Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 17 z 18 PierwszyPierwszy ... 715161718 OstatniOstatni
Posty od 241 do 255 z 261
Like Tree9lubi to!

Temat: 500X 1.4 MA - Brak Mocy  

  1. #241
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Na bank masz strzelony waste. Możesz to sprawdzić również ręcznie po odkręceniu osłony turbiny i odpięciu sztangi - będzie luz na osi zaworu. W MES podczas jazdy zapisuj oczekiwane i zmierzone ciśnienie doładowania, muszą być do siebie zbieżnie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #242
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    54
    Postów
    829
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Dziękuję za podpowiedź. Będę jeszcze diagnozował ale do tej pory dużo wskazuje na ten nieszczęsny zawór. Dzisiaj podepnę ponownie komputer i sprawdzę czy błąd się ponownie zapisał. Jeżdżąc wczoraj i dziś i obserwując wskazania ładowania turbiny (w trybie Sport) widziałem że "dmuchawka" pracuje delikatnie rzecz ujmując niestabilnie. Raz ładuje, że aż miło aby zaraz łapać "zadyszkę" i ładować tylko do max 1/3. Fakt że teraz obserwując rydwan jestem bardziej krytyczny, wcześniej w jeździe po mieście kładłem te objawy na karb "dostrajania" się i poznawania samochodu a nie definiowałem tego jako awarie. Teraz muszę poszukać miejsca gdzie zrobią to fachowo.

  4. #243
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    54
    Postów
    829
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Zakończyłem etap indywidualnej diagnozy z wykorzystaniem MES i "odczuć subiektywnych". Eksperymentalnie wymieniłem MAP sensor ale i to nic nie zmieniło. Dziś oddałem rydwan na diagnostykę i naprawę do Kreatora Mocy. Tam go sprawdzą tak jak przed chipem i naprawią (bo realizują także naprawy). O efektach dam znać.

  5. #244
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    I jak efekty ?
    Warto się podzielić doświadczeniem, bo duża grupa użytkowników zmierzy się z tym problemem, np. ja, gdyż przekroczyłem 60 tys. km.

    Pozdrawiam

  6. #245
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    54
    Postów
    829
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Koledzy, nie zapomniałem o obietnicy i info po zakończeniu i rozwiązaniu problemu. Po majówce zabiorę się wreszcie do opisu. Ale epopeja trwa.

  7. #246
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    54
    Postów
    829
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Sytuacja wygląda następująco. W Kreatorze Mocy po sprawdzeniu diagnoza wskazywała na usterkę elektryczną. Panowie sprawdzili min. szczelność dolotu, który okazał się szczelny i nie znaleźli innych usterek wskazujących na ewidentną winę "dmuchawki". W związku z faktem, że nie mają w składzie elektryka nie podjęli się dokładnego zdefiniowania rzeczonej usterki elektrycznej. Po uiszczeniu kosmetycznej kwoty za diagnostykę nie pozostało mi nic innego jak umówić wizytę w sąsiednim (znanym mi od kilkunastu lat, serwisowałem tam także poprzednie rydwany) serwisie EMTI. Panowie w EMTI po szeregu jazd (w czasie których na szczęście objawy przymulenia wystąpiły) i czynnościach diagnostycznych stwierdzili, że winę za pojawiający się błąd "PO236 - Różnica ciśnienia doładowania" - może odpowiadać czujnik/zawór klapa baypassu sprężarki. Sprawdzili także waste gate (mechanik mówił, że podglądał także filmik na YT z tych czynności) i według nich nie ma luzu na osi i zawór jest OK. Jednak przypomnieli, że te turbiny są wadliwe i może być konieczna wymiana turbiny. Suma summarum po konsultacji ze mną wymieniono: czujnik/zawór klapa baypassu sprężarki oraz czujnik ciśnienia doładowania. Nie decydowałem się na wymianę turbiny bo zawsze z tym zdążę. Przez tydzień było OK. Po tygodniu raz wystąpił objaw braku ładowania turbiny. Po ponownym usunięci cholernego błędu "PO236"od tamtej pory jest (ODPUKAĆ) OK. Aktualnie testuje rydwan. Zobaczymy choć docelowej wymiany turbiny nie wykluczam.

  8. #247
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Robota na darmo, trzeba zrobić regenerację waste. Co do wymiany turbiny, to nówka kosztuje 11tyś.zł Regenerowane około 4tyś.zł. Także tego...
    Przypomnę, że P0236 też występuje przy wadliwym waste, co u mnie było. Nie wiem jak i co sprawdzali, ale na bank to oś waste.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 09-05-2023 o 19:21

  9. #248
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    54
    Postów
    829
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    To czy robota na darmo, to zobaczymy. Tak jak pisałem wymiany turbo nie wykluczam a nawet (znając jej "wady wrodzone") poważnie rozważam i powoli rozglądam się za pewną zregenerowaną turbiną. Jednak aktualnie testuje czy te wykonane wymiany przyniosą oczekiwany, pozytywny skutek. Jeśli masz namiar na sprawdzoną firmę regenerującą turbiny to chętnie skorzystam.

  10. #249
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    To czy robota na darmo, to zobaczymy.
    Ja to wiem, że na darmo. Te turbiny innej wady nie mają poza osią waste.


    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Jeśli masz namiar na sprawdzoną firmę regenerującą turbiny to chętnie skorzystam.
    Nie mam żadnych namiarów. Jak wcześniej pisałem po gwarancji turbinę dostarczyło na swój koszt FCA, wraz z uszczelkami itp., ja płaciłem za robociznę.

  11. #250
    marexxx
    Guest
    Witam, a więc i mnie dopadło, brak mocy ,objawy jak u reszty, brak mocy i dodatkowo na wyświetlaczu komunikat "sprawdź silnik" i niedostępny system S/S i niedostępne przełączanie trybu jazdy,, jutro auto idzie do mechanika, macie jakieś pomysły
    Ostatnio edytowane przez marexxx ; 02-10-2023 o 16:13

  12. #251
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    Dzisiaj znalazłem na Alledrogo turbinę pasującą do naszych Fiatów (wg. opisu). Towar nowy, czyli chyba na gwarancji - cena 3336 zł. Dziwnie tanio ...
    link: https://allegro.pl/oferta/turbosprez...4s-13226853320

  13. #252
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    54
    Postów
    829
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Robota na darmo, ... Także tego...
    Przypomnę, że P0236 też występuje przy wadliwym waste, co u mnie było. Nie wiem jak i co sprawdzali, ale na bank to oś waste.
    Zaprawdę powiadam Wam słuchajcie bardziej doświadczonych Kolegów z forum. Racje miał Kolega, moja poprzednia część epopei z błędem P0236 zakończona wymianą czujników itp. była tylko odwleczeniem ostatecznego wyroku. Wczoraj w trasie "nawrót" wirusa P0236 wraz z wszystkimi objawami (brak tempomatu, wył. trybów jazdy, S&S, brak mocy) zwieńczony zapaleniem Check Engine. Mądrzejszy o swoje i kolegów doświadczenia zabrałem się za wymianę turbiny. Zamówiłem nowego Garetta, olej i czekam na termin. O efektach powiadomię.
    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    Dzisiaj znalazłem na Alledrogo turbinę pasującą do naszych Fiatów (wg. opisu). Towar nowy, czyli chyba na gwarancji - cena 3336 zł. Dziwnie tanio ...
    właśnie tą turbinę zamówiłem, gwarancja 24 miesiące. Zobaczymy.

  14. #253
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    54
    Postów
    829
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Witam Kolegów. Dzisiaj odebrałem Mopsa (taką ksywkę ma mój Fiacik) po wymianie turbiny na nowego Garetta. Powiem tak, trzeba tak było robić zaraz po pojawieniu się poważniejszych objawów i zapoznaniu się z opiniami Kolegów, którzy już to przerabiali na swoich rydwanach. Po wyjęciu turbiny widać, że cholerna waste gate jest trafiona. Może nie totalnie rozsypana ale "grzechotka" jest. Po wymianie rydwan to nie ten sam samochód sprzed "przeszczepu". Całość jeśli chodzi o guldeny - znośna, dmuchawka 3300 PLN, olej + filtr 300, wymiana (robocizna i uszczelki) 930 PLN. Razem 4550 PLN.

  15. #254
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    Zawsze szkoda tego niepotrzebnego wydatku (ok. 10% wartości auta), ale dobrze, że nie kosztowało 12 tys. jak w serwisie.
    Dzięki za dokończenie relacji, zawsze jakaś wskazówka dla pozostałych użytkowników.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Zawsze szkoda tego niepotrzebnego wydatku (ok. 10% wartości auta), ale dobrze, że nie kosztowało 12 tys. jak w serwisie.
    Dzięki za dokończenie relacji, zawsze jakaś wskazówka dla pozostałych użytkowników.

  16. #255
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2023
    Skąd
    Katowice
    Postów
    3
    Auto
    Jeep Renegade 1.4 Multijet
    Rocznik
    2014
    Szanowni Koledzy, walczę z tą turbosprężarką (1.4 Multiair, 140 KM), któryś raz (4x co najmniej). Za każdym razem naprawa w ASO (Bytom) - pierwszy raz wymiana turbo na gwarancji, po dwóch latach ponownie PO236 i regeneracja. Niestety dopiero dzisiaj udało mi się odnaleźć ten wątek i to forum. Przejrzałem całą dyskusje i chciałem się upewnić czy faktycznie turbo po 2017 roku nie są już skażone wadą wastegate? Może warto zakupić nówkę jak Abramsik i mieć spokój..., no chyba, że ktoś znalazł sposób na skuteczniejszą/trwałą regenerację waste w turbinach sprzed 2017 roku? Pozdrawiam!


 

Podobne tematy

  1. brak mocy 1.9 JTD
    Napisany przez Malysz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-10-2016, 19:08
  2. Brak mocy
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-03-2016, 22:21
  3. brak mocy
    Napisany przez MateuszB na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-11-2013, 21:53
  4. brak mocy
    Napisany przez matys na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-06-2013, 21:33
  5. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 18:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-44631

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-446312

check engine 500x multiairmultiair 1.4 brak mocy wibracje1.4 multiair brak mocyfiat 500x drgania przy przyspieszaniuhttps:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463110fiat forum wastegatehttps:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463111

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl