Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 38 z 39 PierwszyPierwszy ... 2836373839 OstatniOstatni
Posty od 556 do 570 z 571
Like Tree11lubi to!

Temat: Usterki 500X / naprawa ASO / wasze doświadczenia  

  1. #556
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2018
    Skąd
    Głosków Letnisko
    Postów
    24
    Auto
    500X 1.4MA Cross
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Może liść wpadł do wiatraka, gdy wyjęty był filtr.
    Dostęp prosty, trzeba tylko zdjąć osłonę. Wiatrak jest nad "nogami" pasażera.
    Klima auto, czy manual?
    Klima auto.
    Czyli możliwe, że to moja ingerencja sprawiła, że wiatrak teraz tak dziwnie hałasuje. I to tak, że drżenie czuć wewnątrz kabiny. A zdawać by się mogło że wymiana "kabinówki" to taka prosta czynność. Jeśli wiatrak jest nad nogami, tzn. że nad schowkiem, który wyciągałem, czy tak? Na wysokości tego schowka na górze. Gdy wyjmę schowek dolny to będę miał do niego podejście?
    Ehh... że też nie sprawdziłem zaraz po wymianie. W tygodniu cieńko z czasem stoję.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #557
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,220
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Jest pod filtrem kabinowym, dostęp od "nóg pasażera". Jeżeli drży, to coś wpadło, albo łożysko strzeliło.
    Jak już pisałem trzeba ściągnąć dolną osłonę. Po zdjęciu będzie widać wiatrak.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 09-03-2020 o 22:06

  4. #558
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2019
    Skąd
    Vava Town
    Wiek
    35
    Postów
    23
    Auto
    500X 1.4 MA 2015 | Nuova 500F 1971
    Rocznik
    2015
    Miałem to samo. Po wymianie filtra kabinowego spokój. Coś wpadło do środka i hałasowało.

  5. #559
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2018
    Skąd
    Głosków Letnisko
    Postów
    24
    Auto
    500X 1.4MA Cross
    Rocznik
    2015
    Potwierdzam, wyciągnąłem dziś liścia i spokój. Swoją drogą, to był naprawdę mały wyschnięty listek, a sprawił, że wiatrak (dosyć sztywna konstrukcja, zdawać by się mogło) wpadał w taki rezonans, że czulo się mrowienie w trzewiach.
    Anyway, zwracam honor Fiacikowi, ponieważ to moja wina, że nie zachowałem ostrożności. Choć, mogłaby tam być jakaś siatka zamontowana, żeby cholerstwo nie wpadało od góry, podczas wyciągania filtra kabinowego.
    Dzięki Panowie, za jak zwykle, nieocenioną pomoc!

  6. #560
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,220
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał Pan Byku Zobacz post
    Swoją drogą, to był naprawdę mały wyschnięty listek, a sprawił, że wiatrak (dosyć sztywna konstrukcja, zdawać by się mogło) wpadał w taki rezonans, że czulo się mrowienie w trzewiach.
    To z powodu utraty wyważenia - wiatrak jednak wkręca się na obroty.

  7. #561
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    47
    Postów
    1,203
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Ty tez miałeś liść ? U mnie hałasowało na gwarancji i tez był niby liść .Ciekawe jak one tam wpadają -fabrycznie czy jak ?? Zauważyłem ,że czasem po dłuższym postoju i zimnie wiatrak potrafi zapiszczeć i czuć lekko jakby bakielitem . Coś mi mówi ,że łożysko jest wciśnięte w platik lub coś sztucznego i zastane obróci się w obudowie i stąd ten dźwięk i zapach . Fiat miał z tym problem w Pandzie 1 i widać dalej nic nie poprawili .

  8. #562
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,220
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Ty tez miałeś liść ? U mnie hałasowało na gwarancji i tez był niby liść .Ciekawe jak one tam wpadają -fabrycznie czy jak ??
    Niemożliwe, a jednak. Wpadają na filtr kabinowy, z którego mogą się zsunąć podczas wyjmowania. W 500X, w przeciwieństwie do GP, wiatrak jest za filtrem, czyli pod, w GP przed - liście w wiatraku w GP to norma. Przy wyciąganiu filtra z mojej pincety za każdym razem leżały na nim śmieci w postaci liści, nasion itp


    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Coś mi mówi ,że łożysko jest wciśnięte w platik lub coś sztucznego i zastane obróci się w obudowie i stąd ten dźwięk i zapach . Fiat miał z tym problem w Pandzie 1 i widać dalej nic nie poprawili .
    Nie uogolnialbym. W moim na razie działa bez uwag, nie wyciągałem wiatraka, za każdym razem wyciągam dodatkowo syf z komory filtra odkurzaczem. W GP na gwarancji miałem wymieniony wiatrak - łożysko padło. Nowy wytrzymał 10 lat, wymieniłem z powodu uszkodzenia elektronicznego regulatora obrotów (klima auto). Wentylator Denso (oryginalnie też taki montowany) wraz z regulatorem był tańszy niż sam regulator..., który dostępny jest tylko w ASO za około 700, a wiatrak poza ASO 250.
    Nie wiem kto odpowiada za projekt gratów do wentylacji, FIAT, Denso, Valeo itd.
    Jest o tyle dobrze, że wypina się wtyki, 3 wkręty i wyjęty.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 13-03-2020 o 20:33

  9. #563
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 listopad 2019
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    29
    Postów
    1
    Auto
    500X
    Rocznik
    2019
    Hej wszystkim!
    Od listopada jeżdżę 500x 120th i mam 2 pytania czy komuś coś podobnego się przytrafiło.
    Po pierwsze czasami (głównie w okresie zimowym) słyszę coś jakby dźwięk wibrującej szybki dobiegający z tyłu. W międzyczasie byłem na serwisie, bo coś latało w kierownicy, zgłosiłem również ten dźwięk, ale problem w tym, że on raz jest, raz go nie ma. Mając włączone radio, jest niesłyszalny, ale jadąc bez radia (gdy akurat w ogóle jest), jest bardzo wyraźny i charakterystyczny, jakby coś (szyba?) wpadała w mikrorezonans. Nie da się ukryć, że jest to dosyć irytujące.
    Druga kwestia, czy pedał gazu też się u was "zapada"? Tzn wciskam do oporu, pełne przyśpieszenie, ale gdy mam już wciśnięty do oporu, naciskam jeszcze minimalnie mocniej i czuć pod stopą jakby kliknięcie i pedał zapada się głębiej (nie ma to wpływu na przyśpieszenie). We wszystkich 500Xach tak jest? Czy to u mnie jakiś problem?
    Dodam, że na przedniej szybkie mam uchwyt na telefon, z którego też dobiegają odgłosy drgań, tak jakby te drgania były przekazywane przez szybkę. Oczywiście nie zawsze ma to miejsce. Czasami tak, czasami nie. Ktoś powie, że to normalne, że drga. Rzecz w tym, że wcześniej jeździłem Chevroletem Sparkiem przez 5 lat i miałem zamocowany ten sam uchwyt i ani razu nie słyszałem dobiegających z niego drgań.
    Ostatnio edytowane przez Australianmagic ; 26-04-2020 o 15:06

  10. #564
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,220
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał Australianmagic Zobacz post
    Druga kwestia, czy pedał gazu też się u was "zapada"? Tzn wciskam do oporu, pełne przyśpieszenie, ale gdy mam już wciśnięty do oporu, naciskam jeszcze minimalnie mocniej i czuć pod stopą jakby kliknięcie i pedał zapada się głębiej (nie ma to wpływu na przyśpieszenie). We wszystkich 500Xach tak jest?
    Instrukcja obsługi się kłania, konkretnie tempomatu i ogranicznika prędkości - tam jest wyjaśnione do czego to jest, proponuję zapoznać się.

    Co do tyłu, to proponuję sprawdzić półkę, czy ma dwie gumki, oraz czy są gumki dociskowe na klapie.
    Co do innych stękań minęły w moim uszczelkowe, więc jest cisza i nic konkretnie nie poradzę. Proponuję przyjrzeć się, czy to nie plastiki kokpitu trzeszczą.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 26-04-2020 o 15:52

  11. #565
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2015
    Skąd
    PL
    Postów
    45
    Auto
    Fiat 500X 1.4 MultiAir Lounge
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Instrukcja obsługi się kłania, konkretnie tempomatu i ogranicznika prędkości - tam jest wyjaśnione do czego to jest, proponuję zapoznać się.
    Mógłbyś jednak przybliżyć o co chodzi? Akurat kiedyś też mnie to interesowało, w instrukcji przy rozdziale tempomat i ogranicznik nic nie ma na ten temat. Albo nie widzę

  12. #566
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,220
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał ekstraway Zobacz post
    Mógłbyś jednak przybliżyć o co chodzi? Akurat kiedyś też mnie to interesowało, w instrukcji przy rozdziale tempomat i ogranicznik nic nie ma na ten temat. Albo nie widzę
    Gwarantuję Ci, że w sprawie ogranicznika jest, w temacie wciśnięcia pedału gazu do podłogi, gdy włączony jest ogranicznik. Ot kick down w manuału o specyficznym działaniu
    Trzeba wiedzieć jak auto działa

  13. #567
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2015
    Skąd
    PL
    Postów
    45
    Auto
    Fiat 500X 1.4 MultiAir Lounge
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Gwarantuję Ci, że w sprawie ogranicznika jest, w temacie wciśnięcia pedału gazu do podłogi, gdy włączony jest ogranicznik. Ot kick down w manuału o specyficznym działaniu
    Trzeba wiedzieć jak auto działa
    Kick down w manualu - oryginalne, ale dowiedzieć się o tym po kilku latach posiadania samochodu - bezcenne

  14. #568
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2020
    Skąd
    Salon
    Wiek
    20
    Postów
    2
    Auto
    Fiat 500X
    Rocznik
    2019
    U mnie jest taki problem:
    Jak jadę po bezdrożach(codzienność pojazdu) to dźwięk jest jakby szyba się trzasla i strzelajacym plastikiem tylko po jednej stronie ale to nie ona.
    Zastanawiałem się nad plastikiem piano black po zewnętrznej stronie drzwi. Tylko zastanawiam się czy tak głośno byłoby go słychać wewnątrz. Nie wiem jak tu wysłać załącznik z filmem - jak znajdę opcję to dosle

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    https://drive.google.com/drive/u/0/f...aDOhwFakp_h0Es tutaj udało mi się wrzucić filmik

  15. #569
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,220
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Podnieś jeszcze szybę do góry i sprawdź czy nadal będzie to samo.

  16. #570
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2020
    Skąd
    Salon
    Wiek
    20
    Postów
    2
    Auto
    Fiat 500X
    Rocznik
    2019
    Trzymałem przycisk i tak samo, z opuszczona I trzymając ja też. Gdy wychyle głowę minimalnie słyszę jakby z zew. dzwiek jakby to w ogóle nie była szyba
    Na fb dostałem dwie porady:
    Sprawdzić czy lusterko nie uszkodzone
    Albo że to nie dokrecone z fabryki


 

Podobne tematy

  1. Usterki hgt
    Napisany przez Hgtbodek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 31-05-2020, 09:12
  2. Wasze doświadczenia z manualną skrzynią M32?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-09-2017, 22:45
  3. "Docieranie silnika" - Wasze doświadczenia
    Napisany przez vati na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-05-2017, 21:09
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-11-2011, 14:00
  5. Przyczepy - Wasze opinie, doświadczenia, komentarze etc
    Napisany przez radke na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-04-2009, 23:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat 1.4 140 multiair awarie

fiat 500 zaparowane reflektory

31.000km padl rozrzad

wylancza sie start stop po przekrocEniu obrotow

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl