Z dawka będziesz miał problem bo jest na"jednopunktowym", więc tu już just ingerencja komputera.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
Z dawka będziesz miał problem bo jest na"jednopunktowym", więc tu już just ingerencja komputera.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
No właśnie tak nie do końca. Mi się też wydaje to logiczne ale jednak dużo ciepła ucieka przez pęd wiatru wpadający do komory silnika. U mnie termostat 100% sprawny a jednak chłodnicę na zimę zasłaniam bo szybciej łapie temperaturę. Tym bardzie, że ja jeżdzę raczej w trasie i tak przy np -10'C pęd zimnego powietrza 100km/h daje trochę w kość silnikowi..
Ja mam np. tak, że auto wystarczy że pochodzi z 2 minutki na postoju i od razi szybciej łapie temp.. Najgorszy jest ten pierwszy moment bo silnik zimny, Ty już jedziesz i chłodzisz silnik powietrzem i nie może się rozgrzać.. Wolę minutę poczekać, spryskać szyby odmrażaczem i dopiero jechać. Wtedy też szybciej przełączy się na gaz przez co od razu zacznie się też szybciej grzać
Nie ma takiej możliwości. Oszukasz kompa i zawyżysz mu odczyty z czujnika temp. to będą problemy z odpalaniem w ogóle i pracą..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
ruszaj od razu po uruchomieniu silnika nie czekaj aż się zagrzeje
Nie każdy jeździ stówą zaraz od wyjazdu z domu także podtrzymuje swoje
Dużo ludzi grzeje auta na postoju, dzięki temu szybciej jest ciepło ale więcej pali, także dla mnie bez sensu. Poza tym silnik na ssaniu podaje dużo benzyny i rozrzedza przez to olej, dlatego powinno się redukować ten czas...
rozgrzewanie auta na postoju jest sprzeczne z zasadami ecodrivingu jak i zasadami użytkowania współczesnych samochodów. auto szybciej się rozgrzewa przy obciążonym silniku czyli w trakcie jazdy, niż na postoju. co do kartonu przed chłodnicą, nie mam zdania. nie robiłem porównania z kartonem i bez kartonu przy identycznych temperaturach więc nie jestem w stanie obiektywnie stwierdzić, że kawałek kartonu włożony pomiędzy grill, a chłodnicę przynosi jakieś korzyści. mały obieg w samochodach z silnikami 1.6 i tak schowany jest za chłodnicą i za silnikiem czyli jest całkiem nieźle osłonięty przez pędem powietrza. jakby nie było, karton profilaktycznie założyłem
Ale chłodnica normalnie przepuszcza powietrze tak więc przelatuje przez nią i chłodzi cały silnik - od pokrywy zaworów do miski olejowej
Miejmy też na uwadze, że odpalając auto w takich niskich temp. nie mamy początkowo praktycznie smarowania. Chociażby z tego względu wolę aby tą minutę pochodził na wolnych, dosmarował się, olej rozrzedził i wtedy mogę jechać..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
ja tak samo robie nie ma tak że odpale i jade od strzałą - odpale poczekam ze 30-40 sekund i ruszam
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
wydaje mi się, że ta 1 minuta przy mocno minusowych temperaturach ma niewielki wpływ na konsystencję oleju. jedyny + to taki, że olej dotrze do górych partii silnika -oczywiście zależnie od oleju (syntetyk/pólsyntetyk/mineralny). u mnie tuż po odpaleniu przy temperaturze poniżej - 5 stopni słychać przez chwilę popychacze. trwa to niecałe 10 sekund. po tym czasie ustawiam nadmuchy, ściągam parę z przedniej szyby zapalam światła i w drogę. także też ok. minuty zmarudzę zanim wprawie koła w ruch za rok wypróbuję Castrol Magnatec. zobaczymy czy ta zachwalana przez niektórych formuła mikromolekuł utrzymujących się przez długi czas na poszczególnych elementach silnika pozytywnie wpłynie na pracę popychaczy tuż po odpaleniu zimnego silnika
Ostatnio edytowane przez boch ; 23-12-2012 o 13:02
u mnie popychacze słychac zaraz po odpaleniu przez moze 2 sekundy max a jeźdze na castrol magnatec 10W40
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
W 1.4 słychać wałek jak cyka
a nie czasem wtrysk cyka ?? Panowie, wracam do tematu, auto pali ogromne ilosci paliwa już nie tylko na ssaniu. Auto nie posiada instalacji gazowej a silnik to 1.4 12V i mam już dość serdecznie tego auta. Niby wszystko ok, czujki, sonda, monowtrysk ładnie pracuje. Nie mam juz pomysłów. Komputer zresetowałem poprzez odpięcie akumulatora i nie wiem co dalej robić. Dalej mnie skubie na benzynie, pali tyle ile mu zaleje , za 20 zł robie jakies 20 km i to przy delikatnej jeździe. Testy robie ciagle na koncówce baku, 20 zł 20 km, 50 zł 50 km 100 zł 100km. Pomóżcie cos.
najbardziej miarodajnym testem spalania jest zatankowanie "pod korek", przejechanie np. 100 km i ponowne tankowanie do pełna na tym samym dystrybutorze. zdaję sobie oczywiście sprawę, że taki test to spore obciążenie dla kieszeni. u Ciebie jednak nie ma LPG więc może warto się raz poświęcić. wskaźnik rezerwy nie jest zbyt dokładny. czasami wystarczy ostry zakręt i "rezerwa" gotowa
Hehe zatankowanie pod korek to chyba naturalny sposób sprawdzenia ile pali przecież tak czy inaczej będziesz musiał te paliwo zalać
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Tylko pod korek, najlepiej sprawdzić. i pompa musi mieć co zassać żeby się nie przytarła
Ile litrów ma bak w fiat bravo 1.4 12v 96 rok ?