Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 63
Like Tree1lubi to!

Temat: Fiat Bravo 1.4 12v - zbyt duze spalanie na "ssaniu"  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2012
    Skąd
    Kielce
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12v 75KM

    Fiat Bravo 1.4 12v - zbyt duze spalanie na "ssaniu"

    Witam wszystkich serdecznie.
    Ogólnie rzecz biorąc mam ten samochód od kilku miesięcy, włożyłem w niego naprawdę sporo serca, a także niestety troche pieniędzy. Jest z nim już wszystko w porządku oprócz tego ogromnego spalania....średnio 18l/100km (LPG) w cyklu miejskim, na benzynie dokladnie nie sprawdziłem ale jest bardzo podobnie, w związku z czym jeżdżę tylko na gazie. Teraz do rzeczy: w samochodzie byly sprawdzone wszystkie podzespoły jakie mogłyby mieć wpływ na spalanie (sonda lambda, wszystkie czujniki), na komputerze brak jakichkolwiek błędów, termostat wymieniony. TERAZ UWAGA: Zrobiłem ostatnio taki mały test: zatankowałem kilka litrów gazu i na rozgrzanym silniku (gdy obroty są już stabilne w granicach 900) "wyjeździłem" zatankowane paliwo ( w mieście, w trybie raczej dynamicznym)- rezultat: średnie spalanie 10,4l/100km- wynik bardzo mnie satysfakcjonujący......Po tym teście doszedłem do wniosku że mój fiat spala ogromne ilości paliwa na zimnym silniku, kiedy to obroty zaczynają się od 1500 i wraz z upływem czasu spadają do ok. 900...Teraz pytanie do Was drodzy forumowicze: czy da się w jakikolwiek sposó zmniejszyć te obroty zaraz po odpaleniu? W wielu samochodach na monowtrysku przecież jest tak, że obroty zaraz po odpaleniu spadaja na 900 i twardo się trzymają tej wartości;(. Jestem pewny, że te obroty rozwiązały by problem tego ogromnego spalania....Z góry dziękuję za wszelkie porady i pozdrawiam..



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Steruje nimi komputer poprzez czujnik temperatury. Jeśli pokonujesz 2-3 km to spalanie w granicach 10-11 l jest norma.

    Możesz sprawdzić jakie wartości podaje Twój czujnik do ecu

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2012
    Skąd
    Kielce
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12v 75KM
    No właśnie chodzi o to, że gdy pokonuje odcinki 2-3 km to spalanie jest na poziomie 18l/100km ;(, a gdy zrobiłem ten test na ciepłym silniku i stabilnych obrotach=900 to średnie spalanie wyszło 10,4l/100km, czyli wniosek z tego taki, że silnik mi spala dodatkowe 8l na setke na "ssaniu". Przecież to jest niemożliwe...;(...Niestety nie dam rady sprawdzić jakie wartości podaje czujnik do ecu bo nie posiadam odpowiedniego sprzętu, wszystkie naprawy, wymiany czujników, termostatu byly wykonywane w porządnym warsztacie znajomego mojego ojca, który mówił mi już kilkakrotnie, że wszystko działa prawidłowo. Już naprawdę brakuje mi pomysłów...

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Możesz sprawdzić, bierzesz miernik, ściągasz plik z download WTS ... sprawdzasz przy odpowiedniej temp.jaka ma oporność

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2012
    Skąd
    Kielce
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12v 75KM
    Drogi jest taki miernik? Mógłbyś lukq mi w łopatologiczny sposób wytłumaczyć jak dokonać pomiaru? Może rzeczywiście mechanicy w warsztacie wstawili nieodpowiedni czujnik, choc patrząc na ich doświadczenie ciężko mi uwierzyć w to, że ja lepiej zmierze ten czujnik od nich....Mógłbyś mi napisać ile w różnych warunkach spala Twoje bravo lukq? Bo widze, że masz ten sam silnik (lub miałeś)

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Wszystko jak to zrobić jest opisane w tym pliku. Miernik to koszt 15 zł.

    Moje byle bravo w mieście 8 litrów, ma trasie potrafiłem do 5 zejść.
    Ogólne tak kosmicznych wyników nie osiągnąłem nigdy jak Ty masz.

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    http://fiatklubpolska.pl/download/plik/142

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kolega polówką 1.0 jeżdżąc w zimę do pracy 2 km miał spalanie 18l/100 i nie ma nic w tym dziwnego jak ciągle na zimnym śmigał..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,141
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    mimo wszystko ten czujnik temperatury należałoby sprawdzić.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2012
    Skąd
    Kielce
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12v 75KM
    Jeszcze takie pytanie do posiadaczy 1.4 12V i nie tylko: Czy u Was też tak jest z tym "ssaniem", że po odpaleniu na zimnym macie te 1400-1500 obr/min i dopiero po okolo 3-4 km spadają one do okolo 900? Bo u mnie tak to mniej więcej wygląda: po odpaleniu 1500, pierwsze skrzyżowanie 1300, kolejne 1100, itd aż do 900...i wtedy właśnie paliwo ucieka jak nie wiem co;(. Nie da rady zrobić czegoś z tymi obrotami? Oszukać czy co?....Latem było dokladnie to samo, zawsze się zaczyna na 1500 obr/min. Naprawdę w niczym by mi to nie przeszkadzało gdyby nie to, że przy normalnych obrotach pali 10litrow, a przez to ssanie pali aż 18.....to nie jest różnica 0,5-1l.....to aż całe 8 litrów na 100km, nigdy do końca nie uwierze w to, że to jest norma, no nie ma takiej możliwości...

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,141
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    w 1.6 16V obroty po odpaleniu zimnego silnika wynoszą 1200 obr./min. i stopniowo opadają do normalnych obrotów biegu jałowego czyli 800.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Przy mrozach obroty potrafią i dojść do 2000, ale powinny szybciej spaść, niż po 3-4 km, tym bardziej przy obecnych temperaturach. Nie znam silnika 1,4 aczkolwiek wydaje mi się dosyć dziwne to zachowanie. Tak jak koledzy radzą, weź omomierz i zmierz ten czujnik koniecznie przy wtyczce do ECU, jeśli czujnik jest ok to może na przewodach coś przekłamuje. A może masz jakąś dziką modyfikacje oszukującą ECU aby zaniżać temp. silnika co skutkuje takimi efektami? (a docelowo ma trochę zwiększyć moc). Diagnostyka komputerowa błędu z tego powodu nie pokaże, a wątpię żeby mechanicy sprawdzali wartości pokazywane przez każdy czujnik, mało komu się chce a jeszcze mniejsza ilość wie jakie one być powinny. Różne patenty już widziałem w autach...

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2012
    Skąd
    Kielce
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12v 75KM
    Masz pewnie racje markshall. Chciałbym zmierzyć ten czujnik samemu ale nie mam niestety pojęcia jak się za to zabrać...może do jakiegoś elektryka podjechać lepiej? Chyba że ktoś dałby radę napisać krok po kroku jak to zrobić, ewentualnie nakierować mnie na jakąś instrukcję. Z tego pliku co zamieścił lukq wiem tylko jakie muszą być wartości rezystancji dla poszczególnych temperatur...

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Czujnik jest wkręcony w obudowę termostatu - odpinasz wtyczkę i wykręcasz kluczykiem.. Może trochę płynu polecieć więc musisz mieć coś na zatkanie otworu (najlepiej 2gi czujnik, ew. zlej płyn z zbiorniczka wyrównawczego).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2011
    Skąd
    sokółka
    Wiek
    38
    Postów
    198
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD sx
    witam nie mam samochodu na LPG i nigdy nie mialem ale... czy przy zimnym silniku nie powinien on pracowac na benzynie a nie na LPG?

    Witam wszystkich serdecznie.
    Ogólnie rzecz biorąc mam ten samochód od kilku miesięcy, włożyłem w niego naprawdę sporo serca, a także niestety troche pieniędzy. Jest z nim już wszystko w porządku oprócz tego ogromnego spalania....średnio 18l/100km (LPG)

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Przełączenie na gaz powinno następować gdzieś po przekroczeniu ok 35'C na reduktorze bo to tak naprawdę od niego zależy. 35'C to można by powiedzieć jeszcze zimny silnik.. Tak więc wiesz
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. centralny zamek - działa "jak mu się chce" bravo 97'
    Napisany przez bieniu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 22-03-2012, 11:11
  2. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 16:14
  3. Spanie (nie mylić z "spalanie") w Bravo
    Napisany przez rudi_pl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 30-10-2011, 19:39
  4. Bravo 1.8 GT Duze spalanie
    Napisany przez glacjusz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 22-04-2011, 16:29
  5. Bravo 1.8GT - sygnał "samochód jedzie" elektryka
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-11-2010, 04:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.4 12v opinie

spalanie na ssaniu

fiat bravo 1.4 12v spalanie

fiat bravo 1.4 12v opinie

bravo 1.4 ssanie

fiatklubpolska.pl 3

fiat brava 1.4 12v spalanie

termostat fiat brava 1.4 12v

spalanie fiat bravo 1.4 12v

ile pali fiat brava 1.4 12v

przycisk ssania w fiat brava

monowtrysk fiat brava 1.4 12v

fiat bravo opinie

fiatklubpolska.pl fiat-bravo-1-4-12v-zbyt-duze-spalanie-na-ssaniu-17016

fiat bravo spalanie 18l

spalanie bravo

rezerwa paliwa fiat bravo 1.4 96

parametry czujnika temperatury ssania fiat brava

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl