Niestety nie. Przeczytaj to co napisalem + odnosniki. DPF zatrzymuje nanoczasteczki wytwarzane przez silnik diesla. Podałem Ci stanowisko WHO, jest sprzeczne z tym co napisales.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
PS: Podaj zrodlo swojej wiedzy, daj do poczytania jakies materialy o tym.
Pzdr
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p