Jak znajdziesz fachową firmę, która się tym zajmuje to już będą wiedzieli co robić. Moim zdaniem lepiej "grzebnąć w ECU".
Jak znajdziesz fachową firmę, która się tym zajmuje to już będą wiedzieli co robić. Moim zdaniem lepiej "grzebnąć w ECU".
Tylko czy przy naprawie jakiejś mechanik przypadkiem coś nie przestawi w kompie i będzie lipa?
Zwykły "kowal" nie dotyka się do kompa, a i samo przestawienie w nim nie jest takie proste - to nie PC, że coś naciśniesz i wytniesz jakiś plik. Ale każdą ingerencję w EUC mususz zlecić dobrej sprawdzonej firmie. W dobie internetu ze znalezieniem (szczególnie w Poznaniu lub Wielkopolsce) dobrej firmy nie będziesz miał problemu.
Najlepiej trafić na silnik, który wychodził w wersji bez dpf i wgrać od niego soft, wydaje mi się, że będzie najlepiej. A żeby to zrobić trzeba mieć trochę pojęcia (nie wystarczy FES itp.) więc byle kto się za to nie powinien brać (a przynajmniej mam taką nadzieję ).
A tak czysto teoretycznie,czy jest opcja że mechanik grzebiąc w kompie cofnie np te ustawienia że nie ma DPFu i wtedy co? znów wybulić się trzeba w zakładzie wycinającym filtr? trochę głupie może pytanie ale tak mnie zastanowiło to ostatnio![]()
Święta prawda. Trzeba szukać firmy, która wie co i jak zrobić - "kowal" nawet najlepszy przy nowoczesnych dieslach to za mało. Poniżej link dla Kolegi Poznańczyka z Grodu LECHA firmy, która (chyba bo nie sprawdzałem) wie co robi
Usuwanie DPF - Filtr cząstek stałych, DPF serwis.
Tak do całości co sądzicie Panowie o tym
Bezobsługowy DPF
Dziękuję kolego Abramsik,już wcześniej trafiłem na nich,gdzieś nawet ktoś ich polecał nie wiem czy na tym forum...
Jak ktoś ma z tym problem to po prostu się dpf wycina i modyfikuje soft w ecu przy czym jak się grzebie w sofcie głupotą jest nie podnieść mocy.
Filtr cząstek stałych to wynalazek podobny do azbestu. Wydziela on nanocząsteczki sadzy, które wnikają w organizmy żywe przez skórę, płuca, oczy, powodując nowotwory, choroby serca itp. Samochodu wyposażonego w dpf nie powinno się uruchamiać w garażu, parkingu podziemnym jak również w terenie zamieszkałym, czyli nie nadaje się do urządzeń mobilnych. Mam nadzieję że w końcu ktoś złoży pozew do Hagi i minią czasy tego wynalazku. Ciekawe czy dzięki niemu spaliny diesla trafiły do pierwszej grupy szkodliwości WHO ?.
Posiadam bravo bez filtra (fabrycznie) i była to świadoma decyzja - nie chciałem wpychać i wypychać auta z garażu.
Ja w środę wywaliłem filtr dpf i zaślepiłem egr. Ponad 3 lata jeździłem z tą ekologią czego 2 lata z chipem na na prawie 215 KM. Przez ostatnie pół roku robiłem tylko krótkie odcinki po mieście, filtr się wypalał nawet jak stałem w korku , nie pomogały wypady na obwodnicę. Teraz po usunięciu samochód jeszcze lepiej reaguje na gaz a po zaślepieniu egr nie ma tego efektu szarpnięcia w okolicach 1800 obr/min. Chipa robiłem u Goodhope w Pleszewie a ekologię wywaliłem w tuneforce.pl. Olej na jakim jeżdżę to selenia wr 5w30.
Wykresik :
http://img269.imageshack.us/img269/7...avo20zesta.jpg
Edit: spalanie spadło o jakieś 0,7 litra
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Ostatnio edytowane przez Mike Poznan ; 02-06-2013 o 09:26
CZARNY DIABEŁ[color=#FF0000]2.0 M-JET SPORT [/color] [color=#FF0000]213,9 KM[/color] [color=#FF4000]POWERED BY DYNO.PL[/color]
no nie moze byc, Mike Poznan wywalil dpf
zmien olej teraz na 5w40 bo przy braku dpf leciwe oleje 5w30 nie maja sensu zastosowania - ochrona dpf
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport