mechanik podejrzewa krokowca. Silnik raz działa a raz nie. W zależności jaki ma humor. Komputer powinien pokazywać jego pracę w sposób płynny a jest sztywny. Jutro podmienia część i zobaczymy co z tego wyjdzie.
mechanik podejrzewa krokowca. Silnik raz działa a raz nie. W zależności jaki ma humor. Komputer powinien pokazywać jego pracę w sposób płynny a jest sztywny. Jutro podmienia część i zobaczymy co z tego wyjdzie.
u mnie pojawił się kolejny problem. Auto czasem wchodzi na wysokie obroty na luzie. I generalnie podejrzewam potencjometr przepustnicy, bo gdy przycisnę sprężynkę od linki gazu w dół (w kierunku zamykania przepustnicy) to obroty wracają. A jak zaraz lekko dodam gazu to obroty nie spadają tylko trzymają się na około 2000. Teraz pytanie - chcę pojeździć tym autem jeszcze trochę więc wolałbym kupić nowy potencjometr. Czy warto szukać na allegro zamienników czy lepiej w jakimś sklepie kupić oryginał?
ja nie wiem czy tutaj ktokolwiek wymieniał ten czujnik. oryginały (Weber lub Magneti Marelli) ciężko będzie kupić. cena też może być ciekawa. może tutaj:
Czujnik położenia przepustnicy Fiat Bravo Brava Marea Palio Siena 1.6 - POMPA PALIWA POMPA WAKUM VACUM POMPA WSPOMAGANIA SILNIK KROKOWY SONDA LAMBDA CZUJNIK ABS PRZEPUSTNICA CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY MAP SENSOR CZUJNIK CIŚNIENIA W KOLEKTORZE SSĄ
nie znam tej firmy WRC, ale można poszukać opinii w necie. możesz też kupić kompletną, używaną przepustnicę z oryginalnym czujnikiem. oczywiście nie masz pewności, że w niej czujnik będzie w 100% sprawny. o np:
http://allegro.pl/przepustnica-fiat-...101327448.html
Ostatnio edytowane przez boch ; 28-02-2012 o 22:12
już normalnie sił nie ma do tego auta. Brat ma opla w dieslu, starego, bez kompa. Ostatnio rozebrał sobie pół silnika, wszystko wyczyścił, przedmuchał, ustawił śrubkami dawki paliwa itp. no i bez problemu jeździ. A Ty się męcz człowieku z tym jeb......komputerem.
kupiłem wczoraj świece i przewody WN. Świece Boscha a kable Janmor. 170 zł. Słychać, że silnik inaczej pracuje, ale jeszcze wczoraj podczas jazdy obroty dalej falowały. Wieczorem wkurzyłem się, wziąłem wiązke kabli i zacząłem nią dynamicznie ruszać. Obroty się uspokoiły I dziś rano niby też wszystko było ok. Napięcie na potencjometrze przepustnicy cały czas było stałe podczas jej zamknięcia (na włączonym silniku) więc chyba to jednak nie potencjometr. Ale dokładnie dobiorę się do tego w maju na długim weekendzie. Zamawiam właśnie kabelek do kompa (ten na 2 com) i podłącze w domu do stacjonarnego. A w razie czego załatwię przetwornicę i kompa do auta wsadze
a jak wygląda sprawa u kolegów? dodatnie temperatury może coś pomogły?
mniej pali poza tym, bez zmian. lekkie falowanie jest. gazownik zalatwia mi kilka fantów ze szrotu (przepustnica, oryginalna cewka). może coś z tego będzie.
racja boch - spalenie wkoncu jest milsze dla oka jeśli chodzi o auto samo w sobie to wymiana krokowca nie pomogła. Auto dalej jak się rozgrzeje to potrafi zgasnąć lub ma niestabilne obroty 500-800. Duzo jeżdze w trasie wiec tam mnie problem niedotyka. Gorzej jak gdzies muszę stanąć w mieście to wtedy tylko obserwuje kontrolki :> Zaobserwowałem też że "najchętniej" gaśnie gdy auto zmienia pozycje a dokładnie jak jest pochylony w dól stoi lub zjezdza z górki. Może to tylko zbieg okoliczności
Ehh te obroty w fiatach za dużo tematów i już nie pamiętam - dokładnie sprawdzałeś dolot?
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
u mnie prawidłowość jest właściwie jedna - wpół rozgrzany silnik. wtedy się zaczyna. tyle, że u mnie nie gaśnie, tylko faluje po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy. mógłbym jeszcze dorzucić spadające obroty podczas maksymalnego skrętu kierownicą w lewo w czasie parkowania, ale wydaje mi się. że wtedy obciążona jest pompa wspomagania, więc obroty mają prawo spadać - to nie jest młode auto jakby nie było, wymianę płynu wspomagania mam w wiosennych planach.Napisał ka_czor
lewe powietrze też podejrzewam. pewien mechanik, u któego kiedyś byłem ma na to jakiś sposób - spryskuje silnik jakimś preparatem i obserwuje, nasłuchuje silnik. chyba do niego podjadę
skoro dotyczy to auta rozgrzanego to może jakis czujnik temperatury?
dajcie spokój z tymi czujnikami uszkodzony czujnik wychwytuje diagnostyka. temperatura pokazywana przez komputer po otwarciu termostatu ok. 90 stopni czyli prawidłowo. zresztą czujnik zasysanego powietrza podmieniałem - bez zmian. jak powiedziałem mechanikowi żeby wymienił dobry czujnik temperatury to zrobił o tak:
Oo
problem w Bravo 1.6 jest złożony i ciężki do ustalenia. kumpel mechanik radzi mi sprzedaż auta
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
kwestia odmy... jak się do niej dobrać od podstaw czyli od korpusu silnika. rozumiem, że należy ściągnąć łapacz powietrza i odkręcić bagnet z wlewem. co dalej? jest tam jakiś zawór czy coś?