Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 38 z 38 PierwszyPierwszy ... 28363738
Posty od 556 do 562 z 562
Like Tree11lubi to!

Temat: Usterki 500X / naprawa ASO / wasze doświadczenia  

  1. #556
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2018
    Skąd
    Głosków Letnisko
    Postów
    23
    Auto
    500X 1.4MA Cross
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Może liść wpadł do wiatraka, gdy wyjęty był filtr.
    Dostęp prosty, trzeba tylko zdjąć osłonę. Wiatrak jest nad "nogami" pasażera.
    Klima auto, czy manual?
    Klima auto.
    Czyli możliwe, że to moja ingerencja sprawiła, że wiatrak teraz tak dziwnie hałasuje. I to tak, że drżenie czuć wewnątrz kabiny. A zdawać by się mogło że wymiana "kabinówki" to taka prosta czynność. Jeśli wiatrak jest nad nogami, tzn. że nad schowkiem, który wyciągałem, czy tak? Na wysokości tego schowka na górze. Gdy wyjmę schowek dolny to będę miał do niego podejście?
    Ehh... że też nie sprawdziłem zaraz po wymianie. W tygodniu cieńko z czasem stoję.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #557
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,041
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Jest pod filtrem kabinowym, dostęp od "nóg pasażera". Jeżeli drży, to coś wpadło, albo łożysko strzeliło.
    Jak już pisałem trzeba ściągnąć dolną osłonę. Po zdjęciu będzie widać wiatrak.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 09-03-2020 o 22:06

  4. #558
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2019
    Skąd
    Vava Town
    Wiek
    35
    Postów
    18
    Auto
    500X 1.4 MA 2015 | Nuova 500F 1971
    Rocznik
    2015
    Miałem to samo. Po wymianie filtra kabinowego spokój. Coś wpadło do środka i hałasowało.

  5. #559
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2018
    Skąd
    Głosków Letnisko
    Postów
    23
    Auto
    500X 1.4MA Cross
    Rocznik
    2015
    Potwierdzam, wyciągnąłem dziś liścia i spokój. Swoją drogą, to był naprawdę mały wyschnięty listek, a sprawił, że wiatrak (dosyć sztywna konstrukcja, zdawać by się mogło) wpadał w taki rezonans, że czulo się mrowienie w trzewiach.
    Anyway, zwracam honor Fiacikowi, ponieważ to moja wina, że nie zachowałem ostrożności. Choć, mogłaby tam być jakaś siatka zamontowana, żeby cholerstwo nie wpadało od góry, podczas wyciągania filtra kabinowego.
    Dzięki Panowie, za jak zwykle, nieocenioną pomoc!

  6. #560
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,041
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał Pan Byku Zobacz post
    Swoją drogą, to był naprawdę mały wyschnięty listek, a sprawił, że wiatrak (dosyć sztywna konstrukcja, zdawać by się mogło) wpadał w taki rezonans, że czulo się mrowienie w trzewiach.
    To z powodu utraty wyważenia - wiatrak jednak wkręca się na obroty.

  7. #561
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    47
    Postów
    1,067
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Ty tez miałeś liść ? U mnie hałasowało na gwarancji i tez był niby liść .Ciekawe jak one tam wpadają -fabrycznie czy jak ?? Zauważyłem ,że czasem po dłuższym postoju i zimnie wiatrak potrafi zapiszczeć i czuć lekko jakby bakielitem . Coś mi mówi ,że łożysko jest wciśnięte w platik lub coś sztucznego i zastane obróci się w obudowie i stąd ten dźwięk i zapach . Fiat miał z tym problem w Pandzie 1 i widać dalej nic nie poprawili .

  8. #562
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,041
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Ty tez miałeś liść ? U mnie hałasowało na gwarancji i tez był niby liść .Ciekawe jak one tam wpadają -fabrycznie czy jak ??
    Niemożliwe, a jednak. Wpadają na filtr kabinowy, z którego mogą się zsunąć podczas wyjmowania. W 500X, w przeciwieństwie do GP, wiatrak jest za filtrem, czyli pod, w GP przed - liście w wiatraku w GP to norma. Przy wyciąganiu filtra z mojej pincety za każdym razem leżały na nim śmieci w postaci liści, nasion itp


    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Coś mi mówi ,że łożysko jest wciśnięte w platik lub coś sztucznego i zastane obróci się w obudowie i stąd ten dźwięk i zapach . Fiat miał z tym problem w Pandzie 1 i widać dalej nic nie poprawili .
    Nie uogolnialbym. W moim na razie działa bez uwag, nie wyciągałem wiatraka, za każdym razem wyciągam dodatkowo syf z komory filtra odkurzaczem. W GP na gwarancji miałem wymieniony wiatrak - łożysko padło. Nowy wytrzymał 10 lat, wymieniłem z powodu uszkodzenia elektronicznego regulatora obrotów (klima auto). Wentylator Denso (oryginalnie też taki montowany) wraz z regulatorem był tańszy niż sam regulator..., który dostępny jest tylko w ASO za około 700, a wiatrak poza ASO 250.
    Nie wiem kto odpowiada za projekt gratów do wentylacji, FIAT, Denso, Valeo itd.
    Jest o tyle dobrze, że wypina się wtyki, 3 wkręty i wyjęty.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 13-03-2020 o 20:33


 
Strona 38 z 38 PierwszyPierwszy ... 28363738

Podobne tematy

  1. Usterki hgt
    Napisany przez Hgtbodek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 22-03-2019, 21:31
  2. Wasze doświadczenia z manualną skrzynią M32?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-09-2017, 22:45
  3. "Docieranie silnika" - Wasze doświadczenia
    Napisany przez vati na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-05-2017, 21:09
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-11-2011, 14:00
  5. Przyczepy - Wasze opinie, doświadczenia, komentarze etc
    Napisany przez radke na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-04-2009, 23:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat 1.4 140 multiair awarie

fiat 500 zaparowane reflektory

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl