Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 22 z 86 PierwszyPierwszy ... 1220212223243272 ... OstatniOstatni
Posty od 316 do 330 z 1287
Like Tree16lubi to!

Temat: Fiat Bravo 1.8GT byrrt'a ;)  

  1. #316
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    OK, ok. Ale w skrzyni do silnika 1.6 bieg I i wsteczny nie są synchronizowane, także nie ma synchronizatorów. A synchronizator na II biegu ma słabą trwałość.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #317
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    830
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Ja na własnym podjeździe wjechałem panda w palio... A pandom dość rozpędziłem się na wstecznym i lewa strona palio była do roboty. Największe zdziwienie było w firmie ubezpieczającej bo powiedzieli że chce wyłudzić odszkodowanie uderzając własnym autem we własne..

  4. #318
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    983
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał mamut-tme Zobacz post
    OK, ok. Ale w skrzyni do silnika 1.6 bieg I i wsteczny nie są synchronizowane, także nie ma synchronizatorów.
    Jedynka jest synchronizowana. Na 100%. Wsteczny nie pamiętam, chyba też bo od czasów cienkocienko wszystkie skrzynie były synchronizowane na wstecznym i jedynce.
    A synchronizator na II biegu ma słabą trwałość.
    Nieprawda.
    To znaczy masz rację, dwójka najczęściej "haczy", ale przyczyną jest złe ustawienie wodzików (luz) albo regulacja linki (za mocno naciągnięta) - właściwie kolejność odwrotna, linki to pamiętam że regulowali w ASO na pierwszym przeglądzie ... chyba że klient wcześniej przyjechał z "uszkodzeniem". Dlatego synchronizator na dwójce źle działa albo "wysiada". Po przebiegu ponad 100k km na pewno wystąpiły też inne błędy, ale te były typowe już w NOWYCH sztukach Bravo/Brava.
    Ostatnio edytowane przez ata ; 27-07-2012 o 00:41

  5. #319
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tak jak obiecałem wrzucam fotki po "naprawach" blacharskich"
    Przy okazji może kiedyś komuś taka info się przyda - wrzucam fotkę gdzie umiejscowiony jest czujnik od bocznych jasiów..

    1.jpg 2.jpg

    Ciężko to sfotografować, przyznam że na fotkach wygląda chyba lepiej jak w rzeczywistości no ale przynajmniej bryłę trzyma

    3.jpg 4.jpg

    A co do oleju i wbijania biegów - ja mam dość chyboczący się drążek i skrzypiący ale nie było kiedy się tym zająć..
    Z resztą nawet nie wiem jak się do tych wybieraków dostać i jak je regulować.. :/
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #320
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,519
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    Olej wymieniłes?
    To mi chyba jako jecynemu kiedys pomogła wymiana oleju w skrzyni (niski poziom). Zdarzały się zgrzyty przy wrzucaniu wstecznego.

  7. #321
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał ciril Zobacz post
    Olej wymieniłes?
    Nie dałem rady odkręcić korków spustowych. Pisałem o tym w codzienniku.. Uzbroję się w inny sprzęt, zacznę codziennie psikać tam WD40 i w następnym tygodniu zabiorę się za wymianę..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #322
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    830
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Jedynka jest synchronizowana. Na 100%. Wsteczny nie pamiętam, chyba też bo od czasów cienkocienko wszystkie skrzynie były synchronizowane na wstecznym i jedynce.
    Od kiedy wsteczny jest zsynchronizowany?? U mnie w palio nigdy nie dąło sie wrzucic wstecznego gdy na liczniku było chociaż by 1km/h bądź 2 bo zawsze był zgrzyt trzeba było stanąć. W pandzie to samo.


    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Nie dałem rady odkręcić korków spustowych. Pisałem o tym w codzienniku.. Uzbroję się w inny sprzęt, zacznę codziennie psikać tam WD40 i w następnym tygodniu zabiorę się za wymianę..
    Do odkręcenia takich paści nawet lepiej niż WD40 sprawuje sie .. Coca cola.

  9. #323
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    Do odkręcenia takich paści nawet lepiej niż WD40 sprawuje sie .. Coca cola.
    Nie próbowałem ale jakoś w to nie wierzę..
    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    Od kiedy wsteczny jest zsynchronizowany?
    Wsteczny na 100% synchronizowany nie jest
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #324
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Wsteczny nie jest, jak piszą poprzedni, co do synchronizatora 2 biegu to faktyczni jest z nim tak, że jako pierwszy potrafi się często wysypać.

    Stłuczka niemiła sprawa. Dobrze Wam nic się nie stało, auto "wyklepane" , farba nie odeszła więc i powodów do korozji mniej. Jak będziesz kiedyś miał kasy więcej to zrobisz Piotr to metodą bez szpachli .

    Z tym olejem to jest naprawdę różnie, bo jeśli ktoś ma za mało, mogą być problemy.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #325
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Biegu do przodu są synchronizowane. Bieg wsteczny nie jest. Zatem jak Darksaience zauważył, nawet jadąc minimalnie do przodu nie wbije się wstecznego bez zatrzymania lub zgrzytu.
    Byrrt, źle to nie wygląda, na rancie nadkola najtrudniej będzie cokolwiek zrobić więc chyba już tak zostanie - chyba, że oddasz do blacharza
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #326
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    830
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    Do odkręcenia takich paści nawet lepiej niż WD40 sprawuje sie .. Coca cola.
    Nie próbowałem ale jakoś w to nie wierzę..
    No to polecam ci najlepsza jest do zardzewiałych śrub najlepiej ciut ją podgrzać tak do około 25 -30 stopni lejesz po śrubach czekasz 5-10 min i idą pięknie. Tak to już jest ze nie wiesz co pijesz a pijesz odrdzewiacz z orzechów który jest wywarem z tablicy Mendelejewa.

  13. #327
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    Tak to już jest ze nie wiesz co pijesz a pijesz odrdzewiacz z orzechów który jest wywarem z tablicy Mendelejewa.
    Jakbym stale o tym myślał to bym zgłupiał
    Wydaje mi się że ze względu na swoją lepkość i cukier średnio penetruje.
    Odrdzewiać kiedyś próbowałem colą (zardzewiała śruba do szklanki na noc) i... nic to nie dało ;] Stąd moja opinia..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #328
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2011
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    27
    Postów
    443
    Auto
    Passat B5 (3B) kombi 115KM AJM
    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    No to polecam ci najlepsza jest do zardzewiałych śrub najlepiej ciut ją podgrzać tak do około 25 -30 stopni lejesz po śrubach czekasz 5-10 min i idą pięknie. Tak to już jest ze nie wiesz co pijesz a pijesz odrdzewiacz z orzechów który jest wywarem z tablicy Mendelejewa.
    Najlepiej samemu sprawdzić taki sposób.

    Tutaj jest temat o tym:
    Coca Cola lepsza od WD40???? (82341/12)

    A ja dopomnę że koniecznie colę trzeba podgrzać do ok 30,40 stopni, czyli np. zostawić na słońcu w upalny dzień, i wtedy polać, podobno bardzo dobrze oczyszcza z rdzy wtedy
    I z tego co wiem, jeśli się psikało WD śrubę to później cola nic nie daje.
    Ostatnio edytowane przez Memciu ; 27-07-2012 o 15:31

  15. #329
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    983
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cola jest przereklamowana ... działa, ale górny korek jest w pionie a gwint ma skorodowany dość głęboko. Oleje penetrujące kiedyś (w końcu) zadziałają, korek nie podda się bez walki ale wylezie.

    Fiat od dawna ma różne problemy ze skrzyniami biegów. Co raz inne, chociaż podobne. Ostatnio "wybuchła" afera z układem Start/Stop rozwalającym synchronizator biegu pierwszego w niektórych modelach Bravo (chyba nie tylko?). Zamarzające linki, zacinający się wybierak (łapa) na skrzyni, piszcząca albo "latająca" dźwignia zmiany biegów ... dużo tego było, w wielu modelach. To prawda. Ale nie pamiętam żeby synchronizatory padały "same z siebie", bez przyczyny (z powodu błędu konstrukcji albo wad materiału). Może faktycznie powielają to samo rozwiązanie konstrukcyjne, i - zależnie od różnych dodatkowych czynników - raz działa dobrze a w innym modelu sypie się nagminnie. To znaczy na pewno konstrukcja jest podobna, widać nawet bez rozbierania na czynniki pierwsze.

    Czasem się zastanawiam dlaczego Fiat stosuje do skrzyni gęste oleje, a taka Toyota czy Nissan dają oleje o gęstości zbliżonej do silnikowych. Względy konstrukcyjne? Precyzja wykonania?
    Gęsty olej na pewno w jakimś stopniu "wycisza" skrzynię (chociaż japońskie są równie ciche używając rzadkiego oleju). I co jeszcze daje?

  16. #330
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No a więc wczoraj udało mi się wymienić olej.. Kupiłem w Casto klucz imbusowy taki najzwyklejszy za 10zeta i użyłem go razem z rurką - w sumie można powiedzieć że bezproblemowo choć trochę siły trzeba było użyć

    Klucz obciąłem kątówką co by zmieścił się między skrzynią a mocowaniem wahacza:

    CameraZOOM-20120731191327935.jpg CameraZOOM-20120731181113770.jpg CameraZOOM-20120731181053762.jpg

    Korek spustowy był pokryty wiórkami metalu, sam się w sumie zdziwiłem jak ich dużo

    CameraZOOM-20120731174841062.jpg CameraZOOM-20120731175849368.jpg

    Nowy olej wlałem do skrzyni poprzez strzykawkę i gumową rurkę. Rurkę miałem zbyt cienką może ale po wlaniu oleju wsadzałem tłoczek i przeciskałem go szybciej

    CameraZOOM-20120731180118685.jpg

    Zlany olej był już mocno przepracowany tak więc w sumie dobrze że go wymieniłem. Nie wiem też ile go było ale na pewno nie 2 litry. Nowego weszło niecałe 2 l (dosłownie bez paru ml).

    CameraZOOM-20120731185627336.jpg CameraZOOM-20120731190737539.jpg

    A teraz odnośnie wrażeń z pracy skrzyni - jest poprawa! Są czasem problemy z wbiciem np. wstecznego ale o wiele mniejsze a zmiana biegów podczas jazdy jest dużo bardziej płynna i precyzyjna. Jestem zadowolony z naprawy Jeszcze trzeba by zregenerować mocowanie drążka zmiany biegów i wyregulować cięgna - myślę że jak to kiedyś zrobię będzie idealnie

    Wykręciłem też świece i obejrzałem - nie widzę żeby któraś konkretnie była inna, dwie ostatnie były lekko ciemniejsze ale tylko w jednym miejscu tak to ładnie jasnoszare.. Tak więc chyba faktycznie może być tak że LPG mi trochę mapy rozstroiło przez co na zimnym na paliwie kangurzy i nie ma siły na niskich obrotach.. Trzebaby może odwiedzić kogoś z egzaminerem..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 26-05-2012, 09:03
  2. Wymiana filtra paliwa 1.8GT
    Napisany przez piter64 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-08-2011, 22:43
  3. Szybkie pytanie - opony 185/65 czy 185/60 - Bravo 1.8GT
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-12-2010, 13:24
  4. Bravo 1.8GT - sygnał "samochód jedzie" elektryka
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-11-2010, 03:25
  5. Fiat Bravo I
    Napisany przez RazoR na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 01-10-2010, 17:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1.8

fiat brava 1.8

tk5530hm300

fiat bravo 1.8 gt

filtr oleju do fiat bravo 1 8gt

fiat bravo gt

fiat bravo gt 1.8

sonda paliwa fiat brawa 1 8 16v 118 km cena

ceny fiata brawo gtfiat brawo gtbyrrtfiat bravo 1.8 opiniewymiana oleju fiat brava 1.8 sonda lambda fiat bravo 1.8fiat bravo 1.8 gt opiniefiat bravo 18 gt wymiana swiecfiat 1.8 16v gt filtr paliwa1.8 fiat bravo opiniejakie diody do alternatora fiat brava 1.8 16vbravo 1.8 opiniebravo byrrtco jaki czas wymiana filtra paliw afiat 1.4
http://www.iparts.pl