Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 36 z 46 PierwszyPierwszy ... 263435363738 ... OstatniOstatni
Posty od 526 do 540 z 678
Like Tree14lubi to!

Temat: Usterki 500X / naprawa ASO / wasze doświadczenia  

  1. #526
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Po jazdach próbnych, wygląda na to, że praktycznie ustawiło się końcówkę na tej samej pozycji, kierownica prosto, auto jeździ prosto Końcówki tej samej długości, ustawianie po liczbie zwojów gwintu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #527
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Stara metoda -sprawdza się chyba tylko gdy zamieniamy uszkodzone na nowe i są tego samego producenta ?

  4. #528
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Stara metoda -sprawdza się chyba tylko gdy zamieniamy uszkodzone na nowe i są tego samego producenta ?
    Na fabrycznym jest TRW, na serwisowym THK, ale wygląda na to, że są 1-1. TRW i THK są produkowane zapewne w tej samej fabryce w Czechach. Wszystkie szczegóły się zgadzają.

  5. #529
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cóż, powraca temat turbiny. Przy wyjściu oleju z turbiny jest mokro od oleju, jakby na uszczelce węża puszczało. Jako, że jest gwarancja, to wiadomo, grzebał przy tym nie będę. Już do nich puściłem maila.

  6. #530
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Będzie wymieniany powrotny przewód olejowy turbiny, oczywiście w ramach gwarancji.

  7. #531
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    To mi przypomina słowa z ASO ,że przewód olejowy jako całość podlega wymianie przy demontażu turbiny (wymianie ,naprawie) -taka jest procedura niby. Jak widać nie jest przestrzegana ,albo jest stosowana wybiórczo (albo gdy klient płaci za turbinę ,to koszt za przewód można mu dołożyć )

  8. #532
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Niby w zleceniu turbiny była wymieniana. Wcześniej nie chciano mi nic na temat użytych części powiedzieć.

  9. #533
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2018
    Skąd
    Głosków Letnisko
    Postów
    24
    Auto
    500X 1.4MA Cross
    Rocznik
    2015
    Witam forumową brać w niedoli!
    Pochwaliłem ASO chyba zbyt wcześnie... Ten przewód o którym piszecie parę postów wyżej to to:
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/r...113128003.html
    ???

    Czemu pytam? Ano temu, że w naszym "bąbelkiem" jeździ moja żona. Wróciła po urlopie wychowawczym do pracy i tak się złożyło akurat z wymianą turbiny. Więc spoko. Niech ma kobita sprawny samochodzik.
    Przekulała tak ok 5 tys km. Głównie po Warszawie i jej granicach. Z miesiąc temu, było nam dane jechać całą rodzinką na jakieś zakupy i zauważyłem nową zabawkę w samochodzie w postaci oczyszczacza powietrza.
    Sobie pomyślałem, że taka moda, to niech ma też i w samochodzie czystsze powietrze - to ważne, dlatego o tym piszę.
    Wróciwszy do domu, na czas wypakowywania zakupów, nie mam zwyczaju wyłączać silnika. Po ponownym wejściu do samochodu celem, zaparkowania w garażu, smród palonej oliwy aż mnie ściął!
    Se myślę - kurka rurka, przecież nie zatankowałem ON, daleko bym nie zajechał... ewidentnie jara się olej. Ale tak, że aż łzami oczy zachodzą, śmierdzi głównie w kabinie.
    Szybko maska, trochę ciemno, ale widzę jak unosi się biała mgiełka z okolic króćców wydechu. Oho... Za późno na diagnozę. Nazajutrz, okazało się, że mam mocno zarzyganą komorę silnika, włącznie z podłogą. Nie widać skąd. Pierwsza myśl - jedziemy od mistrzów co to mi turbo wymieniali. Ale że kobita nie czuła tego wcześniej. Jakieś 5 miesięcy temu? Otóż, czuła - stąd ten oczyszczacz. Bo jej Warszawa śmierdziała. Owszem, w Wawie śmierdzi spalinami, zwłaszcza dla kogoś, kto przyjeżdża z zazielenionych podwarszawskich miejscowości, ale nie tak!!!
    Diagnoza Carserwis - przewód powrotny ciśnienia turbiny, nieszczelność.
    - No ok, tylko co dalej? Panowie, zdaje się robiliście to turbo, to nie wymieniliście przewodu?
    - To nie podlega wymianie przy wymianie turbiny. Przewód 750 zł plus robota, ale będziemy się starać załatwiać z FCA, może się uda w ramach gestu.

    No i tak załatwiają już ponad 2 tyg., przy okazji pytając pismo o gest handlowy do FCA i potem informując mnie, że nie widzą wpisu przy 45 tys. km... Jest dokładnie ta sama historia co z wymianą turbo...
    Teraz czytam na forum, że przewód powinien zostać naprawiony/wymieniony przy wymianie turbiny
    Chciałbym się na to jakoś powołać i przycisnąć carservis, bo to są jakieś jaja.
    Pisać prosto do FCA?

    Pzdr.
    Byku

  10. #534
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    To co ja przytoczyłem z wymianą przewodu to słowa gościa z ASO którego zapytałem o wymianę filtra MA i filtra turbiny .Powiedział wtedy ,że wymienia się całość -przewód i filtr gdy demontowane jest turbo do naprawy ,wymiany . Procedura nie przewiduje wymiany filterka ,ale całość -przewód w którego skład wchodzi filtr ,śruba wylotowa ,podkładki . Nie liczyłbym na jakiś gest tani ,jeśli już to może wyjść drożej niż poza ASO. Zapytaj kolegi z Jata ile takie coś ,a wymianę zleć poza ASO

    Takie coś ? https://sklep.akuki.pl/pl/p/PRZEWOD-...-ROMEO-1.4/915
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 07-02-2020 o 23:40

  11. #535
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    363
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Carserwis to porażka. co prawda ja mam Tipo - ale nigdy więcej nie pojadę do nich. Najlepiej omijać szerokim łukiem - piszę o tym na Połczyńskiej.

  12. #536
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2018
    Skąd
    Głosków Letnisko
    Postów
    24
    Auto
    500X 1.4MA Cross
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał nightingale79 Zobacz post
    Carserwis to porażka. co prawda ja mam Tipo - ale nigdy więcej nie pojadę do nich. Najlepiej omijać szerokim łukiem - piszę o tym na Połczyńskiej.
    Ha, oddałem im ostatecznie auto do naprawy. Miało być szybko i sprawnie, a także "po kosztach". Żona zostawiła autko rano, po południu - odbiór. Jednak nie. W południe dzwoni do mnie koordynator i mówi, że pojawiły się komplikacje. Że śruba która dociska owy przewód zbyt lekko im się wkręciła i nie wystarczająco dociska. Ze wstępnej diagnozy wynika, że gwint jest zjechany, ale mogą to dopiero potwierdzić jak rozgrzebią bardziej auto - odpromiennik ciepła? Czy coś w ten deseń.
    Powiem Wam, że nie wiem co myśleć o tej całej sytuacji.
    Wydaje mi się, że przewód ten powinien być wymieniony przy wymianie turbo, jeśli jego odłączenie i ponowne podłączenie skutkuje jakimś nieodwracalnym rozszczelnieniem. Dałem wiarę, że nie i zgodziłem się na odpłatną wymianę. Przecież profesjonaliści nie okłamią mnie by zarobić. A tu takie kwiatki jeszcze wychodzą, że psują jeszcze bardziej. Strach pomyśleć co wykombinują teraz. Jeśli gwint jest na jakimś większym elemencie, to powinni go wymienić, ale to znów generuje koszta, więc pewnie będą używać kropelki. I jak ja to zdiagnozuję? Mam jeździć po niezależnych warsztatach, tracić czas, pieniądze, by potem bawić się batalię po sądach? Nosz kurza twarz. Co się porobiło w tym świecie motoryzacji?
    Miałem u nich serwisować drugi samochód, ale w tych okolicznoścach chyba zainwestuje w komputer i podnośnik.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  13. #537
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Nie pocieszę. Gwinty są w korpusie turbo, korpusie wymiennika ciepła i misce olejowej.
    Który przewód robili? Zasilanie olejem? Żadnej filozofii tam nie ma. Śruba z sitkiem, dwie metalowe podkładki i dokręcenie z odpowiednim momentem, tylko oni klucza dynamo się boją.

    U mnie powrotny wymienili, na razie sucho pod turbo, ale jeszcze 2 punkty są, na kanale przy okazji wymiany oleju sprawdzę.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 16-02-2020 o 14:09

  14. #538
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2018
    Skąd
    Głosków Letnisko
    Postów
    24
    Auto
    500X 1.4MA Cross
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Nie pocieszę. Gwinty są w korpusie turbo, korpusie wymiennika ciepła i misce olejowej.
    Który przewód robili? Zasilanie olejem? Żadnej filozofii tam nie ma. Śruba z sitkiem, dwie metalowe podkładki i dokręcenie z odpowiednim momentem, tylko oni klucza dynamo się boją.

    U mnie powrotny wymienili, na razie sucho pod turbo, ale jeszcze 2 punkty są, na kanale przy okazji wymiany oleju sprawdzę.
    Właśnie o wymienniku ciepła Pan wspomniał. Że tam nie trzyma. I że dalej może kapać. I musi u nich auto zostać na dłużej, żeby mogli rozebrać i zdiagnozować. Że prawdopodobnie gwint
    Mowa o przewodzie o którym pisałem wyżej:


    Brak słów. Wydaje mi się, że to ich niekomptencja sprawiła, że kapie z niego po wymianie turbo. Zwłaszcza teraz, gdy już postanowiłem zapłacić za wymianę i za przewód a oni i tak skopali... Czekam na potwierdzenie od FCA, czy przewód ten podlegał wymianie przy wymianie turbo.

  15. #539
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Pan Byku Zobacz post
    Właśnie o wymienniku ciepła Pan wspomniał. Że tam nie trzyma. I że dalej może kapać. I musi u nich auto zostać na dłużej, żeby mogli rozebrać i zdiagnozować. Że prawdopodobnie gwint
    Mowa o przewodzie o którym pisałem wyżej:


    Brak słów. Wydaje mi się, że to ich niekomptencja sprawiła, że kapie z niego po wymianie turbo. Zwłaszcza teraz, gdy już postanowiłem zapłacić za wymianę i za przewód a oni i tak skopali... Czekam na potwierdzenie od FCA, czy przewód ten podlegał wymianie przy wymianie turbo.
    U mnie ten przewód był w rozpisce jako wymieniony. Co najlepsze serwisówka mówi tylko o wymianie uszczelki przy turbo, a nie całości. Koszt uszczelki 28zł, a pod nią właśnie w moim ciekło.

  16. #540
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2018
    Skąd
    Głosków Letnisko
    Postów
    24
    Auto
    500X 1.4MA Cross
    Rocznik
    2015
    A mi powiedzieli, że przewodu się nie wymienia, a jak zapytałem o wymianę uszczelek na łączeniach, to Pan powiedział, że tam nie stosuje się uszczelek.
    K... mać! Pojadę do niezależnego rzeczoznawcy, poproszę o diagnozę z rozpiską i rozpętam piekło.
    Nie dość że nie wymienili mi przewodu, to jeszcze podczas jego skręcania, uwalili gwint, przez co zaczęło ciec. Potem próbują jeszcze mnie naciągnąć na dodatkowe koszty przy naprawie tego i okazuje się, że diagnozują swoją fuszerkę... Teraz tak to widzę. Będzie dym.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


 
Strona 36 z 46 PierwszyPierwszy ... 263435363738 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Usterki hgt
    Napisany przez Hgtbodek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 31-05-2020, 10:12
  2. Wasze doświadczenia z manualną skrzynią M32?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-09-2017, 23:45
  3. "Docieranie silnika" - Wasze doświadczenia
    Napisany przez vati na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-05-2017, 22:09
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-11-2011, 15:00
  5. Przyczepy - Wasze opinie, doświadczenia, komentarze etc
    Napisany przez radke na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-04-2009, 00:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871519

Fiat 500X typowe usterki

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871510

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871512

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871518

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871544

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871534

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871526

fiat forum wastegate

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871516

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-38715

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871525

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-387155

Programowanie alternatora 500 X

wylancza sie start stop po przekrocEniu obrotow

31.000km padl rozrzad

fiat 500 zaparowane reflektory

fiat 1.4 140 multiair awarie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl