Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 12 z 19 PierwszyPierwszy ... 21011121314 ... OstatniOstatni
Posty od 166 do 180 z 271
Like Tree9lubi to!

Temat: 500X 1.4 MA - Brak Mocy  

  1. #166
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2018
    Skąd
    Milicz
    Wiek
    42
    Postów
    3
    Auto
    500X
    Rocznik
    2017
    Witam!
    Niestety problem i mnie dopadł. Dzisiaj zabrałem żonie auto(zaniepokojony po Waszych przepadkach) i u mnie westgate również już zaczął odmawiać współpracy. Auto mam jeszcze na przedłużonej gwarancji, więc za bardzo się tym nie przejmuje, tylko nie wiem jak mam zgłosić problem, ponieważ nie "sypie" mi jeszcze błędem w ECU... Wydaje mi się, że u mnie to dopiero początek, ponieważ raz turbo ciśnie na maksa, a czasem tylko na 1/3 mocy(sprawdzone na zegarach w trybie sport).
    Podpowiecie coś?

    Pozdrawiam, Kuba



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #167
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał lolo0 Zobacz post
    Witam!
    Niestety problem i mnie dopadł. Dzisiaj zabrałem żonie auto(zaniepokojony po Waszych przepadkach) i u mnie westgate również już zaczął odmawiać współpracy. Auto mam jeszcze na przedłużonej gwarancji, więc za bardzo się tym nie przejmuje, tylko nie wiem jak mam zgłosić problem, ponieważ nie "sypie" mi jeszcze błędem w ECU... Wydaje mi się, że u mnie to dopiero początek, ponieważ raz turbo ciśnie na maksa, a czasem tylko na 1/3 mocy(sprawdzone na zegarach w trybie sport).
    Podpowiecie coś?

    Pozdrawiam, Kuba
    Jedź i zgłaszaj jak najszybciej. Jeżeli masz już powtarzalną sytuację, to aż taki początek nie jest. Początek jest wtedy, gdy zdarzy się jednorazowo i przez rok nic, tak jak u mnie było.

  4. #168
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    4
    Auto
    500X CROSS 1.4
    Rocznik
    2015

    Awaria zaworu wastegate

    Także mnie dopadła awaria zaworu wastegate w 1.4 Multiair przy 46.000 tyś; niestety po gwarancji. Fiat oczywiście miał w du....ie. Objawy takie jak opisywane we wcześniejszych wpisach: brak mocy, turbina raz działała raz nie, niedziałający tempomat i selektor wyborów trybów jazdy. Z braku innego wyjścia udałem się do profesjonalnej firmy zajmującej się turbosprężarkami. Naprawa trwała 3 dni, kosztowała niecałe dwa tysiące i okazała się bardzo skuteczna. Już po naprawie zauważyłem, że turbina musiała się psuć stopniowo już wcześniej bo teraz ciągnie od niższych obrotów niż wcześniej i działa zdecydowanie bardziej płynnie. Warsztat twierdzi że naprawa gwarantuje długotrwałe poprawne działanie turbo a dorobiona część lepszą jakość od oryginału.

  5. #169
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Ups ,jakieś dziwne kodowanie znaków mi pokazuje u kolegi powyżej -treść przeczytam ,ale jakoś tak dziwne te napisy

  6. #170
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair / Opel Grandland Elite
    Rocznik
    MY 2016 / MY 2021
    Me too (sic), chyba kolega ma jakiś błąd systemu na telefonie.

    Widać generalnie, że graniczny jest przebieg w okolicach 40-45tkm.
    Mój FX po dwóch latach ma przejechane 26tkm, czyli do felernego punktu mam jakieś dwa lata jeżdżenia. Auto kupiłem z wyprzedaży rocznika (miało już rok, przebieg 0 km), więc do FCA z problemem uderzę jak FX będzie miał 5 lat .............. hmmmmm

  7. #171
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Mój ma 54 tysie i teraz zauważyłem raz ten zanik mocy ,teraz sprawdzam codziennie moc itd -taki nawyk się zrobił ,wypaczenie

  8. #172
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    197
    Auto
    500L 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Kolego rajtkezjusz, a może pojedź do jakichś turbinowców, żeby zdiagnozowali tobie ten zawór? Może można jakimś niewielkim kosztem go utrzymać przy życiu? (nie znam się na turbo, ale zazwyczaj profilaktyka jest tańsza od naprawy...)

  9. #173
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał wkk01 Zobacz post
    Kolego rajtkezjusz, a może pojedź do jakichś turbinowców, żeby zdiagnozowali tobie ten zawór? Może można jakimś niewielkim kosztem go utrzymać przy życiu? (nie znam się na turbo, ale zazwyczaj profilaktyka jest tańsza od naprawy...)
    Nie da sie go utrzymać przy życiu. Tylko jego wymiana oraz tulejowanie na porządnych częściach zrobi robotę. Diagnoza zaworu to kilka minut, najdłużej zajmuje zdjęcie osłony, po ostygnięciu wydechu oczywiście.

  10. #174
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    No to opiszę wrażenia z dziś ,ale dodam że mam dokupioną gwarancję ,więc nie będę na razie szukał pomocy poza ASO. Dziś jechałem do Gdańska i tak po ok 20 km jadąc na 4 biegu ,tryb sport, max obroty jakie udało mi się wycisnąć z butem w podłodze to ...3000 . Wedle wskazań na ekranie turbo dmuchało na full. Potem nie było gdzie spr co się dzieje itd ,ale wracając obwodnicą maksymalna prędkość z butem w podłodze na płaskim to 143 kmh,z górki zrobiło się 160 kmh - tryb S . Ruszając z 1 (tryb S )nie było auto narowiste tak jak zawsze, tylko takie ugrzecznione . Turbo dmucha wedle wskazań na max . Mam do przeglądu ok 1000 km ,ale już na dniach zgłaszam ,że ukradziono mi z auta moc .
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 29-09-2019 o 00:47

  11. #175
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Odstawiłem auto ,ale coś mi mówi ,że temat może być na przeciąganie liny . Wedle pana który przyjmował auto jeśli nie wywala błędu (u mnie nie wywala nic na darmowym oprogramowaniu ,na MESie też ) ,kontrolki silnika to nie ma usterki . Zauważyłem ,że nie zawsze wywali błąd ,ale słowa jak kulą w płot . Serwis nie może się opierać na postach z forum (ok ,rozumiem to -logiczne) ,a na tym co widzi w weryfikacji zgłoszonej usterki . Braki mocy mogą mieć różne przyczyny -ok logiczne - ,ale wspomniałem ,że moje auto łapie się na "problematyczne" zawory wastegate i podałem nr SN . Dostałem info abym ...nagrał co się wtedy dzieje . Fajna porada ,ale człowiek przy braku mocy w aucie kombinuje jak tu bezpiecznie jechać ,a nie zajmuje się telefonem ( o mandacie nie wspomnę ) . Cóż ,pewnie klasycznie -ma się całkiem zepsuć ,aż auto padnie na środku ulicy i wtedy konkret będzie . Ogólnie dziwnie się człowiek czuje -jak wmawiający serwisowi problemy . Ciekawe co wyjdzie w praniu ,bo oczekuję informacji o przyczynach spadku mocy -po to robię przegląd i nie dla przyjemności odstawiam auto do ASO gdy w tym czasie nie posiadam tego za co płaciłem ,a i zmuszony jestem poruszać się manualnie po mieści (to akurat gratis dla zdrowia ) . Gdy zostanę wysłany na drzewo ,to wysyłam zapytanie do FCA ,choć oni odeślą mnie do najbliższego ASO -czyli kwadratura koła się zamknie ) .
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 02-10-2019 o 09:43

  12. #176
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Zacznij od podania informacji w sprawie usterki, kiedy wystąpiła - pisz swoje odczucia, co pokazuje wskaźnik doładowania, jak jeździ auto, podaj błąd z diagnostyki ASO i dodaj ich korespondencję z diagnozą - już ją masz.
    Podaj numer VIN auta oraz nr rejestracyjny, przebieg auta.

    Możesz napisać, że na forach coraz częściej pojawia się ta wada, powołaj się na Service News SN 10 005.18 (w ASO zapewne nikt w to nie zaglądał), że usterka nie wynika ze złej eksploatacji auta, a ze złej jakości materiałów zaworu wastegate (ogólnie piszą o podzespołach turbosprężarki), które zmieniono 28 listopada 2017 roku.
    No i najważniejsze - niech pokrywają koszt wymiany z powyżej podanego powodu.

    Powodzenia
    No to podam co osiągnąłem po zgłoszeniu spadku mocy :

    1) Niniejszy nr nie jest związany z moim przypadkiem -dotyczy sterownika silnika (tak podał pan z ASO gdy podałem ten nr )
    2) Brak błędu 236 - brak usterki
    3) W czasie weryfikacji nie stwierdzono problemów ,więc patrz pkt 2
    4) Nie sprawdzono ośki Waste (była okazja ,bo zdemontowana była pokrywa silnika-wymiana świec itd ) - bo patrz pkt 2 i 3
    5) Powstało słowo klienta ,przeciwko słowu serwisanta - tego nie przejdę bez spełnienia pkt 2 i 3
    6) Mam przy pojawieniu się problemu nagrać to telefonem -to by naocznie pokazało ,że coś się dzieje .
    7) Nie omieszkam spełnić pkt 6 gdy tylko bezpiecznie będę mógł to robić - telefon z włączonym BT wożę w torbie na tylnej kanapie ,a teraz misze zrobić nawyk wożenia pod ręką
    8) Ogólnie pan rzeczowo przedstawił temat ,też go rozumiem z jednej strony ,że nie szuka czegoś czego nie może znaleźć szybko i wierzyć na słowo klienta . Ja wiem co mi auto wyprawiało ,ale udowodnić kurde nie mogę . Zostaje czekać ,bo gwarancja jeszcze jest .Problem będzie gdy będę zgłaszał to jeszcze ,ale zweryfikować następnych takich problemów nie będzie można ,a padnie to całkiem po gwarancji -wtedy gdy FCA coś zaproponuje ,to będę szybciej miał cennik naprawy poza ASOwy .

    Dodam ,że podłączyłem MESa do auta celem sprawdzenia błędów (przed oddaniem do ASO ) i wywoływałem test różnych rzeczy -zawór oparów itd i na końcu test WASTE -miał cykać ale nic się nie działo ,a przyszedł taki komunikat (nie wiem ,co przyczyną -może zwykły kabelek ELM? z tym ,że reszta testów działa przez kabelek )WASTEGATE.JPG
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 03-10-2019 o 17:02

  13. #177
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Jaką wersją MES robiłeś?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Jeszcze jedna sprawa. Ten test nie powoduje ruchu sztangi, bo nie można go włączyć przy uruchomionym silniku. Można tylko sprawdzić, czy zaworek cyka.

  14. #178
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    MES 3.6 - robi bez problemu test czego się da ,jedynie testu WASTE nie robi .Wyszedłem specjalnie z auta w cichym miejscu i po włączeniu czekałem na jakiś dźwięk z okolic WASTE-silnika ogólnie i cisza ,jedynie taki komunikat -tylko w tym teście . Wiem ,że dźwignią nie ruszy ,bo to robi podciśnienie chyba.Robiłem za załączonym zapłonie-bez załączania silnika ,taka komenda była w testach.

    ps Jak z tym nr SN ,bo wyszedłem na
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 03-10-2019 o 22:28

  15. #179
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Proponuję zrobić w najnowszej wersji, od kilku dni jest 4,5. Przy okazji, MES 3.6 nie obsługiwał mojego ECU

  16. #180
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    U mnie kasuje przegląd olejowy itd ,ale pobiorę ten nowszy choć wersja 3.91 zdaje się nie chciała chodzić z ELM


 
Strona 12 z 19 PierwszyPierwszy ... 21011121314 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. brak mocy 1.9 JTD
    Napisany przez Malysz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-10-2016, 20:08
  2. Brak mocy
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-03-2016, 23:21
  3. brak mocy
    Napisany przez MateuszB na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-11-2013, 22:53
  4. brak mocy
    Napisany przez matys na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-06-2013, 22:33
  5. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 19:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-44631

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-446312

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-446316https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463112https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463110multiair 1.4 brak mocy wibracjehttps:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463111fiat forum wastegatecheck engine 500x multiairfiat 500x drgania przy przyspieszaniu1.4 multiair brak mocyhttps:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463116

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl