Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 14 z 18 PierwszyPierwszy ... 41213141516 ... OstatniOstatni
Posty od 196 do 210 z 261
Like Tree9lubi to!

Temat: 500X 1.4 MA - Brak Mocy  

  1. #196
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Dałem do mechanika i ..diagnoza wstępna po 10 minutach (dlaczego ASO tego nie potrafi ..albo nie chce potrafić ??) . Kuna przegryzła przewody intercoolerowe szt 2 . Parę setek pyknie niestety .Zlecam też montaż odstraszacza tych stworów . Potem poprawka tunningu - już umówiona . Może w końcu będzie te 160 kucy pod maską



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #197
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    Objawy mamy podobne, jak możesz zapodaj fotki uszkodzonych przewodów, może i mi to pomoże

    ....... 160 koni w 500 - wow !! Ciekawe jakie będą wrażenia, może jakaś mini relacja ??

    Pozdrawiam

  4. #198
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    Objawy mamy podobne, jak możesz zapodaj fotki uszkodzonych przewodów, może i mi to pomoże

    ....... 160 koni w 500 - wow !! Ciekawe jakie będą wrażenia, może jakaś mini relacja ??

    Pozdrawiam
    Czy ja wiem, czy 160KM takie nie wiadomo co, skoro z fabryki wyjeżdżały wersje 1.4MA 170KM, ale z wysoko postawionym momentem obrotowym, co w połączeniu z ZF9, bo tak żenione były te benzyny, daje obraz nędzy i rozpaczy Osobiście bardziej mnie interesuje przyrost Nm i przy jakich obrotach dostępne

  5. #199
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    160 może niedużo skoro mają w standardzie 170 ,ale mają chyba inne turbo o czym Krówka nie wspomniał ? Mogło być wyżej ,ale miało być bezpiecznie . Kuna weszła po zdarzeniach z zanikami mocy ,także nie ma to nic wspólnego z zanikami jakich doświadczyłem do tego czasu Na razie dostałem następne złe info ,regeneracja turbiny - wybita klapa (slang mechanika ) ,domniemywam Wastegate .Zbieram faktury i po wszystkim uderzam do FCA ,bo ich zbycie mnie w ASO na zasadzie "weź pan kamerę i nagraj " jest żałosne . Co ciekawe diagnostyka usterek trwała 2 godziny łącznie ,a w ASO mieli zdjęty dekiel do wymiany świec i nie zrobili sprawdzenia zgłoszonego spadku mocy "bo kto za to zapłaci ???????" Pierwsze auto sprzedaje salon,drugie serwis .Drugiego Fiata mi już nie sprzedadzą ,chyba,że używka trzymana z daleka od ASO .
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 31-05-2020 o 15:14

  6. #200
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    Pisząc o 160 KM, miałem na myśli wrażenia z jazdy manualem, zawsze to lepiej niż domniemane 140
    Szkoda, że jednak finalnie wyszedł klasyk i musisz robić turbo.

  7. #201
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Pierwsze auto sprzedaje salon,drugie serwis .Drugiego Fiata mi już nie sprzedadzą ,chyba,że używka trzymana z daleka od ASO .
    W innych markach myślisz, że lepiej jest? Mam okazję oglądać różne auta po fachowcach z ASO, czyli zajechane gwinty w blokach/głowicach przy wymianie rozrządu itd. Za 2 lata kupuję blokady i we własnym zakresie robię. Z turbo niestety musiałem, a i tak po wymianie w tym roku wracałem, bo źle przewód powrotny oleju z turbo zamontowali...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Co ciekawe diagnostyka usterek trwała 2 godziny
    Gdy silnik zimny, to diagnostykę waste robi się w kilka minut (czas potrzebny na zrzucenie osłony silnika i termicznej turbo, a potem zrzut dźwigni sztangi + ponowne założenie gratów, przerobione osobiście - dla ASO nie miało znaczenia, oni nie mogą zdjąć dźwigni...).
    kamilo62 lubi to.

  8. #202
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    No u mnie gorący ,bo trzeba było do mechanika dojechać . Zbieram kwity i wysyłam do FCA ,ale czekam na odbiór auta .Ponowny retunning - opłata tylko za hamownię .

    edit z 29 maj

    - rozwalony Waste + super kuna zrobiła swoje .
    - na razie inaczej dmucha ,wcześniej od razu pół skali do maxa ,teraz rzadko max - pół ,3/4 i jedzie razem z obrotami ,a nie obroty sobie ,a moc sobie.
    - co ciekawe mechanik stwierdził zasyfiony przewód olejowy -został oczyszczony- także to sitko na turbinie jest wskazane ,auto jeździło na Selenii do teraz (może to jakaś podpowiedź ) .Od teraz Ravenol PAO
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 29-05-2020 o 17:46

  9. #203
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Ściemę ASO rzuciło. Po co wymieniać sprawny przewód? Uszczelki owszem.
    Przy wymianie turbiny trzeba ustawić flagę wymiany.

    Rozpiskę co trzeba wymienić umieściłem w tym wątku.
    Taki zapis w MES

    overboost.PNG
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 30-05-2020 o 20:23

  10. #204
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Taki zapis w MES

    overboost.PNG
    Trzeba wykonać.

  11. #205
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Zrobiłem i wysłałem liścik do FCA (dzięki za kontakt ) u mnie wyszło 2341 zł z wymianą turbo na (zapewne ) pozmianową ,ze zdaniem tej . Takiej kwoty się domagam od FCA . Podobno już po podłączeniu kompa można było wyczytać ,zinterpretować temat WASTE ,a manualnie od razu to wychwycić -trzeba było chcieć . Podaje wykres mocy i momentu gdy turbo było niesprawne ,za tydzień nowa hamownia po wymianie turbo .Zrobiłem płukankę silnika i nowy olej i nie widzę stanu oleju na miarce na razie ,zbyt przezroczysty jest .

    krzywa _3 — kopia.jpg

    zobaczcie moc jaka jest,ale moment jaki i przy jakich obrotach (powinien być wyższy i przy 1750 ,a jest niższy i gdzie umiejscowiony )

    Jeszcze ponownie dodam -mechanik sprawdził drożność przewodu turbo i był zasyfiony,oczyszczono preparatem do DPF (z praktyki działa on bdb na to ) i mechanik zalecił ..nie demontować sitka w filterku,a wymieniać filterek cyklicznie ) .

    Teraz jest banan na twarzy ,auto zbiera się w trybie AUTO całkiem ładnie ,SPORT to inny temat
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 31-05-2020 o 15:17

  12. #206
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    Możesz przybliżyć temat.
    Zakładałeś Turbo nowe (gdzie kupione), czy regenerowane ?
    Rozumiem, że montowałeś poza ASO w niezależnym warsztacie ?

    Będę wdzięczny za info.

  13. #207
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    Zakładałeś Turbo nowe (gdzie kupione), czy regenerowane ?
    Nowe w ASO kosztuje około 12 000zł (słownie dwanaście tysięcy zł), regenerowane w ASO około 3 600zł, więc masz odpowiedź. Turbiny do benzyn tanie nie są. Do MJ za 3 600zł jest fabryczna nówka.

  14. #208
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    Możesz przybliżyć temat.
    Zakładałeś Turbo nowe (gdzie kupione), czy regenerowane ?
    Rozumiem, że montowałeś poza ASO w niezależnym warsztacie ?

    Będę wdzięczny za info.
    Oddałem do warsztatu mechanika gdzie serwisowałem swoje auta do czasu nabycia 500X ,tam diagnoza była szybka (w ASO diagnozą był brak błędu ,a moje uwagi pominięte) . Uszczelki kolektora itd zakupione w ASO ,mechanik podał mi ,że turbina sprzedana została mu jako NOWA ,ale domniemywam ,że to regenerowana (moje turbo musiał zostawić im w rozliczeniu) . Nie ma mechanik jednak kompa do nowych Fiatów ,ale mam MESa i skasowałem Overboost (wymiana turbiny tego wymaga) . Teraz rosną obroty ,rośnie przyspieszanie . Turbo regenerowane nie ustępuje nowemu ,kiedyś bywały problemy z ustawianiem kierownic w turbo o zmiennej geometrii ,ale chyba już i z tym poradzono sobie . Kiedyś już też tak miałem z pompa CR w Punto ,Fiat dał regenerowaną całkowicie pompę jako nową ,a moja wziął w zamian . Wtedy koszt ok 1600 zł i znajomi mówili ,że drogo ,że pan Heniek zregeneruje mi pompę za 900 zł itd ,ale podpytałem i taki p Heniek zregeneruje na zasadzie uszczelnienia ,a regeneracja to też usunięcie wżerów na jakis wałkach w środku itd -przywrócenie fabrycznej wydajności .Regeneracja wedle mnie ma być kompleksowa,a nie na półśrodkach. Jeszcze raz przypomnę,ze mechanik spr stan przewodu olejowego i musiał go przeczyścić ,bo był mocno zabrudzony ,a olej wymieniam co 15 tys i Selenia fabryczna ,teraz skracam interwał na 12500 i dałem inny olej .

    Trochę mi przez myśl przechodzi ,że Fiat mógł sprzedać jakiegoś "leżaka magazynowego" ,czyli turbo nowe ,ale sprzed modyfikacji,no ale to chyba już niemożliwe .


    EDIT z 22.06,pogadałem z mechanikiem dokładnie skąd ma turbo za tą cenę i turbo przyszło od przedstawiciela Garrett ,a wzięte zostało moje . Turbo jest regenerowane przez Garrett i sprzedawane jako towar 1 jakości .Cena ok ,a ASO rozmawiałem dziś ,zapraszają przy okazji . Było info ,że trochę od mojej ostatniej wizyty w ASO "pozamiatano" bo skargi były . Co ciekawe ,to szef ASO powiedział ,że sam ma MA i jeździ po gwarancji na 5W30 (ta starsza wersja oleju do MA ).
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 22-06-2020 o 14:48

  15. #209
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Powtórzę się. Turbina jest po regeneracji, w nomenklaturze FCA spełniająca wymagania części fabrycznie nowej.


    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Trochę mi przez myśl przechodzi ,że Fiat mógł sprzedać jakiegoś "leżaka magazynowego" ,czyli turbo nowe
    Yhy, a świstak zawija w sreberka Super promocja by była, zrzut z 12tyś. na 1,6tyś.


    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Jeszcze raz przypomnę,ze mechanik spr stan przewodu olejowego i musiał go przeczyścić ,bo był mocno zabrudzony
    Który przewód? Zasilający, czy powrotny, czy ten i ten? Z powrotnego nic na sitko nie poleci.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    kiedyś bywały problemy z ustawianiem kierownic w turbo o zmiennej geometrii ,ale chyba już i z tym poradzono sobie
    W tym tego nie ma.

  16. #210
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Sitko jakie wymieniamy wraz z uszczelkami -ten przewód był wewnątrz brudny .
    Nasze turbo nie mają VGT ,ale miałem auto z VGT i nie każdy robi prawidłowo regenerację ,chodzi o prawidłowe ustawienie wedle krzywej przyrostu itd )

    EDIT:
    Fiat odmówił pokrycia kosztów ,uznał ,że naprawiając turbo poza ASO nie spełniłem warunków gwarancji .Zapytałem jak miałem naprawiać w ASO ,skoro ASO odmówiło fizycznego sprawdzenia usterki (podałem na tacy czego dotyczy ,nr SN itd ) więc ciągiem logicznym nie wykryło usterki ,wiec nie mało czego naprawiać.


    EDIT z dziś : odpowiedź FCA z dziś nie przytaczam ,bo jest krótka i jest laniem wody ,ale zamyka się w sensie tego : "naprawiłeś sam czego my nie chcieliśmy ,to jesteś szczęśliwym frajerem posiadającym sprawne auto ,bo zawsze mogłeś zapłacić i mieć dalej niesprawne " Coś w ten deseń wyczytałem między wierszami .

    Auto sprawne ,jeździ -już nie muszę używać w swoim mieście trybu S do wyprzedzania ,mogę całkiem fajnie w trybie A to robić . Zebrałem następne doświadczenie życiowe -starszy jestem i mnie inaczej kiedyś uczono,że słowo to było słowo ,ale teraz to mało warte ,takie czasy
    .
    EDIT 6.06.20 dałem opinię na google dla ASO (słabą ) i ..ASO zgłosiło się do mnie , abym wskazał za co dałem tak niską opinię . Wysłałem maila z datami kiedy co zgłaszałem i co mi odpowiedzieli wtedy i na końcu temat turbiny . Zobaczę co samo ASO odpowie ,skoro centrala ma to ...głęboko . Na razie przysłali ,że nie znajdują takie zgłoszonej usterki w swoich danych ...a ja mam papier ,że zgłosiłem (komu ,kiedy ,godzinę ,objawy ) .

    EDIT : 22.06 z ASO rozmawiałem dziś ,zapraszają przy okazji . Było info ,że trochę od mojej ostatniej wizyty w ASO "pozamiatano" bo skargi były + propozycja dobrej ceny na usługę gdy będzie problem jakiś .
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 22-06-2020 o 14:50


 
Strona 14 z 18 PierwszyPierwszy ... 41213141516 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. brak mocy 1.9 JTD
    Napisany przez Malysz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-10-2016, 19:08
  2. Brak mocy
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-03-2016, 22:21
  3. brak mocy
    Napisany przez MateuszB na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-11-2013, 21:53
  4. brak mocy
    Napisany przez matys na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-06-2013, 21:33
  5. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 18:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-44631

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-446312

check engine 500x multiairmultiair 1.4 brak mocy wibracje1.4 multiair brak mocyfiat 500x drgania przy przyspieszaniuhttps:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463110fiat forum wastegatehttps:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463111

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl